Przesunięty przez: janusz 2009-10-05, 22:27 |
Ładowanie akumulatorów |
Autor |
Wiadomość |
Karol g20
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Chevrolet G 20
Dołączył: 14 Mar 2009 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 2009-03-20, 22:01 Ładowanie akumulatorów
|
|
|
Mam taki problem.Robiąc ten swój samochód zastanawiam sie jak wygląda ładowanie akumulatorów z sieci 230 v.Posiadam ladowarke akumulatorów która może osiągnąc do 40A.Akumulatory 2 po 75ah.Chciałem uzywac tej ładowarki tylko jest jeden problem kiedy akumulatory osiagną 14,8 v to sie wyłancza tak jest skonstruowana i trzeba odlączyc wtedy z niej przewód który idzie do akumulatorów na 3 sek.Moze sa jakies urządzenia które sterują ładowaniem akumulatorów np zeby wyłanczało ladowanie przy 14 v a włanczało kiedy napiecie spada do 12.A moze mozna wykorzystac sterownik ładowania od solarów.
Jezeli ktoś wie jak rozwiązac ten problem to prosze o pomoc.Dziękuję.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Rockers
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 23/14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-03-20, 23:04
|
|
|
witam
myślę że lepiej kupić odpowiedni prostownik który będzie nad wszystkim czuwać, sam borykam się z tym problemem i właśnie planuje kupić ten z tego postu http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=15
ale mam inny problem piszą tam o ładowaniu dwóch akumulatorów naraz lecz co jeśli akumulator rozruchowy to akumulator kwasowy, a aku postojowe to żelowy ?? |
_________________
|
|
|
|
|
prezesuu
weteran 102 dni to nie zbyt wiele
Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Piwa: 22/13 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2009-03-20, 23:16
|
|
|
Rockers napisał/a: | co jeśli akumulator rozruchowy to akumulator kwasowy, a aku postojowe to żelowy ?? | , to rozruchowy doładowywany jest tylko do 13,8V |
|
|
|
|
Miłosz
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs
Dołączył: 04 Wrz 2008 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Rzuchowa k.Tarnowa
|
Wysłany: 2009-03-21, 10:42
|
|
|
cytat z strony , który wyjaśni dlaczego ładowarka musi się wyłączyć ( http://www.akumulator.pl/...-napiecie.html)
Prawidłowe napięcie ładowania alternatora powinno wynosić 14,0 - 14,4 V. Napięcie ładowania 14,6 V jest na granicy dopuszczalności i może powodować częściowe odparowanie elektrolitu. Przy obecnej konstrukcji akumulatorów jest dopuszczalne ale należy kontrolować poziom elektrolitu.
pozdrawiam M |
|
|
|
|
Karol g20
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Chevrolet G 20
Dołączył: 14 Mar 2009 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 2009-03-21, 22:10
|
|
|
Sprobuje podlaczyc tą ladowarke którą mam przez regulator ładowania od solara.
Zobaczymy jak to zadziała. |
|
|
|
|
BODEK
zaawansowany
Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2009-03-25, 20:33
|
|
|
Witajcie.
Może kogoś zainteresuje ładowanie dwu akumulatorów przez jeden alternator.
Między akumulatorami założony jest łącznik SLA, który powoduje automatyczne przełączenie ładowania.
W przypadku naładowania do pełna akumulatora samochodowego, alternator ładowanie wysyła na dodatkowy akumulator-ten fakt jest sygnalizowany czerwoną diodą.
Po wyłączeniu stacyjki urządzenie SLA rozłącza dodatkowy akumulator. Urządzenie sprzedawane jest bez obudowy.
domowe 290.jpg Akumulator samochodowy |
|
Plik ściągnięto 627 raz(y) 203,1 KB |
domowe 289.jpg Akumulatr samochodowy |
|
Plik ściągnięto 610 raz(y) 190,23 KB |
domowe 293.jpg Schemat podłączenia |
|
Plik ściągnięto 843 raz(y) 199,28 KB |
domowe 283.jpg Akumulator dodatkowy-części mieszkalnej |
|
Plik ściągnięto 576 raz(y) 231,4 KB |
|
_________________ BODEK |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-03-25, 21:55
|
|
|
BODEK,
Jeden maleńki szczegół, nie dotyczy bezpośrednio prezentowanego układu.
Nie może być na desce rozdzielczej samochodu żadnej! czerwonej kontrolki która świeciłaby podczas jazdy. Więcej nie może być żadnych innych kontrolek świecących podczas jazdy prócz tych które dopuszcza kodeks drogowy, konkretnie przepisy wykonawcze.
Nie ganię w żaden sposób Twojego pomysłu, porostu takie są przepisy. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
jacekiagatka
weteran
Twój sprzęt: HYMER 2.8 jtd
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Piwa: 9/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-03-25, 21:59
|
|
|
BODEK napisał/a: | W przypadku naładowania do pełna akumulatora samochodowego, alternator ładowanie wysyła na dodatkowy akumulator-ten fakt jest sygnalizowany czerwoną diodą. |
Prawie tak jak piszesz a dokładnie to załącza ładowanie dodatkowego akumulatora, gdy napięcie wzrośnie powyżej 13V, czyli podczas pracy alternatora a nie, gdy pierwszy jest naładowany |
|
|
|
|
BODEK
zaawansowany
Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2009-03-25, 22:01
|
|
|
Witaj.
Ja nie pisałem, że kontrolka jest na desce rozdzielczej. Kontrolka jest w puszce. |
_________________ BODEK |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2009-03-25, 22:55
|
|
|
Witam
Pytanie samo się nasuwa - czy można taki element gdzieś kupić , jeśli tak- to o co pytać
Jestem ,właśnie na etapie przerabiania układu ładowania dodatkowego akumulatora ; przy czym u mnie elementem "sterującym" jest przekażnik włączany przez napięcie płynące z alternatora .Przekręcenie stacyjki i zapalenie silnika powoduje włączenie przekażnika . Zastosowałem przekażnik używany np.: do świateł . Ale Twój pomysł wydaje mi się bardziej zgrabny . Byłbym wdzięczny za informacje.
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
jacekiagatka
weteran
Twój sprzęt: HYMER 2.8 jtd
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Piwa: 9/3 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-03-26, 06:59
|
|
|
http://www.c-system.com.pl/cennik.html |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-03-26, 12:43
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Jestem ,właśnie na etapie przerabiania układu ładowania dodatkowego akumulatora ; przy czym u mnie elementem "sterującym" jest przekażnik włączany przez napięcie płynące z alternatora .Przekręcenie stacyjki i zapalenie silnika powoduje włączenie przekażnika . Zastosowałem przekażnik używany np.: do świateł | miluś nie kombinuj masz najbardziej sprawdzone rozwiązanie bez problemów i zbędnej elektroniki która nawala wiem bo sprawdziłem i działało super i od razu możesz podładować akumulator zabudowy np.na postoju jak ci zbraknie prądu do pieca lub lodówki nie czekając aż się doładuje akumulator sam., a co do tego urządzonka ma za mały prąd ładowania 10A to 100Ah trzeba jechać 10GODZIN a czasami jest dwie trzy godzinki jazdy - oczywiście wiem że jest to szkodliwe dla akumulatora ale czasami lepiej wymienić częściej akumulator niż niemieć zasilania na postoju lub w nocy jak nam się piec wyłączy lub oświetlenie zgaśnie np.podczas kąpieli lub na kibelku - jeżeli to weź wersję 40A |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-03-26, 13:27
|
|
|
I jeszcze jedna uwaga będąca kontynuacją myśli Elera. Przy dużym obciążeniu akumulatora "silnikowego" szczególnie w starszych samochodach gdzie alternator ma prąd w granicach 50A. Ta moc to dopiero przy pełnych obrotach jest osiągana czyli jakoś tak 3/4 prędkości maksymalnej. W trudnych warunkach noc, (światła) deszcz (wycieraczki), nuda (radio) w związku z tym mała prędkość. Napięcie akumulatora silnikowego ma prawo spaść poniżej 13 volt. Wtedy w części mieszkalnej mamy tylko prąd z akumulatora nie z alternatora. Jak widać każdy kij ma dwa końce. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
Tadeusz
Administrator CamperPapa
Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1568/2199 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-03-26, 13:44
|
|
|
W uzupełnieniu myśli Roberta i Janusza, pragnę dodać, że akumulatorów kwasowych nie wolno razładowywać więcej niż w 50% ich pojemności. W praktyce jest tak, że rozładowany w 50% akumulator nie może być nadal używany, bo oznacza to jego niszczenie. Zresztą akumulator sam daje "znaki", że pora go doładować. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|