Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowicjusz prosi o radę w zakupie kampera o DMC pow. 3.5 tony
Autor Wiadomość
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2022-04-14, 20:14   

Firma nie musi być transportowa waźne by miała NIP i regon. Tak mi odpowiedziano w 3 firmach ale szukam dalej bo nie mam już regonu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/106
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2022-04-14, 21:17   

aviator napisał/a:
W sumie taki box dla kamperowcow, to fajna opcja i dodatkowy biznes dla operatora.

Nawet w wielu przypadkach wychodzi taniej jak winieta bo płacisz za realnie przejechane kilometry :bajer a co do opłat to pani z okienka poinformowała o 5 €/mc ale chyba za jeden kraj bo cosik to byłoby mało za całą EU :chytry
Edward box jest na firmę ale nie musi to być transportowa.Ja wziąłem w Eurowag+karta paliwowa,jest to czeska firma z przedstawicielstwem w Polsce .
Jutro ruszam w kierunku Słowacji to przetestuję :bigok
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Edward 
zaawansowany


Twój sprzęt: C-line SUPERIOR z gwiazdką
Nazwa załogi: EDIR
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2009
Piwa: 23/6
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2022-04-15, 10:41   

No tak, emerytura to nie firma i chyba obejdę się smakiem. Ale najważniejsze że dr. I blachy już mam i mam wpisane M1
_________________
Najważniejsza jest dla mnie przyszłość, bo to tam zamierzam spędzić resztę mojego życia... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2022-04-15, 14:01   

DKV daje takźe emerytom ale tylko 11 krajów bez Czech i Słowacji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2023-08-11, 23:51   

Jak to teraz wygląda:
kamper powyżej 3,5t ale poniżej 4,5t :
opłaty :

Niemcy
Austria
Słowacja
Czechy
Słowenia
Chorwacja

Czy tam liczą normy euro jak u nas???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szkl 
zaawansowany


Twój sprzęt: Carthago
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2020
Piwa: 12/2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-08-12, 22:09   

Niemcy - bezpłatnie
Austria - liczy sie EURo i tanio nie jest ale jest komfort jazdy bez stresu wagi
Słowacja i Czechy jak Austria co do zasady ale tanio
Słowenia jak Austria i równie drogo
Chorwacja - bilet na autostradzie - cenyy akceptowalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-08-16, 12:13   

szkl napisał/a:
Niemcy - bezpłatnie
Austria - liczy sie EURo i tanio nie jest ale jest komfort jazdy bez stresu wagi
Słowacja i Czechy jak Austria co do zasady ale tanio
Słowenia jak Austria i równie drogo
Chorwacja - bilet na autostradzie - cenyy akceptowalne


na Słowacji jest winieta dla kampera, nie ma znaczenia ani norma ani waga pojazdu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej_Gdynia 
zaawansowany


Twój sprzęt: citroen pilote
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Cze 2016
Piwa: 15/9
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2023-11-08, 17:51   

Podbijam ten temat... Próbuję upolować kogoś kto ma kampera - to dobra nazwa "ciężkiego".. który chciałby wyjasnić od a do z jak wyglądają opłaty takiego auta w poszczególnych krajach i... jak dotąd nikogo takiego nie spotkałem...
Ktoś robi prawko na C, ktoś ma firmę transportową lub załatwia box poprzez inne kraje - ok .
Ale proszę - czy jest na forum ktos kto ma takiego kampera i jeżdzi za granicę ?
Jak wygląda sprawa opłat w poszczególnych krajach - czy normalny gosć może wykupić takiego boxa na kraje UE i nie stawać na każdej granicy by wynając boxa, dokonać przelewu na konto, oddać boxa przy wyjeżdzie - jednoczesnie pobierając boxa na następny kraj by znów przelać kasę na konto tego urządzenia...itd...
Chciałbym poczytać praktyka...
Mam C, chcę podrózować ze skuterem, jedynym rozwiazaniem jest ciężki kamper.
Plisss... potrzebuję informacji od praktyka ... wszyscy chętnie poczytamy jak sądzę...
i prosze - nie śmiećcie wpisami typu - a po co, życie jest piękne nie martw się o koszty itp..
_________________
Andrzej_Gdynia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 114/123
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2023-11-08, 18:14   

Andrzej_Gdynia, Informacje po niemiecku ale w dobie translatorów nie powinno to stanowić problemu.
https://www.adac.de/fahrz...gnette/mautbox/

do tego zadowolony forumowicz
https://www.camperteam.pl...ghlight=#930625

Tak na dobry początek :spoko ...
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-11-09, 11:14   

Wieluniak_1 napisał/a:
szkl napisał/a:
Niemcy - bezpłatnie
Austria - liczy sie EURo i tanio nie jest ale jest komfort jazdy bez stresu wagi
Słowacja i Czechy jak Austria co do zasady ale tanio
Słowenia jak Austria i równie drogo
Chorwacja - bilet na autostradzie - cenyy akceptowalne


na Słowacji jest winieta dla kampera, nie ma znaczenia ani norma ani waga pojazdu.

napisałeś to tak, jak by dotyczyło to wszystkich dróg.
Czyż nie dotyczy to wyłącznie dróg płatnych?
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej_Gdynia 
zaawansowany


Twój sprzęt: citroen pilote
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Cze 2016
Piwa: 15/9
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2023-11-09, 20:26   

Mischka - super - bardzo dziękuję. Informacja pełna, koszty nawet niewielkie - 99 Euro za rok posiadania Boxa - spoko, no może nieco mało krajów - nie znalazłem Słowacji, Czech , Rumunii - ale to fajna propozycja. Jeden szkopuł...

Przy zamawianiu skrzynki poboru opłat DKV należy przestrzegać następujących wymagań:

1) Jesteś klientem prywatnym zamieszkałym w Niemczech
2) Korzystasz z niemieckiego konta bankowego (IBAN) 2)
Kamper /samochód kempingowy ma niemiecką rejestrację 3)
Kamper/samochód kempingowy nie jest zarejestrowany na działalność gospodarczą

Pomimo tej świetnej propozycji - do Niemiec się nie przeprowadzę.. ale jeszcze raz dziękuję za info.
_________________
Andrzej_Gdynia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2023-11-12, 11:35   

Słowacja, wegry winieta (D2) jak kamper do 3,5t
Słowenia - box za 10euro
Włochy na bramkach
Czechy box
Polska to wiadomo etool
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/106
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2023-11-22, 07:39   

Matheus napisał/a:
wegry winieta (D2) jak kamper do 3,5t

Powyżej 3,5t także D2 :!:
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zzz1001 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-29, 09:21   

yamah napisał/a:
Matheus napisał/a:
wegry winieta (D2) jak kamper do 3,5t

Powyżej 3,5t także D2 :!:

Niestety, to już nieaktualne. Poniżej oficjalne info, które dostałem od agencji zajmującej się ściąganiem kar za brak/nieprawidłową winietę na Węgrzech. Nie pytajcie, dlaczego do mnie pisali... :roll:

Cytat:
Zgodnie z ustawą LXVII z 2013 pojazdy rekreacyjne, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, będą od 1 stycznia 2024 r. naliczane na podstawie odległości przejechanej w systemie e-TOLL. Więcej informacji na temat systemu e-myta HU-GO można znaleźć na toll-charge.hu w punkcie menu E-myto. Szczegółowe informacje na temat zmian w systemie HU-GO obowiązujących od 2024 roku znajdują się w menu Zmiany 2024.


edit:
Przejrzałem sobie kilka ostatnich postów i widzę trochę nieścisłości tu i tam, więc chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami

Przede wszystkim, dzwoniłem kiedyś do DKV i UTA pytając o boxy. Generalnie współpracują tylko z firmami (ew. JDG). Znalazłem jedną firmę, która nawiasem mówiąc miała całkiem szeroką ofertę krajów, gdzie ich box działa, abonament 5€ miesięcznie. Powiedzieli, że wymagają JDG, ale jak mam NIP na osobę prywatną, to też zadziała, chociaż nie do końca to zgodne z ich zasadami. Nie będę tutaj publicznie mówił, co to za firma, zapraszam na prv.

Zasady dot. opłat dla kamperów z DMC 3,5-7,5t

Słowacja: winieta jak dla osobówki, ale musi być M1 w dowodzie
Węgry: od 1 stycznia jak ciężarówki, więc musi być box albo bilet autostradowy
Włochy: box albo bramki
Chorwacja: bramki (box chyba też, ale nie jestem pewien)
Austria: tylko box, a stawki za km są wysokie
Czechy: tylko box, stawki są niskie, ale nie znalazłem boxa "międzynarodowego", który by działał w Czechach, więc musi być ten czeski (e-myto)
Niemcy: od 1.07.2024 pojazdy pow. 3,5t są objęte opłatami (zmiana z wcześniejszych 7,5t), ale kampery są zwolnione; dodatkowy warunek: musi być wyraźnie widać, że to kamper, więc np. przerobione autobusy mogą być problematyczne; w przypadku wątpliwości policja ma sprawdzać, czy w dowodzie jest "M1 Sonderausstattung (SA) Wohnmobil"
Portugalia: bramki lub videotolling (zależy od konkretnego odcinka, a dokładniej kto jest koncesjonariuszem) albo box
Hiszpania: bramki albo box, ale są też odcinki bezpłatne dla osobówek, gdzie pojazdy pow. 3,5t mają opłaty pobierane z boxa i nie ma tam bramek, więc radzę uważać
Francja: bramki albo box
Szwecja: bezpłatnie
Finlandia: bezpłatnie
Dania: bezpłatnie
Norwegia: jak osobówki, ale musi być M1 i pojazd zarejestrowany na osobę fizyczną; kampery na firmę (leasing, wypożyczalnia, ...) płacą jak ciężarówki
Belgia: kampery zwolnione z opłat
Szwajcaria: winieta z aplikacji (inna niż dla osobówek)
Holandia: bezpłatnie
Luksemburg: bezpłatnie
Słowenia: tylko box

Dodatkowo - w niektórych krajach, np. Austria od 1.01.2024 opłaty są pobierane nie od DMC, a od tzw. technicznie dopuszczalnej wagi. To jest inne pole w dowodzie (F1 / F2 - jedno dotyczy masy "urzędowej", a drugie "technicznej") i z tego co wiem, w Polsce te dwa pola mają zawsze tę samą wartość. Ale jeśli ktoś ma kampera zarejestrowanego w Niemczech, to może być tak, że macie DMC 3,5t na prawo jaz. kat. B, ale technicznie Wasz kamper może wziąć większe obciążenie (np. 4t) i wtedy w Austrii już płacicie jak ciężarówka, niezależnie od rzeczywistej masy. (edit2: link )

Uff, ale się rozpisałem... Te opłaty to temat rzeka. Kampery pow. 3,5t to taka kategoria "pomiędzy", bo już nie zwykła osobówka, ale też nie TIR czy autokar, więc każdy kraj ma swój pomysł na rozwiązanie tej kwestii. I żeby było tego mało, to jeszcze trzeba się upewniać, czy przypadkiem coś się gdzieś nie zmieniło, jak np. niedawno Węgry.
Ostatnio zmieniony przez zzz1001 2024-01-29, 14:04, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 72/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-01-29, 12:10   

A propos tych rubryk F1 i F2.
Znalazłem takie objaśnienie:
Pole F.1 to maksymalna masa całkowita pojazdu. Jest to największa, określona technicznie dopuszczalna masa całkowita pojazdu, która wynika z jego konstrukcji. Jest to informacja od producenta, jaka maksymalna masa jest bezpieczna dla samochodu oraz jego podzespołów i układów.
F.2 to dopuszczalna masa całkowita (DMC) pojazdu. Jest to największą, określona w przepisach o warunkach technicznych masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze. To maksymalna masa pojazdu przewidziana przepisami w kraju. 
Może ja jestem mało inteligentny ale czym się różni "maksymalna masa całkowita pojazdu" od "dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu"? Jeśli w rubryce F1 mamy określoną przez producenta DMC z uwagi na jego konstrukcję to skąd się bierze w F2 "największa dopuszczalna masa określona przepisami w kraju"? Czy ktoś jest w stanie to wytłumaczyć, czy jest to zagadnienie z kategorii "biez poł litra nie razbieriosz"?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***