Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabudowa busa - przerobienie WV T3, T4, na bus do podróży
Autor Wiadomość
Ikuso 
początkujący forumowicz

Dołączył: 24 Lip 2017
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-08, 14:39   Zabudowa busa - przerobienie WV T3, T4, na bus do podróży

Dzień dobry wszystkim, Filip z tej strony :)

Mam do was parę pytań odnośnie budowy własnego busa. Moim największym podróżniczym marzeniem jest stworzenie busa na wzór "busem przez świat". Zrobienie tego od podstaw na bazie transportera T3, T4. Zbieram pieniądze i mam nadzieję, że moje plany niedługo się ziszczą.

Mam jednak pytania - przeszukiwałem forum i znajdowałem sprzeczne informacje odnośnie foteli w busie.

Czy mogę wymontować fotele i zamontować przeciwległe kanapy? Czy każda taka przeróbka, musi być zamontowana dokładnie w miejscu starych foteli, na tych samych szynach? Czy mogę zamontować dwie kanapy, po przeciwległych stronach? Interesują mnie informacje odnośnie siedzeń, co można, a czego nie można. Mój idealny plan na kampera to dwie kanapy, który po rozłożeniu tworzą jedno duże łóżko na szerokość całej paki.

Jak sprawa wygląda z pasami? Muszą być w fabrycznych miejscach, czy można je przemontować? Kto i gdzie może stwierdzić, że taka przeróbka jest ok względem ustawy?

Patrząc na to, co zrobili "busem przez świat" czy parę innych tego typu zapaleńców, można dosłownie wszystko. Jednakże przeszukując forum, natknąłem się na wiele wątków, gdzie pisaliście, że wręcz przeciwnie. Jak to w takim razie jest?

Będę wdzięczny za odpowiedzi, linki do tematów, ogólną pomoc. Nie chce zabierać się za cokolwiek bez rozeznania w temacie :)

Pozdrawiam!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-10-08, 21:28   

Szukaj busa z nadbudową, lub wysokim dachem, wtedy można spanie zrobić na podwieszonych pasach. Zdjęcie w załączeniu.
Jeżeli chcesz robić spanie na rozkładanych siedzeniach, to albo szukaj siedzeń zintegrowanymi z pasami, albo innych, ale pasy muszą być kotwione w oryginalnych miejscach (homologacja).

homy3.JPG
Plik ściągnięto 11578 raz(y) 29,6 KB

_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daniels 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T4 SCA
Nazwa załogi: vwłóczęgi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Mar 2017
Piwa: 11/6
Skąd: Lublin [LBN]
Wysłany: 2017-10-09, 07:24   

Hej,
Wybrałeś auto na bazę, które w dobrym stanie technicznym nie jest łatwo znaleść. Jeśli będziesz szukał to tylko takiego zarejestrowanego na 9 osób. Tak jak pisze ferguson, najlepszy podwyższany z 9 miejscami.

Odnośnie samego przerabiania blaszaków na kampery :bylo i to dużo o tym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2017-10-09, 13:52   

Poczytać

http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=262

http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=396

http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=397

A może gotowca
http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=68
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ikuso 
początkujący forumowicz

Dołączył: 24 Lip 2017
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-09, 20:14   

Dzięki!
Oczywiście przeglądałem forum, zanim otworzyłem nowy temat. Nie mogę jednak znaleźć jednoznacznych odpowiedzi, poza tym, mieszam się, bo w różnych tematach są poruszane różne kwestie.

Wiem, pewnie wyślecie mnie do szukania, ale może ktoś ten temat potraktuje jako kompendium wiedzy. :)

takie np. "busem przez świat" wstawiło kanapy. Czyli mogę wymontować fotele i wstawić kanapy byle by pokrywały się z miejscami na pasy? Jeśli fotele mają zintegrowane pasy, co w takiej sytuacji? Mogę wstawić kanapę i osobno zamontować pasy w firmie, która się w tym specjalizuje?

Może trochę koślawo, ale postaram się to zobrazować:

Co więcej, mówicie, że WV T3-4 to zły wybór? Czym dokładnie kierować się przy wyborze auta, jakością blacharki, ogólnym stanem technicznym? Takie auto miałoby być oddane do serwisu na gruntowne przygotowanie do jazdy. Czy kupując auto, które jest zdrowe blacharsko i dając w serwisie do łapki miłym panom np. 10k są w stanie zrobić z niego busa, który przejedzie kolejne 150 - 200k? Czy po tym zrobi np. 8k podczas jednego wyjazdu bez awarii wymagających więcej niż młotek i śrubokręt?

Wiem, że dla Was to pewnie enty raz trzepanie tego samego tematu. Dla mnie to Wasza pomoc w spełnieniu marzenia, na które nie chce wydać kupy kasy, aby potem się okazało, że jednak czegoś nie dopilnowałem :)

Pozdrawiam!

1.PNG
układ nr 1
Plik ściągnięto 11435 raz(y) 15,81 KB

2.PNG
układ nr 2
Plik ściągnięto 97 raz(y) 13,78 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cebek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: vw t4 multivan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Wrz 2008
Piwa: 5/5
Skąd: kowary
Wysłany: 2017-10-09, 21:45   

Zacznij od przymierzenia się do takiego auta. Znajdź kogoś w okolicy kto jeździ takim busem i zobacz ile tam jest miejsca. Rysunki które robisz są bardzo optymistyczne jeśli chodzi o szerokość auta ,i ogólnie ilość miejsca. Zrobiłem swoim autkiem już parę tysięcy kilometrów, jestem mało wymagający, ale nie wyobrażam sobie wygodnego jeżdżenia vw t4 w więcej niż 5 osób z bagażami. :P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daniels 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T4 SCA
Nazwa załogi: vwłóczęgi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Mar 2017
Piwa: 11/6
Skąd: Lublin [LBN]
Wysłany: 2017-10-10, 07:22   

Jeśli kupisz busa z wbitymi w dowodzie np. 5 osobami i w ramach tych miejsc przeorganizujesz układ to nikt Ci się nie powinien przyczepić. Natomiast jeśli kupisz busa 3 osobowego i zorganizujesz miejsce na 6 osób i wszystkie będą miały prawidłowe pasy itd. to nikt Ci tego do dowodu nie wbije. Dlatego w poszukiwaniach postaraj się o jak największą liczbę miejsc wbitych w dowód. Przebuduj po swojemu, pamiętając o bezpieczeństwie i ciesz się przygodą.

Co do bazy to vw t3 w zadawalającym stanie jest ciężki do zdobycia. Sam byłem napalony na takie autko z podnoszonym dachem. Poszukiwania spoczęły na niczym, bo dobre egzemplarze ludzie trzymają pod kołdra i rzadko coś konkretnego się pojawia. Oczywiście możesz kupić bazę za 4K i ją sukcesywnie dopieszczać. Skończyło się na tym, że mam t4, która była pewnym kompromisem, z którego po czasie jestem bardzo zadowolony.

Powodzenia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2017-10-10, 12:38   Re: Zabudowa busa - przerobienie WV T3, T4, na bus do podróż

Ikuso napisał/a:
na bazie transportera T3, T4.


Przez pół roku szukałem jako bazy Opla Vivaro / Renault Trafic albo właśnie VW T4. Chciałem silnik benzynowy pod LPG. Nie udało mi się trafić rozsądnego egzemplarza w cenie do przełknięcia (a dość wysoką jak na rocznik byłem w stanie zaakceptować). Szczególnie T4 się cenią absurdalnie wysoko.
Trafił się większy samochód, Citroen Jumper II. Kupiłem i po wakacjach absolutnie nie zamienił bym go na mniejsze auto. Blaszakiem jadę czasem nawet do pracy gdy jest potrzeba i nie odczuwam dyskomfortu więc w tym zakresie nie ma wielkiej różnicy czy Jumper / Ducato czy T4. Natomiast wewnątrz podczas wyjazdów jest różnica kolosalna.

Moja sugestia - idź do komisu dokładnie przymierz się do T4. To może być fajny samochód turystyczny, ale na kampera słabo się nadaje. Ja zmieniłem zdanie, choć byłem napalony jak nastolatek na wuefistkę, ale dwa wyjazdy wystarczyły bym radykalnie zmienił zdanie na temat samochodów wielkości T4, Vivaro itp.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OldPiernik 
stary wyga


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Piwa: 50/19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-10, 19:21   

Ja z tej strony :) .
Ja napiszę tak - mam jednego i drugiego. Wewnętrznie T3 jest większy od T4 - do wykorzystania jest w T3 cała długość samochodu a w T4 odpada kawałek (około 1 m) na silnik. Z drugiej strony w T4 jest podłoga cała płaska w T3 jest mocno podniesiona z tyłu.
Jeżeli chodzi o prowadzenie, T3 jest wbrew pozorom wygodniejszy chociaż wolniejszy niż T4 (mówimy o oryginałach a nie autach po wymianach silnika).
Gdybym miał przerabiać - brałbym T4 w wersji long najlepiej z podwyższonym dachem.
Ale ja sam nie wiem, czy brałbym się za przerabianie i kombinowanie a czy nie szukałbym oryginalnego wnętrza z Westy (lub Dehlera ale to inna bajka).

Cytat:
Zrobiłem swoim autkiem już parę tysięcy kilometrów, jestem mało wymagający, ale nie wyobrażam sobie wygodnego jeżdżenia vw t4 w więcej niż 5 osób z bagażami. :P

Ja nie wyobrażam sobie jazdy w więcej niż 2 max 3 osoby. Jak jest pogoda, to jeszcze można wytrzymać, ale jak na zewnątrz jest brzydko to gdzie tu się podziać na takiej przestrzeni w tyle osób? No chyba, że ktoś jest studentem minimalistą.
_________________
Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cebek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: vw t4 multivan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Wrz 2008
Piwa: 5/5
Skąd: kowary
Wysłany: 2017-10-10, 19:27   

OldPiernik napisał/a:
Ja z tej strony :) .
Ja napiszę tak - mam jednego i drugiego. Wewnętrznie T3 jest większy od T4 - do wykorzystania jest w T3 cała długość samochodu a w T4 odpada kawałek (około 1 m) na silnik. Z drugiej strony w T4 jest podłoga cała płaska w T3 jest mocno podniesiona z tyłu.
Jeżeli chodzi o prowadzenie, T3 jest wbrew pozorom wygodniejszy chociaż wolniejszy niż T4 (mówimy o oryginałach a nie autach po wymianach silnika).
Gdybym miał przerabiać - brałbym T4 w wersji long najlepiej z podwyższonym dachem.
Ale ja sam nie wiem, czy brałbym się za przerabianie i kombinowanie a czy nie szukałbym oryginalnego wnętrza z Westy (lub Dehlera ale to inna bajka).

Cytat:
Zrobiłem swoim autkiem już parę tysięcy kilometrów, jestem mało wymagający, ale nie wyobrażam sobie wygodnego jeżdżenia vw t4 w więcej niż 5 osób z bagażami. :P

Ja nie wyobrażam sobie jazdy w więcej niż 2 max 3 osoby. Jak jest pogoda, to jeszcze można wytrzymać, ale jak na zewnątrz jest brzydko to gdzie tu się podziać na takiej przestrzeni w tyle osób? No chyba, że ktoś jest studentem minimalistą.

Napisałem jeżdżenia a nie kamperowania :P Generalnie na wyjazdach jak jedziemy w 4-5 osób, tylko dwie mieszkają w środku. Reszta ma namioty i ewentualnie cenniejsze rzeczy przechowują u mnie w busie. Jedyne co udostępniam to daszek z boku auta :P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daniels 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T4 SCA
Nazwa załogi: vwłóczęgi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Mar 2017
Piwa: 11/6
Skąd: Lublin [LBN]
Wysłany: 2017-10-10, 20:51   

OldPiernik napisał/a:

Jeżeli chodzi o prowadzenie, T3 jest wbrew pozorom wygodniejszy chociaż wolniejszy niż T4 (mówimy o oryginałach a nie autach po wymianach silnika).


Podpisuje się pod tym dwoma rękami, t3 ma to coś w sobie, ale ostatnio znalazłem to i zbladłem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cebek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: vw t4 multivan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Wrz 2008
Piwa: 5/5
Skąd: kowary
Wysłany: 2017-10-10, 21:03   

Miałem dwie t2 , jeździłem t3 multivan syncro, i westfalią. Mają klimat ale T4 to bardziej cywilizowany pojazd. Od zawsze jeździłem busikami, i uważam że są to najbardziej uniwersalne auta. Duży kamper ma dużo zalet, ale jak ktoś jeździ po różnych dziwnych miejscach, niekoniecznie wyasfaltowanych, to mały busik z wygodnym łóżkiem jest niezastąpiony :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2017-10-11, 00:09   

Jeśli porównasz busa typu T4 z pełnowymiarową alkową to faktycznie jest duża różnica w jeździe po bocznych drogach, gruntówkach itp. Ale zupełnie inaczej ma się sprawa z nieco tylko większym blaszakiem. Przykładowo Ducato II jest szerszy od T4 po niecałe 10 cm na stronę, co w realnej jeździe nie ma znaczenia, a dłuższy tylko około 30 cm od T4 long. Niby niewiele i nie powinno być różnicy, a jest różnica gigantyczna na korzyść Ducato - chodzi o funkcje "mieszkalne". Ducato może być wysoki, ma miejsce na przejście pomiędzy kuchnią, a wc itd.
Czyli jazda niemal tak samo jak T4, a mieszkanie zupełnie nieporównywalne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cebek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: vw t4 multivan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Wrz 2008
Piwa: 5/5
Skąd: kowary
Wysłany: 2017-10-11, 00:25   

Generalnie masz rację, ale w tej chwili jeżdżę vw t4 long syncro, i już widzę dużą różnicę na minus. Wszystko kwestia określenia do czego autko ma służyć. Jeśli do długich wygodnych podróży po asfalcie, to wielkość będzie dużą zaletą. Ja często wjeżdżam na leśne, górskie drogi, i tam każdy centymetr ma znaczenie. Miałem już taką akcję że wbiłem się swoją t4 a strażacy sprinterem 4x4 L2h2 nie dali rady bo za ciasno było. Nie będę nikogo przekonywał że mały busik jest najlepszy bo każdy wybiera to co mu najlepiej pasuje, i to koledze właśnie doradzałem. Żeby sprawdził czy t4 nie będzie za ciasna.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-10-11, 09:43   

Te porównywania zawsze mnie bawią. Można wywnioskować, że wakacje są do dupy, jeśli nie wjedzie się gdzieś na ostatni centymetr. :haha:
Nic tylko kupić małe 4x4, przerobić na mini kamperka i pisać, że reszta jest do dupy, bo za duża i nie wjeżdża tu i tam. :haha:

Kupuj to co Ci się podoba, buduj i w drogę. Tylko to się liczy :ok
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***