Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato traci moc.
Autor Wiadomość
MarekAn 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Nazwa załogi: Ania i Marek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Piwa: 5/8
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2017-11-30, 19:54   Ducato traci moc.

Potrzebuję pomocy teoretycznej w sprawie awarii mojego kamperka. Serwis poddał się.
Ale od początku. Ducato 2002 silnik 2,0. Wróciłem jednym ciągiem z nad morza (ok 500km). W trakcie jazdy słyszałem łożysko z przodu. Oddałem do serwisu na jego wymianę. W trakcie sprawdzania łożyska zauważyłem, że samochód ledwo rozpędza się do 85-90 km\h i poddymia z rury wydechowej. Oddałem do naprawy. Serwis usunął dymienie ale nic nie wskórał, co do prędkości. Wybrałem się nad Dunajec i okazało się, że wraz z kilometrami zwiększa się prędkość „maksymalna”. Po przejechaniu ok 120-150km mogę już rozpędzić do 120km/h i wyżej(z górki). Moc i prędkość wraca do normy. Jeżeli samochód postoi 5 dni, to wszystko wraca do początku tj 85-90km/h itd. I znów jazda ok. 150 kilometrów i parametry wracają do normy. Postój jeden dzień nic nie zmienia (jeśli już to niezauważalnie). Dopiero kilkudniowa przerwa w jeździe sprawia, że auto traci moc. Samodzielnie zmieniłem filtr paliwa i przepływomierz. Zero zmian. :gwm
Proszę o pomoc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
GENAS 
zaawansowany


Twój sprzęt: FIAT DUCATO ''JOINT''
Nazwa załogi: Basia-Genek
Dołączył: 26 Gru 2011
Otrzymał 23 piw(a)
Skąd: LWÓWEK WLKP
Wysłany: 2017-11-30, 19:58   

Sprawdź wydech, odkręć i przejedz się bez tłumika.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-30, 21:06   

GENAS napisał/a:
Sprawdź wydech, odkręć i przejedz się bez tłumika.


Genas wie co mówi :) jest taka opcja ale ja bym dodał zatykające sie sitko w zbiorniku ...


a co to znaczy ,że serwis usunął dymienie ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-11-30, 21:29   

Warto jeszcze w zawór egr zajrzeć. Dymienie sugerowałoby jego niesprawność.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MarekAn 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Nazwa załogi: Ania i Marek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Piwa: 5/8
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2017-11-30, 23:01   

BIORCA napisał/a:
co to znaczy ,że serwis usunął dymienie ???


Przy pierwszym wyjeździe po awarii, przy pedale gazu wciśniętym w podłogę, kładła się za mną zasłona dymna. Było to w nocy i nie wiem w jakim kolorze. W serwisie sprawdzali turbinę, „element sterujący turbiną” i czyścili doloty. Wymienili pęknięty wężyk przy turbinie za 10pln. Coś tam regulowali. Jak brałem campera na próbną jazdę, to mogłem już jechać w dzień i widziałem tylko smużkę czarnego dymu przy pełnym gazie. Tak jest do tej pory.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-12-01, 08:51   

A nie zmieniałeś map? Masz sprawne świece żarowe? Może czujnik temperatury szwankuje i sugeruje podawanie większych ilości paliwa na zimnym motorze? Auto nie stało dłuższy czas na wolnych obrotach, lub nie było niedogrzane i gaszone?

Objaw wygląda tak, jak gdyby silnik nie spalał całego paliwa i tym samym przepychał resztki w wydech. Później, po rozgrzaniu silnika i większym bucie te wszystkie resztki zaczynają się w wydechu wypalać - stąd tymczasowa chmura szarego dymu.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-12-01, 19:48   

A ja tak z uparłem maniaka powiem, że problemem może być zawór egr.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-12-02, 09:36   

Jaki przebieg i ille mają wtryskiwacze przejechane?
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MarekAn 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Nazwa załogi: Ania i Marek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Piwa: 5/8
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2017-12-02, 09:41   

ferguson napisał/a:
Jaki przebieg i ille mają wtryskiwacze przejechane?

110 tys. Kilometrów.
Jak tylko warunki atmosferyczne pozwolą to zamienię elektrozawór podciśnienia EGR. Mam taki na półce. Sprawdzenie odbędzie się bez kosztowo.
Mam pytanie dotyczące rury. Sam tłumik może być zatkany czy razem z katalizatorem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-12-02, 11:05   

Wstaw blaszkę ( może być od piwa) w zawór EGR. Jak będzie ok, to zastąp ją jakimś konkretniejszym materiałem :)
W moim 2.4 TDDi takie rozwiązanie rozwiązało temat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-12-02, 12:21   

Horte napisał/a:
Wstaw blaszkę ( może być od piwa) w zawór EGR. Jak będzie ok, to zastąp ją jakimś konkretniejszym materiałem :)
W moim 2.4 TDDi takie rozwiązanie rozwiązało temat.

Co znaczy, "rozwiązało temat". Kręci silnik powyżej 3tyś obrotów?
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2017-12-02, 13:39   

to wygląda jak zasyfiony czujnik doładowania.Na rurze pomiędzy intercolerem a dolotem do silnika jest mały czujnik z kabelkiem, to jest czujnik temp i cisnienia doladowania, on sie lubi zakleic nagarem ( po nagrzaniu nagar sie robi miekki i czujnik odzyskuje sprawnosc, to trzeba wycyscic rozpuszzalnikiem pod cisnieniem, ja do tego uzywałem czyscika dom pianki montażowej w sprayu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-12-02, 17:10   

ferguson napisał/a:
Horte napisał/a:
Wstaw blaszkę ( może być od piwa) w zawór EGR. Jak będzie ok, to zastąp ją jakimś konkretniejszym materiałem :)
W moim 2.4 TDDi takie rozwiązanie rozwiązało temat.

Co znaczy, "rozwiązało temat". Kręci silnik powyżej 3tyś obrotów?


Wszelkie większe dymki odeszły w niepamięć. Przy odpaleniu delikatny a później już tylko przy bardzo mocnym gazowaniu. Wcześniej na zimnym silniku po dłuższym postoju potrafił dłuższą chwilę kopcić.
Szczerze powiem, że nie zwracałem uwagi do ilu się wkręcał przed tym zabiegiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-12-02, 18:48   

A po zabiegu kręci powyżej 3tyś. ? W/g mnie, takie oszukiwanie sterownika silnika przez blokadę EGR w samochodach z wtryskiem bezpośrednim, jest nieskuteczne, bez ingerencji w program ECU.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-12-02, 19:12   

Nie chcę się wymądrzać, ale nie zawsze jest potrzeba ingerencji w ECU. W swojej osobówke, znacznie młodszej i na bezpośrednim wtrysku nie było potrzeby grzebania w komputerze. Za to jestem Japończykom wdzięczny.

Kończę temat z tym egr, bo jeszcze na jakiegoś mądrale wyrosnę ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***