Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5TD co sprawdzać przy kupnie
Autor Wiadomość
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-30, 22:21   2.5TD co sprawdzać przy kupnie

Oglądałem transita z 99r silnik 2,5TD 101Km ,przebieg niby 120tys i jakoś tak coś mi się w silniku nie spodobało, doświadczenia z turbo nie mam , znaczy miałem ale od nowości Scenica 1,5DCI 106km i tam od nowości turbo gwizdało.

Naczytałem się internetów a tam że jak gwizda to źle bo koniec turbiny, ale w środku jak dodawałem gazu słyszałem stary znany dźwięk silnika z Scenica nówki, a żona mówi ze pasek piszczał.

Coś tam chrzęści na paskach sprzedający maksymalnie oszczędzał chyba? bo ostatnia wymiana rozrządu przy 60tys (na obudowie pisze) tylko ile to temu było 10-12lat?

Oprócz gwizdania zaniepokoiło mnie:
-Wentylator ciągle chodził choć silnik zimny czy tam nie ma jakiegoś termo-sprzęgła które go załącza przy temp.
-(zdjęcie poglądowe silnika niżej, silnik czyściutki a nie jak na zdjęciu cały czarny z oleju) jedynie pod kolektorem ssącym zapocenia do miejsca które zaznaczyłem na czerwono.

-najgorsze to że gdy pracuje to lekko pluje olejem z otworu bagnetu, dziwne bo przedmuchy ma bardzo słabe a olej delikatnie mikrokropelkami wypycha, natomiast z pod korka wlewu oleju nic nie chlapie i ciśnienie gazów wylatujących też jest niskie.
(wiem że to inna konstrukcja ohv i wałek rozrz. nie rozbryzguje)

Zobaczyłem dziś na fotkach że w tym silniku otwór wlewu oleju jest bardzo wysoko natomiast otwór bagnetu bardzo nisko (*fotka niżej) więc może tak ma być ?

Kamper nie dymi ani na czarno ani na jasno ,testowane na zimnym i lekko rozgrzanym ale bez jazdy próbnej, za kilka dni będę go znów oglądał bo było późno.
-
Dzięki za dobre rady na co uwagę zwrócić , nie wiem czy pozwoli mi zdjąć dolot i sprawdzić luzy na wirniku?


---
Edit
Do ilu km/h taki kamer z takim silnikiem powinien się bez problemu rozpędzać?
Alkowa ,na bliźniakach ,wys 3,2m, dług. 6,20 waga ~obecnie napakowany śmieciami właściciela z 2,8-9T

1silnik.jpeg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 303,23 KB

Ostatnio zmieniony przez pasza 2019-01-31, 10:13, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-31, 09:18   

Użytkowników 2,5TD jest tu chyba mało ale 2.5D od 86 to praktycznie to samo.

Te mikro kropelki wydobywające się z otworu bagnetu mnie dziwią bo w mym fiacie z bagnetu dymi bardziej ale mowy nie ma o mikro kropelkach oleju tylko znów otwór bagnetu w fiacie znajduje się znacznie wyżej.(dłuższa rurka)

Kiedy oglądałem prawie już martwy silnik Fiata TD to ten przedmuchy miał z 8x? większe jak w mym fiacie 2,5D z otworu bagnetu ostro pod ciśnieniem szedł gaz ale nie było raczej żadnych mikro kropelek oleju.
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32237
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/19
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-01-31, 13:07   

W tym silniku to normalny objaw z pluciem oleju z rurki od bagnetu i z wlewu oleju.
Zwróć uwagę czy obroty nie faluja na wolnych obrotach, na zimnym i rozgrzanym silniku.
Jeśli falują to wina epica.
Wentylator jest na sprzegle wiskotycznym i zawsze się obraca ale swobodnie, sprawdź na wyłączonym silniku czy nie ma luzu. Poruszając za wiatrak poprzecznie do obrotu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-01-31, 15:54   

ja mam transita 2.5td na bliżniakach i z najszybszym mozliwie mostem fakt ze integra a nie alkowa mozna spokojnie sie tym rozpedzic do 120 ale najprzyjemniej to miedzy 80 a 100km/h ,nie bój sie tego auta to są samochody z tzw. idiotoodpornych znieniasz oleje rozrząd ,kóry kosztuje 120 zł l latasz sprawdż jaką masz pompe wtryskową jak lucas to wcześniej czy pózniej czeka cie awaria takiej pompy ja jeżdziłem na lucasie aż zaczął szwankowac wymieniłem na boscha i jest ok wymiana kosztowała mnie 1000zł ze wszystkim mcy mam prawie tyle samo ale spalanie miesci mi sie średnio teraz ok 9-10 litrów ja jestem super zadowolony zaadowolony dla mnie komfort lepszy niż w ducato
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-31, 22:13   

007 napisał/a:
W tym silniku to normalny objaw z pluciem oleju z rurki od bagnetu i z wlewu oleju.
Zwróć uwagę czy obroty nie faluja na wolnych obrotach, na zimnym i rozgrzanym silniku.
Jeśli falują to wina epica.
Wentylator jest na sprzegle wiskotycznym i zawsze się obraca ale swobodnie, sprawdź na wyłączonym silniku czy nie ma luzu. Poruszając za wiatrak poprzecznie do obrotu.

Dzięki
Tego plucia się obawiałem i nigdzie nie mogłem nic znaleźć o tym,podczas pracy z wlewu oleju nie leci nic.
Będę sprawdzał jak piszesz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-31, 22:20   

pawel-m napisał/a:
ja mam transita 2.5td na bliżniakach i z najszybszym mozliwie mostem fakt ze integra a nie alkowa mozna spokojnie sie tym rozpedzic do 120 ale najprzyjemniej to miedzy 80 a 100km/h ,nie bój sie tego auta to są samochody z tzw. idiotoodpornych znieniasz oleje rozrząd ,kóry kosztuje 120 zł l latasz sprawdż jaką masz pompe wtryskową jak lucas to wcześniej czy pózniej czeka cie awaria takiej pompy ja jeżdziłem na lucasie aż zaczął szwankowac wymieniłem na boscha i jest ok wymiana kosztowała mnie 1000zł ze wszystkim mcy mam prawie tyle samo ale spalanie miesci mi sie średnio teraz ok 9-10 litrów ja jestem super zadowolony zaadowolony dla mnie komfort lepszy niż w ducato


Jest tam Lucas Epic a kamper nie jest jeszcze mój, wdziałem chyba twe wpisy na forum forda gdy szukałem info o przeróbce na pompę boscha.
Wygodniej od Ducato ale którego II tego po 94?
"teraz ok 9-10 litrów ja jestem super zadowolony" a ile było wcześnie?j myślę że w pełni sprawny EPIC powinien być trochę ekonomiczniejszy ale jak piszesz prędzej czy później coś tam padnie dlatego już za wczasu przestudiowałem jak jest z wymianą pompy na boscha https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32239
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2019-02-01, 20:18   

dobry, od 3 lat mam takiego z 98, wentylator ciągle pracuje chyba sprzęgło padło ale mi to nie przeszkadza jest jak w starym mercedesie za chiny nie przegrzejesz, lucasa się nie boj jak padnie to wymienisz u mnie odpukać chodzi bez awaryjnie.

Jakbyś chcial mieć porównanie dziwiekow zadzwoń to podejdę do klekota odpale posłuchasz może coś usłyszysz :)

Wada tranzystora to niestety jego glosnosc, zaleta: niedozaj....... jak kolega wyżej pisał.
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-02-01, 21:37   

MirekKliny napisał/a:

Mi się wydawało że w środku jest w miarę cicho ale tylko gazowałem lekko.
tu: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723
Piszą że niby jest przepaść w wyciszeniu bo te po 94 są aż o 70% cichsze w wnętrzu?

Mi się najbardziej podoba to że nie będę się musiał prosić o wymianę paska, pompy wody, sprzęgła,skrzyni itd. jest tam to nieporównywalnie prostsze niż w Ducato i zrobię sam bez ryzyka że mi się kamper z kobyłek zwali i zadusi, dodatkowo sporo kasy można zaoszczędzić.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2019-02-02, 15:46   

Jest glosnieszy od ducato po 95r to na pewno.
I bolączką transitow jest wyjący most.

Zaleta prostota konstrukcji, łatwość napraw nawet takich jak sprzęgło jak piszesz wymienisz samodzielnie pod samochodem o ile kiedyś padnie.


transit to wól roboczy na którego ktoś zarzucił zabudowę kamperową.

Moj jest na bliźniaku i mimo jego "wad" i posiadania nowszych kamperów tranzystorek zawsze z przyjemnością nim jadę, potrzebuje chwili aby osiągnąć prędkość przelotową ale płynnie uczestniczy w ruchu, hamulce są zadowalające, i spalanie przy jeździe do 100km/h okolice 10,5-11, przy 120 przy włączonej klimatyzacji 13-13,5 na autostradzie. Alkowa 6,6m dlugosci.
_________________
Pozdrawiam
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-02, 17:05   

miałem w swoim życiu różne busy, blaszaki i kontenery ,niektorzy mogą sie teraz śmiać ale dla mnie najlepsze było moje stare iveco sprzed 2000r i właśnie transit sprzed 2000r to są może autka spartańńskie ale dla mnie najlepsze .na kampera wybrałem celowo transita bo chciałem a nie dlatego że własnie była okazja .oprócz mnóstwa zalet ma jedną wade rdzewieje i na to zwróć też uwage , chociaz myśle że włoskie auto będzie jeszcze w super stanie , pompa lucas epic to tak jak wszyscy tranzystorowcy wiemy jest do ogarnięcia sprawdż czy pompa nie faluje na wolnych i na troche wyższych obrotach po dodaniu gazu czy silnik gaśnie zaraz po cofnieciu na zero reszta to pikuś ,a propos mi na epicu palił ok 1- 1.5 l wiecej niż teraz na boschu
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-02-02, 19:43   

MirekKliny napisał/a:

Moj jest na bliźniaku i mimo jego "wad" i posiadania nowszych kamperów tranzystorek zawsze z przyjemnością nim jadę, potrzebuje chwili aby osiągnąć prędkość przelotową ale płynnie uczestniczy w ruchu, hamulce są zadowalające, i spalanie przy jeździe do 100km/h okolice 10,5-11, przy 120 przy włączonej klimatyzacji 13-13,5 na autostradzie. Alkowa 6,6m dlugosci.

Ten którego jadę ponownie zobaczyć 6,15m i waga niby 2660kg, ładowność 650kg , właściciel mówił że przy 80-90 można i 8-9L na 100km osiągnąć ale ile w tym prawdy?


pawel-m napisał/a:
miałem w swoim życiu różne busy, blaszaki i kontenery ,niektorzy mogą sie teraz śmiać ale dla mnie najlepsze było moje stare iveco sprzed 2000r i właśnie transit sprzed 2000r to są może autka spartańńskie ale dla mnie najlepsze .na kampera wybrałem celowo transita bo chciałem a nie dlatego że własnie była okazja .oprócz mnóstwa zalet ma jedną wade rdzewieje i na to zwróć też uwage , chociaz myśle że włoskie auto będzie jeszcze w super stanie , pompa lucas epic to tak jak wszyscy tranzystorowcy wiemy jest do ogarnięcia sprawdż czy pompa nie faluje na wolnych i na troche wyższych obrotach po dodaniu gazu czy silnik gaśnie zaraz po cofnieciu na zero reszta to pikuś ,a propos mi na epicu palił ok 1- 1.5 l wiecej niż teraz na boschu

Tak iveco z przed 2000r mi się bardzo podoba i takiego miałem jechać oglądać miał ciekawą cenę i duży przebieg
(link poglądowy, bo tamten już się sprzedał) http://www.delaatcampers....casion:347.html piękny cudo normalnie!!! zobaczcie na bagażniki, meble jak to jest tam wszystko przemyślane ale stwierdziłem że to kolos na dwie osoby a ja mam za małe doświadczenie i nie wiem jeszcze co bym chciał.

Zaleta Epic to możliwość chiptuingu, po 90Eu widziałem Włoskie chipboxy do niego a w Polsce wgrywają soft i będzie jeszcze taniej
(tylko czym go wgrać do Epic? trzeba by wysłać do nich kompa)
http://www.echiptuning.pl...uning-busy/ford

Ostatnio widziałem taniego krótkiego 5.6m transita za naprawdę fajną cenę 97r łazienka z osobnym prysznicem bagażnik tam gdzie trzeba no i spalanie !!! gość się zarzekał że 14-15 km na litrze!!! mu wychodzi ja choć chciałem większego to te 14-15km na litrze nie daje mi spokoju.

iveco.jpeg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 215,46 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2019-02-02, 21:17   

pasza napisał/a:
to te 14-15km na litrze nie daje mi spokoju.
Miałem trzy Transity 2,5D/TD, z trzema różnymi układami wtryskowymi:
- CAV Lucas
- Bosch
- Lucas EPIC,
wszystkie były to najmniejsze wersje osobowe i nie przekraczając 90 km/h zdecydowanie można było uzyskać dla wszystkich tych wersji zużycie rzędu 6,5 - 7,0 l/100 km.. Ale nie uwierzę, że ciężki kamper z dużą zabudową osiągnie taki wynik. Choć nie jeździłem nigdy kamperem, sadzę że prawdziwa ekonomiczna jazda Transitem Kamperem kończy się na 9 - 10 l/100 km.
Chyba, że ktoś będzie się czołgał w trasie z prędkością 70 km/h.

Co do tego linka o chiptuningu i możliwych do uzyskania efektach - to jest całkowita ściema, to są zwykli oszuści. Podane informacje to zwykłe fantazje wzięte z sufitu - dla wszystkich modeli...

Do EPICA nie da się wgrać programu, ewentualnie trzeba wyjąć PCM, wylutować chip, przeprogramować go, wlutować i włożyć PCM do auta. Kto miałby wiedzieć jak to zrobić?
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-02-02, 21:29   

wojtekjanus napisał/a:

Ten kamper ważył z 2400kg był to zwykły 2.5D na kołach pojedynczych, on mówił że tak mu pali przy 80km ,a przy takiej prędkości jeszcze chyba tak wielkiego oporu niema.
Miał głowicę całą po remoncie bo mu pasek strzelił.

Cytat:
Co do tego linka o chiptuningu i możliwych do uzyskania efektach - to jest całkowita ściema, to są zwykli oszuści.
Do EPICA nie da się wgrać programu, ewentualnie trzeba wyjąć PCM, wylutować chip, przeprogramować go, wlutować i włożyć PCM do auta. Kto miałby wiedzieć jak to zrobić?

Czytałem na forum forum.fordclubpolska że ktoś wysyłał gdzieś na przeprogramowanie i był zadowolony ale co wysyłał całego kompa?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2019-02-02, 21:46   

pasza napisał/a:
Czytałem na forum forum.fordclubpolska że ktoś wysyłał gdzieś na przeprogramowanie i był zadowolony ale co wysyłał całego kompa?
Ja sobie nie przypominam takiego tekstu, ale być może tak ktoś coś napisał.
Ja... raczej czarno to widzę.
_________________
Zgredzik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-03, 00:05   

ja zgadzam sie z Wojtkiem ,on na tym forum ma najwiekszą wiedze na temat transitów, tranzystorek kamper musi swoje wziąć mój integral pali ok 10 jak sie jedzie normalnie bez szalenstw ale juz np na autostradzie jest troche szybciej i trzeba te 10.5 -11 liczyć co uważam za bobry wynik nie wiem jak stuningować epica ale z boschem razem z kolega daliśmy rade super ustawic go na pompie podkręcic daweczke i naprawde to jeżdzi , jest na tyle dobrze że w górach na bałkanach na ostrych podjazdach to zdarzało sie nieraz nowe kamperki łykać a przy tym nie ma chmury czarnego dymu :ok :ok jak mu wciskam tak on jedzie i to mnie sie najlepiej podoba ,a tak miedzy nami czy te 100 koników to mało? jak porządnie sie je wykorzysta to w zupełnosci wystarcza
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***