Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prawo jazdy bezterminowe, wymiana, psychotechnika, badania
Autor Wiadomość
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-11-05, 10:00   

Cyryl napisał/a:
skończyły się na mocy Ustawy o Kierujących Pojazdami prawa jazdy bezterminowe.
Skończyły się plastyki (obecnie ważność 15 lat)
ważność uprawnienia pozostaje , jeżeli ktoś miał przed wejściem ustawy daną kategorię bezterminowo .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/73
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2019-11-05, 11:04   

orys napisał/a:
To ja jeszcze namieszam :-)

Mam bezterminowe C plus kursy CPC zrobione w Wielkiej Brytanii (które tu nie są wpisywane do prawka tylko są wydawane na osobnym dokumencie).

W UK wszystko jest legalne. Kursy są wzajemnie uznawane po całej Europie.

I teraz pytanie (czysto akademickie): czy jakbym z takim zestawem przyjechał do Polski (zakładając, że nie będzie Brexitu) i chciał pracować jako kierowca zawodowy to mogę czy nie? :-)


Pracowałem z takim zestawem dokumentów w 3 polskich firmach. Kolega z takimi dokumentami pracuje w firmie swojego ojca. Wszyscy ci szefowie konsultowali to z ITD i nie było żadnych problemów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-11-05, 13:50   

amples napisał/a:
Cyryl napisał/a:
skończyły się na mocy Ustawy o Kierujących Pojazdami prawa jazdy bezterminowe.
Skończyły się plastyki (obecnie ważność 15 lat)
ważność uprawnienia pozostaje , jeżeli ktoś miał przed wejściem ustawy daną kategorię bezterminowo .


Czyli mogę spać spokojnie ? :bajer

73268665_773281213092886_5632708952820023296_n.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 67,32 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-11-05, 14:00   

Ahmed napisał/a:
mogę spać spokojnie
Będziesz musiał wymienić obowiązkowo na nowy plastik pomiędzy 2028-2033 , chyba że wcześniej zmienisz np. adres , dołożysz kategorie itp.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-11-05, 14:17   

amples napisał/a:
Ahmed napisał/a:
mogę spać spokojnie
Będziesz musiał wymienić obowiązkowo na nowy plastik pomiędzy 2028-2033 , chyba że wcześniej zmienisz np. adres , dołożysz kategorie itp.


To spokojnie , raczej nie dożyję :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/249
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-11-05, 18:45   

Cyryl napisał/a:
orys napisał/a:
...to mogę czy nie? :-)


namieszałeś, bo niby wiążące zdanie w tym temacie ma mieć wydział komunikacji, jednak pracownicy tamtejsi nie bardzo orientują się w Ustawie o Transporcie Drogowym, więc najważniejsze będzie zadnie kontrolującego czyli inspektora z ITD.
postaram się dowiedzieć i dam odpowiedź.
jednak aby mieć wiążącą odpowiedź możesz napisać maila do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, adres na stronie.

daro35 napisał/a:
Dobra ludzie,prawo jazdy mam bezterminowo,ale badania i reszta potrzebna do jazdy kat.c skończyła mi się w 2017r.byłem w wydziale komunikacji,powiedzieli mi że jak chcę jeździć sobie czymś większym nie zarobkowo to muszę zrobić badania,psychotesty i napisać kwit że nie będę jeździł zawodowo,wtedy zostaną mi przedłużone na 5 lat i tyle i co wy na to?


skończyły się na mocy Ustawy o Kierujących Pojazdami prawa jazdy bezterminowe.
jeżeli mamy stare bezterminowe, to w którymś momencie przyjdzie zawiadomienie, że skończyło się i aby przedłużyć trzeba wykonać i przedłożyć badania odpowiednie do kategorii jaką posiadamy (takie jakie dzisiaj niezbędne są przed kursem prawa jazdy tej kategorii), dla kat. B jest orzeczenie lekarza, dla kat. C badania psychotechniczne i orzeczenie lekarza.
przedłużenie jest wydawane na okres jaki jest na badaniach.
jeżeli nie będziesz wykonywał transportu, to nie musisz mieć Szkolenia Okresowego, wtedy w rubryce 11 - termin, będziesz miał do kiedy, ale w rubryce 12 - ograniczenia, nie musisz mieć kodu 95a, poświadczającego to szkolenie.

jeżeli masz wątpliwości, zajrzyj do Ustawy o Kierujących Pojazdami i Ustawy o Transporcie Drogowym.



Krótko i zwięźle,dzięki wszystkim za pomoc,chciałem już iść z awanturą że mi prawa jazdy nie chcą przedłużyć,nie znajomość prawa może wprowadzić w zakłopotanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2019-11-05, 19:17   

amples napisał/a:
chyba że wcześniej zmienisz np. adres

nowe prawko jest bez adresu, starego przy zmianie adresu nie trzeba wymieniać (podobnie jak DO)
https://www.gov.pl/web/in...azdy-bez-adresu
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2019-11-06, 14:26   

I wszystko jasne:
https://motoryzacja.interia.pl/prawo-jazdy/wiadomosci/news-masz-bezterminowe-prawo-jazdy-musisz-o-tym-wiedziec,nId,3309892
Bezterminowe prawa jazdy jednak są. Nie dla wszystkich, ale są.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2019-11-06, 16:41   

to już było w tym temacie, co nie przeszkadza niektórym upierać się, że jest inaczej :mrgreen:
Mój WK na szczęście jest z prawem na bieżąco i przy wydawaniu w zeszłym roku nowego PJ wz z utratą zagubieniem dokumentów wydał mi wszystko jak było, czyli bezterminowo,
Tu też już w tym temacie było, co nie przeszkadza niektórym upierać się, że jest inaczej
:mrgreen:
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2019-11-07, 21:23   

amples napisał/a:
W Pl obowiązuje inne prawo i wątpię by to honorowali (to tylko moje zdanie)


w Polsce muszą honorować uprawnienia z innych krajów UE.

Cyryl napisał/a:

namieszałeś, bo niby wiążące zdanie w tym temacie ma mieć wydział komunikacji, jednak pracownicy tamtejsi nie bardzo orientują się w Ustawie o Transporcie Drogowym, więc najważniejsze będzie zadnie kontrolującego czyli inspektora z ITD.
postaram się dowiedzieć i dam odpowiedź.
jednak aby mieć wiążącą odpowiedź możesz napisać maila do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, adres na stronie.


Znalazłem coś takiego:

2. W przypadku osoby zamieszkałej na terytorium RP i wykonującej przewozy na rzecz podmiotu mającego siedzibę za granicą wymagania, o których mowa w art.39a, ust 1 p. 6, uznaje się za spełnione gdy osoba ta posiada w prawie jazdy albo w karcie kwalifikacji kierowcy aktualny wpis potwierdzający ukończenie szkolenia okresowego w innym państwie członkowskim UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwie członkowskim EFTA - stronie umowy o europejskim obszarze gospodarczym.
http://www.trackerinfo.eu...cy-nadal-pytaja

więc wychodzi na to, że można (o czym świadczy to, co pisze Radeknet poniżej). Do GIT raczej pisać nie będę, tak zapytałem niezobowiązująco, bo pamiętam z innego forum, że ty akurat w biurokrację transportową to umiesz, więc zakładałem, że będziesz wiedział :-)
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-07, 22:15   


Świadectwo Kwalifikacji. Kierowcy nadal pytają

Witam serdecznie posiadam zaświadczenie, że odbyłem kurs na przewóz rzeczy a teraz muszę zrobić jeszcze jakiś kurs doszkalający może macie wiedzę, jaki jest koszt tego kursu doszkalającego? Pół roku temu robiłem, psychotesty i inne badania czy muszę je robić od nowa? No i ostatnie pytanie, jaki koszt jest wymiany prawa jazdy i jak długo to wszystko trwa?
Odpowiedz
Niestety, ale podałeś zbyt mało szczegółów (brak daty uzyskania zaświadczenia, brak daty uzyskania prawo jazdy), dlatego też przesyłamy pełny artykuł na temat Świadectwa Kwalifikacji, który został umieszczony na naszej stronie w dniu 12.11.2010 A znajduje się obecnie w archiwum działu „Temat Miesiąca” Świadectwo Kwalifikacji Zawodowej. Od 10 września 2010 r., kierowca posiadający prawo jazdy kategorii C1, C1+E, C, C+E jest zobowiązany do posiadania Świadectwa Kwalifikacji Zawodowej. Mimo, iż od tej daty minęło już dwa miesiące dla wielu kierowców, szczególnie pracujących poza granicami kraju, kwestia ta pozostaje niejasna. Dlatego tez spróbujemy uporządkować dostępne na ten temat informacje. Podstawą prawną do przepisów dotyczących świadectwa kwalifikacji zawodowej, w każdym kraju Unii Europejskiej jest Dyrektywa 2003/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dnia 15 lipca 2003r.
Dotychczasowy wymóg posiadania świadectwa kompetencji zawodowych, zgodnie z rozporządzeniem EWG nr 3820/85, był respektowany jedynie w kilku państwach Członkowskich natomiast większość kierowców na terenie Wspólnoty, wykonywała swój zawód jedynie na podstawie prawa jazdy.
Celem ustanowienia, więc nowych reguł wspólnotowych jest zapobieganie nierównym warunkom konkurencji a także poprawę bezpieczeństwa drogowego, bezpieczeństwa kierowcy, także podczas czynności wykonywanych przez niego w czasie postoju.
Zgodnie z Dyrektywą 2003/59/WE przepisy w niej zawarte obowiązują:
• kierowców Państw Członkowskich oraz kierowców państw trzecich (z poza UE), którzy są zatrudnieni w przedsiębiorstwach Państw Członkowskich, lub wykonują pracę na rzecz takiego przedsiębiorstwa
• kierowców pojazdów, dla których wymagane jest prawo jazdy kategorii: C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E lub prawo jazdy uznane za równoważne
Kierowca podlega obowiązkowej kwalifikacji wstępnej i obowiązkowemu szkoleniu okresowemu
1. SYSTEM KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ
Państwo Członkowskie może:
• dokonać wyboru między dwoma opcjami:
- uczestnictwo w kursie + test
- tylko testy (test teoretyczny + egzamin praktyczny)
• ustanowić system przyspieszonej kwalifikacji wstępnej
- obowiązkowe uczestnictwo w kursie + test
Zwolnieni z wymogu uzyskania kwalifikacji wstępnej są:
• kierowców posiadających prawo jazdy kategorii D1, D1+E, D, D+E lub prawo jazdy uznawane za równoważne wydane nie później niż dwa lata po ostatecznym terminie transpozycji Dyrektywy (10 wrzesień 2008 r)
• kierowców posiadających prawo jazdy kategorii C1, C1+E, C, C+E lub prawo jazdy uznawane za równoważne, wydane nie później niż trzy lata po ostatecznym terminie transpozycji Dyrektywy (10 wrzesień 2009 r)
2. SYSTEM OKRESOWEGO SZKOLENIA
• obowiązkowe uczestnictwo w kursie
Szkolenie okresowe - uaktualnienie wiedzy mające szczególne znaczenie w wykonywanej przez kierowcę pracy, ze szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo drogowe i ekonomikę jazdy. Obowiązuje kierowców, którzy:
• posiadają świadectwo kwalifikacji zawodowej, (jako poświadczenie kwalifikacji wstępnej), po 5 latach od daty jego otrzymania (od daty wpisu)
• - posiadają prawo jazdy kat. C1, C1+E, C, C+E lub uznane za równoważne, wydane nie później niż trzy lata po ostatecznym terminie transpozycji w.w. Dyrektywy (10 wrzesień 2009 r.)
- posiadają prawo jazdy kat. D1, D1+E, D, D+E lub uznane za równoważne, wydane nie później niż dwa lata po ostatecznym terminie transpozycji w.w. Dyrektywy (10 wrzesień 2008
Państwo członkowskie może ustanowić system przyspieszonej kwalifikacji wstępnej - by umożliwić kierowcy prowadzenie pojazdu.
Właściwe miejsce szkolenia
1. Kierowcy (obywatele Państwa Członkowskiego)uzyskują kwalifikację wstępną w Państwie Członkowskim będącym miejscem ich normalnego zamieszkania
2. Kierowcy (obywatele państw trzecich) uzyskują przedmiotową kwalifikację w Państwie Członkowskim, w którym znajduje się przedsiębiorstwo lub w Państwie Członkowskim, które wydało im pozwolenie na pracę
3. Kierowcy (zarówno obywatele Państwa Członkowskiego jak i obywatele państw trzecich) odbywają szkolenie okresowe w Państwie Członkowskim będącym miejscem ich stałego zamieszkania lub w Państwie Członkowskim, w którym pracują.
ŚWIADECTWO KWALIFIKACJI – POLSKA
Kierowca może zostać zatrudniony, jeżeli:
• ma ukończone 21 lat (dotyczy prowadzenia pojazdów o masie całkowitej powyżej 7.5 t)
• posiada odpowiednie uprawnienie do kierowania danym pojazdem
• nie ma przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy
• uzyskała kwalifikację wstępną
• ukończyła szkolenie okresowe
KWALIFIKACJA WSTĘPNA
1. Do uzyskania kwalifikacji wstępnej może przystąpić osoba, która
1.1 Na terytorium RP:
- Przebywa, co najmniej 185 dni w roku (względy osobiste lub zawodowe) lub
- Studiuje, od co najmniej 6 miesięcy (zaświadczenie)
2.1 Obywatel państwa, spoza UE, mający zamiar wykonywać przewozy na rzecz przedsiębiorstwa z siedzibą na terenie RP
2. Kierowca obowiązany jest do uzyskania kwalifikacji wstępnej w zakresie bloków programowych określonych odpowiednio do kategorii prawa jazdy
A) C1, C1+E, C, C+E
B) D1, D1+E, D, D+E
W przypadku, gdy kierowca uzyskał kwalifikacje wstępną w zakresie określonego bloku programowego i zamierza wykonywać przewozy innymi pojazdami niż te, dla których wymagane jest prawo jazdy odpowiadające zakresowi uzyskanej kwalifikacji wstępnej, obowiązany jest odbyć kwalifikacje wstępną uzupełniającą
3. Kwalifikacja wstępna obejmuje zajęcia teoretyczne, praktyczne i testy w zakresie określonego przez dyrektywę unijną programu. Zajęcia te przeprowadzane są w formie:
3.1 Zajęć szkolnych dla uczniów w szkole – o ile program nauczania przewidziane jest uzyskanie kwalifikacji kierowcy wykonującego przewóz drogowy
3.2 Kursu kwalifikacyjnego – w ośrodku szkolenia
SZKOLENIE OKRESOWE
1. Do szkolenia okresowego może przystąpić osoba
1.1 Na terytorium RP:
- Przebywa, co najmniej 185 dni w roku (względy osobiste lub zawodowe) lub
- Studiuje, od co najmniej 6 miesięcy (zaświadczenie)
2.1 Wykonująca przewóz drogowy na rzecz podmiotu mającego siedzibę na terytorium RP
2. Kierowca obowiązany jest, co 5 lat (począwszy od dnia uzyskania świadectwa kwalifikacji zawodowej poświadczającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej), ukończyć szkolenie okresowe odpowiednio do pojazdu, którym wykonuje przewóz drogowy
3. Szkolenie okresowe:
• odbywa się w jednej z następujących form:
A) kursu okresowego, b) cyklu zajęć rozłożonych w okresie pięciu lat, obejmującego program kursu okresowego
• prowadzone jest w ośrodku szkoleniowym w zakresie bloków programowych określonych odpowiednio do kategorii prawa jazdy:
A) C1, C1+E, C, C+E
B) D1, D1+E, D, D+E
4. Kierowca wykonujący przewóz drogowy różnymi pojazdami, dla których wymagane jest posiadania prawa jazdy, co najmniej dwóch kategorii, (o których mowa powyżej), może ukończyć szkolenie okresowe z zakresu jednego bloku programowego.
ŚWIADECTWO KWALIFIKACJI ZAWODOWEJ
1. Kierowca obowiązany jest uzyskać wpis do krajowego prawa jazdy potwierdzający spełnienie następujących wymagań:
• zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy
• zaświadczenie o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy
• uzyskanie kwalifikacji wstępnej
• ukończenie szkolenia okresowego
W przypadku, gdy kierowca nie posiada polskiego prawa jazdy, spełnienie powyższych wymagań potwierdza się w karcie kwalifikacji kierowcy - wydawanej na okres pięciu lat.
2. W przypadku osoby zamieszkałej na terytorium RP i wykonującej przewozy na rzecz podmiotu mającego siedzibę za granicą wymagania, o których mowa w art.39a, ust 1 p. 6, uznaje się za spełnione, gdy osoba ta posiada w prawie jazdy albo w karcie kwalifikacji kierowcy aktualny wpis potwierdzający ukończenie szkolenia okresowego w innym państwie członkowskim UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwie członkowskim EFTA - stronie umowy o europejskim obszarze gospodarczym.
BADANIA LEKARSKIE I PSYCHOLOGICZNE
Kierowca wykonujący przewóz drogowy podlega badaniom lekarskim i psychologicznym w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.
Powyższe badania są przeprowadzane:
1) do czasu ukończenia przez kierowcę 60 lat - co 5 lat
2) po ukończeniu przez kierowcę 60 roku życia - co 30 miesięcy
Art.39l Ustawy z dnia 17 listopada 2006 o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym, brzmi:
1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy jest obowiązany do:
1) kierowania kierowców na:
A) szkolenia okresowe,
B) badania lekarskie i psychologiczne;
2) pokrywania kosztów badań lekarskich i psychologicznych;
3) przechowywania przez cały okres zatrudnienia kierowcy kopii:
A) świadectw kwalifikacji zawodowej, b) orzeczeń lekarskich i psychologicznych;
4) prowadzenia dokumentacji dotyczącej badań lekarskich i psychologicznych;
5) przekazania kierowcy z chwilą rozwiązania stosunku pracy kopii orzeczeń i świadectw, o których mowa w pkt 3.
2. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy może pokryć koszty szkoleń okresowych kierowcy.
3. Spełnienie przez przedsiębiorcę lub przez inny podmiot wykonujący przewóz drogowy obowiązku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit., b, uznaje się za równoznaczne ze spełnieniem obowiązków pracodawcy w zakresie wykonywania wstępnych i okresowych badań lekarskich, o których mowa w art. 229 § 1 i 2 Kodeksu pracy.
TERMINY
(dotyczy: Ustawa z dnia 17 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym / pełny tekst ustawy dostępny w dziale 'Przepisy unijne dotyczące transportu drogowego'/)
Art. 3.
1. Wymóg określony w art. 39a ust. 1 pkt 5 ustawy, o której mowa w art. 1, nie dotyczy osób posiadających prawo jazdy:
1) kategorii D1, D1+E, D lub D+E, wydane do dnia 10 września 2008 r.;
2) kategorii C1, C1+E, C, C+E, wydane do dnia 10 września 2009 r.
2. Kierowca wykonujący przewóz drogowy, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany odbyć pierwsze szkolenie okresowe i uzyskać wymagany wpis do prawa jazdy w terminie do dnia:
1) 10 września 2009 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy kategorii D1 lub D do dnia 31 grudnia 1980 r.;
2) 10 września 2010 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy:
A) kategorii C1 lub C do dnia 31 grudnia 1980 r.,
B) kategorii D1 lub D w terminie od dnia 1 stycznia 1981 r. do dnia 31 grudnia 1990 r.;
3) 10 września 2011 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy:
A) kategorii C1 lub C w terminie od dnia 1 stycznia 1981 r. do dnia 31 grudnia 1995 r.,
B) kategorii D1 lub D w terminie od dnia 1 stycznia 1991 r. do dnia 31 grudnia 2000 r.;
4) 10 września 2012 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy:
A) kategorii C1 lub C w terminie od dnia 1 stycznia 1996 r. do dnia 31 grudnia 2000 r.,
B) kategorii D1 lub D w terminie od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2005 r.;
5) 10 września 2013 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy:
A) kategorii C1 lub C w terminie od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2005 r.,
B) kategorii D1 lub D w terminie od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 10 września 2008 r.;
6) 10 września 2014 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy kategorii C1 lub C w terminie od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 10 września 2009 r.
3. Kierowcy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są po ukończeniu pierwszego szkolenia okresowego wykonać badania lekarskie i psychologiczne, o których mowa w ustawie określonej w art. 1, przed dniem uzyskania wpisu do prawa jazdy.


Ceny kursów:
Polska:
Kurs kwalifikacji wstępnej - od 5 500 pln
Kurs kwalifikacji przyspieszonej - od 3 000 pln
Szkolenie okresowe - od 500 pln
Wielka Brytania:
Szkolenie okresowe (ważne 1 rok) - około 90 £
(brak wiąże się z karą max. 1000 £ dla kierowcy oraz 1000 £ dla pracodawcy)
Irlandia:
Szkolenie okresowe (ważne 1 rok) - od 70 €
(brak wiąże się z karą 2000 € dla kierowcy oraz 5000 € dla pracodawcy)
Reasumując, bez względu na to, w którym kraju Unii Europejskiej pracujemy, od 10 września 2010 r. każdy kierowca samochodu ciężarowego jest zobowiązany do okazania podczas kontroli ważnego świadectwa kwalifikacji. Bez względu na to, którego kraju jesteś obywatelem, obowiązują Cię przepisy wewnętrzne kraju, w którym firma jest zarejestrowana - podczas kontroli organu uprawnionego, w państwie, w którym firma jest zarejestrowana - wymagane będzie potwierdzenie ukończenie kursu w tymże państwie.
Jeżeli chodzi o drugie pytanie, wszelkie badania powinny być wykonane dopiero po odbyciu kursu.
Natomiast, jeżeli chodzi o prawo jazdy ustawowy czas oczekiwania to do 30 dni od daty złożenia wszystkich załączników. Koszt wymiany prawo jazdy to, w zależności od województwa, około 100zł.
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-11-07, 22:20   

orys napisał/a:
Polsce muszą honorować uprawnienia z innych krajów UE.
W Polsce honorują jak im Trybunał UE wyrokiem nakaże :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2019-11-07, 22:36   

amples napisał/a:
W Polsce honorują jak im Trybunał UE wyrokiem nakaże

niestety nie wszystko... :evil:
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-07, 22:57   


Nowe prawo jazdy bez adresu

Serwis Rzeczypospolitej Polskiej

04.03.2019

Prawa jazdy wydawane od 4 marca 2019 r. nie będą już zawierały adresu zamieszkania posiadacza.

Zniknie, więc obowiązek wymiany dokumentu w przypadku zmiany miejsca zamieszkania lub administracyjnej zmiany nazwy ulicy.

Dla kierowców oznacza to dużą oszczędność, koszt wymiany prawa jazdy to, bowiem 100 zł.

Wszystkie dotychczas wydane prawa jazdy pozostaną ważne do wskazanego na nich terminu. Dokumenty te nie podlegają obowiązkowej wymianie, nawet w przypadku zmiany umieszczonego na nich adresu zamieszkania.

Nowy wzór prawa jazdy wprowadza rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami –

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami

Data ogłoszenia: 2019- 03- 01
Nazwa dziennika: Dziennik Ustaw
Rok: 2019
Pozycja: 406


http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/406

https://www.gov.pl/web/in...azdy-bez-adresu

Ministerstwo Infrastruktury

ADRES
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
NIP 7010527764
Regon 363190367

KONTAKT

Infolinia Ministerstwa

Tel: +48 22 630 10 00

Czynna w dni robocze
w godzinach 8:15-16:15

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-08, 18:02   

orys napisał/a:
...więc zakładałem, że będziesz wiedział :-)


niestety nie spotkałem się z takim przypadkiem.

w tej chwili najczęstsza jest weryfikacja uprawnień z Ukrainy.
część kierowców ma uprawnienia zdobyte legalnie, a część kupione.

mamy na doszkalaniu jednego gościa, który chce jeździć w komunikacji zbiorowej, ma uprawnienia, jednak były one kupione.

jak sam powiedział przez przypadek, bo prawo jazdy kosztowało go 400$, a prawo jazdy z wszystkimi kategoriami tyle samo, więc wziął hurtem.

na szczęście ma tyle rozumu, że płaci aby nauczyć się jeździć autobusem.

i to nie jest przypadek odosobniony.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***