Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłącznik prądu
Autor Wiadomość
Krzysztof M 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2000
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-10-17, 11:23   Wyłącznik prądu

Mam pytanie czy włącznik taki jak na zdjęciu wpina się w + czy -

włącznik.JPG
Plik ściągnięto 2319 raz(y) 9,24 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alpo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w poszukiwaniu
Nazwa załogi: alpo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2013
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Luboń k/Poznania
Wysłany: 2017-10-17, 11:38   

lepiej wpiąć w plus
_________________
alpo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-10-17, 12:16   

Chyba że w Syrence, to w minus. :mrgreen:
Generalnie by działał wsio ryba, zamyka obwód.
Ale w kamperze gdzie minus na masie to w plus. Choćby dla porządku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Krzysztof M 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2000
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-10-17, 12:25   

Dzięki :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-17, 16:04   

A nie za mizerny Ci on?
I pytanie z mojej strony, mam na klemie minusowej taki wyłącznik jeszcze z PRLu o dźwięcznej nazwie Zygmunt. Nie wygodne to bo pod maską. Chciałbym zamontować w kabinie co by gdy młodzież w liczbie znacznej bujała mi w nocy kampem lub biegała po dachu muc odjechać bez wychodzenia na zewnątrz. Odłączam tego Zygmunta dla 1000 % pewności że mi coś prondu nie wyje z aku rozruchowego bo elektroblok już swój lata ma. I teraz jakie przekroje kabli zastosować i które przedłużać do kabiny + czy - ?
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-10-17, 16:52   

Na takich malutkich wyłącznikach mam wiele drobnych rzeczy. np kamerki, wentylatorki czy wskaźnik poziomu wody. Są też podświetlane i na 12v i na 230. Na duperele się nadają
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2017-10-17, 19:04   

qdlaty_78 napisał/a:
A nie za mizerny Ci on?
I pytanie z mojej strony, mam na klemie minusowej taki wyłącznik jeszcze z PRLu o dźwięcznej nazwie Zygmunt. Nie wygodne to bo pod maską. Chciałbym zamontować w kabinie co by gdy młodzież w liczbie znacznej bujała mi w nocy kampem lub biegała po dachu muc odjechać bez wychodzenia na zewnątrz. Odłączam tego Zygmunta dla 1000 % pewności że mi coś prondu nie wyje z aku rozruchowego bo elektroblok już swój lata ma. I teraz jakie przekroje kabli zastosować i które przedłużać do kabiny + czy - ?


Osobiście zastosowalbym przekaźnik przy aku i do kabiny tylko cienki przewod do przycisku.
Jesli bedziesz puszczal prad rozruchowy przez kabine, w koncu cos stopisz/spalisz/zepsujesz. O rozmiarze przycisku na taki prad nie wspomne :-P
_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-17, 19:19   

👌 ok , jaki przekaźnik zastosować?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-10-17, 20:34   

qdlaty_78 napisał/a:
👌 ok , jaki przekaźnik zastosować?


Jakiś ogromny. Rozruszniki podczas pracy biorą prądy 250-600 Amper.
Moim zdaniem przekaźnik nie jest dobrym rozwiązaniem na odcięcie prądu.

Lepiej przejrzeć instalację, zmierzyć prąd pobierany w spoczynku a hebel wyłączać tylko kiedy autko stoi dłużej nieużywane.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-10-17, 21:09   

xbartman napisał/a:
Jakiś ogromny. Rozruszniki podczas pracy biorą prądy 250-600 Amper
Po cholerę ruszać grube przewody do rozrusznika - alternatora , wystarczy odłączać pozostały-e , wtedy przekaźnik około 100A np.Taki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2017-10-17, 22:12   

xbartman napisał/a:
qdlaty_78 napisał/a:
👌 ok , jaki przekaźnik zastosować?




Przeciez nikt nie bedzie stosowal przekaznika na kablu zasilajacym rozrusznik, przekaznik/wylacznik to na kablu sterujacym rozrusznik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-10-18, 05:28   

To na złodzieja? Ale amatora raczej.
Bo złodziej uparciuch, fachowiec i zdeterminowany to zna. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2017-10-18, 07:06   

Flag napisał/a:
xbartman napisał/a:
qdlaty_78 napisał/a:
👌 ok , jaki przekaźnik zastosować?




Przeciez nikt nie bedzie stosowal przekaznika na kablu zasilajacym rozrusznik, przekaznik/wylacznik to na kablu sterujacym rozrusznik


Kolega ma upływ prądu , wiec sterowanie rozrusznikiem go nie urządza. Przekaźnik 100A na wyjsciu z aku będzie chyba najrozsadniejszy.
_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Krzysztof M 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2000
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-10-18, 07:20   

qdlaty_78 napisał/a:
A nie za mizerny Ci on?
I pytanie z mojej strony, mam na klemie minusowej taki wyłącznik jeszcze z PRLu o dźwięcznej nazwie Zygmunt. Nie wygodne to bo pod maską. Chciałbym zamontować w kabinie co by gdy młodzież w liczbie znacznej bujała mi w nocy kampem lub biegała po dachu muc odjechać bez wychodzenia na zewnątrz. Odłączam tego Zygmunta dla 1000 % pewności że mi coś prondu nie wyje z aku rozruchowego bo elektroblok już swój lata ma. I teraz jakie przekroje kabli zastosować i które przedłużać do kabiny + czy - ?


Ten wyłącznik to nie na klemy. Podłączyłem do zapalniczki na stałe rozdzielacz do podłączenia nawigacji, telefonu itd. Ponieważ po wyłączeniu zapłonu w tym obwodzie pro jest na stałe to postanowiłem za pomocą tego wyłącznika przerywać obwód. Do rozłączenia akumulatora mam coś takiego

indeks.jpg
Plik ściągnięto 1994 raz(y) 6,7 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-10-18, 08:38   

Ja mimo wszystko zacząłbym od znalezienia złodzieja prądu. Ostatnio też miałem upływ wielkości 0,5A. Okazało się, że złodziejem był alternator. Sparciała w nim guma łącząca stojan do obudowy altka. Brak stabilności stojana powodował małe zwarcie. A ile się naszukałem, dopiero jak wyeliminowałem wszystko po drodze, doszedłem do altka i usłyszałem cichutkie buczenie.

Jeśli coś kradnie prąd lepiej to wyeliminować od razu. Zaczyna się od małego upływu a w konsekwencji może spowodować większe zwarcie. Wtedy mogą już być duże problemy.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***