Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-08, 07:59
Czytałem opis wypadku. W komentarzach napisali że mocno wiało. Tir kampera uderzył bokiem. Może być tak że podmuch wciągnął kampera pod tira albo to ten drugi nie utrzymał... Kampery szczególnie te duże strasznie są podatne na podmuch boczny. Kiedyś jak jeździłem starymi kamerami to uznałem że to normalne że tak buja ale w nowszych wcale nie jest lepiej. Niby lepsze zawieszenie , nie ma luzów ale mimo to człowiek może się zdziwić.
CO do samego wypadku - najgorsze że jedziemy przepisowo a ktoś inny jest sprawcą wypadku. Tylko że obrywa ten kto ma słabsze auto
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/405 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-08, 08:56
Nie znasz dnia ,ani godziny. przykre.
Przy bocznych powiewach, nie masz szans na jakąkolwiek reakcję.
Był jeden huk, brak szyby lusterka, zdziwienie co się stało.
Twarz miałem pokaleczoną szkłem.
Rzuciło na mnie solówkę od przewozu mebli.
Jadący za mną świadek, centymetry brakowało od czołówki.
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-03-08, 18:31
SlawekEwa napisał/a:
Wiek kierowcy TIR-a 22 lata czy to troszkę nie za mało jak na taki gabaryt?
nie ma znaczenia, czy jechał solówka czy zespołem pojazdów, bo:
Ustawa o Kierujących Pojazdami:
"Art. 8.
1. Wymagany minimalny wiek do kierowania wynosi:
...
6) 21 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii C, C+E, D1 i D1+E..."
trzeba pamiętać, że obecne prawo dopuszcza przystąpienie do kursy kat. C i C+E jednocześnie.
Ustawa o Transporcie Drogowym:
"Art. 39a.
1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy może zatrudnić
kierowcę, jeżeli osoba ta:
1) ukończyła 21 lat;
2) posiada odpowiednie uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym,
określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;
3) nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku
kierowcy;
4) nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku
kierowcy;
5) uzyskała kwalifikację wstępną;
6) ukończyła szkolenie okresowe."
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-03-08, 20:49
moim zdaniem nie ma takiego wieku, który gwarantowałby odpowiedzialne postępowanie.
bo jeżeli przyjmiemy, że młody to nieodpowiedzialny, a stary to niedołężny, wyjdzie nam, że wszystkie zawody powinni wykonywać ludzie między 35, a 40 rokiem życia.
tylko skąd ich wziąć w takiej ilości i co zrobić z pozostałymi?
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-03-08, 21:35
SlawekEwa napisał/a:
Wiek kierowcy TIR-a 22 lata czy to troszkę nie za mało jak na taki gabaryt?
To jest taki wiek, w którym ludzie są trwale sklejeni z np. srajfonem.
Wobec tego wypadku da się to zbadać co do sekundy.
.
Wierzę że wkrótce wejdzie obowiązkowa wideorejestracja KAŻDEGO kierowcy podczas wykonywania swojej pracy za kierownicą od malutkiej Fabii po najcięższe ciężarówki, wówczas statystyki spadną.
Na razie doraźne rozwiązania wobec tej plagi wysoko siedzących ignorantów.
Zemsta kampera:
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2021-03-08, 21:41, w całości zmieniany 2 razy
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2021-03-08, 21:38
Masakra
Jak widzę w lusterku, że tir się do mnie zbliża z prędkością 100km/h to dostaję gęsiej skórki i niejednokrotnie zwalniam, żeby mnie jak najszybciej wyprzedził.
Tir raczej nie zbliża się z prędkością większą niż 90 - czasami 2-4 km szybciej jak ma wyższy bieżnik na oponach. Problemem jest niestety to - że gro kamperów ma silniki które jeżdżą po prostu wolniej. Miałem Iveco 75 koni i po płaskim jechało prawie 100, ale niewielkie wzniesienie i zwalniało poniżej 80. I to jest ten niebezpieczny moment, gdy na drodze po której poruszają się samochody ciężarowe jedziemy wolniej niż one. Niestety spora ilość kierowców ciężarówek uważa że nie ma wolniejszych samochodów - a ich przecież czas goni.
_________________ Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2021-03-08, 22:07
No może trochę zawyżyłem prędkość tirów.
Ale przerażające jest to, że jeszcze nie za bardzo widać tira lub autokar w lusterku, a już czuje jak potężna siłą tłoczonego powietrza spycha mnie na prawo.
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057 Pomógł: 15 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 197/157 Skąd: Dębica
Wysłany: 2021-03-08, 22:20
Bardzo smutny wypadek i smutny potrójnie bo została rodzina, młode dzieci i a wypadek dotyczy osób nam bliskich z racji wspólnego hobby.
Dyskusja o kierowcach dużych samochodów może trwać bez końca. mają oni przekonanie, że drogi są tylko dla nich i to do nich muszą się inni dostosować ale popatrzcie na jeszcze inny aspekt. Wielu z nas w trakcie jazdy wstaje z fotela, wędruje po aucie, przygotowuje posiłki czy nawet śpi w trakcie jazdy.
Już Wiecie do czego zmierzam. Czy osoba, która zginęła miała zapięte pasy ??? Jeśli będą kiedyś takie informacje to podajcie je. Ale nawet jeśli Ona miała to apel abyście wyciągnęli wnioski z takiego wypadku i pod żadnym pozorem nie pozwalajcie sobie na odpinanie pasów bezpieczeństwa i wędrowanie po aucie.
Zwróćcie uwagę jak wyglądają "zwłoki" kamperów - zostaje podwozie i fotele. mają one tak mocną konstrukcję, że zostają. To oczywiście nie gwarantuje nietykalności ale jednak pasy to baza.
No i może jednak - młody kierowca ma refleks, dobry wzrok i słuch i może brak automatyzmów ale i brak rutyny. Może młody jest w stanie obsługiwać kilka telefonów i świetnie prowadzić?
Jaki jest wiek kierowców F1 ? Na pewno nie startują w poważnych wyścigach do osiągnięcia wieku emerytalnego.
Z racji wieku mamy coraz więcej ograniczeń ale na szczęście mamy tego świadomość..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum