|
|
Solar i podłączenie do energobloku EBL 20A |
Autor |
Wiadomość |
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2023-12-01, 10:16
|
|
|
Wielkie dzięki i to mi się podoba na forum gdzie zawsze można liczyć na fachowa pomoc
Powiedz jeszcze, czy na tych zaciskach które zaznaczyłem (zdublowane ?) można podłączać kilka źródeł zasilania a po drugiej stronie minusy z dwóch aku ? bo to prawdopodobnie celowo dołożone zaciski co by więcej kabli podpiąć ?
.png
|
|
Plik ściągnięto 832 raz(y) 386,65 KB |
WhatsApp Image 2023-12-01 at 09.50.21.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 166,45 KB |
|
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-12-01, 11:10
|
|
|
Widziałem tylko instrukcje ogólna na Ali … i faktycznie pod minusem mają podpięte dwa źródła zasilania. To super rozwiązanie bo jak masz solar, alternator / dc dc / kable odbiorników, przetwornicy itd - to masz kolejny zacisk.
Co do dwóch akumulatorów jeśli są równolegle połączone to chyba nie ma sensu łączyć oddzielnie każdego z nich tylko ten / przewód / który wychodzi w kierunku instalacji / nazwijmy go akumulator główny / wówczas miernik będzie mierzył i tak pojemność obu. Chociaż gdybyś połączył oba minusy akumulatorów na boczniku to efekt ten sam.
Z plusem już tak pięknie nie będzie bo kabelek przewiduje tylko jeden akumulator plus i musisz mieć / akumulatory połączone równolegle / by reagował na sumę ich pojemności.
Fajnie że to oznakowali po ludzku bo wiesz gdzie minus baterii a gdzie ładowanie i odbiorniki .
Jak złożysz napisz jakie efekty . |
|
|
|
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2023-12-01, 12:13
|
|
|
orkaaa napisał/a: |
Jak złożysz napisz jakie efekty . |
Oczywiście ..teraz jeszcze podzielę się takim spostrzeżeniem, otóż na podtrzymaniu (wyświetlacz/panel + ładowarki Usb) ciągnie prąd tylko z jednego aku,tak do 1A kiedy uruchomię np.ogrzewanie ciągnie z dwóch z tym że minimalnie ten jeden zawsze więcej i po kilku dniach różnica jest około 10% ..czyżbym był przewrażliwiony bo "połowica" moja określiła że mam obsesję na tle prądu w kamperze
Ciekaw jestem jak Andrzej73 ma u siebie (też dwa LP4) |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-12-01, 13:57
|
|
|
Teoretycznie spięte za sobą dwa akumulatory powinny wyrównywać potencjały. Pytanie czy musi być duża różnica pomiędzy nimi aby zaczęły się wyrównywać . Ja używam także drugiego lifepo4 ale ponieważ jest on do silnika elektrycznego to go nie wsadziłem w instalację. Raz tylko sprawdzałem czy przy połączeniu równoległym można skutecznie przelać prąd. Można chociaż nie do końca. A ponieważ nie miałem czasu na kolejne eksperymenty / musiałbym trochę dostosować instalację / to tracąc trochę energii ładuje przez przetwornicę i ładowarkę do lifepo4. Trochę wstyd bo straty … ale kiedyś poprawię instalację. |
|
|
|
|
redspider
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 2001 DETHLEFFS A5431
Dołączył: 29 Sie 2023 Postawił 2 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2023-12-04, 23:49
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Tu nie chodzi o przerabianie połowy instalacji ale racjonalne przeróbki aby wszystko działało zgodnie z prawami fizyki i Twoimi potrzebami. Kupowałem nowego kampera i ponieważ właśnie w 95 proc jeżdżę na dziko zacząłem go przerabiać.
Mój kwas 100 Ah wymagał zimą codziennego doładowania silnikiem.
Zaczynałem od budowy lifepo4 i wielokrotnych przeróbek. Było super. Potem zainstalowałem dużą przetwornicę 2000/4000 by korzystać z prądu do woli np suszarki.
Aby korzystać z prądu musisz mieć magazyn czyli lifepo4. Cóż ze wsadzisz na dach np 420 wat gdy nie będziesz miał gdzie tego zmagazynować.
Solar jest super gdy jest słońce ale u nas szczególnie jesień, zima, wiosna jego wydajność znacznie spada a Tobie na dziko dalej potrzeba prądu.
Solar z linku jest bardzo dobry. Instalacja w miarę prosta. Kable od solarów 6 mm do regulatora a potem może być miedziana linka 16 mm do akumulatora. Nie ma spadków napięcia i nic się nie grzeje. Warto kupić czerwone i czarne kable - linki bo nie musimy zastanawiać się przy instalacji który to plus a który minus. Jeśli możesz u nich zamówić przewody solar - regulator to przelicz ile metrów potrzeba i niech ci je zacisną. Wówczas nie będziesz musiał kupować zaciskarki i samemu wszystkiego ogarniać. |
Doradź coś, napisz narysuj jak to sensownie podłączyć tak bym nie zjarał kampera a działało jak trzeba.
Każdą propozycje rozważę, jeszcze nie kupiłem ale w tym tygodniu zamierzam kupić przynajmniej większość zestawu. Będę bardzo wdzięczny za pokazanie jak to ugryźć by nie porzerabiać całej elektrykiw kamperze. |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|