Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabudowa busa - przerobienie WV T3, T4, na bus do podróży
Autor Wiadomość
daniels 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T4 SCA
Nazwa załogi: vwłóczęgi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Mar 2017
Piwa: 11/6
Skąd: Lublin [LBN]
Wysłany: 2017-10-13, 07:18   

Największy problem jest przy kupnie busa 3 osobowego i przerobienie na 9 osobowego. Wtedy diagnosta się przyczepi, trzeba mieć dokument od firmy zajmującej się takimi przeróbkami i miejsca mocowania pasów tylko w fabrycznych miejscach.

Natomiast w busie już będącym osobowym nikt Ci pasów nie sprawdzi, chyba, że trafisz na jakiegoś zje..ba Diagnosta ma w dowodzie 9 miesc i tyle go obchodzi. Innym askpektem jest Twoja przeróbka i prawidłowy montaż siedzeń i pasów, ale jak to zrobić :bylo wystarczy poszukać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2017-10-13, 09:46   

Może coś takiego:
https://www.otomoto.pl/of...h-ID6zaoVZ.html
Nieco droższy, ale zabudowa daje fajne możliwości konwersji na kampera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2017-10-13, 12:41   

Hej
Inhalt napisał Tobie jedno złote słowo... LUBLIN
konstrukcja prosta jak budowa cepa jedyna wada to słaba blacha , ale gdybyś trafił zadbanego to ... a i roczniki fajne za nieduże pieniądze i przebiegi nie takie jak w innych busach
Poszukaj wersji która Tobie odpowiada / już widzę śmiech na twarzy wielu osób /
Tylko przypomnijcie sobie jak szukając auta na zeszłorocznego złombola przemierzałem Polskę
Znaleźliśmy ..długa wersja była 5 osobowa przerobiliśmy na na 8 osób i no problem Wykulane chyba coś koło 250tyś / jak sie pomyliłem to niech mnie znawcy poprawią /
Praktycznie z marszu wsiedliśmy i pojechaliśmy na Sycylię / prędkość bezproblemowa to 120km/h spalanie coś koło 10 l/100km więcej opisane na forum /
https://www.otomoto.pl/of...html#c85e056c14

https://www.otomoto.pl/of...html#0402a612f7

https://www.otomoto.pl/of...html#65750cea80

http://allegro.pl/sprzeda...31.html#thumb/4

http://allegro.pl/fs-lublin-i6940020265.html

https://www.otomoto.pl/of...a-ID6zbXBu.html


To tylko niektóre ogłoszenia ...zobacz cene i rocznik :lol:
Auto pojechało dojechało i w tym roku po sprzedaży pojechało na tegorocznego złombola
Czy nowi właściciele zrobili coś przy aucie .??? nie wiem
Technicznie było sprawne a trasa rzędu 5000km nie robiła na nim żadnego wrażenia
Nie jest to ideał ,ale na początek gdybym to ja miał rozpoczynać swoją przygodę, innego auta nie widzę .
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Ostatnio zmieniony przez tolo61 2017-10-13, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-10-13, 12:51   

Nieśmiało się przyłączę. :)
Chciałem zaproponować ale się bałem szydery i niezrozumienia, jako żem posiadacz takowego. Ale Tolo dobrze pisze - za 6 tysi to można już przebierać w wersjach i stanach blacharki. Może być krótki lub długi. Niski lub wysoki. Osobówka lub ciężarówka. Na 3, 5, 6, 9 osób rejestrowany.
Minusy? Głośno w środku i wysoko podłoga. No i sypiąca się karoseria - jeżeli niezadbana.
Z tymi 120km/h i 10l/100 to mi się nie chce wierzyć za bardzo bo IMO albo jedno albo drugie. ;)
Kupić zadbanego, zadbać jeszcze bardziej i spoko można jeździć daleko, a nawet bardzo.
PS
Między innymi dlatego kupiłem Lublina, że bałem się wtopy w T4 za zbliżone pieniądze. I raczej miałem rację. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2017-10-13, 22:40   

Lublin ma archaiczne rozwiązania, układ kierowniczy nędzny, silniki takie sobie itd. Zasadniczo można powiedzieć, że to słaby wybór. Ale tak można powiedzieć tylko wtedy, gdy mamy nieograniczony budżet. Natomiast zupełnie inaczej ma się sprawa gdy weźmiemy pod uwagę koszt zakupu i napraw. Za kwotę rzędu 10 tys. zł wybiera się najlepsze Lubliny z rynku, a za 6 tys. zł da się już coś kupić sensownego. Przy tej cenie nie żal pomalować nawet wałkiem porządną farbą antykorozyjną zamiast płacić lakiernikowi tysiące za malowanie całego auta. Jeśli weźmiemy pod uwagę stosunek jakości do ceny to już Lublin może być na pierwszym miejscu, bo egzemplarze z XXI wieku kosztują tyle ile zaniedbany Mercedes kaczka mający 30 lat i nakulane 2 mln. km. Moim zdaniem warto poważnie rozważać Lublina, jeśli się ma bardzo napięty budżet i każdy kolejny tysiąc robi różnicę.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2017-10-14, 07:00   

Gdyby Lublin jeszcze miał jakiś wygląd.. Pochodzący po "kultowy" to pewnie kolega by się zdecydował. Ja osobiście Lublina bym nie kupił. Wolałbym stara t4. Lublin jak klęknie gdzieś to części zamawiasz DHL z Polski. A do t4 to pewnie i w Chinach się dostanie. Auto wszechobecne. No i po mimo lat dalej nie kulawo wygląda. I za małe pieniądze jak się poszuka coś można znaleźć. Parę złoty trzeba wlozyc i będzie się kulać.. Napewno wyjdzie więcej niż Lublin ale to t4.. Miałem ich kilka a najlepszy był 1.9d. Zrobiłem nim z 500tys sam... Palił rozsądnie i jeździł i jeździł...
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
  Wysłany: 2017-10-14, 11:22   

Kolega Inhalt myślę podlinkował coś najsensowniejszego

https://www.otomoto.pl/of...a-ID6z01B9.html

Ja bym jechał, zabierał, troszkę ogarnął serwis, trochę pozmieniał w środku i jechał podróżować.

Dokupić wystarczy toaletę turystyczną, trochę dopasować auto do siebie, wielki plus to masz już w środku graty co przy ograniczonym budżecie jest wybawieniem.

Przeróbka przeważnie pochłania 2x więcej gotówki niż sobie założymy, i 2x więcej czasu.

Z perspektywy t4, jeździłem takim autem jakiś czas i jest to nie wielka różnica między dużym kombi a takim autem. Moim zdaniem na dłuższe podróże, tj. 8 tyś km, bez sensu.

A tak w ogóle, to nie wyobrażam sobie przerabiać t4, jak tu montować graty, na siedząco?? :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-10-14, 12:14   

Silnik Andorii w lublinie słaby ???????? oj nie , to jego najmocniejsza strona , te silniki to jak 2,9 mercedesa czy 1,9 cytryny ... woły robocze z niewykorzystaną, niewyżyłowana mocą dlatego zasługuja na miano kultowego choc nigdy nim nie będą ze względu na mała skalę porównawcza , z wymienionymi markowymi andoria nie ma szansy przebicia w świecie i opinii na wieki . Fakty są takie,że serwisując lubliny pewnej firmie targające na plecach chłodnie , ciągle przeładowane i ciągle pod butem narwańców kierowców z przypadku nigdy problemów z silnikami nie było , nigdy ... dotykałem latami dokładnie 9 sztuk . Oczywiście reszta padała i latka leciały , zastapiły je mastery i dukaciaki i z nimi zaczęły się dopiero problemy , więcej tych małych co życie uprzykrzają ale urwane tłoki też sporadycznie też.

Lublin głośny ??? Jest ciszej od każdego ducato I , jest ciszej od T4 1,9 TD który powyżej 80 km/h chce 6 i 7 najlepiej biegu by silnik nie warczał ...

Prędkość przelotowa 120 żaden problem , na złombolu 2016 zrobiłem nim kilka tysięcy km jako kierowca i razem ponad 5 tyś jako załogant ... złego słowa powiedzieć nie dam , za małą kasę świeży rocznik i jak się uda to dobry stan blach , długi i podwyższony to idealna baza na budowę kampera , co ważne , tylny napęd - POTĘGA i nieporównywalna sprawa z ducato z przednim napędem , który na trawce pod mała górke po deszczu mieli kołami zamiast jechać .

Konstrukcja cepa , skrzynia KIA czasami padnie ale do ogarnięcia latwiej niż rozkręcać skrzynię ducato i w niej mieszać .

Na złombolu z Jarkiem prawiliśmy o zmajstrowaniu kampera na lublinie , liczylismy koszty i jednogłośnie jest to opłacalne , znalezienie następcy lublina czyli takiego samego intralla jeszcze z silnikiem 2,8 iveco to zajefajna baza i mówta co chceta ... na naszym rynku na dziś nie ma nic lepszego za taką samą cenę .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Danyxm 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 3/5
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2017-10-14, 12:28   

A tanej i prosiciej nie bedzie vivaro/trafica ? Srednio zadbany silnik spokojnie pojedzie kilkadziesiat tys km , skrzynie bywaja problemem , ale pelna regenracje mozna zrobic juz od 2 tys. Cynkowane nadwozie. Dostepnosc modeli i czesci ogromna, dosyc prosta budowa, ekonomiczne silniki. Ja szukam wlasnie dla siebie wersji long trafica, najlepiej z klima.:) Moze w tym tematcie sie rozejrzyj? Nie ma to klimatu VW t3 cz t4 .. Kumpel robi wlasnie starszego trafica - i silnik i zawiecha jak najbardziej (a i w srodku bardzo dobrze z iloscia miejsca ) - tylko blacha...
Moze trafica I poszukaj ? Choc sadze ze tutaj blacharka i podluznice beda problemem.. Powodzenia!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2017-10-14, 18:53   

Trafica nie dostaniesz za 6-7tys chyba...? A taki budżet ma kolega... W sumie do 19tys. Jak kupi trafica to zostanie mu tylko na rejestrację i OC może.
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Danyxm 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 3/5
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2017-10-14, 19:58   

KASZUB napisał/a:
Trafica nie dostaniesz za 6-7tys chyba...? A taki budżet ma kolega... W sumie do 19tys. Jak kupi trafica to zostanie mu tylko na rejestrację i OC może.

sadzilem ze te 6-7 tys to w odniesieniu do starszego VW, bo kolega zakladal wtopienie w remont ok 10tys. Nie sensowniej byloby kupic juz cos ocynkowanego-drozszego, w lepszym stanie i mniej kasy wtopic w remont ?
Trafiki do remontu sie zdazaja i za 3 tys, mozna trafic tez trafika 1.
A np master 1 to cos pieknego do przerobki :) Pan samochodzik by sie nie powstydzil :)

https://www.otomoto.pl/of...html#6de3e21d57
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-10-14, 22:02   

Danyxm napisał/a:
kolega zakladal wtopienie w remont ok 10tys

Jeśli remont będzie wykonywany w warsztatach (mechanik - blacharz )
Ale jeśli ma się jakieś zaplecze i robi się samemu to 3-4tys.
Dałem za swego(Interstar ,03r) około 2 lata temu niecałe 5tys , w części (blachy , farby, konserwacja , rozrusznik , pompa wspomagania, elementy zawieszenia , kompletna regeneracja układu chamulcowego i wiele drobnicy)wydałem ponad 3.5tyś , robocizna własna .

Za 8tys mam auto odnowione w pełni sprawne które znam lepiej niż nie jeden własną kobitę i satysfakcję z własnego dzieła .
Gdy bym robił po mechanikach to by się nie kalkulowało kupować takiego rzęcha .
Danyxm napisał/a:
kupic juz cos ocynkowanego-drozszego,

Też mam w ocynku , góra , spód i podłożnice zdrowe ale progi zewnętrzne sito ,trzymało się to na konserwacji (jakaś guma fabryczna) i farbie ,
dziur nie było , ładnie wyglądało ale przy probie śrubokręt wchodził do środka .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2017-10-14, 22:25   

Ja też coś nie zaskoczyłem... 7tys na zakup i 12tys na naprawy? Myślałem, że na zrobienie zabudowy jakieś w tym... Czy się mylę? Jakaś lodówka, kuchenka, tapicerka, sraczyk czy tak? Dziwny temat... Coś mi tu nie trybi...
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tokyo 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: t5 buscamper
Dołączył: 05 Wrz 2011
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-20, 10:09   

witaj z Gdańska :) ja również jestem na etapie poszukiwania t4, i busem przez świat jest mi znany ;)

t3 bym odpuścił. bo:
1. jest już tego mało
2. problem z częściami zaczyna się robić
3. chore ceny aut

t4 - no tutaj to jest w czym wybierać. proponuję poczytać wątków na forum t4.

powodzenia, i loguję się do tematu :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-20, 12:53   

Gotowiec
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***