Master obrócona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej. |
Autor |
Wiadomość |
Viper
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Master 2,8 TD
Nazwa załogi: Viper
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 2/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-14, 04:27 Master obrócona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej.
|
|
|
Witam jak w temacie.
Podczas wyprzedzania przy prędkości 110 km, usłyszałem głośny terkot, w lusterku kupa dymu, utrata mocy. Odruchowo wysprzęgliłem i zgasiłem silni. Koledzy co zrobić remontować czy wymienić na używany. Może jakieś inne sugestie.
Pytanie do znawców tematu, czy da się do tego silnika zamontować skrzynię 6 biegową.
Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc. |
_________________ Pozdrawiamy
Iwonka & Tadeusz
Noclegi w Polsce |
Ostatnio zmieniony przez Viper 2018-08-15, 07:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2018-08-14, 09:32
|
|
|
Kupić drugi silnik, a tego na części. Naprawa wyniesie tyle co drugi motor. |
|
|
|
|
SZMUN
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L3H3 offroad
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2018 Piwa: 1/7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2018-08-14, 12:01
|
|
|
majsterus napisał/a: | Naprawa wyniesie tyle co drugi motor. |
I nadal nie masz pewności czy ten drugi nie skończy tak samo za 30000km.
A naprawa na nowych częściach to naprawa na nowych częściach. |
_________________ VanLife - forma życia z wyboru |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-08-14, 13:13
|
|
|
Gdyby to była tylko obrócona panewka to by nie dymił , tylko się przytarł-zatarł ,
Moim zdaniem oberwały korbowody-tłoki albo i zawory,
wtedy będzie dymił z niespalonej ropy , oleju jezeli dziura w tłoku itd. |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-08-14, 14:48
|
|
|
Przerabialem to u siebie w zeszlym roku u mnie tratatatat i kupa dymu,rozebralem ten siknik i okazalo sie ze upalilo zawor a ten wpadl do cylindra a tlok go wbil w glowice z ktorej to plyn chlodniczy dostal sie do cylindra i poztawil wspomniana zaslone dymna.Panewki w tych silnikach sa niezniszczalne. |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2018-08-14, 17:36
|
|
|
SZMUN napisał/a: | I nadal nie masz pewności czy ten drugi nie skończy tak samo za 30000km.
A naprawa na nowych częściach to naprawa na nowych częściach. |
A co złożone w fabryce, to w fabryce |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-08-14, 17:44
|
|
|
Obrócona panewka też dymi. Spada na tyle kompresja, że już nie ma spalania paliwa.
Ja bym dał drugi silnik, ale go rozebrał i gruntownie naprawił.
Tak wygląda urwany zawór w 2,8
Silnik z kampera, a fotka zrobiona w zeszłym tygodniu
20180809_110943.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 604,17 KB |
20180809_115834.jpg
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 560,49 KB |
a_(800_x_600).jpg
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 114,18 KB |
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-08-14, 19:04
|
|
|
Ooooo to wbilo inaczej niz u mnie.mi wladowalo ten zawor w glowice
Ja zaryzykowalem,kupilem drugi silnik po przejechaniu sie autem,ale przyznam,ze odezwal sie do mnie uzytkownik forum i dal znac ze ma taki jaki szukam i jestem bardzo zadowolony.przejechane na ten moment od wymiany 47 tysiecy w rok i miesiac,wlasnie wrocilem z Chorwacji.Nie rozbieralem,zmienilem rozrzad i tyle
Po wymianie 12 tysie y padla pompa przez 10 tysiecy odpalalem na plaka.Konkludujac,ja kupilbym drugi silnik,ale nie z palety a jezdzacego jeszcze auta |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-08-14, 19:19
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Obrócona panewka też dymi.Spada na tyle kompresja | Na wale czy korbowodzie ,
która ma wpływ na kompresje ,
mi się wydaje że:
bezpośrednio odpowiedzialne za kompresje są tłok-pierścienie,cylinder , głowica-zawory ,
pośrednio obrócona panewka możne być przyczyną zapieczenia-zatarcia pierścieni uszkodzenia gładzi cylindra
bo wtedy brak natrysku oleju na tłok ,
A może czegoś nie wiem ? , |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-08-14, 19:33
|
|
|
Nie widziałem w Sofim 2.8 nigdy obróconej głównej panewki. Zawsze korba.
Wał jedynie zawsze pęka na głównej.
Dymienie w tym silniku wystąpi nawet przy wysypaniu tulejki korbowodowej. |
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-08-14, 21:36
|
|
|
No nieźle tłok rozdeło aż cylinder pękł |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-08-14, 21:52
|
|
|
mrsulki napisał/a: | No nieźle tłok rozdeło aż cylinder pękł |
Tak. Od samej góry, aż do samego dołu. Pierwszy raz widziałem coś takiego
Blok do śmietnika. Nie da się tulejować Szkoda, przebieg tylko 50tyś km. |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2018-08-15, 02:04
|
|
|
"Master obrucona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej." najlepiej zacząć od poprawy błędu ortograficznego w temacie bo wali po oczach aż strach patrzeć |
|
|
|
|
Viper
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Master 2,8 TD
Nazwa załogi: Viper
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 2/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-15, 07:21
|
|
|
MECENAS napisał/a: | "Master obrucona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej." najlepiej zacząć od poprawy błędu ortograficznego w temacie bo wali po oczach aż strach patrzeć |
Dzięki za zwrócenie uwagi poprawiłem. |
_________________ Pozdrawiamy
Iwonka & Tadeusz
Noclegi w Polsce |
|
|
|
|
Viper
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Master 2,8 TD
Nazwa załogi: Viper
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 2/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-15, 07:33
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Obrócona panewka też dymi. Spada na tyle kompresja, że już nie ma spalania paliwa.
Ja bym dał drugi silnik, ale go rozebrał i gruntownie naprawił.
Tak wygląda urwany zawór w 2,8
Silnik z kampera, a fotka zrobiona w zeszłym tygodniu |
Na fotkach nie ciekawie to wygląda.
Myślę że opcja drugi silnik i jego naprawa chyba najtańsza będzie.
Po 20 będzie rozebrany silnik jak wruci mechanik z urlopu.
Swoją drogą ciekawy jestem jaki jest koszt nowego silnika. |
_________________ Pozdrawiamy
Iwonka & Tadeusz
Noclegi w Polsce |
|
|
|
|
|
|