Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-10-05, 22:27
Ładowanie akumulatorów
Autor Wiadomość
Karol g20 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Chevrolet G 20
Dołączył: 14 Mar 2009
Skąd: bialystok
Wysłany: 2009-03-20, 22:01   Ładowanie akumulatorów

Mam taki problem.Robiąc ten swój samochód zastanawiam sie jak wygląda ładowanie akumulatorów z sieci 230 v.Posiadam ladowarke akumulatorów która może osiągnąc do 40A.Akumulatory 2 po 75ah.Chciałem uzywac tej ładowarki tylko jest jeden problem kiedy akumulatory osiagną 14,8 v to sie wyłancza tak jest skonstruowana i trzeba odlączyc wtedy z niej przewód który idzie do akumulatorów na 3 sek.Moze sa jakies urządzenia które sterują ładowaniem akumulatorów np zeby wyłanczało ladowanie przy 14 v a włanczało kiedy napiecie spada do 12.A moze mozna wykorzystac sterownik ładowania od solarów.
Jezeli ktoś wie jak rozwiązac ten problem to prosze o pomoc.Dziękuję.Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rockers 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 23/14
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-03-20, 23:04   

witam
myślę że lepiej kupić odpowiedni prostownik który będzie nad wszystkim czuwać, sam borykam się z tym problemem i właśnie planuje kupić ten z tego postu http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=15
ale mam inny problem piszą tam o ładowaniu dwóch akumulatorów naraz lecz co jeśli akumulator rozruchowy to akumulator kwasowy, a aku postojowe to żelowy ??
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezesuu 
weteran
102 dni to nie zbyt wiele


Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Piwa: 22/13
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2009-03-20, 23:16   

Rockers napisał/a:
co jeśli akumulator rozruchowy to akumulator kwasowy, a aku postojowe to żelowy ??
, to rozruchowy doładowywany jest tylko do 13,8V
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Miłosz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs
Dołączył: 04 Wrz 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzuchowa k.Tarnowa
Wysłany: 2009-03-21, 10:42   

cytat z strony , który wyjaśni dlaczego ładowarka musi się wyłączyć ( http://www.akumulator.pl/...-napiecie.html)

Prawidłowe napięcie ładowania alternatora powinno wynosić 14,0 - 14,4 V. Napięcie ładowania 14,6 V jest na granicy dopuszczalności i może powodować częściowe odparowanie elektrolitu. Przy obecnej konstrukcji akumulatorów jest dopuszczalne ale należy kontrolować poziom elektrolitu.

pozdrawiam M
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Karol g20 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Chevrolet G 20
Dołączył: 14 Mar 2009
Skąd: bialystok
Wysłany: 2009-03-21, 22:10   

Sprobuje podlaczyc tą ladowarke którą mam przez regulator ładowania od solara.
Zobaczymy jak to zadziała.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2009-03-25, 20:33   

Witajcie.
Może kogoś zainteresuje ładowanie dwu akumulatorów przez jeden alternator.
Między akumulatorami założony jest łącznik SLA, który powoduje automatyczne przełączenie ładowania.
W przypadku naładowania do pełna akumulatora samochodowego, alternator ładowanie wysyła na dodatkowy akumulator-ten fakt jest sygnalizowany czerwoną diodą.
Po wyłączeniu stacyjki urządzenie SLA rozłącza dodatkowy akumulator. Urządzenie sprzedawane jest bez obudowy.

domowe 290.jpg
Akumulator samochodowy
Plik ściągnięto 627 raz(y) 203,1 KB

domowe 289.jpg
Akumulatr samochodowy
Plik ściągnięto 610 raz(y) 190,23 KB

domowe 293.jpg
Schemat podłączenia
Plik ściągnięto 843 raz(y) 199,28 KB

domowe 283.jpg
Akumulator dodatkowy-części mieszkalnej
Plik ściągnięto 576 raz(y) 231,4 KB

_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-03-25, 21:55   

BODEK,
Jeden maleńki szczegół, nie dotyczy bezpośrednio prezentowanego układu.
Nie może być na desce rozdzielczej samochodu żadnej! czerwonej kontrolki która świeciłaby podczas jazdy. Więcej nie może być żadnych innych kontrolek świecących podczas jazdy prócz tych które dopuszcza kodeks drogowy, konkretnie przepisy wykonawcze.
Nie ganię w żaden sposób Twojego pomysłu, porostu takie są przepisy.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacekiagatka 
weteran


Twój sprzęt: HYMER 2.8 jtd
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Piwa: 9/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-25, 21:59   

BODEK napisał/a:
W przypadku naładowania do pełna akumulatora samochodowego, alternator ładowanie wysyła na dodatkowy akumulator-ten fakt jest sygnalizowany czerwoną diodą.


Prawie tak jak piszesz a dokładnie to załącza ładowanie dodatkowego akumulatora, gdy napięcie wzrośnie powyżej 13V, czyli podczas pracy alternatora a nie, gdy pierwszy jest naładowany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2009-03-25, 22:01   

Witaj.
Ja nie pisałem, że kontrolka jest na desce rozdzielczej. Kontrolka jest w puszce.
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-03-25, 22:55   

Witam :mrgreen:
Pytanie samo się nasuwa - czy można taki element gdzieś kupić , jeśli tak- to o co pytać :?:
Jestem ,właśnie na etapie przerabiania układu ładowania dodatkowego akumulatora ; przy czym u mnie elementem "sterującym" jest przekażnik włączany przez napięcie płynące z alternatora .Przekręcenie stacyjki i zapalenie silnika powoduje włączenie przekażnika . Zastosowałem przekażnik używany np.: do świateł . Ale Twój pomysł wydaje mi się bardziej zgrabny . Byłbym wdzięczny za informacje.
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacekiagatka 
weteran


Twój sprzęt: HYMER 2.8 jtd
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Piwa: 9/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-25, 23:11   

http://209.85.129.132/sea...2&hl=pl&ct=clnk
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-03-26, 06:59   

http://www.c-system.com.pl/cennik.html
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-03-26, 12:43   

MILUŚ napisał/a:
Jestem ,właśnie na etapie przerabiania układu ładowania dodatkowego akumulatora ; przy czym u mnie elementem "sterującym" jest przekażnik włączany przez napięcie płynące z alternatora .Przekręcenie stacyjki i zapalenie silnika powoduje włączenie przekażnika . Zastosowałem przekażnik używany np.: do świateł
miluś nie kombinuj masz najbardziej sprawdzone rozwiązanie bez problemów i zbędnej elektroniki która nawala wiem bo sprawdziłem i działało super i od razu możesz podładować akumulator zabudowy np.na postoju jak ci zbraknie prądu do pieca lub lodówki nie czekając aż się doładuje akumulator sam., a co do tego urządzonka ma za mały prąd ładowania 10A to 100Ah trzeba jechać 10GODZIN a czasami jest dwie trzy godzinki jazdy - oczywiście wiem że jest to szkodliwe dla akumulatora ale czasami lepiej wymienić częściej akumulator niż niemieć zasilania na postoju lub w nocy jak nam się piec wyłączy lub oświetlenie zgaśnie np.podczas kąpieli lub na kibelku - jeżeli to weź wersję 40A
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-03-26, 13:27   

I jeszcze jedna uwaga będąca kontynuacją myśli Elera. Przy dużym obciążeniu akumulatora "silnikowego" szczególnie w starszych samochodach gdzie alternator ma prąd w granicach 50A. Ta moc to dopiero przy pełnych obrotach jest osiągana czyli jakoś tak 3/4 prędkości maksymalnej. W trudnych warunkach noc, (światła) deszcz (wycieraczki), nuda (radio) w związku z tym mała prędkość. Napięcie akumulatora silnikowego ma prawo spaść poniżej 13 volt. Wtedy w części mieszkalnej mamy tylko prąd z akumulatora nie z alternatora. Jak widać każdy kij ma dwa końce.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2198
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-03-26, 13:44   

W uzupełnieniu myśli Roberta i Janusza, pragnę dodać, że akumulatorów kwasowych nie wolno razładowywać więcej niż w 50% ich pojemności. W praktyce jest tak, że rozładowany w 50% akumulator nie może być nadal używany, bo oznacza to jego niszczenie. Zresztą akumulator sam daje "znaki", że pora go doładować. :wyszczerzony:
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***