Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładka silnika
Autor Wiadomość
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-05-14, 12:48   Przekładka silnika

Ciekaw jestem czy ktoś z was spotkał się z Ducato I z założonym nowszym silnikiem np. od Ducato II. Interesuje mnie czy technicznie jest to możliwe bez dużych przeróbek??

Pozdrawiam


Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Serek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Niewiadów N 126 n + esperal
Nazwa załogi: Serki team
Dołączył: 13 Maj 2009
Skąd: Rybnik - Żory
Wysłany: 2009-05-14, 13:07   

A czy jest to aż taka duza przepaść techniczna ,żeby było warto robić przekładkę, czy myślisz o tym tylko dlatego ,że Twój juz "motor" traci kucyki... pod maską?


Ps.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-05-14, 13:16   

Kucyków mam 105 i to dość sprawne, ale zastanawiam się czy np 2,5TD z 1995-98r nie ma większego komfortu użytkowania. Mam na myśli ciszę :-) i osiągi :-)

Pozdrawiam


Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Serek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Niewiadów N 126 n + esperal
Nazwa załogi: Serki team
Dołączył: 13 Maj 2009
Skąd: Rybnik - Żory
Wysłany: 2009-05-14, 13:38   

Bartek-Ayer napisał/a:
Mam na myśli ciszę :-) i osiągi :-)

Pozdrawiam


Bartek


CO do ciszy, to moze warto by było wygłuszenie zmienic po tylu latach miało prawo sie zbić. a osiągi ...to nie pomogę , bo takowym nie śmigałem " jeszcze " ale nad takim silniczkiem bym sie zastanawiał przy zakupie "campcia"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-05-14, 14:10   

Jeśli chciałbyś zmienić swój silnik na 2,5 TDi z lat 95-98 to ciszy na pewno nie osiagniesz. Silniki turbo z tego okresu są silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a te z założenia pracują głośniej i bardziej "twardo". Silniki 2,5 turbo z wcześniejszych lat miały wtrysk pośredni, do komory wirowej. To nie stare silniki więcej hałasują, ale samochody są gorzej wytłumione. a z drugiej strony, gdzie znajdziesz silnik z auta dostawczego w 11 lat po zakończeniu jego produkcji , z rozsądnym przebiegiem dającym sens całej operacji?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
relabi
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2009-05-14, 14:29   

Kolega kaimar ma racje tylko musisz solidnie wygluszyc, a poprawa gwarantowana,na mocy zyskalbys raczej nie wiele jakies 11ps,jesli twoj ma 105ps ,slyszlem od starszych kolegow ze pomaga przeniesienie wydechu na tyl,ale tylko slyszalem,mozesz sprobowac nakleic maty na podloge w kokpicie jest to najlatwiejsza metoda
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-05-14, 15:20   

Maty i tak chcę nakleić, bo po paru marcowych wyjazdach wpadłem na to, że kabina nie ma żadnego ocieplenia od spodu i nieźle ciągnie zimnem.
Ja ze swoich 105PS jestem zadowolony, bo śmigać powyżej 110km/h to i tak nie muszę, jak potrzeba tira wyprzedzić to też nie ma problemu, a skoro mówicie, że te nowsze silniki robią tyle samo hałasu to zabieram się za maty na podłodzie, gródź i silnik mam już wygłuszony.

Pozdrawiam


Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-17, 20:58   

A nie lepiej troszkę zwolnić?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-05-18, 07:58   

darek krupa napisał/a:
A nie lepiej troszkę zwolnić?


Możesz mi, Kolego, powiedzieć, co Twoja wypowiedź wnosi do tego wątku??

Za taką pomoc powinno być coś w rodzaju "Antypiwa"

Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-18, 09:03   

Campery to nie wyścigówki,uważam że zamiast wyciszać (kilkanaście do kilkudziesięciu godzin pracy żeby dobrze to zrobić,a skutek nie do koniecznie będzie zachwycał) kabinę proponuje zaplanować że podróż potrwa godzinę dłużej.Zamiast jechać 100 km/h lepiej 80 km/h.Będzie na pewno ciszej i bezpieczniej,przecież jedziemy na wypoczynek,a nie do pracy.Chwilowy hałas przy wyprzedzaniu jest do wytrzymania.Nie wiem dlaczego się irytujesz,rzuciłeś temat po to żeby dowiedzieć się co o tym myślą inni.Moje zdanie jest takie że lepiej zwolnić,wszyscy za szybko żyjemy i za często się denerwujemy nie wiadomo po co. DAREK :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-05-18, 09:35   

Wolno - nie zawsze znaczy bezpiecznie. Nie ma nic bardziej niebezpiecznego na autostradzie niż jazda z prędkością mniejszą niż TIRy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-18, 10:48   

kaimar, Przyznaje racje,poczucie bezpieczeństwa najważniejsze,ale jazda z prędkością prawie maksymalną dla naszego auta jest niewskazana.Niech każdy robi co uważa.POZDRAWIAM DAREK :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2009-05-18, 15:35   

Bartek-Ayer napisał/a:
a skoro mówicie, że te nowsze silniki robią tyle samo hałasu

napewno nie.... na 100% są cichsze ... np: JTD
a czy opłaca się przekladka silnika to już twoja decyzja.
Pozdrawiam
PS: NAJPIERW SPR. WYGLUSZYĆ, POTEM ZMIENIAJ SILNICZEK.. :spoko
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-19, 06:18   

W mojej odpowiedzi jest błąd, powinno być SKUTEK NIEKONIECZNIE BĘDZIE ZACHWYCAŁ PRZEPRASZAM pozdrawiam Darek :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/43
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2009-05-19, 06:42   

Myślę,że jak chcesz mieć cicho,to powinieneś założyć benzynkę.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***