silnik 2.8 do hymera |
Autor |
Wiadomość |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-13, 22:56
|
|
|
zauważyłem ze tez nie załącza sie grzanie swiec zarowych... moze byc to związane? |
|
|
|
|
pawel-m
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-12-14, 08:32
|
|
|
tam nie ma świec żarowych ,jest świeca płomieniowa ,jeśli układ działa poprawnie to z tego co pamiętam to chyba przy ok -5 zaczyna funkcjonować, wtedy dopiero zapala sie kontrolka |
_________________ pawel |
|
|
|
|
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-14, 16:21
|
|
|
ok rozumiem, dzięki |
|
|
|
|
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-14, 16:32
|
|
|
dziwne to trochę, w każdym dieslu jest grzanie przy niskich temperaturach, a tu by dopiero przy -5 działało? czy ktoś jeszcze może to potwierdzić? |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2020-12-14, 16:45
|
|
|
Większość rozwiązań z świecą płomieniowa zaczyna dzialać dopiero przy około -5 stopniach. |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
pawel-m
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-12-14, 18:21
|
|
|
hymerek, wyobraż sobie że niektóre busiki z tamtych lat nie miały wogóle żadnego systemu podgrzewania i do dzisiaj palą bez problemu przy minus kilkunastu stopniach ,stara dobra technika ale warunkiem jest dobry stan silnika, układu paliwowego i dolotowego |
_________________ pawel |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-12-14, 19:39
|
|
|
nie -5 a +5 stopniach wiem bo mam w 2.5, naprawiałem to i mam rozgryzione. Inaczej się uruchamia silnik
tu macie opisane moje boje https://www.camperteam.pl...eniowa&start=15 |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/484 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-12-14, 19:46
|
|
|
hymerek napisał/a: | czy ktoś jeszcze może to potwierdzić? |
Wtrysk bezpośredni i wszystko jasne |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/484 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-12-14, 19:52
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | nie -5 a +5 stopniach wiem bo mam w 2.5, naprawiałem to i mam rozgryzione. |
"
"świeca płomieniowa pracuje przy temperaturach od ok. 2-3 stopni i poniżej zera"
to też dziwaczek tylko 2 lata temu |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-12-14, 19:59
|
|
|
Owszem ale na końcu sprawdzałem i przy +8 mi się czasem załączała, to jest dość płynne generalnie i te +5C trzeba przyjąć. Dziwne te płomieniówki są ale działają. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-12-14, 20:16
|
|
|
2.5 i 2.8 TDI nie mają dokładnie określonej temperatury załączenia płomieniowej. Jedne odpalają już przy 5 stopniach na plusie, a inne przy minus trzech Czujnik temperatury jest w sterowniku świecy płomieniowej i czasem może go zakłócać temperatura z silnika. Generalnie dobry sofim odpali przy minus 10 bez problemu bez świecy. Napiszę zresztą jak jej używać, bo sporo osób ma z tym problemem
Wsiadamy do auta i włączamy zapłon. Jeśli świeca tylko mignie, to odrazu odpalamy. Jeśli kontrolka się świeci, to czekamy aż zacznie migać i dopiero wtedy odpalamy. Może się świecić nawet 30 sekund! Jeśli miga kontrolka odrazu po włączeniu zapłonu, to znaczy że zesrała się świeca. Nie kręcimy wtedy, tylko zmawiamy dwie zdrowaśki i dopiero po tym próbujemy odpalić
Czym się różni płomieniowa od żarowej? Żarowa rozgrzewa się w komorze spalania i podgrzewa bezpośrednio wtryskiwane paliwo. Płomieniowa się rozgrzewa w kolektorze ssącym i dopiero wtedy jest przez nią wtryskiwane dodatkowe paliwo, które się spala w kolektorze ogrzewając go, przez co do komory spalania jest dostarczane ciepłe powietrze. Żarowa jest jedna na każdy cylinder, a płomieniowa jedna na wszystkie cylindry. Świecy płomieniowej nie stosuje się przy wtrysku pośrednim. Płomieniowa jest przeważnie stosowana w silnikach samochodów ciężarowych i maszyn przemysłowych. Chyba trochę wyjaśniłem temat |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/484 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-12-14, 20:23
|
|
|
Dawniej dawało się takiemu silnikowi gazetę poczytać |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2020-12-14, 21:09
|
|
|
Przy płomieniówce jest jeszcze zawór odcinający paliwo. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-14, 22:17
|
|
|
wiec musze przyuważyć jak bedzie solidny mróz czy zalaczy mi sie to... generalnie jak walczymy zapłon to powinny zaświecić sie wszystkie kontrolki testowo tj. świece, ciśnienie oleju, lądowanie, kierunki, ręczny, błąd silnika... i co tam jeszcze jest. U mnie sie to kontrolnie nie załącza (kontrolka grzania swiec). Silniczek pali od strzala nawet w mrozy wiec sie tym nie przejmuje. |
|
|
|
|
Piasek1
weteran
Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2020 Piwa: 30/25 Skąd: Piotrków Kujawski
|
Wysłany: 2020-12-15, 15:13
|
|
|
Jak masz motor po gruntownej robocie to go tylko dopieścić. To były pancerne konstrukcje i nie bałbym się go wzmocnić. Już tylko soft takiego motoru daje przyrosty w okolicach +25KM oraz +40-50Nm momentu. Oczywiście to wartości "średnie" bo wszystko zależy od kondycji konkretnej jednostki. |
_________________ https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109 |
|
|
|
|
|