Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:40
lt 28 2,4 td -sven hedin
Autor Wiadomość
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-12-03, 10:31   

Witam! Sprawdz zaplon. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andi466 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mitsubishi L 300 Eura mobil 470
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2008-12-03, 23:00   

A nie jest to przypadkiem skroplona woda w tłumiku. Sprawdzałeś czy są ubytki w układzie chłodniczym.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2008-12-04, 01:02   

Moim skromnym zdaniem,jak wcześniej zostało powiedziane ,ze silnik był przegrzany głowicę nie wymieniono tylko pospawano i niestety pęka ponownie.Wyrażnie widać bo objawy się pogłębiają. Jest "przeciek płynu chłodniczego do cylindrów".Warto jest zapalić silnik i sprawdzić czy węże od chłodnicy są miękkie czy twarde.Czesto kompresja z cylindra podnosi ciśnienie w układzie chłodzącym.Do tego stopnia ze po odkręceniu korka z chłodnicy jest wrażenie jak by płynu było za dużo.Na razie objaw ten "przechodzi"ponieważ głowica łapie temperaturę i pęknięcie "zabliźnia"się.Jak trochę pojeżdzisz to następnym objawem może być biały dym z rury wydechowej na wolnych obrotach,lub przy maksymalnych obrotach i obciążeniu.W zależności w którym miejscu pękła głowica.Najprościej jest wymontować głowicę i dać do sprawdzenia .Mam nadzieję że się mylę :gwm .Ostatnio przerabiałem takie objawy w Citroenie 1.9 dti,najpierw dymił przy dużym obciążeniu(prędkość powyżej 130)oczywiście na biało.Potem dodatkowo na wolnych obrotach,a węże to przy dodaniu gazu aż puchły od ciśnienia cieczy.Niestety głowica była tak pęknięta ,że odmówili mi spawania :-/ Trzeba było założyć inną :placze2 :spoko Pozdrawiam :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-12-04, 01:21   

Witam!
WINNICZKI napisał/a:
Jest "przeciek płynu chłodniczego do cylindrów".Warto jest zapalić silnik i sprawdzić czy węże od chłodnicy są miękkie czy twarde.Czesto kompresja z cylindra podnosi ciśnienie w układzie chłodzącym.
-wowczas pojawia sie tlenek i dwutlenek w plynie.Trzeba to jasno(20-40 zl) zdiagnozowac.Wszelkie "na oko" diagnozy prowadza do bardzo wysokich kosztow.W moim przypadku byl to rozregulowany zaplon. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
medard 
weteran
Saint Medard


Dołączył: 08 Kwi 2008
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2008-12-04, 01:27   

rozxumiem ze trza sie zabawic z dohtora?
aha a stetoskop tez trza miec? czy moze tylko lapkami diagnozowac?
_________________
http://picasaweb.google.com/1medard1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-12-04, 01:31   

Witam!
medard napisał/a:
czy moze tylko lapkami diagnozowac?
-lapki to lepiej(taniej) trzymac od tego daleko! Ja juz widzialem roznych "kluczmenow" w akcji.Zwykle to byly eksperymenty za pieniadze zamawiajacego usluge. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-04, 11:10   

Stefan...sprawdzic zapłon w dieslu za 20-40 zeta?
Życzę powodzenia i szczęscia w znalezieniu warsztatu,który podejmie się tej usługi za takie pieniądze.
A tak przy okazji czy nie nazywa to sie kąt wtrysku a nie zapłon :?: :bajer :bajer
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-12-04, 11:15   

Witam!
bonusik napisał/a:
.sprawdzic zapłon w dieslu za 20-40 zeta?
-ja w tym miejscu(20-40zl) pisze o sprawdzeniu tlenku i dwutlenku wegla w plynie chlodniczym :ok .Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-04, 11:19   

Stefan....moja pomyłka.....stawiam :pifko za błąd.... :szeroki_usmiech
Ale co do reszty raczej sie nie mylę... :diabelski_usmiech
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-12-04, 11:23   

Witam!
Cytat:
A tak przy okazji czy nie nazywa to sie kąt wtrysku a nie zapłon
-w dieselu zaplon nastepuje w momencie wtrysku paliwa.Czy to wiec bedzie sie nazywalo"kat wtrysku" czy "punkt zaplonu" na jedno i to samo wyjdzie.Troszke inaczej sprawa sie ma w przypadku wtryskiwaczy dwusprezynowych ale to juz niuanse. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-04, 11:28   

Zaraz przejdziemy na temat pompowtryskiwaczy i common rail.... :bajer :haha:
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2008-12-07, 13:33   

Zajmuje sie samochodami jakies 30 lat ale pierwszy raz slysze o badaniu zawartosci tlenku i dwutlenku wegla w plynie chlodniczym ?
sorry Stefan ale nie slyszalem o takim badaniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-12-07, 14:10   

Witam! :shock:
zbychu91 napisał/a:
Zajmuje sie samochodami jakies 30 lat ale pierwszy raz slysze o badaniu zawartosci tlenku i dwutlenku wegla w plynie chlodniczym ?
sorry Stefan ale nie slyszalem o takim badaniu.
- :shock: no i wlasnie tu lezy problem! :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-07, 14:12   

stefan napisał/a:
raz slysze o badaniu zawartosci tlenku i dwutlenku wegla w plynie chlodniczym

a gdy jest uszkodzona uszczelka pod glowica i spaliny przedostaja sie do ukladu chlodzenia to dwutlenek wegla jest w plynie chlodzacym
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-12-07, 14:17   

zbychu91 napisał/a:
dwutlenku wegla w plynie chlodniczym

A działa to tak: Podczas spalania paliwa w cylindrach powstają spaliny, których głównym składnikiem jest dwutlenek węgla. W przypadku nieszczelności pomiedzy komorą spalania i płaszczem wodnym spaliny przedostają się do układu chłodzenia i w tym układzie powstaje ciśnienie. Pierwszy objaw nieszczelności np uszczelki pod głowicą jeżeli nieszczelność powstała do płaszcza chłodzącego. Ciśnienie w układzie chłodzenia może powstać również w wypadku niewielkiej nieszczelności pompy wody. Często w Fiatach. Woda nie wycieka ale powietrze może być zasysane przez pompę.
Jest taki przyrząd zakładany na chłodnicę bądź zbiornik wyrównawczy i ewentualne gazy z układu chłodzenia powodują powstanie bąbelków. Normalnie takich jak z dziurawej dętki zanurzonej w wodzie. Zbiorniczek tego urządzenia napełniony jest płynem opartym na wodzie wapiennej. Woda wapienna (roztwór wodorotlenku wapnia Ca((OH)2) pod wpływem dwutlenku węgla CO2 ulega zmętnieniu, ponieważ wytrącił się trudno rozpuszczalny osad ...
Jeżeli ciśnienie powstaje z innych przyczyn niż przedostawanie się spalin do układu chłodzenia płyn pozostaje przezroczysty. Jeżeli to spaliny płyn mętnieje. Proste i skuteczne.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***