Na jak długo wystarcza 11 kg butla gazu |
Autor |
Wiadomość |
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2009-07-17, 20:30
|
|
|
Robert na szczęście w powietrze wylatuje się tylko raz
Jak nie masz reduktora to w palniku jest dysza z maleńkim otworkiem która robi za reduktor.Ale to nie jest bezpieczne.
Kiedyś moja ex teściowa gotowała na palniku nakręconym bezposrednio na butle i jełopa postawiła olbrzymi gar. Butla tak się rozgrzała i ciśnienie tak wzrosło że ciekły gaz zaczął uciekać otworami do zasysania powietrza i wszystko pięknie sie zapaliło. Co zrobiła kobiecina? Złapała palącą sie butlę i biegiem do jeziora. Szkoda że nie wyleciała w powietrze. Nagroda Darwina murowana |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-07-18, 15:28
|
|
|
airgaston napisał/a: | Kiedyś moja ex teściowa gotowała na palniku nakręconym bezposrednio na butle i jełopa postawiła olbrzymi gar. |
Jareczku ty się módl żeby ona forum nie czytała bo jak czyta to tym razem z tą butlą dobiegnie do ciebie .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
ROBRE
zaawansowany Robert, ale nick byl zajety ;-)
Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Italia
|
Wysłany: 2009-07-23, 21:28
|
|
|
airgaston napisał/a: | Złapała palącą sie butlę i biegiem do jeziora. Szkoda że nie wyleciała w powietrze. Nagroda Darwina murowana |
proponuje zglosic post jako post miesiaca.....smiech byl w domu do lez.... |
|
|
|
|
pirat666
weteran
Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2009-12-22, 11:55
|
|
|
Pierwsze nasze testy na ile starczy butla w warunkach iście zimowych od -15 do -18 stopni
w kamperku ustawione na 1-2 temperatura w środku około 18-20 stopni
butla wytrzymała 2 DNI !!!
otóż wyczytałem, że maksymalne zużycie gazu dla tych piecyków jest niecałe 300g/h
więc 11kg / 48 h = 0,23 kg = 230g to chyba duże zużycie ?
ale temperatura też ekstremalna dość.
przy takich warunkach to tylko weekend wchodzi w grę bo tygodnia to raczej nie uda się przetrzymać i trzeba się doładowywać gdzieś w pobliżu.
no i zaczyna to drogo wychodzić bo propan na BP to 55 zł |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-12-22, 20:15
|
|
|
Adi napisał/a: | A w dużej jak jest?? tez jest okręcony odpowietrznik podczas nabijania gazem. |
To duża też ma odpowietrznik gdzie? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Greg
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Concorde 620 XT
Dołączył: 18 Lut 2008 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-12-22, 22:21
|
|
|
Mam pytanie co do legalności zabrania większej ilości butli np 2 dodatkowe w bagażniku (czyli w sumie 4 sz.).
We Francji pisaliście że nie ma możliwości wymiany a jak to jest w innych krajach
(Grecja,Włochy,Hiszpania). |
|
|
|
|
ROBRE
zaawansowany Robert, ale nick byl zajety ;-)
Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Italia
|
|
|
|
|
AMIGO
doświadczony pisarz Niepoprawny optymista
Twój sprzęt: Uniwersalny pseudomotokamper się planuje...
Dołączył: 29 Lis 2009 Piwa: 2/31 Skąd: Dolny Śląsk+Bawaria
|
Wysłany: 2009-12-28, 19:30
|
|
|
,,ciśnienie ma takie samo :-)''
Widzę, że temat ma już brodę ale jest ciągle aktualny . To bardzo dobrze, ponieważ gazów lekceważyć naprawdę nie wolno
Pamiętamy piękne czasy, kiedy napełnialiśmy wszelkie butle na każdej stacji z LPG i jakoś nikt nie mówił wtedy, że to jest niebezpieczne. Po prostu nic szczególnego się nie działo! A wożenie butli po zatłoczonych drogach, przez miasta , itd. to niby jest bezpieczne?! Napełnianie tak naprawdę niebezpieczne stało się zapewne dopiero wtedy, gdy skutecznie zadziałało gdzieś tam odpowiednie ,,lobby'' .
Zresztą, przemierzając naszą Ojczyznę we wrześniu, zatankowałem po drodze butlę jeszcze ,,poniemiecką'', tę która przyjechała razem z moim kamperkiem z Berlina
Adi O ile się orientuję, to ciśnienia w tych butlach chyba nie są jednakowe, w póżniejszym czasie dokładnie się dowiem. Faktem jest, że używając małych butli (3 i 5 kg) nie używamy reduktora, natomiast przy dużej zazwyczaj tak (lub jest kryza z bardzo małym pOTWORKIEM)).
Sprawdżmy to dobrze, aby nie skończyć jak mój teść...
,,W powietrze wylatuje się tylko raz '' |
_________________ BOGDAN
,,Po co uczyć się na własnych błędach? Lepiej uczyć się na cudzych...
...sukcesach'' |
|
|
|
|
andreas p
Kombatant
Twój sprzęt: Bürstner Nexxo t690G
Nazwa załogi: ARKA:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2008 Piwa: 15/43 Skąd: Bad Driburg
|
Wysłany: 2009-12-29, 06:57
|
|
|
Adi ma racje, reduktory nie sa do dekoracji,tylko dla naszego bezpieczenstwa. |
_________________ Nadszedl czas .
zabawy i wypoczynku
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2009-12-29, 10:00
|
|
|
Witam ,
W chwili użycia butli 1 kg. napełnionej propanem bez użycia reduktora grozi to małą eksplozją (propan ma większe ciśnienie).Więc reduktora należy używać zawsze , czy to butla 1kg czy 11kg.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
krzysioz
weteran
Twój sprzęt: Weinsberg Orbiter
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Piwa: 65/64 Skąd: Płóczki Dolne
|
Wysłany: 2009-12-29, 11:50
|
|
|
Co do cisnienia gazow w butlach , to kazda z nich ma wybite cisnienie robocze i cisnienie testowe ( najczesciej 150% cisnienia roboczego) - latwo wiec sprawdzic jakie moze byc maksymalne cisnienie robocze. Raczej nie jest ono zalezne od wielkosci butli ale rodzaju gazu - do jakiego sluzy butla)
Reduktory oczywiscie sa niezbedne ale raczej sa one czescia instalacji kampera a nie czescia butli. Chyba jednak stare ( a moze sa wciaz w sprzedazy ) palniki turystyczne wcale nie posiadaly reduktora i nakrecalo sie je na butle. Wydaje mi sie ze wszystko bylo zalatwiaone jakas kryza lub dysza.
Ot i sie powymadrzalem |
|
|
|
|
Oskar
zaawansowany
Twój sprzęt: T4 Multivan
Dołączył: 01 Kwi 2008 Piwa: 3/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-12-29, 14:10
|
|
|
Achoj! A jak jest z reduktorami?
Jak sprawdzić ich stan techniczny i ewentualnie kiedy wymieniać?
Pozdrawiam Oskar |
|
|
|
|
AMIGO
doświadczony pisarz Niepoprawny optymista
Twój sprzęt: Uniwersalny pseudomotokamper się planuje...
Dołączył: 29 Lis 2009 Piwa: 2/31 Skąd: Dolny Śląsk+Bawaria
|
Wysłany: 2009-12-29, 16:32
|
|
|
Adi ma racje
W kwestii ciśnień i reduktorów - uchylam czapkę przepraszam niedoszłe ofiary oraz dziękuję za oświecenie.
Bogdan
Ps. Wsadziłem kij w mrowisko, ale za to jak teraz pięknie jest to wytłumaczone |
_________________ BOGDAN
,,Po co uczyć się na własnych błędach? Lepiej uczyć się na cudzych...
...sukcesach'' |
|
|
|
|
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2009-12-30, 12:48
|
|
|
Witam.
Tytułem sprawdzenia,dwa razy wypociny w tym temacie i nic.Mirek |
|
|
|
|
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2009-12-30, 16:39
|
|
|
witam.
Może teraz.W temacie reduktorów.W naszym kraju jak kto uważa natomiast u zachodnich sąsiadów obowiązkowo reduktory i węże gazowe po 10 latach od daty produkcji wymiana.Sprawność reduktorów sprawdzana jest przy każdej kontroli szczelności układu gazowego a więc co 2 lata.Temat butli. gaz w sprawnej technicznie i prawidłowo napełnionej butli ma ciśnienie 5 do 7 barów w temperaturze otoczenia + - 20 stp.C Przy wzroście temp. o 3 stp ciśnienie w duyli podnosi się o 1 bar.Nie trwa to w nieskończoność gdyż przy ciśnieniu 17 bar następuje samoczynne zadziałanie zaworu bezpieczeństwa w zaworze butli i gaz się "ulatnia"na zewnątrz niezależnie czy butla jest włączona w obieg czy stoi swobodnie.Zawór bezp. nie jest widoczny.W reduktorze jest również zawór bezp.chroniący układ gazowy w pojeżdzie.Włączniki gazu przy odbiornikach gazu są przystosowane do pracy pod ciśnieniem 30,50mbar. przy uszkodzeniu reduktora gaz byłby podany na włączniki pod ciśnieniem 5,7 barów i mógłby je uszkodzić a tym samym gaz znalazłby się w pojeżdzie.Zawór bezp. przy reduktorze wypuści w tym wypadku gaz w pomieszczeniu buti dlatego należy pozostawiać drożne otwory w podłodze.Zawory bezpieczeństwa znajdują się w zaworach butli 5 11 33 kg,natomiast przy butlach 2,3kg/niebieskich/ nie występują.Przed przyłączeniem reduktora należy wkręcić ekstra zawór bezpieczeństwa/ ten przypadek ma miejsce w małych kamperach typ VWT4 itp.
Odbiorniki gazu przykręcane bezpośrednio na butle to inna bajka gdyż są używane na zewnątrz.Generalnie nie występuje używanie butli gazowych/ w przyczepach,kamperach,jachtach,samochodach ciężarowych/bez używania reduktora. Miłego dnia wszystkim Mirek |
|
|
|
|
|