Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CYRIX-CT 120
Autor Wiadomość
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 25/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2020-09-23, 07:55   CYRIX-CT 120

Chcę zabudować separator CYRIX-CT 120 w moim Jumperze i pasowało by mi schować go pod próg wejściowy od strony kierowcy (zrobił tak Motokamper na YT, ale on ma inny separator i zrobił to kilka dni temu, więc brak doświadczeń).
I teraz pytanie do osób mających taki separator - czy on się grzeje? czy potrzebuje dodatkowej wentylacji?
Normalnie montuje sie go w komorze akumulatora ale tam jest ciasno (i tez brak wentylacji). Przewody mam 35mm2, więc te dodatkowe 30cm pomiędzy aku startowym nie zrobi różnicy.
Pozdrawiam,
Tomek
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 15/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2020-09-23, 14:50   

to jest zwykły przekażnik, jak jest włączony to cewka trochę ciepła daje
_________________
Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/8
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2020-11-28, 18:04   

Jaki będzie optymalny przekrój przewodu łączącego akumulatory z udziałem cyrixa? Czy wystarczy 10mm2?

Zastanawia mnie sprawa start asist. Nominalny prąd dla CYRIX-CT 120 to 120A i taki też należy zamontować bezpiecznik. Rozrusznik ma 2.2 kW czyli pobierze 183A, zakładając że mam równe 12V.

Przecież bezpiecznik się spali zanim rozrusznik zrobi pierwszy obrót.

Może mi to ktoś wyjaśnić?
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-11-28, 20:26   

Ma to doładować chwilowo akumulator rozruchowy, a nie zapewnić prąd do odpalenia. Włączasz kilka razy i dopiero odpalasz, na rozłączonym Cyrixie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 142/106
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2021-01-16, 11:10   

TomekM napisał/a:
czy on się grzeje?
Nie zauważyłem żeby się grzał .
Artur.Dell napisał/a:
Czy wystarczy 10mm2
Mam, tak starcza , .
Artur.Dell napisał/a:
Rozrusznik ma 2.2 kW czyli pobierze 183A, zakładając że mam równe 12V.
Ale żeby tyle pobrał z zabudowy ,silnikowy by musiał być pusty . Mając rozładowany silnikowy , po 1/2 h od zamontowaniu cyrixa , na nadwożowym napięcie spadło z 14,2 do 12,8 silnik odpalił bez problemu , przewody nie zmieniły wyrażnie temperatury , palony przy załączonym start asystencie .Start asystenta podłączonego mam pod zapłon nie pod rozruch , wstawiony włącznik dodatkowy , przekręcam zapłon pstrykam ,chwilę czekam i dopiero kręcę , puszczam rozruch wyłączam . W ten sposób jest chwila na wyrównanie się potencjałów i mniejszy prąd podczas rozruchu na cyrixie .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-01-23, 11:49   

Artur.Dell napisał/a:
Jaki będzie optymalny przekrój przewodu łączącego akumulatory z udziałem cyrixa? Czy wystarczy 10mm2?


Optymalnie 16mm2,

Artur.Dell napisał/a:
Zastanawia mnie sprawa start asist. Nominalny prąd dla CYRIX-CT 120 to 120A i taki też należy zamontować bezpiecznik. Rozrusznik ma 2.2 kW czyli pobierze 183A, zakładając że mam równe 12V.

Przecież bezpiecznik się spali zanim rozrusznik zrobi pierwszy obrót.

Może mi to ktoś wyjaśnić?


Start asist to nie rozruch z akumulatorów zabudowy tylko wspomaganie.

Bezpiecznik 120A nie przepali od kilku sekundowego impulsu typu 180A.

Przykładowy bezpiecznik WTN-120A aby przepalił się w czasie jednej sekundy musisz potraktować prądem 3x większym jak znamionowy, czyli 360A.
Jeśli przez bezpiecznik będzie płynął prąd 120A to bezpiecznik nie przepali się w ogóle, czas przepalenia przy prądzie 180A może wynieść kilka-kilkanaście minut, w zależności od warunków.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***