Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa wtryskowa ducato II 2.5/8 tdi
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 12:19   pompa wtryskowa ducato II 2.5/8 tdi

mam pytanko,w ducato jest pompa wtryskowa ktora ma sterowanie z jakiegoś modułu który jest przy filtrze paliwa-co to za moduł i dlaczego jak odłączam wtyczkę nic sie nie dzieje?( jak jest u was),przy tej pompie jest przyspieszacz konta wtrysku(u mnie urwane ciegno)taki jak na tej aukcji http://olx.pl/oferta/sprz...D5-ID56vV1.html ,jak ręcznie przyspieszę to tez nic sie nie dzieje-czemu?,czy ten przyspieszacz jest sterowany elektrycznie-skąd idą kable i czy po osiągnięciu odpowiedniej pracy jest np odcinany prąd na ten przewód?,pytam bo u mnie nic tam nie dochodzi i nie widze luźnego kabelka.
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-01-29, 16:32   

erikson napisał/a:
w ducato jest pompa wtryskowa ktora ma sterowanie z jakiegoś modułu który jest przy filtrze paliwa-co to za moduł i dlaczego jak odłączam wtyczkę nic sie nie dzieje?

Daj zdjęcie tego modułu, ale podejrzewam, że jest taki sam sterownik egr o który pytałem parę lat temu /nie mogę wkleić linka z naszego forum na ten temat/ :shock:
może tak -podwozia - technika i eksploatacja- FIAT- sterownik dukato 2.8idTD
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-01-29, 16:55   

Erikson,daj zdjecia,ale chyba chodzi ci o zmiane kąta wtrysku,w sumie to wplywa na spalanie tylko,ale tez nieznacznie,dziala to tak ze po wzroscie temperatury pojawia sie napiecie 12v i to ciegno powinni przestawic sie powoli.U mnie przestalo dzialac jakis rok temu, zatarla sie pompka,ustawilem jak na zimnym,pali zawsze i tak jezdze,zreszta wszystkie elektroniczne zabawki poodcinalem,no i mam spokoj ,wiem ze za granica nie stane ,bo np imo da du....,pozdrawiam
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-01-29, 17:03   

tom-cio napisał/a:
U mnie przestalo dzialac jakis rok temu, zatarla sie pompka,ustawilem jak na zimnym,pali zawsze i tak jezdze,zreszta wszystkie elektroniczne zabawki poodcinalem,no i mam spokoj ,wiem ze za granica nie stane ,bo np imo da du...

Dokładnie tak samo w moim. Tylko dodałem jeszcze "ręczny gaz" jak w mercu 123, bo na zimnem obroty ciut przymałe :spoko
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-29, 17:21   

Na przyspieszacz idzie plus po stacyjce. W przyspieszaczu jest grzałka i rozgrzewa jakiś wosk, który następnie wysuwa bolec popychający cięgno w pompie. Były też wersje z zasilaniem ze sterownika świecy płomieniowej. Przewód zasilania przyspieszacza, wychodzi z wiązki na pompę, tam gdzie idą przewody na IMO. Trzy piny, to imo pompy, a pojedynczy to przyspieszacz. Czasami jest również z nimi jeszcze jeden przewód zakończony jedną małą kostką. Jest on nie wykorzystany. Dalej ta wiązka idzie do rozrusznika. Mogłem się gdzieś pomylić, piszę z pamięci ;)
Przy filtrze paliwa, jest jedynie sterownik EGR. Daj fotkę, to potwierdzę na 100%
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 17:59   

Moj silnik ze swieca płomieniową, ten sterownik to to http://allegro.pl/sterown..._Komputery-4145 ,a ten siłownik to to http://allegro.pl/iveco-s...5012082110.html ,na dzien dzisiejszy mam urwane te cięgno( ja mam wersje zamiast sztywnego cięgna linkę) , co mam z tym zrobic przy pompie na stałe aby było dobrze,aby przestawić wajchę obok tego ustrojstwa musiałbym je zblokować drutem na stałe,bo inaczej odbija spowrotem.Gdy wajcha jest na luzie , to jest ustawione na ciepły silnik czy odwrotnie na zimny? Pogubiłem sie jak ma to byc. Mam taka pompe( silnik 110KM z katalizatorem) http://allegro.pl/fiat-du...4982817346.html , a urwana mam linke jak przy tej pompie http://allegro.pl/fiat-du...4971203996.html
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 18:50   

znalazłem podobny temat i troszkę mi sie rozjaśniło w głowie jak to ma być http://www.elektroda.pl/r...5796882#5796882 ,czyli na dzis mam opcje-lato
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-29, 23:50   

Możesz wykręcić ten przyspieszacz, a następnie odkręcić 2 śruby na imbus 5. Tylko uważaj, tam jest mocna sprężyna! Jak odkręcisz, to wyjmiesz element do którego była przymocowana linka. Obetnij pozostałość linki i w jej miejsce przyspawaj np. szprychę rowerową. Temat tak przerabiałem i zawsze działało. Zresztą w późniejszych wersjach robili pręt zamiast linki. Po złożeniu, na zimnym silniku, ma być dźwignia na maksa naciągnięta, a dopiero po rozgrzaniu odpuszczać. W lato przyspieszacz jest niepotrzebny, jak przyjdą mrozy, możesz mieć problem z odpaleniem. On przyspiesza wtrysk.

Sterownik jest od EGR i bez niego auto będzie chodziło. Możesz wywalić ten sterownik i zaślepić EGR. Będzie silnik lepiej chodził, tyle że będzie mniej ekologiczny ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-01-30, 07:30   

Jak tak to i wywal kata też silnik będzie lepiej chodził i parę złotych idzie przytulić :szeroki_usmiech
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-01-30, 09:16   

na dzis to EGR mam wywalony ,w zimie te auto jest nie jeżdżone,odpalam sporadycznie bo nie działa płomieniówka i ten wyprzedzacz-jak zimny to pare minut pokopci zanim sie nagrzeje niestety,moze to jakos kiedys przerobie,dzieki za rady.
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-01-30, 09:47   

Do -5stopni płomieniówka nie jest potrzebna. Po odpalenu przytrzymaj obroty parę minut tak na 850-900.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-01-30, 12:43   

u mnie chwile pokołysze silnikiem,potrzymam tak jak piszesz na 1000 i po 20s jest juz OK.pomysle tylko nad ręcznym wyprzedzeniem kata aby sie tak nie mordował jak juz bede chial go w zimie odpalic.
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-02-03, 19:02   

Dziś rozbierałem pompę i zrobiłem Ci trochę fotek.
Na pierwszym zdjęciu, masz nowy typ przyspieszacza. Zrezygnowali z linki i zastosowali pręt.
Druga fotka, przedstawia rozebrany na części element przyspieszacza. Widać sam pręt, jak i sprężyny.
Na trzecim zdjęciu, widać efekty długotrwałego nie odpalania silnika. Woda zawarta w paliwie, spowodowała korozję metalowych elementów w pompie wtryskowej.

Edit: Zdjęcia wstawiły się w odwrotnej kolejności. Próbowałem na wszystkie sposoby i zawsze się tak ustawiają :roll:

3.jpg
Plik ściągnięto 6314 raz(y) 42,89 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 63 raz(y) 105,38 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 88,84 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 17:33   

dzieki za fotki,ale przerobie chyba na ręczne
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-02-05, 00:24   

erikson napisał/a:
dzieki za fotki,ale przerobie chyba na ręczne

Po co się cofać w ewolucji... Sprytny mechanik, zrobi to w godzinę i nie będzie więcej kosztowało jak 100zł. Dopiszę jeszcze, że ten automacik cofa się również bez prądu. Potrzebuje tylko więcej czasu. Ciepło z silnika go wypycha.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***