Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:40
wspomaganie układu kierowniczego
Autor Wiadomość
paf 
Administrator

Twój sprzęt: Rimor Katamarano 8 czasami :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 37/20
Skąd: Pajęczno
Wysłany: 2007-01-15, 21:08   wpomaganie układu kierowniczego

Paweł Pawlak napisał/a:
Nooooo właaaaaśśśśnnniieee. WSPOMAGANIE. Musze pomyśleć o wspomaganiu.

jako że jestem lajkonik to pytanie: czy do auta na bazie którego jest kamper (tak ogólnie) można założyć w jakichś rozsądnych kosztach wspomaganie? są pompy wspomagania ale jak to jest - wie ktoś?
Ostatnio zmieniony przez paf 2007-01-16, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-01-16, 17:21   

paf, do wspomagania potrzebna jest impreza z pompą, trochę alkoholu i masz tyle mocy że Ci wspomaganie w camperze Janusza zblednie :mrgreen: . A tak na poważnie to musi być:
1. siłownik wspomagania który najczęściej znajduje się w konstrukcji maglownicy,
2. serwostat który również jest w konstrukcji maglownicy
3. pompa która musi tłoczyć olej (najczęściej ATF)
4. zbiornik na ten olej
5. napęd pompy, czyli mocowania i paski klinowe lub zębate
6. przewody wysokiego ciśnienia, żeby to spiąć do kupy
7. chęci, czas i pieniądze
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2007-01-18, 17:02   

Mój LT-ek nie ma wspomagania układu kierowniczego, ale ma za to... duuużą kierownicę!
Każdy, kto do niego wsiada nawet nie pyta o wspomaganie bo wszystko leciutko chodzi :-D
Może zamiast tych wszystkich pompek założyć trochę większe koło kierownicy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-01-18, 17:55   

U mnie też nie ma wspomagania i na razie nie narzekam. A z ty kołem w J5 jest jak w starym Jelczu :-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-01-21, 23:31   

Zgadzam się, pewnie kręcić po parkingach byłoby łatwiej, ale bez wspomagania satysfakcja jest bez porównania większa :) Poza tym w tych autach działa to całkiem znosnie. Tak na prawdę w maluchu z zapieczonymi sworzniami trzeba się było więcej napocić, ze o Żuku nie wspomnę, a już o Avii i Starze 28 to nie ma nawet co gadać :) ))
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Salonjarek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5TD
Dołączył: 25 Sie 2008
Skąd: legnica
Wysłany: 2008-08-30, 17:34   

Piszczenie to pasek cza by nowy założyć naciąganie nic nie pomoże
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-08-30, 20:23   

Pasek. lub/i koło pasowe alternatora. Wymiana paska powinna pomóc lecz nie koniecznie na długo. Piszczenie powstaje wtedy gdy pasek zamiast opierać się bokami, jak klin o boki koła pasowego, dotyka dna tego koła. Zbyt zużyty pasek jak pisał mój poprzednik, lub zużyte, za szerokie koło.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-08-30, 23:13   

W J5 montaż wspomagania wiąze się z wymianą wału korbowego :gwm czyli jest to nie opłacalne totalnie.
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-08-30, 23:14   

Witam!
MOPAR napisał/a:
W J5 montaż wspomagania wiąze się z wymianą wału korbowego
-nie moge sie doszukac zwiazku.Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2008-08-31, 09:26   

Moze tylko kolo pasowe walu korbowego?Chociaz przewaznie jest wolne miejsce do napędu
pompy wspomagania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-08-31, 11:06   

Związek jest taki ,że wał w j5 bez wspomagania jest dużo krótszy i nie ma do czego przykręcić koła pasowego wspomagania.
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-08-31, 11:18   

Witam!
MOPAR napisał/a:
nie ma do czego przykręcić koła pasowego wspomagania.
-a komu ono tak naprawde potrzenbne?To tylko mysle niepotrzebne koszty.Zobacz elektryczne.Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2008-08-31, 16:39   

Oj czasami moze sie przydac!(choc rzadko),ale w tym roku nad Solina zastawili mnie tak dokladnie ze z miejsca na parkingu wyjezdzalem chyba na pietnanascie razy! i tylko tylem:gwm(oj przydalo by sie nie tylko wspomaganie ale i kamerka z tyly) Tak panowie parkingowi dusili monete (doslownie)!Parking na np.100 aut wchodzi 300 i kilka autobusow!!!! :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2008-09-02, 07:11   

a coś więcej o tym wspomaganiu elektrycznym?
co trzeba wymienić? czy do fiata dutaco z 1991r coś takiego jest?
mam silnik 1,9 td więc normalnego wspomaganie nie ma gdzie założyć i no i silnik osłabi
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-09-02, 11:25   

Witam! Jest obecnie cala masa tego do francuzow i innych takich.Jest to niewielkie.Pojecia nie mam tylko jak ze sterowaniem.Jezeli jest tam modul serwotronic to tez da sie cos z tym zrobic.Chyba sobie sam cos takiego kupie aby przeprowadzic testy.Pozdrawiam.Stefan.

412195532.jpg
Tak toto wyglada.
Plik ściągnięto 5070 raz(y) 79,88 KB

_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***