Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FreeVan ONE - budowa na bazie Boxera 3.0 L4H2, 2+2.
Autor Wiadomość
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2019-02-04, 00:08   FreeVan ONE - budowa na bazie Boxera 3.0 L4H2, 2+2.

Witajcie użytkownicy i budowniczowie.

Pomysł na budowę kampera chodził mi już od paru miesięcy po głowie.
Dlaczego Camper Van ? Powodów było wiele: dużo wydawaliśmy na wakacje, a mało czasu na nich przebywaliśmy. Nawet jak pojechaliśmy, czy polecieliśmy gdzieś na wakacje to na miejscu robiliśmy w tydzień 600km po okolicy. Ja często dodatkowo podróżowałem motocyklem zostawiając rodzinę na tydzień. Nie jesteśmy zwolennikami wakacji hotelowych (czyli Egipt, itp. 7 dni w kurorcie to nie dla nas). Dzikie plaże, odludne miejsca, dużo zwiedzać - tu się odnajdujemy. Dlaczego kamper van samowystarczalny (do pewnego stopnia) ? Bo można wszędzie wjechać, nie trzeba jechać na pole kempingowe. Pewna niezależność. Można zabrać motocykl ;) . Moj bus spokojnie po autostradzie jedzie 140km/h i spalanie ma na poziomie 10l.

Więc zapadła decyzja w zeszłym roku, budujemy kampera. Jakieś tam doświadczenia z busami już były. Aktualnie miałem na firmie, Boxera 3.0 177kM 2012 L3, H2. Świetne auto, w zeszłym roku je docieplałem (styrodur XPS na klej XPS tytan z pistoletu ), ale po rozmieszczeniu wymaganego dla nas miejsca zdecydowaliśmy, że trzeba kupić dłuższego. I zaczęły się poszukiwania, wymóg: nowszy, taki sam silnik, pełna historia. W styczniu zakupiony został L4H2 Boxer po FL 3.0 180KM z polskiego salonu rocznik 2014. Przy moich 180cm H2 wystarczy.

Trafiłem tu oczywiście przez Toscanera, dobrze się go czyta. Rozwiązania kolegi reaven22 i kynios mi się podobają.

Jaki jest plan:
Raczej bez kompromisów i pośpiechu.
Wygląd zewnętrzny- ma nadal przypominać busa (bez plastikowych okien w ścianach itp).
Kolorystyka wnętrza - raczej biały połysk z dodatkami szarości.
Samowystarczalny: 150l wody, fotowoltanika na 520-560W i aku żelowe ~200Ah.
Rozkład spania: (łóżko 1 tył 185x140), łóżko 2 (plan na 180x120 niski stół z nakładką aluminiową składaną na przednie obrócone fotele).
Łazienka za dwoma fotelami 105x68cm.
Fotele obracane: Grand C4 po FL, g + obrotnice. Fotele 2 za stołem w ten sam deseń z własną konstrukcją wsporczą, pod fotelami zbiornik 81x44x49cm.
Gaz tylko do kuchenki. Lodówka 230V (amica 38db była taka na osobną mała przetwornicę)
Ogrzewanie podłogowe z webasto z C8, podgrzewanie wody przez wymiennik płytowy.
Wentylacja mechaniczna postojowa, okno + wentylator 1 automat nad łóżko, okno + wentylator do łazienki i większe okno nad stół.
Materiał, raczej sklejka ceiba + HPL. Myślę nad zrobieniem własnego sandwicha sklejka 3mm+xps2cm+sklejka (jak przetestuje napiszę).

Na razie robię zakupy, serwis auta. Start budowy na wiosnę. Przegląd auta mam w czerwcu. Mam namiary na stację okręgową, co robi zmianę na specjalny kamper.
Wstępna lista zakupów, główne rzeczy.


Dużo napisałem, ale pewno będzie wiele innych pytań pytań. Diabeł tkwi w szczegółach. Pozdrawiam

1) Aktualizacja listy zakupów. 2020

2) Aktualizuje o szkic zabudowy w pdf.
Narysowałem w 2D CAD z własnych pomiarów, jakby ktoś miał model 3D CAD, L4H2, albo scan wnętrza (chmura punktów) był bym rad za udostępnienie.

3) Aktualizuję o szkic instalacji wod.kan.c.o. ze szczegółowym opisem, na razie w 50%.
Rozgryzienie ilości kolanek, redukcji, węży, średnic itd, zamówienie tego schodzi trochę.
Na pewno się komuś przyda.

Pozdrawiam

lista_2.jpg
Plik ściągnięto 2281 raz(y) 118,65 KB

lista_1.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 172,49 KB

20200517_120937.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 412,11 KB

20200516_210550.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 530,46 KB

szkic_v1.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 103 raz(y) 36,49 KB

instlacja_szkic_opis.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 148 raz(y) 52 KB

Ostatnio zmieniony przez Vzer 2020-06-27, 18:44, w całości zmieniany 8 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-02-04, 00:38   

Vzer napisał/a:
przy ciężarowym z większą liczbą osób.
Przy ciężarowym obowiązuje cię grodź,
albo osobowy albo kamper. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Woj-tek 
zaawansowany


Twój sprzęt: wilk, Iveco Daily, Jumper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2012
Piwa: 5/45
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-04, 00:49   

Będę kibicował :)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2019-02-04, 00:50   

Dobra dobra. Zrobię oddzielenie tylnej części sypialnianej roletą kuchenną i będzie 4 osoby ciężarowy z paką dł. 1,5m. Dam rady z tym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2019-02-04, 00:58   

Powodzenia
Loguję sie do tematu
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-02-04, 01:49   

Vzer napisał/a:
Zrobię oddzielenie tylnej części sypialnianej roletą

Cytat
§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:
4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać

następującym warunkom:

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości

odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody

wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu

obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni

ładunkowej.



§ 58. (87) 1. Pojazdy zarejestrowane przed terminami określonymi w przepisach § 2 ust. 13 i 14, § 3 ust. 10, §

7 ust. 4 pkt 6, §11 ust. 1 pkt 18 i 19 oraz § 23 ust. 4 pkt 7 mogą spełniać wymagania zawarte w tych

przepisach.

2. Przepisy §8 ust. 4 pkt 8 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 13 marca 2003 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
necvip 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018
Piwa: 9/2
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2019-02-04, 10:16   

Powodzenia życzę , zazdroszczę długości- ja obecnie buduje na L3 :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-04, 11:20   

Wszystkie tracery podobno o 20% więcej obciążenia zniosą. Takie info mam od gościa z jednej z firm która to sprzedaje - tzn od serwisanta. W praktyce nie sprawdzałem .
Co do aku mam yuasa 115ah leisure też są ok (cenowo przystępnie). Ale każdy swoje chwali, tu nie ma złotego środka.

Teraz co do ciężarowy czy osobowy - to tak jak piszą inni - zmiana na osobowy to jedyne słuszne rozwiązanie. Na wielu autostradach niższe opłaty. Mniej problemów na drogach, nie będziesz musiał wykupywać eko winiety na Austrię - jeden prosty przykład. Przykładów można mnożyć. W PL inspekcja też ma wiele do powiedzenia jak auto ma w dowodzie ciężarowy - a oni uwielbiają się czepiać.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2019-02-04, 17:52   

Dzięki za info, m4in77
osobówka, czy ciężarowy to podjemę w czerwcu przy przeglądzie.

amples daj spokój z tą grubą czcionką. U nas za kasę się wszystko da zrobić, nie trzeba tych paragrafów. Mądrości urzędników. Zobacz, przegroda, to łazienka i kuchnia i do przeglądu zabudować przejście od łóżka i już masz wszystkie twoje paragrafy spełnione. I królowie polscy też mają władzę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-02-04, 18:37   

loguje sie i kibicuje ;)

W razie dzwona lepiej mieć campingowy w dowodzie. Ciężarowy będzie wyceniany jako auto dostawcze plus ładunek a kempingowy jako kempingowy ;)
Mnie to przekonało a też myślałem zostawić osobowy.

Alu żel zmieniaj odrazu na life. Będziesz miał 40kg do przodu. Life wystarczy 150 Ah zamiast 220żel.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-02-04, 18:41   

Vzer napisał/a:
U nas za kasę się wszystko da zrobić

Tylko nie bądź zdziwiony gdy diagnosta nie podbije przeglądu (większość diagnostów dla paru złotych nie będzie ryzykowało ),
czy podczas kontroli drogowej dostaniesz zakaz dalszej jazdy i zatrzymany dowód , itp. :diabelski_usmiech
Ale to twoje klocki , ty się będziesz nimi bawił i ty odpowiadał , powodzenia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kynios1 
zaawansowany


Twój sprzęt: Boxer 2015w trakcie zabudowy na kamperek
Nazwa załogi: Krzysiek i Mariola
Dołączył: 09 Lis 2015
Piwa: 38/5
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-02-04, 20:08   

Trzymam kciuki .
Pilnuj wagi co by nie było zdziwienia jak policaje na wagę każą wjechać .
Solarów wystarczy spokojnie 400W , sam mam tyle + 3 aku 115ah i nigdy prądu mi nie zabrakło , a na kempingi praktycznie nie zajeżdżam , 150 litrów wody to też trochę za dużo , praktycznie na każdej no może prawie każdej stacji benzynowej i parkingach autostradowych jest woda i można dolać . :spoko
A co do przeznaczenia to tylko i wyłącznie specjalny kempingowy , mniejsze ubezpieczenie OC, możliwość czasowego wyrejestrowania , w razie kolizji liczą jak za kempingowy ,np. w Austrii na dostawczy trzeba mieć naklejki ekologiczne , za brak sa wysokie kary , tańsze autostrady w niektórych krajach np w Słoweni winietkę płacisz jak za osobówkę , Na przejściach granicznych jak widzą że w dowodzie kempingowy to się nie czepiają itp...
ale zrobisz jak uważasz .

Jak podjedziesz to pogadamy , pozdrawiam
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jb 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe - Traveller Active Z
Dołączył: 18 Sty 2016
Piwa: 128/22
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2019-02-05, 14:31   

Moim zdaniem przesadzasz z mocą solarów i ilością akumulatorów. Ja bym zmniejszył do jednego panelu i jednego akumulatora. Pomyśl, jakie będzie tak naprawdę wykorzystanie tego podwojonego zestawu, przecież każde odpalenie silnika też ładuje akumulatory. A jeśli nawet potem, w eksploatacji okaże się że za mało zawsze przecież istnieje możliwość rozbudowy.
Ja mam na dachu 100W i akumulator 120 Ah i też mi nigdy nie zabrakło. Wszystko zależy od stylu kamperowania.
_________________
jb
https://www.znamiotemikamperem.pl/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2019-02-05, 16:22   

amples napisał/a:
Vzer napisał/a:
U nas za kasę się wszystko da zrobić

Tylko nie bądź zdziwiony gdy diagnosta nie podbije przeglądu (większość diagnostów dla paru złotych nie będzie ryzykowało ),
czy podczas kontroli drogowej dostaniesz zakaz dalszej jazdy i zatrzymany dowód , itp. :diabelski_usmiech
Ale to twoje klocki , ty się będziesz nimi bawił i ty odpowiadał , powodzenia :spoko


Zgadzam się w całej rozciągłości. Możesz sie pewnego dnia dowiedzieć ile kosztuje sprowadzenia na lawecie Ducato z centrum Austrii, bo te przepisy sa oparte na dyrektywach unijnych i w miare jednolite we wszystkich krajach. Poza tym jak bedziemy jechac na ostrzu noża to pewnego dnia jakis cos sie stanie, jakis diagnosta beknie, a nad cala sprawą przerabiania dostawczakow pochyli sie jakis urzędas i usmaży nas wszystkich.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2019-02-05, 17:29   

reaven22 napisał/a:
W razie dzwona lepiej mieć campingowy w dowodzie. Ciężarowy będzie wyceniany jako auto dostawcze plus ładunek a kempingowy jako kempingowy
Mnie to przekonało a też myślałem zostawić osobowy.


kynios1 napisał/a:
co do przeznaczenia to tylko i wyłącznie specjalny kempingowy , mniejsze ubezpieczenie OC, możliwość czasowego wyrejestrowania , w razie kolizji liczą jak za kempingowy ,np. w Austrii na dostawczy trzeba mieć naklejki ekologiczne , za brak sa wysokie kary , tańsze autostrady w niektórych krajach np w Słoweni winietkę płacisz jak za osobówkę , Na przejściach granicznych jak widzą że w dowodzie kempingowy to się nie czepiają itp...


I to są argumenty.

decumanus napisał/a:
Zgadzam się w całej rozciągłości. Możesz sie pewnego dnia dowiedzieć ile kosztuje sprowadzenia na lawecie Ducato z centrum Austrii, bo te przepisy sa oparte na dyrektywach unijnych i w miare jednolite we wszystkich krajach. Poza tym jak bedziemy jechac na ostrzu noża to pewnego dnia jakis cos sie stanie, jakis diagnosta beknie, a nad cala sprawą przerabiania dostawczakow pochyli sie jakis urzędas i usmaży nas wszystkich.


Panowie, moja decyzja, moja sprawa. Jak napisałem nie jest to problemem.
Każdy z nas zna konsekwencje swoich działań i czy nas na nie stać.
Dajcie już spokój nie zaśmiecajcie tematu wykładnią prawa, lawetami, diaganostami...itd.
Dam rady spokojnie, a decyzja będzie w czerwcu.

kynios1 napisał/a:
Pilnuj wagi co by nie było zdziwienia jak policaje na wagę każą wjechać .


Pilnuję od samego początku zwracam na to uwagę (już lista zakupów miała 1 kolumnę jako waga), później będę dokładał.
We wtorek za tydzień jadę na serwis, więc przy okazji podjadę zważyć pustego. Przy okazji jak będzie na podnośniku, to pomierzę i sfotografuję podwozie do rozplanowania (zbiornika, webasto, podjeść kan., wentylacji itd.). Może przerysuje do CADa i uzupełnię zdjęciami. Przyda się potomnym.

kynios1 napisał/a:
150 litrów wody to też trochę za dużo , praktycznie na każdej no może prawie każdej stacji benzynowej i parkingach autostradowych jest woda i można dolać .


Wolę mieć zapas nawet jak mam nie wykorzystać, a różnica zbiornika 100l, a 150l nie jest duża.

reaven22 napisał/a:
Alu żel zmieniaj odrazu na life. Będziesz miał 40kg do przodu. Life wystarczy 150 Ah zamiast 220żel.


co konkretnie polecasz? prześlesz linka-a? poczytam
Ostatnio zmieniony przez Vzer 2019-02-05, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***