Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Camper "Hand made" < 7,5 T
Autor Wiadomość
mihoo 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Sie 2017
Skąd: Świecie
Wysłany: 2017-08-12, 17:01   Camper "Hand made" < 7,5 T

Zainspirowany poczynaniami forumowych kolegów zacząłem rozważać pomysł budowy kampera zamiast jego zakupu :ok
Nie śpiszy mi się, bo póki co mam przyczepę kempingową, która jednak z czasem zastapiona zostanie mam nadzieję ciekawym kamperkiem :wyszczerzony:

W związku z założeniami dotyczącymi pewnej niezależności od pól kempingowych, stwierdziłem, że DMC pojazdu będzie w okolicach 7,5 T bo do 3,5 T i tak nie mam chyba za dużych szans się zmieścić :-P
Kamperek ma pozwalać na przemieszczanie się i spanie dla min. 4 osób, a marzy mi się, żeby było to 6 osób.

Pierwsze zasadnicze pytanie jakie auto wybrać...
Na początek zastanawiam się nad dwoma grupami pojazdów:
1. Samochody ciężarowe typu Renault Mascott czy Iveco Daily (czyli takie trochę busy w wersji ciężarowej)
2. Samochody ciężarowe typu Mercedes Vario czy Mercedes Atego

Projekty kolegów Świstak oraz Istvan przekonują mnie bardziej do Mercedesa ATEGO :wyszczerzony:

Kolejne pytanie, w jaki sposów rozwiązać problem większej ilość miejsc siedzących, bo ciężarówki to zazwyczaj 2 miejsca. Podwójna kabina jest jakimś rozwiązaniem ale zabiera dużo miejsca, które wolałbym wykorzystać na zabudowę.

No i może jeszcze jedno pytanie związane z wyborem auta, czy łączyć kabinę z zabudową i robić między nimi przejście? W przypadku aut ciężarowych kabina nie jest chyba na stałe mocowana z ramą i takie połączenie może być skomplikowane??

Czekam na wszelkie uwagi, pomysły, krytykę i podpowiedzi :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2017-08-13, 11:23   

Atego ma kabinę przewracaną do przodu, więc jak pisał Istvan - alkowa bardzo komplikuje konstrukcję. Uszczelnienie przejścia między kabiną a zabudową również jest wyzwaniem ze względu na to ze kabina "pływa" na swoim własnym zawieszeniu, a i zabudowa z racji elastyczności ramy wykonuje ruchy, tak więc rękaw łączący musi być dość elastyczny. Co do ilości miejsc - rób tyle ile potrzebujesz. Gości położysz spać w namiocie pod markizą - gdy zapewnisz im prąd i wodę ze swoich zapasów będą szczęśliwi, a Ty zachowasz prywatność i intymność. Brak dodatkowych łóżek znacznie uprości też konstrukcję. Nie rezygnuj z haka - będziesz miał gdzie powieśić bagażnik na rowery lub zaczepić najuboższą Niewiadówkę jako sypialnię dla gości. Nawet zwykła towarówka z plandeką to świetna sypialnia dla dodatkowych kilku osób. Kolejna ważna rzecz to ogromny bagażnik z dostępem z zewnątrz. Jednak w mojej opinii najważniejsze ze wszystkiego to niezależność energetyczna - duża lodówka kompresorowa, potężna przetwornica której omyłkowo nie usmażysz tosterem czy suszarką, multum akumulatorów odpornych na parszywe traktowanie, calutki dach pokryty panelami i wielka markiza... To ostatnie najbardziej niedoceniane ale równie ważne jak duży zbiornik z wodą....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mihoo 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Sie 2017
Skąd: Świecie
Wysłany: 2017-08-13, 19:42   

Wtam kolegę Arka w moim skromnym temacie :ok Pierwsze słowa od takiej osoby mogą tylko dobrze wróżyć mojemu przedsięwzięciu :wyszczerzony:
Jeśli chodzi o wybór auta to sprawa wygląda tak, że doświadczenie z busami do 3,5 T jakieś mam. Jeździłem przez kilka ładnych lat (pewnie kilkanaście) trzema kolejnymi generacjami Renault Master-a. Dobrze mi się nimi jeździło i problemów większych nie było. Dlatego pewnie trochę ciągnie mnie do Mascott-a - w sumie taki większy Master:) Nie mam za to kompletnie doświadczenia z typowymi ciężarówkami typu Mercedes Atego i trochę boję się ewentualnych kosztów napraw, czy wydatków związanych z eksploatacją.
Mascott ma pewnie sztywną kabinę i łatwiej byłoby go połączyć z zabudową, tylko przy podwójnej kabinie (bo o takiej póki co myślę) nie zmieszcze już zbyt długiego kontenera, a po cichu marzy mi się nawet 6,0 m :shock:
W temacie lodówki, przetwornicy, akumulatorów i solarów nie zamierzam za dużo kombinować i planuje mocno się wzorować na rozwiązaniach z Milki 2, nie ma sensu na siłę zmieniać tego co się sprawdza :ok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-13, 20:08   

Jak pisałem testuję uszczelnienie kabiny z budą ponieważ myślę o zrobieniu przejścia. Po prostu od Pawła F (pozdrawiam Jędrzejów ) dostałem kawałki pianki , którą On izoluje nadwozia. Jeden kawałek przykleiłem do kabiny a drugi do budy i tak jeżdżę i obserwuję. Nie pamiętam kiedy to było ale chyba miało okazję i nasiąknąć i zamarznąć. Nic się z tym złego nie stało. Pianka się nie wykruszyła ani nie wytarła. Na efekty UV chyba za wcześnie. Pianki nie ślizgają sie po sobie , pracują jak jeden kawałek.
Trzeba okleić tym przejście wyestecić i gotowe.
Tak jak już pisałem : 4 lub 6 cio osobowa kabina glob i spokojnie zmieścisz 6m kontener.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
frólik 
zaawansowany


Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Piwa: 28/30
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2017-08-13, 21:30   

Paweł F (pozdrawiam UĆ ) :wyszczerzony: również pozwoli sobie tutaj czasami zajrzeć :spoko
_________________
Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008

www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mihoo 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Sie 2017
Skąd: Świecie
Wysłany: 2017-08-13, 23:18   

Witam kolejnych konstruktorów. Koledzy Istvan i frólik, miło mi, że tu zajrzeliście :ok
Ten 6 m kontener o którym piszesz Istvan to pewnie na Atego?
Zastanawiam się jaki wejdzie na Mascott-a, tak żeby zachować jakieś proporcje :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2017-08-14, 08:41   

Nie wiem jak diagnosta będzie traktował siedzenia pasażerów umieszczone w kontenerze który jest połączony z kabiną kierowcy. Przepis dopuszcza przewożenie osób poza kabiną, ale nakłada sporo ograniczeń. Jeśli jednak kabina będzie posiadała połączenie z kabiną (przejście) to czy powstała przestrzeń będzie traktowana jako całość ? Spróbuj najpierw to ustalić w OSKP w którym będziesz później rejestrować auto.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-14, 10:40   

Ja mam na myśli takie auto


https://sprzedajemy.pl/mercedes-benz-atego-817-pomoc-laweta-nowe-wyposazenie-6osob-minsk-mazowiecki-6bea9f-nr51256672

6 osób wysoka kabina
Zamiast ławki wstawić fotele
Zrobić przejście
Znaleźć lub zrobić budę, która nie będzie wyższa od kabiny i gotowe
Ja bym tam jeszcze wcisnął auto
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mihoo 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Sie 2017
Skąd: Świecie
Wysłany: 2017-08-14, 10:56   

Całkiem fajne autko :ok Good idea :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-15, 12:59   

witam,
z racji iż również rozważam budowę kampera mam pytanie odnośnie łączenia ścian. Interesuje mnie rozwiązanie kolegi Istvan - czyli płyty sandwith, Jak je łączyć? poprzez klejenie? chciałbym wykonać również podłogę z tej płyty. Listwy aluminiowe na łączenia od zewnątrz tak?
Jeszcze pytanie odnośnie mocowania mebli, jak?
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-15, 18:44   

Ja mam ściany boczne 4cm , sufit 5cm.
Po dachu chodzę i nie czuję żadnego uginania. Buda jest sklejona "na zamek" bez żadnych wzmocnień. Jeździłem z taką budą i nadal jest cała. Niedawno założyłem zewnętrzne kątowniki aluminiowe. Wewnątrz też jest kątownik ale tylko wzdłuż dłuższego boku.
Podłoga jest wypuszczona po 2cm na stronę i w ścianie zamek
Meble przykrecane klejone jak się dało.
Klej marroco ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mihoo 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Sie 2017
Skąd: Świecie
Wysłany: 2017-08-15, 21:56   

...taki pojazd spotkałem dzisiaj na kempingu w Rowach :wyszczerzony:

20840498_1253396051437306_1138803832_n.jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 139,88 KB

20840361_1253396054770639_1696757093_n.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 123,21 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mihoo 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Sie 2017
Skąd: Świecie
Wysłany: 2017-08-15, 22:09   

Zastanawiałem się nad ścianami :idea: ...a może we własnym zakresie zrobić taki kontener?

Rozważałem dwie możliwości:
Zakup płyt warstwowych - takich jak stosuje się przy budowie hal stalowych. Rdzeń z pianki, blacha po stronie wewnętrznej i zewnętrznej, płyty łączą się na zasadzie pióro+wpust. Wszytsko na koniec obrobić kątownikiem z zastosowaniem szczeliwa i nitów. Grubość np. 50 mm :wyszczerzony:
Druga opcja to wykonać szkietet z pospawanych profili zamkniętych np. aluminiowych 50x50mm. Na zewnątrz blachę na klej do szkieltu + ewentualnie nity. W środek, jakaś wełna czy pianka, a od wewnątrz sklejka do profili. Tylko czy taki szkielet z profili można wypełnić jakąś pianką żeby nie było mostków cieplnych? Dodatkową zaletą byłoby uwzględnienie dodatkowych profili w szkielecie w miejscach montażu okien, drzwi, markizy itp. :wyszczerzony:
DMC zakładamy 7,5 T, więc nie bierzemy pod uwagę większej masy niż w standardowych rozwiazaniach kamperowych. :ok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2017-08-15, 22:40   

Mihoo tak se czytam to co napisales i sie zastanawiam czy ty chcesz kampera zbudowac, czy burakowoz?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-08-15, 22:40   

Możesz natrysnąć dokładnie pianką do ocieplania poddaszy i będziesz miał taką "warstwową" samoróbkę, ale z mocniejszym szkieletem. Samej płyty warstwowej jako konstrukcji samonośnej jednak bym nie polecał. Statycznie to się sprawdza, ale na aucie trwale to połączyć nie będzie takie łatwe (chyba, że jakiś dodatkowy porządny stelaż).
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***