Niesymetryczne hamowanie |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2017-10-30, 18:40 Niesymetryczne hamowanie
|
|
|
Zawsze miałem trochę słabszy prawy tył, ale było jeszcze w normie. Teraz pojechałem na przegląd i cała prawa strona była słabsza. Wymieniłem reperaturki w cylinderkach i zaciskach, przewody sztywne i jeden giętki na prawy przód. Wszystko odpowietrzone, pedał hamulca nie był chyba taki sztywny od nowości, ale prawy tył ciągle jest słabszy. Diagnosta mówi, że w zeszłym tygodniu, na starej maszynie by pewnie przeszedł, ale przyszła nowa i są problemy. Radzi mi by podjechać sprawdzić hamulce na stacji, która ma rolki a nie te blachy najazdowe. Podejrzewa, że może być wybity amortyzator i to jego zasługa, gdyż mniej dociska kolo.
Czy jest taka możliwość |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-10-30, 20:18
|
|
|
dwa obwody idą na tył czy jeden do korektora i potem lewy i prawy ?
jakie zuzycie bębnów ? równe lewa i prawa ? krawędzie zeszlifowana do montażu i wykasowania luzów szczęk ? |
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2017-10-30, 20:32
|
|
|
Cytat: | Podejrzewa, że może być wybity amortyzator i to jego zasługa, gdyż mniej dociska kolo.
Czy jest taka możliwość |
nie sprawdzał tłumienia amora na ''ścieżce zdrowia ?''
w odpowiedzi na pytanie - to w przypadku pomiaru siły hamowania nie ma znaczenia,
sprawdź czy nie przecieka cylinderek, ten naprawiany /sugestia taka / . |
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-10-30, 21:20
|
|
|
krzysztofCz napisał/a: | Teraz pojechałem na przegląd i cała prawa strona była słabsza. |
Wjedż odwrotnie na rolki, może teraz lewa będzie słaba |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2017-10-30, 21:22
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Wjedż odwrotnie na rolki |
To na płyty wjechał, nie da się w drugą stronę.
krzysztofCz napisał/a: | Radzi mi by podjechać sprawdzić hamulce na stacji, która ma rolki a nie te blachy najazdowe. | .
Na rolki zresztą też się nie da odwrotnie bo badałoby się hamulce do tyłu. Niektóre bębnowe maja szczęki współbieżne i do tyłu prawie wcale nie hamują. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-10-30, 22:42
|
|
|
A jak wjedzie tyłem do przodu? |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2017-10-30, 22:45
|
|
|
Cytat: | A jak wjedzie tyłem do przodu? |
W sensie? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-10-30, 23:02
|
|
|
janusz napisał/a: | Cytat: | A jak wjedzie tyłem do przodu? |
W sensie? |
no na wstecznym ...to chociaż przód zahamuje tak jak by wjechał na jedynce . |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2017-10-30, 23:06
|
|
|
BIORCA napisał/a: | no na wstecznym |
Próbowałem, nie idzie utrzymać samochodu w rolkach. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-10-30, 23:23 Re: Niesymetryczne hamowanie
|
|
|
krzysztofCz napisał/a: | Radzi mi by podjechać sprawdzić hamulce na stacji, która ma rolki a nie te blachy najazdowe. |
Zmień stację |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-10-31, 01:16
|
|
|
moi są przekonani ,że od 13-tego system nie da rady i będą głodować |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2017-10-31, 06:10
|
|
|
Do korektora, potem na boki prawy, lewy po jednym przewodzie. Cylinderek nie cieknie, tłoczki chodzą bez oporów, bęben przeszlifowany, na ręcznym wszystko o.k.. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
Endi
Kombatant
Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/481 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2017-10-31, 06:53
|
|
|
Wielce podejrzanym jest korektor hamowania, tłoczek może się zacinać. Ale pamiętam podobny problem wystąpił kiedyś w Wartburgu. Stare bębny przeszlifowane do granic możliwości i jeden przy hamowaniu "pulsował" szczęście , że nie pękł. |
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Bezdomni
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-10-31, 18:55
|
|
|
Słuszna rada padła: czy na ręcznym też jest po tej stronie słabszy? Jeśli tak to hydraulika odpada. W takim wypadku stawiał bym na zalane kiedyś płynem hamulcowym szczęki z cieknącego cylinderka, w takim wypadku nasiąkają i czyszczenie ich nic nie da jedyne wyjście to wymiana. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2017-11-01, 16:39
|
|
|
Byłem we wrześniu na przeglądzie wymieniałem w sierpniu pompe hamulcową bo mi pedał spadał pomału aż do spodu(tak bym przeglądu nie przeszedł)rdza w pompie.Po wymianie odpowietrzeniu kół cały tył słabo hamował byłem na wyjeżdzie więc troche większy odstęp od innych. Na przeglądzie prawy tył zero hamulca lewo ok.Wymieniłem cylinderek a miał 3 lata ale przy odpowietrzaniu płyn leciał bez problemów i na starym i na nowym i nic dalej kluczem obracałem kołem na wciśniętym pedale.Okazało się że przycina sie właśnie korektor siły hamowania lub elementy cięgna. |
|
|
|
|
|