Camper "Hand made" < 7,5 T |
Autor |
Wiadomość |
mihoo
początkujący forumowicz
Dołączył: 06 Sie 2017 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2017-08-12, 17:01 Camper "Hand made" < 7,5 T
|
|
|
Zainspirowany poczynaniami forumowych kolegów zacząłem rozważać pomysł budowy kampera zamiast jego zakupu
Nie śpiszy mi się, bo póki co mam przyczepę kempingową, która jednak z czasem zastapiona zostanie mam nadzieję ciekawym kamperkiem
W związku z założeniami dotyczącymi pewnej niezależności od pól kempingowych, stwierdziłem, że DMC pojazdu będzie w okolicach 7,5 T bo do 3,5 T i tak nie mam chyba za dużych szans się zmieścić
Kamperek ma pozwalać na przemieszczanie się i spanie dla min. 4 osób, a marzy mi się, żeby było to 6 osób.
Pierwsze zasadnicze pytanie jakie auto wybrać...
Na początek zastanawiam się nad dwoma grupami pojazdów:
1. Samochody ciężarowe typu Renault Mascott czy Iveco Daily (czyli takie trochę busy w wersji ciężarowej)
2. Samochody ciężarowe typu Mercedes Vario czy Mercedes Atego
Projekty kolegów Świstak oraz Istvan przekonują mnie bardziej do Mercedesa ATEGO
Kolejne pytanie, w jaki sposów rozwiązać problem większej ilość miejsc siedzących, bo ciężarówki to zazwyczaj 2 miejsca. Podwójna kabina jest jakimś rozwiązaniem ale zabiera dużo miejsca, które wolałbym wykorzystać na zabudowę.
No i może jeszcze jedno pytanie związane z wyborem auta, czy łączyć kabinę z zabudową i robić między nimi przejście? W przypadku aut ciężarowych kabina nie jest chyba na stałe mocowana z ramą i takie połączenie może być skomplikowane??
Czekam na wszelkie uwagi, pomysły, krytykę i podpowiedzi |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-08-13, 11:23
|
|
|
Atego ma kabinę przewracaną do przodu, więc jak pisał Istvan - alkowa bardzo komplikuje konstrukcję. Uszczelnienie przejścia między kabiną a zabudową również jest wyzwaniem ze względu na to ze kabina "pływa" na swoim własnym zawieszeniu, a i zabudowa z racji elastyczności ramy wykonuje ruchy, tak więc rękaw łączący musi być dość elastyczny. Co do ilości miejsc - rób tyle ile potrzebujesz. Gości położysz spać w namiocie pod markizą - gdy zapewnisz im prąd i wodę ze swoich zapasów będą szczęśliwi, a Ty zachowasz prywatność i intymność. Brak dodatkowych łóżek znacznie uprości też konstrukcję. Nie rezygnuj z haka - będziesz miał gdzie powieśić bagażnik na rowery lub zaczepić najuboższą Niewiadówkę jako sypialnię dla gości. Nawet zwykła towarówka z plandeką to świetna sypialnia dla dodatkowych kilku osób. Kolejna ważna rzecz to ogromny bagażnik z dostępem z zewnątrz. Jednak w mojej opinii najważniejsze ze wszystkiego to niezależność energetyczna - duża lodówka kompresorowa, potężna przetwornica której omyłkowo nie usmażysz tosterem czy suszarką, multum akumulatorów odpornych na parszywe traktowanie, calutki dach pokryty panelami i wielka markiza... To ostatnie najbardziej niedoceniane ale równie ważne jak duży zbiornik z wodą.... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
|
mihoo
początkujący forumowicz
Dołączył: 06 Sie 2017 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2017-08-13, 19:42
|
|
|
Wtam kolegę Arka w moim skromnym temacie Pierwsze słowa od takiej osoby mogą tylko dobrze wróżyć mojemu przedsięwzięciu
Jeśli chodzi o wybór auta to sprawa wygląda tak, że doświadczenie z busami do 3,5 T jakieś mam. Jeździłem przez kilka ładnych lat (pewnie kilkanaście) trzema kolejnymi generacjami Renault Master-a. Dobrze mi się nimi jeździło i problemów większych nie było. Dlatego pewnie trochę ciągnie mnie do Mascott-a - w sumie taki większy Master:) Nie mam za to kompletnie doświadczenia z typowymi ciężarówkami typu Mercedes Atego i trochę boję się ewentualnych kosztów napraw, czy wydatków związanych z eksploatacją.
Mascott ma pewnie sztywną kabinę i łatwiej byłoby go połączyć z zabudową, tylko przy podwójnej kabinie (bo o takiej póki co myślę) nie zmieszcze już zbyt długiego kontenera, a po cichu marzy mi się nawet 6,0 m
W temacie lodówki, przetwornicy, akumulatorów i solarów nie zamierzam za dużo kombinować i planuje mocno się wzorować na rozwiązaniach z Milki 2, nie ma sensu na siłę zmieniać tego co się sprawdza |
|
|
|
|
|
Istvan
zaawansowany Istvan
Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2014 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-08-13, 20:08
|
|
|
Jak pisałem testuję uszczelnienie kabiny z budą ponieważ myślę o zrobieniu przejścia. Po prostu od Pawła F (pozdrawiam Jędrzejów ) dostałem kawałki pianki , którą On izoluje nadwozia. Jeden kawałek przykleiłem do kabiny a drugi do budy i tak jeżdżę i obserwuję. Nie pamiętam kiedy to było ale chyba miało okazję i nasiąknąć i zamarznąć. Nic się z tym złego nie stało. Pianka się nie wykruszyła ani nie wytarła. Na efekty UV chyba za wcześnie. Pianki nie ślizgają sie po sobie , pracują jak jeden kawałek.
Trzeba okleić tym przejście wyestecić i gotowe.
Tak jak już pisałem : 4 lub 6 cio osobowa kabina glob i spokojnie zmieścisz 6m kontener. |
|
|
|
|
frólik
zaawansowany
Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
|
|
|
|
mihoo
początkujący forumowicz
Dołączył: 06 Sie 2017 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2017-08-13, 23:18
|
|
|
Witam kolejnych konstruktorów. Koledzy Istvan i frólik, miło mi, że tu zajrzeliście
Ten 6 m kontener o którym piszesz Istvan to pewnie na Atego?
Zastanawiam się jaki wejdzie na Mascott-a, tak żeby zachować jakieś proporcje |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-08-14, 08:41
|
|
|
Nie wiem jak diagnosta będzie traktował siedzenia pasażerów umieszczone w kontenerze który jest połączony z kabiną kierowcy. Przepis dopuszcza przewożenie osób poza kabiną, ale nakłada sporo ograniczeń. Jeśli jednak kabina będzie posiadała połączenie z kabiną (przejście) to czy powstała przestrzeń będzie traktowana jako całość ? Spróbuj najpierw to ustalić w OSKP w którym będziesz później rejestrować auto. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
Istvan
zaawansowany Istvan
Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2014 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
mihoo
początkujący forumowicz
Dołączył: 06 Sie 2017 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2017-08-14, 10:56
|
|
|
Całkiem fajne autko Good idea |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-08-15, 12:59
|
|
|
witam,
z racji iż również rozważam budowę kampera mam pytanie odnośnie łączenia ścian. Interesuje mnie rozwiązanie kolegi Istvan - czyli płyty sandwith, Jak je łączyć? poprzez klejenie? chciałbym wykonać również podłogę z tej płyty. Listwy aluminiowe na łączenia od zewnątrz tak?
Jeszcze pytanie odnośnie mocowania mebli, jak? |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
Istvan
zaawansowany Istvan
Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2014 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-08-15, 18:44
|
|
|
Ja mam ściany boczne 4cm , sufit 5cm.
Po dachu chodzę i nie czuję żadnego uginania. Buda jest sklejona "na zamek" bez żadnych wzmocnień. Jeździłem z taką budą i nadal jest cała. Niedawno założyłem zewnętrzne kątowniki aluminiowe. Wewnątrz też jest kątownik ale tylko wzdłuż dłuższego boku.
Podłoga jest wypuszczona po 2cm na stronę i w ścianie zamek
Meble przykrecane klejone jak się dało.
Klej marroco ... |
|
|
|
|
mihoo
początkujący forumowicz
Dołączył: 06 Sie 2017 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2017-08-15, 21:56
|
|
|
...taki pojazd spotkałem dzisiaj na kempingu w Rowach
20840498_1253396051437306_1138803832_n.jpg
|
|
Plik ściągnięto 49 raz(y) 139,88 KB |
20840361_1253396054770639_1696757093_n.jpg
|
|
Plik ściągnięto 40 raz(y) 123,21 KB |
|
|
|
|
|
mihoo
początkujący forumowicz
Dołączył: 06 Sie 2017 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2017-08-15, 22:09
|
|
|
Zastanawiałem się nad ścianami ...a może we własnym zakresie zrobić taki kontener?
Rozważałem dwie możliwości:
Zakup płyt warstwowych - takich jak stosuje się przy budowie hal stalowych. Rdzeń z pianki, blacha po stronie wewnętrznej i zewnętrznej, płyty łączą się na zasadzie pióro+wpust. Wszytsko na koniec obrobić kątownikiem z zastosowaniem szczeliwa i nitów. Grubość np. 50 mm
Druga opcja to wykonać szkietet z pospawanych profili zamkniętych np. aluminiowych 50x50mm. Na zewnątrz blachę na klej do szkieltu + ewentualnie nity. W środek, jakaś wełna czy pianka, a od wewnątrz sklejka do profili. Tylko czy taki szkielet z profili można wypełnić jakąś pianką żeby nie było mostków cieplnych? Dodatkową zaletą byłoby uwzględnienie dodatkowych profili w szkielecie w miejscach montażu okien, drzwi, markizy itp.
DMC zakładamy 7,5 T, więc nie bierzemy pod uwagę większej masy niż w standardowych rozwiazaniach kamperowych. |
|
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2017-08-15, 22:40
|
|
|
Mihoo tak se czytam to co napisales i sie zastanawiam czy ty chcesz kampera zbudowac, czy burakowoz? |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2017-08-15, 22:40
|
|
|
Możesz natrysnąć dokładnie pianką do ocieplania poddaszy i będziesz miał taką "warstwową" samoróbkę, ale z mocniejszym szkieletem. Samej płyty warstwowej jako konstrukcji samonośnej jednak bym nie polecał. Statycznie to się sprawdza, ale na aucie trwale to połączyć nie będzie takie łatwe (chyba, że jakiś dodatkowy porządny stelaż). |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|