Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:40 |
lt 28 2,4 td -sven hedin |
Autor |
Wiadomość |
stefan
weteran
Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-12-03, 10:31
|
|
|
Witam! Sprawdz zaplon. Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
|
|
|
|
|
Andi466
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mitsubishi L 300 Eura mobil 470
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2008 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2008-12-03, 23:00
|
|
|
A nie jest to przypadkiem skroplona woda w tłumiku. Sprawdzałeś czy są ubytki w układzie chłodniczym. |
_________________
|
|
|
|
|
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2008-12-04, 01:02
|
|
|
Moim skromnym zdaniem,jak wcześniej zostało powiedziane ,ze silnik był przegrzany głowicę nie wymieniono tylko pospawano i niestety pęka ponownie.Wyrażnie widać bo objawy się pogłębiają. Jest "przeciek płynu chłodniczego do cylindrów".Warto jest zapalić silnik i sprawdzić czy węże od chłodnicy są miękkie czy twarde.Czesto kompresja z cylindra podnosi ciśnienie w układzie chłodzącym.Do tego stopnia ze po odkręceniu korka z chłodnicy jest wrażenie jak by płynu było za dużo.Na razie objaw ten "przechodzi"ponieważ głowica łapie temperaturę i pęknięcie "zabliźnia"się.Jak trochę pojeżdzisz to następnym objawem może być biały dym z rury wydechowej na wolnych obrotach,lub przy maksymalnych obrotach i obciążeniu.W zależności w którym miejscu pękła głowica.Najprościej jest wymontować głowicę i dać do sprawdzenia .Mam nadzieję że się mylę .Ostatnio przerabiałem takie objawy w Citroenie 1.9 dti,najpierw dymił przy dużym obciążeniu(prędkość powyżej 130)oczywiście na biało.Potem dodatkowo na wolnych obrotach,a węże to przy dodaniu gazu aż puchły od ciśnienia cieczy.Niestety głowica była tak pęknięta ,że odmówili mi spawania Trzeba było założyć inną Pozdrawiam |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
|
|
|
|
|
stefan
weteran
Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-12-04, 01:21
|
|
|
Witam! WINNICZKI napisał/a: | Jest "przeciek płynu chłodniczego do cylindrów".Warto jest zapalić silnik i sprawdzić czy węże od chłodnicy są miękkie czy twarde.Czesto kompresja z cylindra podnosi ciśnienie w układzie chłodzącym. | -wowczas pojawia sie tlenek i dwutlenek w plynie.Trzeba to jasno(20-40 zl) zdiagnozowac.Wszelkie "na oko" diagnozy prowadza do bardzo wysokich kosztow.W moim przypadku byl to rozregulowany zaplon. Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
|
|
|
|
|
medard
weteran Saint Medard
Dołączył: 08 Kwi 2008 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2008-12-04, 01:27
|
|
|
rozxumiem ze trza sie zabawic z dohtora?
aha a stetoskop tez trza miec? czy moze tylko lapkami diagnozowac? |
_________________ http://picasaweb.google.com/1medard1
|
|
|
|
|
stefan
weteran
Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-12-04, 01:31
|
|
|
Witam! medard napisał/a: | czy moze tylko lapkami diagnozowac? | -lapki to lepiej(taniej) trzymac od tego daleko! Ja juz widzialem roznych "kluczmenow" w akcji.Zwykle to byly eksperymenty za pieniadze zamawiajacego usluge. Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
|
|
|
|
|
bonusik
weteran
Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-12-04, 11:10
|
|
|
Stefan...sprawdzic zapłon w dieslu za 20-40 zeta?
Życzę powodzenia i szczęscia w znalezieniu warsztatu,który podejmie się tej usługi za takie pieniądze.
A tak przy okazji czy nie nazywa to sie kąt wtrysku a nie zapłon |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
|
stefan
weteran
Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-12-04, 11:15
|
|
|
Witam! bonusik napisał/a: | .sprawdzic zapłon w dieslu za 20-40 zeta? | -ja w tym miejscu(20-40zl) pisze o sprawdzeniu tlenku i dwutlenku wegla w plynie chlodniczym .Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
|
|
|
|
|
bonusik
weteran
Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-12-04, 11:19
|
|
|
Stefan....moja pomyłka.....stawiam za błąd....
Ale co do reszty raczej sie nie mylę... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
|
stefan
weteran
Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-12-04, 11:23
|
|
|
Witam! Cytat: | A tak przy okazji czy nie nazywa to sie kąt wtrysku a nie zapłon | -w dieselu zaplon nastepuje w momencie wtrysku paliwa.Czy to wiec bedzie sie nazywalo"kat wtrysku" czy "punkt zaplonu" na jedno i to samo wyjdzie.Troszke inaczej sprawa sie ma w przypadku wtryskiwaczy dwusprezynowych ale to juz niuanse. Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
|
|
|
|
|
bonusik
weteran
Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-12-04, 11:28
|
|
|
Zaraz przejdziemy na temat pompowtryskiwaczy i common rail.... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
|
zbychu91
zaawansowany w imię złotego,euro i dolara
Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2008 Piwa: 5/29 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2008-12-07, 13:33
|
|
|
Zajmuje sie samochodami jakies 30 lat ale pierwszy raz slysze o badaniu zawartosci tlenku i dwutlenku wegla w plynie chlodniczym ?
sorry Stefan ale nie slyszalem o takim badaniu. |
|
|
|
|
stefan
weteran
Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-12-07, 14:10
|
|
|
Witam! zbychu91 napisał/a: | Zajmuje sie samochodami jakies 30 lat ale pierwszy raz slysze o badaniu zawartosci tlenku i dwutlenku wegla w plynie chlodniczym ?
sorry Stefan ale nie slyszalem o takim badaniu. | - no i wlasnie tu lezy problem! Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-12-07, 14:12
|
|
|
stefan napisał/a: | raz slysze o badaniu zawartosci tlenku i dwutlenku wegla w plynie chlodniczym |
a gdy jest uszkodzona uszczelka pod glowica i spaliny przedostaja sie do ukladu chlodzenia to dwutlenek wegla jest w plynie chlodzacym |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-12-07, 14:17
|
|
|
zbychu91 napisał/a: | dwutlenku wegla w plynie chlodniczym |
A działa to tak: Podczas spalania paliwa w cylindrach powstają spaliny, których głównym składnikiem jest dwutlenek węgla. W przypadku nieszczelności pomiedzy komorą spalania i płaszczem wodnym spaliny przedostają się do układu chłodzenia i w tym układzie powstaje ciśnienie. Pierwszy objaw nieszczelności np uszczelki pod głowicą jeżeli nieszczelność powstała do płaszcza chłodzącego. Ciśnienie w układzie chłodzenia może powstać również w wypadku niewielkiej nieszczelności pompy wody. Często w Fiatach. Woda nie wycieka ale powietrze może być zasysane przez pompę.
Jest taki przyrząd zakładany na chłodnicę bądź zbiornik wyrównawczy i ewentualne gazy z układu chłodzenia powodują powstanie bąbelków. Normalnie takich jak z dziurawej dętki zanurzonej w wodzie. Zbiorniczek tego urządzenia napełniony jest płynem opartym na wodzie wapiennej. Woda wapienna (roztwór wodorotlenku wapnia Ca((OH)2) pod wpływem dwutlenku węgla CO2 ulega zmętnieniu, ponieważ wytrącił się trudno rozpuszczalny osad ...
Jeżeli ciśnienie powstaje z innych przyczyn niż przedostawanie się spalin do układu chłodzenia płyn pozostaje przezroczysty. Jeżeli to spaliny płyn mętnieje. Proste i skuteczne. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
|