Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Banan
2022-12-31, 10:09
Maverick i jego niestandardowe kampery - przebudowa autobusu
Autor Wiadomość
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2022-12-28, 09:27   

Maverick_Norwegia napisał/a:
Taki właśnie mam plan aby autobus miał z 10 metrów, choć przyznam, iż na początku to chciałem nawet takiego przerabiać co miał 14 metrów lecz szybciutko zorientowałem się, że to bardzo kiepski pomysł i bardzo zły kierunek :mrgreen:

cokolwiek dłuższe niż 12m nie może zostać przerejestrowane na specjalny-kempingowy, musiałby pozostać autobusem.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maverick_Norwegia 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: STAR 266 czyli "Mamut"
Nazwa załogi: "Maverick-owie"
Dołączył: 26 Gru 2022
Piwa: 3/10
Skąd: Oslo / Koszalin
Wysłany: 2022-12-28, 18:17   

Matheus napisał/a:
cokolwiek dłuższe niż 12m nie może zostać przerejestrowane na specjalny-kempingowy, musiałby pozostać autobusem.


Tak, wiem. Do tego poruszanie się takim gabarytem byłoby problematyczne jeśli chodzi o "kempingowanie", więc nie ma sensu się w coś takiego pchać. Tak samo jak ciągnik siodłowy z naczepą jako kamper też nie jest dobrym pomysłem. Mam tu na myśli pełno gabarytowy zestaw ;)
Dlatego padło na coś w rozmiarze "midi" ;) A biorąc do tego moje skłonności do starej motoryzacji to pod uwagę biorę jak na razie dwa autobusy: Mercedes 0303 i Autosan H9 ;)
Są to stare konstrukcje, ale bardzo łatwe w naprawach ze względu na bardzo prostą budowę, konstrukcję mechaniczną i kompletny brak elektroniki :wyszczerzony:
Choć nowszych konstrukcji też nie wykluczam ;)

Bez_tytułu_3.jpg
Mercedes 0303 / Autosan H9
Plik ściągnięto 4 raz(y) 77,19 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2022-12-28, 19:00   

O303 by brał. Sam nad nim długo myślałem. Świetne auto ale bardzo mało go już w Polsce ze względu na export do Afryki.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maverick_Norwegia 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: STAR 266 czyli "Mamut"
Nazwa załogi: "Maverick-owie"
Dołączył: 26 Gru 2022
Piwa: 3/10
Skąd: Oslo / Koszalin
Wysłany: 2022-12-29, 19:56   

Matheus napisał/a:
O303 by brał. Sam nad nim długo myślałem. Świetne auto ale bardzo mało go już w Polsce ze względu na export do Afryki.

To właśnie jeden z moich faworytów ale czasami jeszcze pojawiają się przebłyski na inne autobusy ;)



Moi faworyci to te pokazane na zdjęciu, i tak:

Pierwszy to wspomniany już Mercedes O303 pod nim "krótka" SETRA która jest ex aequo z MB O303 faworytem w moich kryteriach wyboru. Następnie MAN, znowu MAN troszkę krótszy od poprzedniego ale nowszy i najdłuższy ze stawki, bo ma troszeczkę ponad 11 metrów, to RENAULT ;)
Ciekaw jestem również Waszych opinii, który z tych autobusów byście wybrali zakładając, że chcielibyście mieć za kampera taki autobus lub też jaki Wy byście wybrali na taką przebudowę i dlaczego akurat takiego? Podkreślam, że pytam Was o zdanie nie dlatego żebyście musieli budować takiego kampera i jeżdzić nim za karę lecz tylko gdybyście chcieli i mogli mieć takiego przerobionego kampera z autobusu to który byście wybrali dla siebie czyli czysto teoretyczne rozważania ;) Może się okazać, że dzięki Waszym opiniom i argumentom dokonam ostatecznego wyboru autobusu, który przerobię sobie na kampera. Ja tak jak pisałem wcześniej biorę pod uwagę "najbardziej" Mercedesa O303 i "krótką" SETRĘ 8-)

Pozdrawiam Maverick

,, ...jpg
Autobusy
Plik ściągnięto 6 raz(y) 214,82 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-12-29, 21:14   

Ja przez ostatnie 2 lata użytkowałem Irisbus Crossway 10,6m.
W sumie w miarę dobre auto, oprócz jednej awarii zwalniacza elektromagnetycznego innych kłopotów nie było.

Jeździ dość dobrze, zużycie paliwa umiarkowane.

Mogę również coś dobrego powiedzieć o autobusie Otokar 10,1m.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperowcy 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Kamperowcy
Dołączył: 29 Gru 2022
Piwa: 1/6
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-12-30, 07:13   

Maverick_Norwegia napisał/a:
Matheus napisał/a:
O303 by brał. Sam nad nim długo myślałem. Świetne auto ale bardzo mało go już w Polsce ze względu na export do Afryki.

To właśnie jeden z moich faworytów ale czasami jeszcze pojawiają się przebłyski na inne autobusy ;)



Moi faworyci to te pokazane na zdjęciu, i tak:

Pierwszy to wspomniany już Mercedes O303 pod nim "krótka" SETRA która jest ex aequo z MB O303 faworytem w moich kryteriach wyboru. Następnie MAN, znowu MAN troszkę krótszy od poprzedniego ale nowszy i najdłuższy ze stawki, bo ma troszeczkę ponad 11 metrów, to RENAULT ;)
Ciekaw jestem również Waszych opinii, który z tych autobusów byście wybrali zakładając, że chcielibyście mieć za kampera taki autobus lub też jaki Wy byście wybrali na taką przebudowę i dlaczego akurat takiego? Podkreślam, że pytam Was o zdanie nie dlatego żebyście musieli budować takiego kampera i jeżdzić nim za karę lecz tylko gdybyście chcieli i mogli mieć takiego przerobionego kampera z autobusu to który byście wybrali dla siebie czyli czysto teoretyczne rozważania ;) Może się okazać, że dzięki Waszym opiniom i argumentom dokonam ostatecznego wyboru autobusu, który przerobię sobie na kampera. Ja tak jak pisałem wcześniej biorę pod uwagę "najbardziej" Mercedesa O303 i "krótką" SETRĘ 8-)

Pozdrawiam Maverick


Zwrócił bym uwagę,który z autobusów ma płaską podłogę.
Wycinanie podestów i przespawywanie kratownicy to straszna mordęga, wiem bo robiłem to w Autosanie na części podłogi.
Co do modelu, zanim zdecydowałem się na koniowóz, rozważałem Autosan 1010 Lider lub Solbus 9,5m
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2022-12-30, 08:17   

z podanych to tylko o303/setra
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maverick_Norwegia 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: STAR 266 czyli "Mamut"
Nazwa załogi: "Maverick-owie"
Dołączył: 26 Gru 2022
Piwa: 3/10
Skąd: Oslo / Koszalin
Wysłany: 2022-12-30, 17:44   

Kamperowcy napisał/a:

Zwrócił bym uwagę,który z autobusów ma płaską podłogę.
Wycinanie podestów i przespawywanie kratownicy to straszna mordęga, wiem bo robiłem to w Autosanie na części podłogi.
Co do modelu, zanim zdecydowałem się na koniowóz, rozważałem Autosan 1010 Lider lub Solbus 9,5m

W tych dalekobieżnych jak MB O303 czy ta SETRA 309 nie ma to znaczenia bo jest na tyle wysoko w środku, że wystarczy "zaślepić" tą wnękę miedzy podwyższeniami na siedzenia i robi się równa/płaska podłoga a nad głową i tak full miejsca zostaje bo po tym "zabiegu" jest grubo ponad 2 metry od podłogi do dachu ;)



Matheus napisał/a:
z podanych to tylko o303/setra


Widzę, że mamy podobne gusta i myślenie ;) Teraz kolejny dylemat zakładając, że z tych dwóch autobusów muszę wybrać jeden. Ten Mercedes O303 ma długość 10,5m a SETRA ma 9m i te 1,5m robi różnicę :roll: Bo na długości 1,5mx2,5m to prawie 4m kwadratowe więcej. Ale natomiast jest niższy w środku i ma zdecydowanie mniejsze bagażniki. Spalanie wypada korzystniej dla SETR-y 309 bo ta pali 22-24L, a MB O303 potrzebuje 25-28L i to bez względu czy jest to silnik V6 czy V8. Natomiast przy V8 nigdy nie zabraknie mocy, nawet na podjazdach pod najwyższą górkę ;) Oczywiście zamierzam budować ze "zwykłych" materiałów czyli na przykład meble ze zwykłej płyty meblowej 18mm, wykończenia "boazeryjne", jakieś "kafelki" w kuchni czy łazience itp. Czyli ogólnie rzecz biorąc ma to być bardziej mieszkanie na kółkach niż typowy "kamperowy wystrój".
Chyba najlepiej zobrazują to te dwa filmiki bo w takim stylu właśnie zamierzam budować swojego kampera na autobusie:

Tutaj kamper zrobiony z Mercedesa O303: »Filmik "Kamper z Mercedes O303"

Tutaj natomiast pokazany jest 12 metrowy autobus i właśnie dlatego tak bardzo chodzi mi po głowie 12 metrowy autobus tym bardziej, że w tym rozmiarze dostępny jest też Mercedes O303 :wyszczerzony: : »Filmik "Kamper z Autobusu 12 mertów" :)


P.S.
Muszę poprosić moderatora aby "przeniósł mi" część tej dyskusji z tego tematu do nowego tematu w odpowiednim dziale na forum. Zaraz będę mu głowę zawracał. Tylko niech się zorientuję do kogo z tym tematem się zwrócić ;)

Pozdrawiam Maverick
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperowcy 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Kamperowcy
Dołączył: 29 Gru 2022
Piwa: 1/6
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-12-30, 19:05   

Maverick_Norwegia napisał/a:
Kamperowcy napisał/a:

Zwrócił bym uwagę,który z autobusów ma płaską podłogę.
Wycinanie podestów i przespawywanie kratownicy to straszna mordęga, wiem bo robiłem to w Autosanie na części podłogi.
Co do modelu, zanim zdecydowałem się na koniowóz, rozważałem Autosan 1010 Lider lub Solbus 9,5m

W tych dalekobieżnych jak MB O303 czy ta SETRA 309 nie ma to znaczenia bo jest na tyle wysoko w środku, że wystarczy "zaślepić" tą wnękę miedzy podwyższeniami na siedzenia i robi się równa/płaska podłoga a nad głową i tak full miejsca zostaje bo po tym "zabiegu" jest grubo ponad 2 metry od podłogi do dachu ;)



Matheus napisał/a:
z podanych to tylko o303/setra


Widzę, że mamy podobne gusta i myślenie ;) Teraz kolejny dylemat zakładając, że z tych dwóch autobusów muszę wybrać jeden. Ten Mercedes O303 ma długość 10,5m a SETRA ma 9m i te 1,5m robi różnicę :roll: Bo na długości 1,5mx2,5m to prawie 4m kwadratowe więcej. Ale natomiast jest niższy w środku i ma zdecydowanie mniejsze bagażniki. Spalanie wypada korzystniej dla SETR-y 309 bo ta pali 22-24L, a MB O303 potrzebuje 25-28L i to bez względu czy jest to silnik V6 czy V8. Natomiast przy V8 nigdy nie zabraknie mocy, nawet na podjazdach pod najwyższą górkę ;) Oczywiście zamierzam budować ze "zwykłych" materiałów czyli na przykład meble ze zwykłej płyty meblowej 18mm, wykończenia "boazeryjne", jakieś "kafelki" w kuchni czy łazience itp. Czyli ogólnie rzecz biorąc ma to być bardziej mieszkanie na kółkach niż typowy "kamperowy wystrój".
Chyba najlepiej zobrazują to te dwa filmiki bo w takim stylu właśnie zamierzam budować swojego kampera na autobusie:

Tutaj kamper zrobiony z Mercedesa O303: »Filmik "Kamper z Mercedes O303"

Tutaj natomiast pokazany jest 12 metrowy autobus i właśnie dlatego tak bardzo chodzi mi po głowie 12 metrowy autobus tym bardziej, że w tym rozmiarze dostępny jest też Mercedes O303 :wyszczerzony: : »Filmik "Kamper z Autobusu 12 mertów" :)


P.S.
Muszę poprosić moderatora aby "przeniósł mi" część tej dyskusji z tego tematu do nowego tematu w odpowiednim dziale na forum. Zaraz będę mu głowę zawracał. Tylko niech się zorientuję do kogo z tym tematem się zwrócić ;)

Pozdrawiam Maverick


Tak mamy podobne zainteresowania :)
Mój koniowóz ma ok 10m długości, tu nie ma znaczenia w praktyce metr w tą czy w tą, to i tak jest już długie i metr nic nie zmieni :)
To samo że spalaniem, litr więcej czy mniej też nie wiele zmienia,nie jeździmy tym na codzień po mieście.
Ja jednak skłaniałbym się do Mercedesa, po pierwsze to kultowy model, Setra już nie bardzo:)
Kolejna rzecz to serwis, do Mercedesa na całym świecie dostępny, każdy mechanik zna ten model.
Ten model jest bardzo chwalony za niezawodność, z Polski większość pojechała do Afryki.
Ja nie jestem za bardzo biegły w internetach, ale zapytam kolegów jak Cię zaprosić do naszej grupy na Discord, tam jest nas już z 20 takich samych wariatów, co przerabiają Autobusy i Ciężarówki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 329/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-12-30, 20:15   

Maverick_Norwegia napisał/a:
Muszę poprosić moderatora aby "przeniósł mi" część tej dyskusji z tego tematu do nowego

No to opowiadaj... :bajer
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Maverick_Norwegia 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: STAR 266 czyli "Mamut"
Nazwa załogi: "Maverick-owie"
Dołączył: 26 Gru 2022
Piwa: 3/10
Skąd: Oslo / Koszalin
Wysłany: 2022-12-30, 22:43   

Kamperowcy napisał/a:
Tak mamy podobne zainteresowania :)


Fajnie, ale słowa do których się odnosisz kierowałem do kolegi "Matheus-a" ;)




Kamperowcy napisał/a:

Mój koniowóz ma ok 10m długości, tu nie ma znaczenia w praktyce metr w tą czy w tą, to i tak jest już długie i metr nic nie zmieni :)

Ma olbrzymie znaczenie i każdy metr więcej to lepiej jesli chodzi o kwestię "mieszkania" a mowa jest o tym, że ja zamierzam zrezygnować z mieszkania czyli "stałego pobytu" i podróżować po świecie całą rodziną a w jej skład wchodzi moja żona i dwójka dzieci. Poczytaj temat od samego początku bo chyba nie czytałeś ;) To nie będzie "urlopowe" podróżowanie lecz zamieszkanie na stałe przez kilka lat bezustannie w tymże autobusie, więc powierzchnia jak najbardziej istotna.




Kamperowcy napisał/a:
To samo że spalaniem, litr więcej czy mniej też nie wiele zmienia,nie jeździmy tym na codzień po mieście.

Niby masz rację, ale biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej i to, że dość często będę robił "kilkaset kilometrowe przeloty" a różnica 50zł na każdych 100 kilometrach, bo o takiej różnicy właśnie mówimy, to jednak ma jakieś znaczenie przy wyborze ;)




Kamperowcy napisał/a:
Ja jednak skłaniałbym się do Mercedesa, po pierwsze to kultowy model, Setra już nie bardzo:)
Kolejna rzecz to serwis, do Mercedesa na całym świecie dostępny, każdy mechanik zna ten model.
Ten model jest bardzo chwalony za niezawodność, z Polski większość pojechała do Afryki.

Tutaj kolejna kwestia z którą się nie zgodzę a to z tego powodu, że cała mechanika z silnikiem, skrzynią biegów i sporą częścią zawieszeniem włącznie to nic innego jak produkt mercedesa ;) Dokładnie wszystko to pochodzi z takiego O303 ;)




Kamperowcy napisał/a:
Ja nie jestem za bardzo biegły w internetach, ale zapytam kolegów jak Cię zaprosić do naszej grupy na Discord, tam jest nas już z 20 takich samych wariatów, co przerabiają Autobusy i Ciężarówki.

Bardzo chętnie skorzystam z takiego zaproszenia i będzie mi bardzo miło jeśli będę mógł dołączyć do takiego grona "pozytywnie zakręconych" :spoko




Banan napisał/a:
No to opowiadaj... :bajer
Napiszę na PW i tam będę "molestował" Cię o pomoc bo nabałaganiłem w temacie jak widać :mrgreen:
:!: EDIT: Banan wysłałem PW do Ciebie, ale nie wiem czy doszło ponieważ jakoś dziwnie wyświetla mi się w "Mojej skrzynce" bo w folderze "Do wysłania" a nie w "Wysłane" :roll: To tak ma być :?: :roll:


Pozdrawiam Maverick
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 329/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-12-31, 10:26   

Maverick_Norwegia napisał/a:
Banan wysłałem PW do Ciebie, ale nie wiem czy doszło ponieważ jakoś dziwnie wyświetla mi się w "Mojej skrzynce" bo w folderze "Do wysłania" a nie w "Wysłane" To tak ma być :?:


No tak ma być, do momentu jak korespondent nie przeczyta wiadomości będzie w folderze "Do wysłania" :mrgreen:

Przesłałem Ci na PW co namieszałem :spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperowcy 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Kamperowcy
Dołączył: 29 Gru 2022
Piwa: 1/6
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-12-31, 18:52   

[quote="Maverick_Norwegia"]
Kamperowcy napisał/a:
Tak mamy podobne zainteresowania :)


Fajnie, ale słowa do których się odnosisz kierowałem do kolegi "Matheus-a" ;)

Jedno nie wyklucza drugiego,nadal możemy mieć te same zainteresowania :)


Kamperowcy napisał/a:

Mój koniowóz ma ok 10m długości, tu nie ma znaczenia w praktyce metr w tą czy w tą, to i tak jest już długie i metr nic nie zmieni :)

Ma olbrzymie znaczenie i każdy metr więcej to lepiej jesli chodzi o kwestię "mieszkania" a mowa jest o tym, że ja zamierzam zrezygnować z mieszkania czyli "stałego pobytu" i podróżować po świecie całą rodziną a w jej skład wchodzi moja żona i dwójka dzieci. Poczytaj temat od samego początku bo chyba nie czytałeś ;) To nie będzie "urlopowe" podróżowanie lecz zamieszkanie na stałe przez kilka lat bezustannie w tymże autobusie, więc powierzchnia jak najbardziej istotna.

Owszem czytałem, źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli,że metr więcej nic tu nie zmieni, nie pogorszy, bo i tak nasze pojazdy są duże, więc napiszę wprost, jestem zdania,że im dłuższy tym lepszy, w miarę możliwości oczywiście.




Kamperowcy napisał/a:
To samo że spalaniem, litr więcej czy mniej też nie wiele zmienia,nie jeździmy tym na codzień po mieście.

Niby masz rację, ale biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej i to, że dość często będę robił "kilkaset kilometrowe przeloty" a różnica 50zł na każdych 100 kilometrach, bo o takiej różnicy właśnie mówimy, to jednak ma jakieś znaczenie przy wyborze ;)

No niestety, coś za coś, większy silnik lepsze osiągi,ale większe spalanie.


Kamperowcy napisał/a:
Ja jednak skłaniałbym się do Mercedesa, po pierwsze to kultowy model, Setra już nie bardzo:)
Kolejna rzecz to serwis, do Mercedesa na całym świecie dostępny, każdy mechanik zna ten model.
Ten model jest bardzo chwalony za niezawodność, z Polski większość pojechała do Afryki.

Tutaj kolejna kwestia z którą się nie zgodzę a to z tego powodu, że cała mechanika z silnikiem, skrzynią biegów i sporą częścią zawieszeniem włącznie to nic innego jak produkt mercedesa ;) Dokładnie wszystko to pochodzi z takiego O303 ;)

No ale,z zewnątrz to jednak Setra. A nie O303 :)
Natomiast Tobie może się przecież bardziej podobać, szczególnie jeśli jest równie trwała i łatwa w serwisie, jak to mówią jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki :)







To co Ci napisałem, to tylko moje zdanie wynikające z moich doświadczeń,do niczego Cię nie zachęcam, ani nie zniechęcam.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maverick_Norwegia 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: STAR 266 czyli "Mamut"
Nazwa załogi: "Maverick-owie"
Dołączył: 26 Gru 2022
Piwa: 3/10
Skąd: Oslo / Koszalin
Wysłany: 2022-12-31, 21:43   

No to już sprawy porządkowe ogarnięte dzięki "Banan-owi" Także Banan dzięki raz jeszcze za pomoc :ok
Teraz dyskusja może się toczyć bez obaw, że coś zaśmiecamy :mrgreen:

Natomiast cały czas chodzi mi po głowie jednak troszkę większy autobus niż 10m, i cały czas
z żoną :kawka: rozmyślamy, że chyba najlepiej dla nas byłoby wybrać autobus do 12m.
Dokładnie to już jeśli się na taki dłuższy zdecydujemy to wybraliśmy "SETRA S 315 HDH" lub "HD".
"HDH" różni się od "HD" w sumie najbardziej tym, że "HDH" jest wyższa od "HD" o kilkanaście centymetrów a ta różnica wysokości wynika z tego, iż strefy bagażników na całej ich długości są wyższe oraz tym, że ma kilka dodatkowych bagażników/schowków, w tym aż 4 nad każdym z kół czego nie ma wersja "HD". Inaczej mówiąc to w "HDH" cały poziom pasażerski od wysokości bagażników czyli od podłogi w przedziale pasażerskim po dach podniesiony jest o te właśnie kilkanaście centymetrów do góry, a wysokość autobusu w najwyższym punkcie to 3,69m. Różnice pomiędzy "HDH" a "HD" starałem się pokazać na zdjęciu, które "stworzyłem" dla porównania obu tych wersji ;) SETRA serii 3-ej czyli "315 HDH/HD" wbrew pozorom nie jest skomplikowaną mechanicznie konstrukcją i nie ma praktycznie żadnej elektroniki a co najwyżej rozbudowaną elektrykę ;) a co za tym idzie jest bardzo prosta w naprawach. To już w sumie autobus "klasyk" projektowany przez inżynierów słynnej na całym świecie firmy "Kässbohrer", która to konstruowała i budowała najlepsze auta "wagi cięższej" a ich auta słynęły zawsze z niesamowitej trwałości, wytrzymałości i jakości o jakiej konstrukcje późniejszych już lat 90-tych i nowsze projektowane przez księgowych mogą tylko pomarzyć. Większość jej podzespołów takich jak silnik, skrzynia biegów i ogólnie pojęty układ napędowy i jezdny pochodzi z Mercedesa, i to tego "prawdziwego" jeszcze ;) Czyli konstrukcji z lat 80-tych i początku 90-tych, których słynne przebiegi bez remontu grubo przekraczają 2mln km :) Również z dostępem do serwisu i części nie ma żadnego problemu, i to na całym świecie w sumie. Nie chcę żadnych nowoczesnych konstrukcji bo te są "napasione" elektroniką, która generuje wszelakie awarie, problemy i koszty. Tak, więc coraz bardziej skłaniamy się do tego właśnie autobusu.

Pozdrawiam Maverick

,,setra s315 hdh _ hd. MAŁE.jpg
Porównanie wersji "HDH" do "HD"
Plik ściągnięto 2 raz(y) 121,41 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 329/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-12-31, 22:27   

Maverick_Norwegia napisał/a:
Banan dzięki raz jeszcze za pomoc

Do usług :bigok

A skoro już tu jestem, to taka moja drobna uwaga/pytanie/ dygresja: zwróciłeś uwagę na bardzo nisko położoną podłogę? Może zawieszenie jest na poduchach i w razie potrzeby można podnieść całość do góry?
Z tego co pamiętam, to Świstak miał problemy z Milką w terenie i musiał bardzo uważać, a chyba była wyżej zawieszona.
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***