|
|
Kamper jaki? |
Autor |
Wiadomość |
Kleo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: będzie kamper
Dołączył: 26 Lut 2024 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2024-02-28, 09:13
|
|
|
blue60 napisał/a: | K, to przyczepy nie sprzedałem | Ja też nie zamierzam sprzedawać - za długo ze mną jest i sentyment mam - "młodsze pokolenie" też jakoś inaczej na nią spogląda jak powiedziałem że rozglądam się za kamperem.
Dziękuję wszystkim za konstruktywne wypowiedzi. Na placu boju została półintegra i cały czas alkowa.
To opuszczane łóżko w półintegrze - bardzo fajne rozwiązanie ale nadal mnie nie przekonuje co do miejsca.
Następny krok to targi - i obmacanie różnych marek na żywo.
Pytanie pomocnicze - co to za marka NobelArt (ktoś coś podpowie) - znalazłem info że to jakaś "marka" własna dużego dealera DE. Bać się czegoś takiego czy podobnego w dłuższej perspektywie użytkowania?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/420 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-02-28, 09:41
|
|
|
Kleo napisał/a: |
Pytanie pomocnicze - co to za marka NobelArt (ktoś coś podpowie) - znalazłem info że to jakaś "marka" własna dużego dealera DE. Bać się czegoś takiego czy podobnego w dłuższej perspektywie użytkowania?
Pozdrawiam |
Norbert to brat bliźniak Roller a i Ci, produkowany dla dużego dealera w Niemczech, zdaje się że mają przedstawicielstwo w Polsce
Marki te są mocno budżetowe lekkie jak piórko, zrobione z najbardziej dostępnych część, można je kupić bezmała w kiosku ruchu
Jeżdżę Ci, no co mam tobie powiedzieć jest ok, jest tani, jest super |
_________________ komplet |
|
|
|
|
zzz1001
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024 Piwa: 1/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-02-28, 09:51
|
|
|
Cyryl napisał/a: | parkingi pod niektórymi marketami (np. Achuan Wrocław Korona) mają ograniczenia związane tylko z DMC - 3,5t. |
Te ograniczenia są pewnie z myślą o kierowcach ciężarówek. Nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał sprawdzać na parkingu Auchan, jaką DMC ma mój kamper. Więc jeśli chodzi o parkowanie, DMC nie ma większego znaczenia.
Ja mam DMC 3,85t i generalnie nie przejmuję się ograniczeniami wagowymi 3,5t, bo i tak pewnie nikt tego nie sprawdza. Skoro 90% kamperów jest do 3,5t, to ludzie zakładają, że mój pewnie też. Tym bardziej, że sami zarządcy dróg często nie wiedzą, po co im te znaki. Ostatnio w Warszawie jechałem na zrzut wody na Ursynowie. Po drodze mijałem na odcinku kilkuset metrów 3 znaki "wagowego" zakazu ruchu, przy czym były na zmianę: raz DMC 5t, raz rzeczywista masa 5t. Zarządca sam nie wiedział, co chciał tymi zakazami osiągnąć.
Cyryl napisał/a: | jednak można rzadko bo rzadko, ale spotkać z ograniczeniami wysokości przed parkingami sklepowymi i tu najkorzystniej wypada półintegra. |
Na tym zdjęciu, o ile dobrze widzę, jest belka na 2,30m, tak? Chyba tylko California się zmieści, bo na pewno żadna półintegra nie ma mniej niż 2,30m (o alkowach i integrach nawet nie wspominam). Nawet Citroen Nu Venture Surf ma podobno 2,60. |
|
|
|
|
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2024-02-28, 10:11
|
|
|
Komplecik napisał/a: |
Moim ale to moim zdaniem yamah zażartował |
Dokładnie Kazik bez stresu..piękny dzień za oknem |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-02-28, 11:49
|
|
|
yamah napisał/a: | Dokładnie Kazik bez stresu..piękny dzień za oknem |
No to "ja pierniczę" ale qui pro quo Choć styl masz dość ostry muszę przyznać
A tak do rzeczy, to nie chodzi tylko o parkowanie pod marketami, ale w różnych innych sytuacjach. Ja mam prawie 7 ale dość długi zwis tylny. i dojeżdżając tylnymi kołami do krawężnika mogę się wcisnąć na miejsce dla osobówek. Choćby na nocowanie przy stacjach benzynowych albo do postoju w innych miejscach gdzie bywają miejsca wyłącznie dla osobowych. Nie na każdym się mieszczę, ale gdybym był dłuższy to już w ogóle odpada. A i na kempingach szczególnie w "turystycznych" miastach na ogół jest ciasnota że i z moim ledwo mogę przycupnąć. Choćby taka Trojska w Pradze. A i pow. 7 metrów nieraz sporo drożej kasują. Choć jak autor wątku ma budżet 400 tys. to pewnie jego nie dotyczy |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/420 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-02-28, 21:10
|
|
|
[quote="Kleo"] blue60 napisał/a: |
Pytanie pomocnicze - co to za marka NobelArt (ktoś coś podpowie) - |
Kleo ,..! . swoją drogą dobrze że wywolałeś temat Norbusia to podobna budrzetówka do większość na fordziku a tańsza o 50, 60tyś zdaje się że widziałem połówkę 7,40m już za 290koła, ja nie wiem co te kampry takie drogie, stał pustaki potaniały styropian też a te drogie jak pieron
Za mojego chłop po 1,5 roku wziął więcej jak dał, istne jaja.
Ten rok to zdaję się rok przecen nówki ściągną spodenki i ucałuj Pana kupującego
Jak już Norbert się do nas przytula musi być u sąsiadów wspaniale
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-02-29, 08:59
|
|
|
Komplecik napisał/a: | ...zrobione z najbardziej dostępnych część, można je kupić bezmała w kiosku ruchu ... |
może to i racja, ale znajdź dzisiaj kiosk ruchu.
zzz1001 napisał/a: | ...Nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał sprawdzać na parkingu Auchan, jaką DMC ma mój kamper. Więc jeśli chodzi o parkowanie, DMC nie ma większego znaczenia.
Ja mam DMC 3,85t i generalnie nie przejmuję się ograniczeniami wagowymi 3,5t, bo i tak pewnie nikt tego nie sprawdza... |
częściowo masz rację, ale nie każdy kupuje kampera, aby robić zakupy w Polsce.
wjechanie pod zakaz tonażowy w innych krajach to już osobna bajka.
najlepiej wypróbuj to w Austrii.
zzz1001 napisał/a: | ...Na tym zdjęciu, o ile dobrze widzę, jest belka na 2,30m, tak? Chyba tylko California się zmieści, bo na pewno żadna półintegra nie ma mniej niż 2,30m (o alkowach i integrach nawet nie wspominam). Nawet Citroen Nu Venture Surf ma podobno 2,60. |
nie zagwarantuję Ci, że wszystkie ograniczenia wysokości jakie zobaczysz będą wynosiły 2,3m jak na zdjęciu.
to jest tylko przykład, że na takie coś można trafić i jak ktoś głębiej się zastanawia nad wyborem kampera, to może taki aspekt wziąć pod uwagę.
a może nie - jego wybór. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Kleo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: będzie kamper
Dołączył: 26 Lut 2024 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2024-02-29, 09:13
|
|
|
Komplecik napisał/a: |
Za mojego chłop po 1,5 roku wziął więcej jak dał, istne jaja.
[/b] |
Na rynku przyczep było/jest podobnie.
Przejrzałem dość wnikliwie rynek ofertowy w Polsce. I tak mając do wydania 350k brutto zakładając półintegra/alkowa - NOWE to w ofercie ledwo co łapią się w zasadzie 4 marki:
- Ten Nobel
- Roller
- czasem Corado
- Rimor
wszystko na Ford
w większości to jednak półintegra z alkową już tak łatwo nie jest.
Więc siadam ze szklaneczką trunku przed kominkiem i czekam na rozwój wypadków oraz wiosnę bo już mam plany wyjazdowe z przyczepką.
Może za chwilę ceny za w/w będą 400K i wtedy cytując klasyka ("cena mnie wyprzedzi") a może jednak spuszczą trochę ciśnienie bo gdzieś czytałem, że w DE już rynek złapał zadyszkę i mają nadprodukcję. Ale to moje pobożne życzenia.
Na ten moment ceny dla mnie są przegięte |
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-02-29, 12:22
|
|
|
Komplecik napisał/a: | ja nie wiem co te kampry takie drogie, stał pustaki potaniały styropian też a te drogie jak pieron |
No właśnie. Porównując jakość wykonania kamperów jeszcze z lat 90-tych i współczesnych różnice są znaczne. Te dawniejsze miały pokrycie z blachy karbowanej aluminiowej, izolację z gęstej pianki a nie g...niego styropianu. W lepszych wersjach mebelki pokryte prawdziwym fornirem, płyty meblowe z dwóch warstw sklejki dla obniżenia wagi. Taką budę pokrytą blachą slu w przypadku uderzenia dają się jakoś połatać a w budzie z laminatu powstaje wyrwa jak po uderzeniu pancerfaustem. To wszystko kosztowało a dzisiejsza tandeta zamiast stanieć to zdrożała. Zapewne część osprzętu jest dzisiaj znacznie lepsza, baza też jest na nieporównywalnie wyższym poziomie. Ale czy to uzasadnia takie windowanie cen? Owszem, popyt jest dziś znacznie wyższy - więc prawo rynku. Ale dzisiaj to jest masówka w porównaniu z produkcją z przed 30 lat. Dzięki takiej masówce w innych branżach, jak choćby AGD i elektronika mamy taniochę jak nigdy. A za kampery..."jak za zboże". |
|
|
|
|
peja76
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 6/14 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2024-02-29, 12:56
|
|
|
Te dawniejsze miały pokrycie z blachy karbowanej aluminiowej,
Ja kampera/przyczepy z blachy już bym nie chciał, więcej minusów jak plusów |
|
|
|
|
zzz1001
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024 Piwa: 1/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-02-29, 13:31
|
|
|
Cyryl napisał/a: | najlepiej wypróbuj to w Austrii. |
Austrię omijam z daleka ze względu na opłaty. Przejazd od granicy czeskiej do włoskiej kosztowałby mnie 120€, więc podziękowałem. Do Chorwacji jechałem przez Węgry, a do Włoch przez Szwajcarię.
Swoją droga, całkiem sprytni ci Austriacy. Połowę kamperów odstraszyli ważeniem, a drugą połowę opłatami na autostradach dla aut pow. 3,5t. Austrię odwiedza tylko ta trzecia połowa, która ... a nie... czekaj... |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 457/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-02-29, 15:12
|
|
|
Kazik II napisał/a: | To wszystko kosztowało a dzisiejsza tandeta zamiast stanieć to zdrożała. |
A po czym to oceniasz , że zdrożało ,po wartościach bezwzględnych , czy po stosunku ceny do zarobków ?
To pierwsze mało sensowne, a to drugie bardzo indywidualne
Gdybym porównał ile kosztowały kampery w latach 90-tych i ile wtedy zarabiałem do obecnej sytuacji to musiał bym chyba stwierdzić , że obecnie kampery są jednak trochę tańsze .......... tak z dwieście razy
To, że coś kilka lat temu kosztowało powiedzmy 200tys PLN, a obecnie kosztuje 400 tys. nie oznacza wprost , że podrożało 2 razy ...... to nawet nie oznacza , że podrożało cokolwiek .
Jedynym sensownym porównaniem jest porównanie siły nabywczej obu "cyfr" |
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 457/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-02-29, 15:40
|
|
|
Kazik II napisał/a: | Porównując jakość wykonania kamperów jeszcze z lat 90-tych i współczesnych różnice są znaczne. |
Tak, masz rację, ale jest to porównanie prawdziwe chyba dla wszystkich produktów dostępnych na rynku , a nie jedynie kamperów.
Jakość wykonania i jakość materiałów była lepsza jeśli porównujemy do podobnych produktów robionych dzisiaj , ale tylko tych robionych z podobnych materiałów i w podobnej technologii ...... a większość współczesnych jest jednak produkowana z innych lepszych i z pomocą nowszych i lepszych technologii ..... więc to porównanie jest podobne do tego z cenami |
|
|
|
|
Kleo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: będzie kamper
Dołączył: 26 Lut 2024 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2024-02-29, 18:04
|
|
|
joko napisał/a: |
Jedynym sensownym porównaniem jest porównanie siły nabywczej obu "cyfr" |
Po części można się z tym zgodzić ale tylko po części. Prawda pewnie jak zwykle jest gdzieś po środku - prosty przykład:
https://spidersweb.pl/autoblog/ceny-samochodow-norma-euro-7-producenci/
Jeśli mówimy tylko o autach nie tylko kamperach i pokrewnych to zapewne każdy zauważył, że ceny aut poszły w ostatnich latach mocno w górę.....czy widać żeby taniały chyba nie za bardzo przynajmniej w ostatnim czasie. |
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-02-29, 18:13
|
|
|
joko napisał/a: | Gdybym porównał ile kosztowały kampery w latach 90-tych i ile wtedy zarabiałem do obecnej sytuacji to musiał bym chyba stwierdzić , że obecnie kampery są jednak trochę tańsze .......... tak z dwieście razy |
O kurcze, czemu ja wtedy nie kupiłem 200 kamperów? Byłbym nieźle do przodu
joko napisał/a: | To, że coś kilka lat temu kosztowało powiedzmy 200tys PLN, a obecnie kosztuje 400 tys. nie oznacza wprost , że podrożało 2 razy ...... to nawet nie oznacza , że podrożało cokolwiek . |
Ło matko, to ja zarabiam dzisiaj tyle samo co 30 lat temu?
Tak na poważnie to nie jest takie proste, żeby w ten sposób przeliczać. Niektóre dobra dużo zdrożały licząc w liczbach bezwzględnych, w stopniu redukującym wzrost zarobków. Choćby nieruchomości. Inne znacznie mniej.
joko napisał/a: | a większość współczesnych jest jednak produkowana z innych lepszych i z pomocą nowszych i lepszych technologii ..... więc to porównanie jest podobne do tego z cenami |
Jakoś nie bardzo mogę się zgodzić. Ale przekonaj mnie i podaj przykłady tych nowych i lepszych technologii w budowie nadwozi kempingowych. Bo mi się wydaje że właśnie raczej tandeta.Zadbany i dobrze utrzymany 30 letni kamper w rękach jednego właściciela może być dzisiaj w całkiem niezłym stanie. Chciałbym zobaczyć te dzisiejsze po 30 latach. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|