|
|
pompa wtryskowa ducato II 2.5/8 tdi |
Autor |
Wiadomość |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-01-29, 12:19 pompa wtryskowa ducato II 2.5/8 tdi
|
|
|
mam pytanko,w ducato jest pompa wtryskowa ktora ma sterowanie z jakiegoś modułu który jest przy filtrze paliwa-co to za moduł i dlaczego jak odłączam wtyczkę nic sie nie dzieje?( jak jest u was),przy tej pompie jest przyspieszacz konta wtrysku(u mnie urwane ciegno)taki jak na tej aukcji http://olx.pl/oferta/sprz...D5-ID56vV1.html ,jak ręcznie przyspieszę to tez nic sie nie dzieje-czemu?,czy ten przyspieszacz jest sterowany elektrycznie-skąd idą kable i czy po osiągnięciu odpowiedniej pracy jest np odcinany prąd na ten przewód?,pytam bo u mnie nic tam nie dochodzi i nie widze luźnego kabelka. |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-01-29, 16:32
|
|
|
erikson napisał/a: | w ducato jest pompa wtryskowa ktora ma sterowanie z jakiegoś modułu który jest przy filtrze paliwa-co to za moduł i dlaczego jak odłączam wtyczkę nic sie nie dzieje? |
Daj zdjęcie tego modułu, ale podejrzewam, że jest taki sam sterownik egr o który pytałem parę lat temu /nie mogę wkleić linka z naszego forum na ten temat/
może tak -podwozia - technika i eksploatacja- FIAT- sterownik dukato 2.8idTD |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2015-01-29, 16:55
|
|
|
Erikson,daj zdjecia,ale chyba chodzi ci o zmiane kąta wtrysku,w sumie to wplywa na spalanie tylko,ale tez nieznacznie,dziala to tak ze po wzroscie temperatury pojawia sie napiecie 12v i to ciegno powinni przestawic sie powoli.U mnie przestalo dzialac jakis rok temu, zatarla sie pompka,ustawilem jak na zimnym,pali zawsze i tak jezdze,zreszta wszystkie elektroniczne zabawki poodcinalem,no i mam spokoj ,wiem ze za granica nie stane ,bo np imo da du....,pozdrawiam |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-01-29, 17:03
|
|
|
tom-cio napisał/a: | U mnie przestalo dzialac jakis rok temu, zatarla sie pompka,ustawilem jak na zimnym,pali zawsze i tak jezdze,zreszta wszystkie elektroniczne zabawki poodcinalem,no i mam spokoj ,wiem ze za granica nie stane ,bo np imo da du... |
Dokładnie tak samo w moim. Tylko dodałem jeszcze "ręczny gaz" jak w mercu 123, bo na zimnem obroty ciut przymałe |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-01-29, 17:21
|
|
|
Na przyspieszacz idzie plus po stacyjce. W przyspieszaczu jest grzałka i rozgrzewa jakiś wosk, który następnie wysuwa bolec popychający cięgno w pompie. Były też wersje z zasilaniem ze sterownika świecy płomieniowej. Przewód zasilania przyspieszacza, wychodzi z wiązki na pompę, tam gdzie idą przewody na IMO. Trzy piny, to imo pompy, a pojedynczy to przyspieszacz. Czasami jest również z nimi jeszcze jeden przewód zakończony jedną małą kostką. Jest on nie wykorzystany. Dalej ta wiązka idzie do rozrusznika. Mogłem się gdzieś pomylić, piszę z pamięci
Przy filtrze paliwa, jest jedynie sterownik EGR. Daj fotkę, to potwierdzę na 100% |
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-01-29, 17:59
|
|
|
Moj silnik ze swieca płomieniową, ten sterownik to to http://allegro.pl/sterown..._Komputery-4145 ,a ten siłownik to to http://allegro.pl/iveco-s...5012082110.html ,na dzien dzisiejszy mam urwane te cięgno( ja mam wersje zamiast sztywnego cięgna linkę) , co mam z tym zrobic przy pompie na stałe aby było dobrze,aby przestawić wajchę obok tego ustrojstwa musiałbym je zblokować drutem na stałe,bo inaczej odbija spowrotem.Gdy wajcha jest na luzie , to jest ustawione na ciepły silnik czy odwrotnie na zimny? Pogubiłem sie jak ma to byc. Mam taka pompe( silnik 110KM z katalizatorem) http://allegro.pl/fiat-du...4982817346.html , a urwana mam linke jak przy tej pompie http://allegro.pl/fiat-du...4971203996.html |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-01-29, 18:50
|
|
|
znalazłem podobny temat i troszkę mi sie rozjaśniło w głowie jak to ma być http://www.elektroda.pl/r...5796882#5796882 ,czyli na dzis mam opcje-lato |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-01-29, 23:50
|
|
|
Możesz wykręcić ten przyspieszacz, a następnie odkręcić 2 śruby na imbus 5. Tylko uważaj, tam jest mocna sprężyna! Jak odkręcisz, to wyjmiesz element do którego była przymocowana linka. Obetnij pozostałość linki i w jej miejsce przyspawaj np. szprychę rowerową. Temat tak przerabiałem i zawsze działało. Zresztą w późniejszych wersjach robili pręt zamiast linki. Po złożeniu, na zimnym silniku, ma być dźwignia na maksa naciągnięta, a dopiero po rozgrzaniu odpuszczać. W lato przyspieszacz jest niepotrzebny, jak przyjdą mrozy, możesz mieć problem z odpaleniem. On przyspiesza wtrysk.
Sterownik jest od EGR i bez niego auto będzie chodziło. Możesz wywalić ten sterownik i zaślepić EGR. Będzie silnik lepiej chodził, tyle że będzie mniej ekologiczny |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-01-30, 07:30
|
|
|
Jak tak to i wywal kata też silnik będzie lepiej chodził i parę złotych idzie przytulić |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-01-30, 09:16
|
|
|
na dzis to EGR mam wywalony ,w zimie te auto jest nie jeżdżone,odpalam sporadycznie bo nie działa płomieniówka i ten wyprzedzacz-jak zimny to pare minut pokopci zanim sie nagrzeje niestety,moze to jakos kiedys przerobie,dzieki za rady. |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-01-30, 09:47
|
|
|
Do -5stopni płomieniówka nie jest potrzebna. Po odpalenu przytrzymaj obroty parę minut tak na 850-900. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-01-30, 12:43
|
|
|
u mnie chwile pokołysze silnikiem,potrzymam tak jak piszesz na 1000 i po 20s jest juz OK.pomysle tylko nad ręcznym wyprzedzeniem kata aby sie tak nie mordował jak juz bede chial go w zimie odpalic. |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-02-03, 19:02
|
|
|
Dziś rozbierałem pompę i zrobiłem Ci trochę fotek.
Na pierwszym zdjęciu, masz nowy typ przyspieszacza. Zrezygnowali z linki i zastosowali pręt.
Druga fotka, przedstawia rozebrany na części element przyspieszacza. Widać sam pręt, jak i sprężyny.
Na trzecim zdjęciu, widać efekty długotrwałego nie odpalania silnika. Woda zawarta w paliwie, spowodowała korozję metalowych elementów w pompie wtryskowej.
Edit: Zdjęcia wstawiły się w odwrotnej kolejności. Próbowałem na wszystkie sposoby i zawsze się tak ustawiają
3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6314 raz(y) 42,89 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 63 raz(y) 105,38 KB |
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 64 raz(y) 88,84 KB |
|
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-02-04, 17:33
|
|
|
dzieki za fotki,ale przerobie chyba na ręczne |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-02-05, 00:24
|
|
|
erikson napisał/a: | dzieki za fotki,ale przerobie chyba na ręczne |
Po co się cofać w ewolucji... Sprytny mechanik, zrobi to w godzinę i nie będzie więcej kosztowało jak 100zł. Dopiszę jeszcze, że ten automacik cofa się również bez prądu. Potrzebuje tylko więcej czasu. Ciepło z silnika go wypycha. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|