|
|
Poduszki pneumatyczne, przeróbka, obniżanie kampera. |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-03-25, 21:31
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | CO do ciśnienia .
W Kamperze mam ciśnienie w kołach niższe od zalecanego - mniej trzęsie |
Opony z ciśnieniem niższym niż zalecane do max obciążenia pojazdu - a takie są nasze kampery, mają większe ryzyko wystrzału/rozerwania podczas jazdy.
Ta informacja jest zasłyszana ale w nią wierzę. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-03-26, 00:17
|
|
|
Socale napisał/a: | EwaMarek napisał/a: | CO do ciśnienia .
W Kamperze mam ciśnienie w kołach niższe od zalecanego - mniej trzęsie |
Opony z ciśnieniem niższym niż zalecane do max obciążenia pojazdu - a takie są nasze kampery, mają większe ryzyko wystrzału/rozerwania podczas jazdy.
Ta informacja jest zasłyszana ale w nią wierzę. |
Flaki się grzeją i bok opony oraz bark na skutek ciągłej pracy mogą ulec rozerwaniu Taki test był kiedyś na TVN Turbo gwizdło koncertowo |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-26, 19:18
|
|
|
Chłopaki - bez przesady - na flaku nie jadę
Ale z doświadczenia widzę że przy dużym ciśnieniu strasznie przenoszą się drgania. Lekko zmniejszam i jest ok. Robię tek chyba od pierwszego kampera. Nie robię tylu km co zwykłe busy wiec opon nie skatuję. Nawet nie widać złego zużyciu bieżnika. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-26, 19:19
|
|
|
https://www.auto-swiat.pl...bcvxppx#slajd-3
artykuł o ramach i zabudowie na busach - może się przyda bo widać różnice w zależności od producenta |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2021-04-04, 19:23
|
|
|
Socale napisał/a: |
Nie mogę takich resorów dać Darek, bo jak go zglebuję to będą one w max naprężeniu.
Właściwie to kamper już stoi prosto, ale często teren narzuca korektę, przydałoby się jeszcze -20mm, tak żeby woda z dachu do tyłu spływała bez podkopywania tylnych kół, bez najazdów pod przednimi i takie tam... |
Odgrzeje kotleta, nie musisz dawac z wersji 3.3, w 3.5 tez byly pióra troche ciensze. Ja takie mam. Przy doceliwej wadze, samochod siedzial na odbojach. Żeby włożyć zbiornik nad os, zalozylem baranki... jest super. Samochod jezdi właśnie na barankach, bardziej niz na piorach. Moge sprawdzuc jaki to byl numer. Sa ciensze niz wasze.
Pozdrawiam |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Robert-4
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020 Piwa: 22/30 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: 2021-04-04, 20:32
|
|
|
Pojechałem w piątek na stację diagnostyczną. Amortyzatory jak nowe, resory w porządku, a jak jadę i coś mnie wyprzedza (nawet osobówka) kiwa mną jakbym był główka tego pieska co go kiedyć na deskę stawiali.
Mój kolega założył poduszki i kamper (ciut młodszy) dostał nowego życia. Diagnosta też doradził poduszki. Zakładam |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-04-04, 20:44
|
|
|
Robert-4, co do bujania jaki stary jest twój kamper? Kiedyś na serwisie tłumaczyli mi że co kilka lat powinno sieje wymieniać. Kamper cały czas jest jakby załadowany wiec się wygniatają.
W poprzednim kamperze wymieniałem. pomogło. W obecnym jeszcze nie potrzeba ale i tak planuje bo kilka latek już ma. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
Robert-4
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020 Piwa: 22/30 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: 2021-04-04, 21:05
|
|
|
Mój dziadek to rocznik 1998, ale tak jak pisałem amortyzatory 98% sprawności, resory ok. Myślałem o hamrowaniu, ale zarówno diagnosta jak i mechanik powiedzieli, że nie ma sensu.
pozdrawiam
R |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2021-04-05, 09:26
|
|
|
Przeanalizuj jeszcze raz temat przed założeniem poduszek.
Jak regenerowałem resory, to zamiast poduszek zostały założone dodatkowe sprężyny i bałwanki tak jak w wersji heavy produkowanej na Holandię.
Jeżeli mocno buja twoją budą, to jeszcze popatrz jak masz rozłożony środek ciężkości. Im wyżej ciężary tym gorzej. Może tu jest problem.
IMG_20210405_093454.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 676,81 KB |
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-04-05, 23:21
|
|
|
Robert-4 napisał/a: | Pojechałem w piątek na stację diagnostyczną. Amortyzatory jak nowe, resory w porządku, a jak jadę i coś mnie wyprzedza (nawet osobówka) kiwa mną jakbym był główka tego pieska co go kiedyć na deskę stawiali. |
Pomiar na stacji diagnostycznej nie jest miarodajny. To raczej wskaźnik czy amortyzator ma jeszcze odrobinę oleju czy już wypluł wszystko.
Jaki masz przebieg w dukacie ? jeśli 200k km + na tych amorkach to ich czas się już skończył. Nawet jeśli są suche to już nie trzymają parametrów. |
|
|
|
|
Robert-4
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020 Piwa: 22/30 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: 2021-04-06, 09:29
|
|
|
Pomiar na stacji diagnostycznej nie jest miarodajny. To raczej wskaźnik czy amortyzator ma jeszcze odrobinę oleju czy już wypluł wszystko.
Jaki masz przebieg w dukacie ? jeśli 200k km + na tych amorkach to ich czas się już skończył. Nawet jeśli są suche to już nie trzymają parametrów.[/quote]
Przebieg to 140 tys. Nie pojechałem na stację na przegląd tylko zbadać amortyzatory i to na zaprzyjaźnioną stację. Wyszło chyba 98% sprawności, więc nie są zużyte. Rozkład ciężaru też ok.
pozdrawiam
R |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/329 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-04-06, 09:35
|
|
|
Coś mi tu nie pasuje. 98% sprawności nie wykazują nawet nowe amortyzatory. Wiec w starym samochodzie jak to może być możliwe? |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-04-06, 10:54
|
|
|
Robert-4 napisał/a: | Nie pojechałem na stację na przegląd tylko zbadać amortyzatory i to na zaprzyjaźnioną stację. |
Urządzenie na stacji diagnostycznej ma zbadać czy obie strony tłumią jednakowo i to jest istotne dla diagnosty. Wartość procentowa niewiele mówi o sprawności samych amortyzatorów. Chyba że amortyzator wypluł cały olej to wykażę jego wadę.
Poniżej cytat, nie chce mi się klepać elaboratów
Maszyny na stacjach diagnostycznych nie badają amortyzatora bezpośrednio, lecz pośrednio. To oznacza, że są cztery istotne czynniki, które wpływają na wynik. Są to:
Masa pojazdu – a konkretnie obciążenie osi, które im jest wyższe, tym lepszy wynik
Rodzaj ogumienia – zwykłe ogumienie sprawdza się najlepiej, ale opony typu run flat bardzo obniżają skuteczność tłumienia
Rozmiar ogumienia – największy wpływ na wynik ma tzw. profil, czyli wysokość opony od krawędzi osadzenia do miejsca styku z podłożem
Ciśnienie w ogumieniu – im niższe ciśnienie, tym wyższa plastyczność opony, a tym samym wyższa skuteczność tłumienia
Jak można wywnioskować z powyższego, im bardziej elastyczne ogumienie (wyższy profil, niższe ciśnienie), tym lepiej dla wyniku. Lepszy jest też wtedy, kiedy auto jest ciężkie lub dociążone. Nie ma najmniejszych wątpliwości co do tego, że lepszy wynik uzyska auto z instalacją LPG i pełnymi dwoma zbiornikami paliwa (dodatkowe obciążenie) niż takie samo auto bez instalacji autogazu i z pustymi zbiornikami. Co więcej, wystarczy zmienić opony na niskoprofilowe, by stracić od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent podczas badania. |
|
|
|
|
Robert-4
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020 Piwa: 22/30 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: 2021-04-06, 16:55
|
|
|
Panowie,
generalnie mam taką wadę, że nie znam się na wszystkim i wierzę specjaliście.
Na amortyzatorach również się nie doktoryzowałem, ale
1. Nie mam powodu nie wierzyć diagnoście, tym bardziej, że wyłuszczyłem problem i cel badania
2. Dopompował koła zanim wjechał (nie pamiętam na ile, ale powiedział, że było dużo za mało)
3. LukF - taki komunikat usłyszałem. To jak z diagnozą u lekarza - skoro znalazł owsiki, to nie kłócę się że to tasiemiec
4. Reaven22 - masz wiele racji i wiele zmiennych ma wpływ na badanie, ale patrz pkt.3. Wchodziłem do kanału z diagnostą i nie wyglądały na wiek mojego dziadka. Niemniej za tydzień zdemontuję i jeśli będę miał wątpliwości zmienię. Hamrowanie resorów uważam za zbędne - wolę poduszki.
5. Mój kolega w swoim dziadku zamontował w zeszłym sezonie i powiedział, że żałuje tak późnej decyzji.
pozdrawiam
R
5. |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-04-07, 14:07
|
|
|
Robert-4, Możesz dać foto jak siedzi tył?
Co do poduszek to poczytaj bo są za i przeciw. ja kiedyś byłem za ale po kilku kamperach jestem neutralnie nastawiony. W obecnym jak już pisałem nie mam.
Bałwanki ostatnio bardziej służyły do podniesienia tyłu + poziomowanie. Komfort jazdy był bez zmian a na pewno skakał tył :-( |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|