Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
energoblok ?? problem
Autor Wiadomość
kriscobra 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
Dołączył: 26 Kwi 2020
Skąd: Kołobrzeg okolice
  Wysłany: 2020-04-28, 22:39   energoblok ?? problem

Witam,
sprawa dość pilna a nie wiem nawet jak to szukać...
posiadam chyba energoblok - CBC-Kn3-V1 firmy Cramer

Sytuacja jest następująca:

kamper podłączony do 230V, ładują się akumulatory ale nie ma prąd 12V w budce...
Nic nie działa, pompa, światła, trumy itp.

Tylko co jakiś nieokreślony czas, coś pyknie cichutko ze dwa razy w energobloku i jest prąd na budzie przez kilka czasami kilkanaście sekund po czym znowu brak...

W szoferce prąd jest ale to idzie z aku rozruchowego.

Może ktoś podpowie poprowadzi co siadło? Jak kupowałem i wyjeżdżałem po zakupie to wszystko działało, a po dojechaniu do domu już tylko czasowo działa.

Bezpiecznik w energobloku (szklany) jest ok.

Dziękujemy za podpowiedzi :kawka:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-04-28, 23:37   

Jak jest nie podłączony do 230V to 12V jest? Jakie jest napięcie na akumulatorze zabudowy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kriscobra 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
Dołączył: 26 Kwi 2020
Skąd: Kołobrzeg okolice
Wysłany: 2020-04-28, 23:51   

Jak jest podpięty do 230V to tylko czasowo jest 12V.
Jak nie jest podpięty od 230V to podobnie czyli tylko krótko czasowo jest 12V.
W obu przypadkach bardzo nie regularnie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-04-30, 08:27   

moim zdaniem padniety jest aku pokładowy
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-04-30, 08:44   

koko napisał/a:
moim zdaniem padniety jest aku pokładowy

Też jestem tego zdania. Dlatego pytałem o napięcie na akumulatorze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kriscobra 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
Dołączył: 26 Kwi 2020
Skąd: Kołobrzeg okolice
Wysłany: 2020-04-30, 09:58   

Napięcie raczej prawidłowe np: 12,63V po kilku dniach od ładowania i używaniu kilka razy pompy oraz czasem oświetlenia pokładowego.

Test aku pod obciążeniem wykazał jego sprawność na min. wprawdzie (200A dla aku 65Ah)...
...ale czemu podczas użytkowania na postoju i podpięciu do 230V, pracy na prostowniku i teoretycznie naładowanym po czasie aku - problem nadal występuje?

Dodam, że sprawdzałem poprawność działania pompy i oświetlenia oraz urządzeń Truma - podałem prąd 12V bezpośrednio na kable pomijając energoblok - wszystko hula aż miło.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2020-04-30, 11:38   

To nie wina akumulatora.
Energobloki bardzo często sterują podawaniem napięcia za pomocą przekaźników, które często szwankują. Dlatego słyszysz czasem "cykanie". Być może problem nie leży w samym przekaźniku, a w jego wysterowaniu.
Jeśli masz o tym jakieś pojęcie to na schemacie (widziałem jakieś w necie) prześledź trasę od akumulatora do któregokolwiek urządzenia i sprawdź czy po drodze nie ma przekaźnika sterowanego "głównym" przełącznikiem.
Może ten główny włącznik niedomaga...
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-04-30, 15:40   

u mnie jak v spada 10,5v odcina napięcie na pokład sprawdż napięcie w aku w momencie braku na pokładzie
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kriscobra 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
Dołączył: 26 Kwi 2020
Skąd: Kołobrzeg okolice
Wysłany: 2020-04-30, 21:35   

Dzięki za odpowiedzi.

Napięcie nie spada aż tak znacznie. Tak sobie myślę jak kolega wyżej pisał, że to przekaźnik.
Wkrótce to postaram się sprawdzić - energoblok już wymontowany i czeka w domu.

Natomiast zrodziła się taka oto koncepcja:
Wszystkie urządzenia pokładowe które były zasilane przez energoblok TERAZ są zasilane bezpośrednio za akumulatora podpiętego do kostki która wychodziła z aku.
Natomiast ładowanie aku realizowane jest na postoju - prostownikiem automatycznym (który trzeba włączyć ręcznie ale energoblok również trzeba było).

Pytanie nr 1 - czy to nie szkodzi czemuś?
Pytanie nr 2 - czy oryginalny alternator jest przystosowany do ładowania 2 aku? (pokładowego i swojego rozruchowego do silnika?)




:kawka:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***