|
|
Warunkowy skręt w prawo. Zielona strzałka. |
Autor |
Wiadomość |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2022-10-08, 20:36 Warunkowy skręt w prawo. Zielona strzałka.
|
|
|
Przed wykonaniem manewru skrętu, należy bezwzględnie zatrzymać pojazd przed sygnalizatorem, jeżeli na nim pali się czerwone światło i jednocześnie zielona strzałka.
Jest taka sytuacja: zapala się czerwone światło na sygnalizatorze. Pojazdy zatrzymują się. Również te chcące wykonać manewr skrętu w prawo. Zapala się strzałka zielona. Pierwszy pojazd rusza i skręca w prawo. Jak mają się zachować następne? One przecież równiez stały przed zapaleniem się zielonej strzałki przed sygnalizatorem, tylko oddalone o długość poprzedzających pojazdów plus mały odstęp między nimi..
Jak będzie w kolejce tych pojazdów np. pięć, to wychodzi na to, że ostatni będzie ruszał i zatrzymywał się pięć razy, zanim wykona manewr skrętu w prawo? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 454/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2022-10-08, 22:42
|
|
|
Podobna sytuacja jak po otwarciu rogatek przy których stoi znak STOP.
Jeśli ma być zgodnie z przepisami to każdy przed przejechaniem przez torowisko powinien się zatrzymać i rozejrzeć ....... pomimo tego , że pociąg właśnie przejechał.
W przypadku zielnej strzałki w prawo przy czerwonym na sygnalizatorze sprawa jest tak samo oczywista. Zielona strzałka w przeciwieństwie do zielonego świata ma charakter warunkowy i zazwyczaj oznacza włączanie się do ruchu w ciągu drogi , na której aktualnie odbywa się ruch z pierwszeństwem przejazdu. Warunkiem włączenia się do ruchu jest "wolna droga" .... a żeby to stwierdzić należy się zatrzymać i upewnić.
Pojechanie na zielonej strzałce bez zatrzymania jednym ciągiem za poprzedzającymi samochodami jest równoznaczne z wyjechaniem w ten sam sposób z drogi podporządkowanej . |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2022-10-09, 09:30
|
|
|
Jaka jest maksymalna odległość od sygnalizatora, znaku "stop", aby "zaliczyć" zatrzymanie pojazdu? Nie ma chyba takiej wartości w przepisach. Jest co prawda tzw. linia zatrzymania, której nie wolno przekroczyć, ale nie ma słowa w jakiej maksymalnej odległosci od niej mam się zatrzymać.
Jeżeli jestem np. drugi w kolejce, to daje mi to możliwość dokładego rozejrzenia się. Czasami ta większa odległość jest bardziej korzystna. Lepiej widać co się dzieje na skrzyżowaniu, torach kolejowych.
Możliwe, że jest zapis, który przeoczyłem, mówiący o tym, że należy pojazd zatrzymać bezpośrednio przed sygnalizatorem, znakiem "stop". To by wyjaśniało całą sprawę. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 454/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2022-10-09, 12:14
|
|
|
Odległość powinna być taka , aby zapewnić skuteczne rozeznanie w aktualnej sytuacji drogowej (w tym przypadku , czy wykonanie manewru wjazdu w ciąg innej drogi na zielonej strzałce nie spowoduje zagrożenia , wymuszenia pierwszeństwa, itp.) i zapewnić prawidłową widoczność sygnalizatora.
To czy będzie to 10, 20 czy 50 cm nie ma znaczenia . Istotniejsze jest to, że obowiązek zatrzymania dotyczy tego, który aktualnie wykonuje ten manewr. Jak jesteś 2, 5 czy 10-ty w kolejce to nie wykonujesz jeszcze manewru , tylko stoisz w korku.
Jak po podniesieniu szlabanu przejedziesz bez zatrzymania przez przejazd kolejowy i zatrzyma Cię Policja to im będziesz tłumaczył, że przecież stałeś tu jako 5-ty przez 15min , czekając na pociąg ?. Powodzenia
Ja rozumiem o co Tobie chodzi i też uważam, że są takie skrzyżowania , na których widoczność i rozeznanie sytuacji jest idealne, nawet dla tych stojących dalej i zatrzymanie przed wykonaniem manewru jest czynnikiem pogarszającym ogólną płynność ruchu, ale są również takie skrzyżowania, gdzie widoczność jest słaba nawet dla tego stojącego jako pierwszy.
Przepisy mają charakter ogólny i muszą zapewniać odpowiedni poziom bezpieczeństwa, niezależnie od konkretnych warunków danego skrzyżowania.
Jeszcze raz zwracam uwagę na to, że zielona strzałka to nie to samo co zielone światło i ma charakter warunkowy, co w praktyce oznacza, że przy skręcie w prawo przy święcącej się zielonej strzałce mamy obowiązek zachować się tak, jakby w tym miejscu nie by sygnalizacji świetlnej , a droga na którą wjeżdżamy miała pierwszeństwo przejazdu.
Nakaz zatrzymania się w przypadku gdy świeci się czerwone światło na sygnalizatorze głównym jest z tym spójny, ponieważ taka sytuacja (czerwone do jazdy na wprost i zielona strzałka w prawo) oznacza, że po drodze na którą chcemy wjechać odbywa się właśnie ruch z pierwszeństwem przejazdu.
Dyskusyjna jest faktycznie i tu się zgadzam, jest sytuacja kiedy skręt w prawo jest wykonany w formie dodatkowego pasa wlotowego , a nie bezpośredniego wjazdu. W takie sytuacji zatrzymanie się przed sygnalizatorem nie jest miejscem włączania się do ruchu (a często z takiego miejsca nie widać nawet dobrze sytuacji ) |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-10-09, 18:22
|
|
|
o ile w przypadku znaku STOP mamy różne miejsca zatrzymania:
1. na lini zatrzymania,
2. jeżeli jej nie ma na wysokości znaku,
3. ale w takim miejscu, aby zapewniło wystarczającą obserwację, ale nie przeszkadzało jadącym drogą z pierwszeństwem,
4. w przypadku przejazdu kolejowego, gdy znak STOP i krzyż Św. Andrzeja są na dwóch różnych słópkach na wysokości krzyża Św. Andrzeja.
w przypadku strzałki warunkowej jest jedno:
na lini zatrzymania przed sygnalizatorem.
nie ma granicy błędu, nie ma tolerancji.
tyle przepisy. |
_________________
|
|
|
|
|
aviator
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 20/99 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2022-10-09, 20:10
|
|
|
No i oczywiście warunkowy skręt, z zieloną strzałką, może być także w lewo |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
|
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/405 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2022-10-12, 16:34
|
|
|
Jest bardzo dużo potrąceń i niebezpiecznych sytuacji.
PProblemy Mają ci co nie stosują sie do odpowiedniego przepisu.
Ponieważ zdarzenie następuje na pasach. |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|