Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
niedogrzany silnik w Ducato 2010r
Autor Wiadomość
JanusS 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Lagan na Ducato Multi 100
Dołączył: 21 Lut 2021
Postawił 11 piw(a)
Skąd: Mierzęcice
Wysłany: 2022-03-07, 13:12   niedogrzany silnik w Ducato 2010r

Witam, mam pytanie do użytkowników camperów na Ducato Multijet. Czy wasze silniki też tak trudno się rozgrzewają jak mój. Jest z 2010 r i z przebiegiem 43kkm. Jechałem teraz do Wilna i miałem problemy bo silnik ciągle niedogrzany. Dopiero jak jechałem dłużej powyżej 90km/h to osiągał właściwą temperaturę ale wystarczyło, że dłużej stanąłem na światłach i już wskazówka leciała w dół. W Wilnie po mieście przy -5C był prawie zimny. Nie wiem czy tak ma - czy to termostat do wymiany???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2022-03-07, 14:11   

Mam 3.0 z 2009 r. i po 5 minutach osiąga i trzyma temperaturę. Obstawiam termostat.
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-03-07, 18:47   

Termostat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JanusS 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Lagan na Ducato Multi 100
Dołączył: 21 Lut 2021
Postawił 11 piw(a)
Skąd: Mierzęcice
Wysłany: 2022-03-11, 20:53   

No nie wiem czy to termostat bo wczoraj założyłem dedykowaną osłonę zimową a dziś ruszyłem na Słowację. Jest -5 i trzyma temperaturę jak drut! Poza tym w necie jest mnóstwo wątków gdzie kierowcy Fiatów Ducato mówią właśnie o niedogrzewaniu się silników w kontekście zwiększenia zużycia paliwa. Bylem zdziwiony jak wiele jest tych tematów. Jest więc coś na rzeczy ale już temat opanowany, Za 96 zeta kupiłem pasującą jak ulał osłonę tzw. zimową i problem zniknął!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-03-11, 21:09   

JanusS napisał/a:
kupiłem pasującą jak ulał osłonę tzw. zimową i problem zniknął!!!

jak zdejmiesz osłonę problem powróci :chytry
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/106
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-03-12, 00:23   

Te samochody chyba tak mają. Co prawda mam starszy model 2.8JTD, wiecznie wskazówka temperatury nisko. Właśnie wymieniłem termostat i czujnik temperatury bo to tanie rzeczy są , bez zmian :spoko
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2022-03-12, 00:46   

Mazur napisał/a:
Te samochody chyba tak mają. Co prawda mam starszy model 2.8JTD, wiecznie wskazówka temperatury nisko...


Jeżdżę tak od ośmiu lat ; przynajmniej nie przegrzewa mi się w lecie :chytry
Na zimę zakładam osłonę na przód i jakoś jest trochę lepiej :mrgreen: :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-03-12, 06:27   

2.8 to tona żeliwa :mrgreen: Ten to standardowy cienki blok. Całkowicie inne silniki. W 2.8 faktycznie w zimie problem. 2,3 i 3,0 nie mają już tefo problemu. Termostat kosztuje grosze, a jego wymiana jest prosta. Osłona pomaga, bo jest otwarty przepływ w termostacie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2022-03-12, 12:27   

Mazur napisał/a:
Te samochody chyba tak mają.
Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2022-03-12, 13:10   

lepciak napisał/a:
Mazur napisał/a:
Te samochody chyba tak mają.
Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam.


Mają . 2,8JTD ma większą chłodnicę :-P w górach na podjazdach nawet mi się często wentylatory nie włączają :mrgreen:
W poprzednim 2,5TD Ducato z 1991 miałem chłodnice mniejszą i wentylatory pod górę pracowały non stop :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/106
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-03-12, 14:00   

lepciak napisał/a:
Mazur napisał/a:
Te samochody chyba tak mają.
Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam.

To są dwa zupełnie różne silniki ,różne pojemności , różne rozwiązania, z 10 lat różnicy , Twój td i mój common rail , nie ma co porównywać .
Już doczytałem , ze te typy tak mają :bigok
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2022-03-12, 14:04   

Mazur napisał/a:
.......te typy tak mają :bigok
i to od lat :diabelski_usmiech
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2022-03-12, 20:20   

Miałem podobny problem ale w silniku 2,5 tdi.
Ciągle był niedogrzany i praktycznie ciężko było uzyskać 70 stopni.
Kupiłem tzw. termostat ..zimowy..który otwiera się dużo później niż standardowy i problem zniknął. Teraz dochodzi do 90 st i trzyma a w lato to wentylatory by się włączyły to trzeba się bardzo postarać.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek2214 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2021
Piwa: 2/2
Skąd: czluchow
Wysłany: 2022-03-12, 22:27   

A od kiedy to sa termostaty zimowe i letnie. :-/
_________________
Anita i Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-13, 08:59   

Nie tyle zimowe i letnie co otwierające się przy różnych temperaturach. Może nawet nie do jednego auta, ale w ramach unifikacji części termostat o dokładnie tych samych kształtach i wymiarach lecz z przeznaczeniem do różnych aut może mieć różne temperatury zadziałania.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***