Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Iveco Allroad - jako baza na kampera 4x4
Autor Wiadomość
gwc 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-21, 23:45   

rubicon napisał/a:

Ale na pewno Pan i Władca dojrzał po prostu do przejścia z XL od razu na XXXL.
Bez etapu przejściowego czyli Iveco czy Unimoga.

Ale MAN tge 4x4 to coś wielkości Sprintera czy Craftera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2017-11-22, 01:00   

bert napisał/a:
masz świadomość ile to pali i ile zbędnej w naszym przypadku (wędrownego domu) dźwiga masy własnej?


Biorąc pod uwagę, że na co dzień jeżdżę autem z silnikiem używanym także w Tatrach to się domyślam, skoro taki np. Phoenix 4x4 na pusto waży 8700...

Ale to była taka luźna uwaga tylko, wrzucona bardziej jako ciekawostka. Raczej się nie spodziewam, żeby ktoś się zaraz na tej podstawie rzucał budować kampera na Tatrze. Z drugiej jednak strony, jakby wszyscy patrzyli żeby było ekonomicznie, to połowa tego forum nie miała by racji bytu. A z trzeciej, jak się chce mieć duże i terenowe to na ekonomię nie można liczyć - unimogi są popularną bazą na auta wyprawowe, a do najbardziej ekonomicznych pojazdów raczej nie należą. :)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-11-22, 20:11   

gwc napisał/a:
rubicon napisał/a:

Ale na pewno Pan i Władca dojrzał po prostu do przejścia z XL od razu na XXXL.
Bez etapu przejściowego czyli Iveco czy Unimoga.

Ale MAN tge 4x4 to coś wielkości Sprintera czy Craftera.


MEA CULPA !! :( Banieczko. W czasie ostatnich wakacji w Górach Kantabryjskich spotkałem się z kolejnym z kilku znajomych posiadaczy motorhome na MAN /TGS/. Czyli w klasie średnio ciężkiej, najpopularniejszej bazie dla motorhome w Niemczech i do głowy mi nie przyszło, że ktoś chce skorzystać z MAN-owskiej "nowości" czyli praktycznie bliźniaka WV Craftera do budowy czegoś turystyczno-terenowego.
Na szczęście gwc zwrócił mi uwagę na grube faux pas z mojej strony, za co Mu bardzo dziękuję, a Ciebie szczerze przepraszam.

A co do przekonywania Pana i Władcy i argumentów na NIE.
To tutaj jest ich cała masa.
Weźmy dwa podstawowe.
Wysilone silniki 2 litrowe, cokolwiek by marketingowo nie wypisywali , to pomyłka do zastosowań w jakich jest planowany. To nowy Hilux ma silnik 2.4 litra a planowana jest też wersja z 2.8 z nowego Land Cruisera !!!. To jeśli już ma być taki blaszak, to choćby niech to będzie Sprinter ze sprawdzonym 3-litrowym V6 Mercedesa !
Napęd 4x4 to będzie zapewne Torsen Od VW.. Argumentem na plus będzie zapewne że taki stosuje się od lat , a ostatnio z "sukcesem" np. w Amaroku. Tak, jeżeli brac pod uwagę komfort używania zamiennie asfalt-teren.
Ale z wiekiem wszelkie "elektronicznie wspomagane" "inteligentne" dyfry się sypną . A zwykle się sypią "daleko od szosy". Czasem nawet laweta tam nie dotrze, nie mówiąc o kosztach i dostępności takiej pomocy.
Gdyby to nie miał być "blaszak" ale inne rozwiązanie. > Niemcy użytkują sporo takich "camperów" na VW w wersji z kabiną i ramą oraz "nadstawką" . Bo dobrze się spisują na europejskim asfalcie, a po zdjęciu nadstawki turystycznej a wstawieniu zamiennej "skrzyni" / vide fajny zamienny wariant Bimobil'a"/ są często używane w rodzinnym biznesie na co dzień.
Ale sporo rzeczy które są "do wszystkiego" często się okazują ...do niczego w praktyce.

A tak last but not least: wystarczy śledzić wątki dotyczące 4x4 na CT które się ostatnio ożywiły.
Klon Craftera będący klonem ORYGINAŁU, czyli Sprintera, to droga i dość wątpliwa droga do szczęścia poza bitymi drogami. Nawet w wersjach dumnie pozycjonowanych jako 4x4.

Jeszcze raz sorry za pomyłkę w pozycjonowaniu tego wynalazku MAN-a.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baneczka 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rentcamp
Dołączyła: 27 Gru 2015
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-23, 07:11   

Rubicon dziękuję za informacje i argumenty dzięki którym będę mogła błysnąć podczas dyskucji na niedzielnym obiedzie. Co do jazdy w wesołej grupie 4x4 to zdarza się to coraz rzadziej bo na dalsze trasy nie ma wielu chętnych :( .
Prof-os za luksus nie będę dziękować bo mi na nim w podróży nie zależy. Luksus ma być w domu a w podróży ma być ciekawie i ekscytująco. Po za tym obawiam się że wraz z luksusem chłop zmieni się w typowego kamperowca i będzie jeździł na zloty, upijał się albo co gorsze całe dnie sprzątał, zmywał i modernizował kampera zamiast zająć się mną. Przy okazji mam pytanie. Po co ten luksus w postaci eleganckich, ciężkich i pewnie kosztownych łazienek skoro właściciele, jak zaobserwowałam w skandynawii ich właściciele ustawiają się w kolejce do niezbyt czystych toalet i łazienek parkingowych i jak zaobserwowałam w Polsce na zlocie strzeleckim użytkownik luksusowego kampera z Radomia rano wychodził charchać i oddawać mocz i gazy obok kampera?
Bert, niestety na jego zajęcie się budową jako terapię na głupoty nie mam co liczyć bo on zleci wykonanie jakiejś firmie a ja będę musiała za to zapłacić
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-11-23, 08:24   

Baneczka napisał/a:

Prof-os za luksus nie będę dziękować bo mi na nim w podróży nie zależy. Luksus ma być w domu a w podróży ma być ciekawie i ekscytująco. Po za tym obawiam się że wraz z luksusem chłop zmieni się w typowego kamperowca i będzie jeździł na zloty, upijał się albo co gorsze całe dnie sprzątał, zmywał i modernizował kampera zamiast zająć się mną. Przy okazji mam pytanie. Po co ten luksus w postaci eleganckich, ciężkich i pewnie kosztownych łazienek skoro właściciele, jak zaobserwowałam w skandynawii ich właściciele ustawiają się w kolejce do niezbyt czystych toalet i łazienek parkingowych i jak zaobserwowałam w Polsce na zlocie strzeleckim użytkownik luksusowego kampera z Radomia rano wychodził charchać i oddawać mocz i gazy obok kampera?
Bert, niestety na jego zajęcie się budową jako terapię na głupoty nie mam co liczyć bo on zleci wykonanie jakiejś firmie a ja będę musiała za to zapłacić


Baneczka bardzo polubiłem Cie za te spostrzeżenia

poz
Tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-11-23, 08:53   

Temat kultury osobistej i definicji "typowego kamperowca" jako nie merytoryczne lepiej sobie darować to moje zdanie.

Ja tak dla przykładu nikogo nie oceniam nie znając go ileś lat. Znam kogoś kto posiada kampera bo na pokładzie był członek załogi ze stomią i to był dla nich jedyny sposób godnego podróżowania. Skoro ktoś oddaje gazy na zewnątrz to może być prawdopodobne to że po prostu jest chory i bierze leki itp.

Tolo pisałeś coś o sprinterze 4x4 ja np. czekam na Twoją opinie i doświadczenie o tym aucie, podobnie jak i Baneczka mogła by coś skrobnąć dlaczego mąż zmienia jednak swoją nadbudowę ( bardzo mi się podobała) na coś innego. Opinie dlaczego ktoś się przesiada z czegoś na coś też są pomocne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2017-11-23, 09:25   

Baneczka napisał/a:
w podróży ma być ciekawie i ekscytująco


Baneczka napisał/a:
zająć się mną


...to wszystko zależy jak mu będziesz dziękować ;) :spoko
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-23, 09:31   

Baneczka napisał/a:
[...]
Bert, niestety na jego zajęcie się budową jako terapię na głupoty nie mam co liczyć bo on zleci wykonanie jakiejś firmie a ja będę musiała za to zapłacić


też tak chcę ;)
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baneczka 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rentcamp
Dołączyła: 27 Gru 2015
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-23, 11:24   

Grzegorzu, przepraszam masz rację te uwagi nadają się raczej do działu co mnie zadziwia choć może i tam by się nie spodobały bo być może takie zachowania należą do typowych i akceptowanych w środowisku które dopiero poznaję.
Co do powodów chęci zmiany auta przez męża to on by lepiej mógł na ten temat odpowiedzieć ale jako osoba traumatycznie i materialnie ciężko doświadczona przez socjalistów i żydoubeków nie lubi ich i z powodu wyrażania sprzeciwu ich propagandzie na naszm forum nie ma dla niego miejsca i słusznie. Moje zdanie jest takie że on się szybko wszystkim nudzi choć 4x4 to i tak dlugo się interesuje bo ponad 30 lat ale kajakami, rowerami, przyczepą kampingową,canoe, motocyklami, quadami czy ostatnio motorówką bawi się nie dłużej niż 3 sezony a kamperem który nam ukradli tylko 3 miesiące i może chce to kontynuować. Teraz interesuje się nożami, pistoletami oraz zdrowym żywieniem i ztym ostatnim mam masę roboty ale mam nadzieję że to mu też szybko minie. Oficjalnie jako powód zmiany podaje to co tak ładnie opisał Rubicon w opinii o 10 letnim samochodzie
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-11-24, 08:19   

Baneczko, nie często pozwalam sobie na osobiste oceny. Ale to co napisałaś sprawia, że chylę czoła przed Tobą.
Jakże rzadki w dzisiejszej rzeczywistości melanż Kobiecości, Intelektu i Partnerstwa.
A i opis Pana i Władcy wskazuje na Prawdziwego Mężczyznę. Niestety ze wszelkimi naszymi wadami i zaletami ;) .
Jak zwróciłaś uwagę, coraz trudniej dziś zorganizować wyprawę turystyczną 4x4 w większym gronie. Z różnych powodów, których nie warto w tym momencie dyskutować. Kilka z nich, czyli np. trudności "współistnienia" z niektórymi okazami opisałaś obrazowo :) .
Dlatego spotkania gwiaździste na szlaku, na jeden lub kilka uzgodnionych wcześniej dni, wydają się idealnym rozwiązaniem. Wtedy np. różnice sprzętowe, które wraz z naturalnym różnicowaniem się podejścia do turystyki i możliwości samochodów turystycznych tracą na znaczeniu.
Ale i tak najważniejsza jest osoba, która siedzi obok nas, z którą się dzieli wyzwanie jakim zawsze jest bycie ... zgraną załogą. Dlatego też czasem i "rejsy samotnicze" zaczynają się rozpowszechniać ;) .
Ponieważ w swoim czasie współdzieliłem z Twoim małżonkiem sporo jego pasji / canoe, motocykl, noże i broń palna kiedyś wszechstronnie, teraz , bo złagodniałem z wiekiem ;) , przede wszystkim japońskie noże kuchenne/, może bezpośredni kontakt mailowy czy choćby telefoniczny pozwolił by mu ew. wykorzystać moje wnioski z podobnie jak u Niego, naturalnej ewolucji z wyprawowego pick up'a, przez odrzucenie etapu pośredniego czyli standardowego kampera, aż do zakupu i użytkowania turystycznej wersji XXL czyli Iveco 4x4 ?.
Sądząc z opisu.. Mam chyba z Nim wiele wspólnego. Tak w wadach jak i może w kilku drobnych zaletach :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-11-24, 17:33   

bert napisał/a:
grzegorz_wol napisał/a:
[...] to ciężko to sobie wyobrazić.


a jak Twoje poszukiwania?
Ja ostatnio wyhaczyłem półtora "energetyka" z założenia pierwotnego na części. Jeden to dawca (tfu) lekko zdekompletowany, drugi jeżdżący i mechanicznie b. fajny ale niestety oba z rama taką jak większość z nich, ale (ha) okazuje się po sekcji zwłok "energetycznych" i przymiarkach do leżącej obok (nabytej dopiero co) cywilnej że rama cywilna i ta 4x4 to w zasadzie to samo. Otwiera to różne możliwości. Jednym słowem niewielkim nakładem sił, można z cywila zrobić 4x4, pod warunkiem, że masz te wszystkie manele. Wymaga to przewiercenia sześciu (fi 8) dziur w ramie, by podwiesić reduktor. Reszta jest do tego gotowa.
Kupujesz sobie cywilnego czy busa czy kontener jak Ci pasuje i robisz.


W Polsce od miesięcy wiszą te same doki powyżej 3500kg dmc których zresztą nikt nie chce.

Otworzyłeś nową furtkę w mojej głowie tą przeróbką na 4x4 jakiegoś gotowca.

Czytam forum diagnostów i oni ciągle jeszcze motają się z np mocowaniem kontenera do ramy ( tzn czy zatwierdzić to to na przeglądzie czy nie ).

Znalazłem takie cudactwo :

https://autoline-eu.it/-/vendita/usato/autocarri-militari/IVECO-35-10--17072901130430735000

Nie wiem czy jest jeszcze ogłoszenie aktualne ale zakładając, że nadbudowa jest legalnie mocowana do ramy ( jakieś homologacje itp) to można by wywalić ławki na szybko wstawić dla sztuki wyposażenie kamperowe zarejestrować jako kamper. Potem ociosać trochę zabudowę do zastosowania 4x4. Wstawić na koniec bebechy o których piszesz i po ptokach.

Jeżeli wersja z linku nadaje się do upgrade na 4x4 to daj znać podejdę z fotkami do diagnosty z okręgówki i zobaczę co powie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-24, 19:59   

grzegorz_wol napisał/a:
bert napisał/a:
grzegorz_wol napisał/a:
[...] to ciężko to sobie wyobrazić.


a jak Twoje poszukiwania?
Ja ostatnio wyhaczyłem półtora "energetyka" z założenia pierwotnego na części. Jeden to dawca (tfu) lekko zdekompletowany, drugi jeżdżący i mechanicznie b. fajny ale niestety oba z rama taką jak większość z nich, ale (ha) okazuje się po sekcji zwłok "energetycznych" i przymiarkach do leżącej obok (nabytej dopiero co) cywilnej że rama cywilna i ta 4x4 to w zasadzie to samo. Otwiera to różne możliwości. Jednym słowem niewielkim nakładem sił, można z cywila zrobić 4x4, pod warunkiem, że masz te wszystkie manele. Wymaga to przewiercenia sześciu (fi 8) dziur w ramie, by podwiesić reduktor. Reszta jest do tego gotowa.
Kupujesz sobie cywilnego czy busa czy kontener jak Ci pasuje i robisz.


W Polsce od miesięcy wiszą te same doki powyżej 3500kg dmc których zresztą nikt nie chce.

Otworzyłeś nową furtkę w mojej głowie tą przeróbką na 4x4 jakiegoś gotowca.

Czytam forum diagnostów i oni ciągle jeszcze motają się z np mocowaniem kontenera do ramy ( tzn czy zatwierdzić to to na przeglądzie czy nie ).

Znalazłem takie cudactwo :

https://autoline-eu.it/-/vendita/usato/autocarri-militari/IVECO-35-10--17072901130430735000

Nie wiem czy jest jeszcze ogłoszenie aktualne ale zakładając, że nadbudowa jest legalnie mocowana do ramy ( jakieś homologacje itp) to można by wywalić ławki na szybko wstawić dla sztuki wyposażenie kamperowe zarejestrować jako kamper. Potem ociosać trochę zabudowę do zastosowania 4x4. Wstawić na koniec bebechy o których piszesz i po ptokach.

Jeżeli wersja z linku nadaje się do upgrade na 4x4 to daj znać podejdę z fotkami do diagnosty z okręgówki i zobaczę co powie.


i wisieć będą. Do sprzedających nie dociera, że stan tych aut (przegniłe i pokrzywione ramy) dyskwalifikują to coś jako pojazd. A poza tym, kto to kupi do firmy? Kierowca z "C" idzie na ciężarówkę i zarabia konkretny pieniądz a nie grosze za wożenie się dostawczakiem od budowy do budowy. Niech se trzymają i auta i ceny ;)

W kwestii oferty z linka:
a- strasznie to wyjdzie wysokie po ew dołożeniu napędów
b- musiałbyś kupić któregoś z tych paściuchów za ciężkie pieniądze by mieć kity do 4x4. Mechanicznie będą pewnie OK a rama i tak poszła by z "nowego"
c - przekładka też coś szarpnie.


ale generalnie problem główny - moim zdaniem - to finalna wysokość tego dzieła

pzdr
N
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-11-24, 20:42   

No tam na prawej krawędzi ktoś zaznaczył nawet optymalną wysokość auta :haha:

W poniedziałek podskoczę i pogadam z diagnostą.
To pojazd powojskowy ciekawe czy to coś zmienia przy rejestracji.
W razie co to zadzwonię.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-24, 21:47   

grzegorz_wol napisał/a:
No tam na prawej krawędzi ktoś zaznaczył nawet optymalną wysokość auta :haha:

W poniedziałek podskoczę i pogadam z diagnostą.
To pojazd powojskowy ciekawe czy to coś zmienia przy rejestracji.
W razie co to zadzwonię.


gdybym był na etapie szukania (tzn nie miał iveca) to poszedł bym w to.

https://autoline.com.pl/-/sprzedaz/uzywane/ciezarowki-wojskowe/AVIA-31-T-4x4-pojizdna-dilna--17032402412712431700

gotowe. Na tyle duże, że można poszaleć z zabudową na tyle małe, że jeszcze można tym po prawdziwych zadupiach się poszwendać.
Cena banalnie niska, jak za got0wca 4x4, tylko budę dopieścić.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-24, 21:52   

albo to:

https://autoline.com.pl/-/sprzedaz/uzywane/ciezarowki-wojskowe/ROSS-VIZA-460-ID-9466--14051723012375995100

i ciut tańszy

https://autoline.com.pl/-/sprzedaz/uzywane/ciezarowki-wojskowe/ROSS-VIZA-TOD--12040913023736506400

ciekawy ale bez ceny


https://autoline.com.pl/-/sprzedaz/uzywane/ciezarowki-wojskowe/IVECO-VM-90--17091111073802442200

i jeszcze
(edyta):
https://autoline.com.pl/-/sprzedaz/uzywane/ciezarowki-wojskowe/ROSS-VIZA-TOD--12040913023736506400
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***