Ducato traci moc. |
Autor |
Wiadomość |
MarekAn
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Nazwa załogi: Ania i Marek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2009 Piwa: 5/8 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 2017-11-30, 19:54 Ducato traci moc.
|
|
|
Potrzebuję pomocy teoretycznej w sprawie awarii mojego kamperka. Serwis poddał się.
Ale od początku. Ducato 2002 silnik 2,0. Wróciłem jednym ciągiem z nad morza (ok 500km). W trakcie jazdy słyszałem łożysko z przodu. Oddałem do serwisu na jego wymianę. W trakcie sprawdzania łożyska zauważyłem, że samochód ledwo rozpędza się do 85-90 km\h i poddymia z rury wydechowej. Oddałem do naprawy. Serwis usunął dymienie ale nic nie wskórał, co do prędkości. Wybrałem się nad Dunajec i okazało się, że wraz z kilometrami zwiększa się prędkość „maksymalna”. Po przejechaniu ok 120-150km mogę już rozpędzić do 120km/h i wyżej(z górki). Moc i prędkość wraca do normy. Jeżeli samochód postoi 5 dni, to wszystko wraca do początku tj 85-90km/h itd. I znów jazda ok. 150 kilometrów i parametry wracają do normy. Postój jeden dzień nic nie zmienia (jeśli już to niezauważalnie). Dopiero kilkudniowa przerwa w jeździe sprawia, że auto traci moc. Samodzielnie zmieniłem filtr paliwa i przepływomierz. Zero zmian.
Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
GENAS
zaawansowany
Twój sprzęt: FIAT DUCATO ''JOINT''
Nazwa załogi: Basia-Genek
Dołączył: 26 Gru 2011 Otrzymał 23 piw(a) Skąd: LWÓWEK WLKP
|
Wysłany: 2017-11-30, 19:58
|
|
|
Sprawdź wydech, odkręć i przejedz się bez tłumika. |
_________________
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-11-30, 21:06
|
|
|
GENAS napisał/a: | Sprawdź wydech, odkręć i przejedz się bez tłumika. |
Genas wie co mówi jest taka opcja ale ja bym dodał zatykające sie sitko w zbiorniku ...
a co to znaczy ,że serwis usunął dymienie ??? |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2017-11-30, 21:29
|
|
|
Warto jeszcze w zawór egr zajrzeć. Dymienie sugerowałoby jego niesprawność. |
|
|
|
|
|
MarekAn
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Nazwa załogi: Ania i Marek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2009 Piwa: 5/8 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 2017-11-30, 23:01
|
|
|
BIORCA napisał/a: | co to znaczy ,że serwis usunął dymienie ??? |
Przy pierwszym wyjeździe po awarii, przy pedale gazu wciśniętym w podłogę, kładła się za mną zasłona dymna. Było to w nocy i nie wiem w jakim kolorze. W serwisie sprawdzali turbinę, „element sterujący turbiną” i czyścili doloty. Wymienili pęknięty wężyk przy turbinie za 10pln. Coś tam regulowali. Jak brałem campera na próbną jazdę, to mogłem już jechać w dzień i widziałem tylko smużkę czarnego dymu przy pełnym gazie. Tak jest do tej pory. |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2017-12-01, 08:51
|
|
|
A nie zmieniałeś map? Masz sprawne świece żarowe? Może czujnik temperatury szwankuje i sugeruje podawanie większych ilości paliwa na zimnym motorze? Auto nie stało dłuższy czas na wolnych obrotach, lub nie było niedogrzane i gaszone?
Objaw wygląda tak, jak gdyby silnik nie spalał całego paliwa i tym samym przepychał resztki w wydech. Później, po rozgrzaniu silnika i większym bucie te wszystkie resztki zaczynają się w wydechu wypalać - stąd tymczasowa chmura szarego dymu. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2017-12-01, 19:48
|
|
|
A ja tak z uparłem maniaka powiem, że problemem może być zawór egr. |
|
|
|
|
ferguson
zaawansowany
Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2014 Piwa: 5/1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-12-02, 09:36
|
|
|
Jaki przebieg i ille mają wtryskiwacze przejechane? |
_________________ Pozdrawia Krzysztof |
|
|
|
|
MarekAn
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Nazwa załogi: Ania i Marek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2009 Piwa: 5/8 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 2017-12-02, 09:41
|
|
|
ferguson napisał/a: | Jaki przebieg i ille mają wtryskiwacze przejechane? |
110 tys. Kilometrów.
Jak tylko warunki atmosferyczne pozwolą to zamienię elektrozawór podciśnienia EGR. Mam taki na półce. Sprawdzenie odbędzie się bez kosztowo.
Mam pytanie dotyczące rury. Sam tłumik może być zatkany czy razem z katalizatorem? |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2017-12-02, 11:05
|
|
|
Wstaw blaszkę ( może być od piwa) w zawór EGR. Jak będzie ok, to zastąp ją jakimś konkretniejszym materiałem
W moim 2.4 TDDi takie rozwiązanie rozwiązało temat. |
|
|
|
|
ferguson
zaawansowany
Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2014 Piwa: 5/1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-12-02, 12:21
|
|
|
Horte napisał/a: | Wstaw blaszkę ( może być od piwa) w zawór EGR. Jak będzie ok, to zastąp ją jakimś konkretniejszym materiałem
W moim 2.4 TDDi takie rozwiązanie rozwiązało temat. |
Co znaczy, "rozwiązało temat". Kręci silnik powyżej 3tyś obrotów? |
_________________ Pozdrawia Krzysztof |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2017-12-02, 13:39
|
|
|
to wygląda jak zasyfiony czujnik doładowania.Na rurze pomiędzy intercolerem a dolotem do silnika jest mały czujnik z kabelkiem, to jest czujnik temp i cisnienia doladowania, on sie lubi zakleic nagarem ( po nagrzaniu nagar sie robi miekki i czujnik odzyskuje sprawnosc, to trzeba wycyscic rozpuszzalnikiem pod cisnieniem, ja do tego uzywałem czyscika dom pianki montażowej w sprayu. |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2017-12-02, 17:10
|
|
|
ferguson napisał/a: | Horte napisał/a: | Wstaw blaszkę ( może być od piwa) w zawór EGR. Jak będzie ok, to zastąp ją jakimś konkretniejszym materiałem
W moim 2.4 TDDi takie rozwiązanie rozwiązało temat. |
Co znaczy, "rozwiązało temat". Kręci silnik powyżej 3tyś obrotów? |
Wszelkie większe dymki odeszły w niepamięć. Przy odpaleniu delikatny a później już tylko przy bardzo mocnym gazowaniu. Wcześniej na zimnym silniku po dłuższym postoju potrafił dłuższą chwilę kopcić.
Szczerze powiem, że nie zwracałem uwagi do ilu się wkręcał przed tym zabiegiem. |
|
|
|
|
ferguson
zaawansowany
Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2014 Piwa: 5/1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-12-02, 18:48
|
|
|
A po zabiegu kręci powyżej 3tyś. ? W/g mnie, takie oszukiwanie sterownika silnika przez blokadę EGR w samochodach z wtryskiem bezpośrednim, jest nieskuteczne, bez ingerencji w program ECU. |
_________________ Pozdrawia Krzysztof |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2017-12-02, 19:12
|
|
|
Nie chcę się wymądrzać, ale nie zawsze jest potrzeba ingerencji w ECU. W swojej osobówke, znacznie młodszej i na bezpośrednim wtrysku nie było potrzeby grzebania w komputerze. Za to jestem Japończykom wdzięczny.
Kończę temat z tym egr, bo jeszcze na jakiegoś mądrale wyrosnę |
|
|
|
|
|
|