Jaką wybrać trasę na Rumunię i Bułgarię kamperem? |
Autor |
Wiadomość |
ficeusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 24 Cze 2009
|
Wysłany: 2009-06-24, 13:36 Jaką wybrać trasę na Rumunię i Bułgarię kamperem?
|
|
|
Cześć wszystkim. Wybieramy się na przełomie lipca i sierpnia kamperem na południe. Mamy 12, może 13 dni. Cel - Rumunia i Bułgaria.
Czy ktoś może polecić jakąś atrakcyjną (sprawdzoną) trasę?
Dzięki z góry! |
|
|
|
|
kalinin
weteran mirek@kalinin.pl
Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 398/477 Skąd: Jedlińsk k/Radomia
|
Wysłany: 2009-06-27, 09:20
|
|
|
Przeczytaj relacje z wyjazdów, znajdziesz tak wiele ciekawych i cennych informacji |
_________________ Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny. |
|
|
|
|
DarekK
zaawansowany
Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2008 Piwa: 4/9 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2009-06-27, 15:33
|
|
|
I jeśli coś Cię zainteresuje pytaj o konkrety - napewno każdy chętnie podzieli się wiadomościami. Na początek - przy granicy najtańsze paliwo ale również najmniej dostaniesz za walutę w kantorach. Opłaca się wymienić aby na winietkę starczyło. Co do wymiany - w Rumuni czasami - w Bułgarii normalka że najlepszy przelicznik jest w banku. Wydaje mi się że opłaca się dojechać do morza a następnie wybrzeżem do Bułgarii. |
_________________ Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
|
|
|
|
|
ficeusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 24 Cze 2009
|
Wysłany: 2009-07-10, 18:12
|
|
|
Poniżej zamieszczam trasę jaką sobie wstępnie opracowaliśmy. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące poszczególnych miejsc na trasie, jakości dróg w poszczególnych fragmentach trasy, kempingów które polecacie bądź nie itd.
Z góry dzięki za pomoc!
Ruszamy z Krakowa, wracamy do Warszawy.
Punkty na trasie, gdzie chcemy się zatrzymać na krótszą lub dłuższą chwilę:
1) Cluj Napoca
2) Targu Mures
3) Sighisoara
4) Sibiu
5) Jezioro Vidaru na Trasie Transfogarskiej
6) Pitesti
7) Bukareszt
8) Burgas
9) Tulcea
10) Voronet
11) Sapanta
Trasa:
Kraków -> Oradea -> Cluj Napoca -> Sighisoara -> Sibiu -> Pitesti (trasą transfogarską) -> Bukareszt -> Ruse -> Razgrad -> Shumen -> Burgas -> Tulcea -> Voronet -> Sapanta -> Satu Mare -> Mateszalka -> Vasaroameny -> Kisvarda -> Sarospatak -> Slovenske Nove Mesto -> Sacurov -> Vranov nad Toplou -> Stropkov -> Svidnik -> Barwinek -> Rzeszów -> Ostrowiec -> Radom -> Warszawa
W sumie wychodzi około: 3400km |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2009-07-12, 11:59
|
|
|
Fajne miejsce do stania na dziko.
Ogrodzony plac z knajpką,kiblami,prysznicem.20 m.do piaszczystej plaży z leżakami ,parasolami i natryskami.Wszystko za 5 lewa(ok.10 zł.)
2,5 km.od trasy Obzor-Nesebar w kierunku na Emonę
Namiar gps N 42st 45min 13.53sek E 27st 53min 17.95sek |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
ficeusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 24 Cze 2009
|
Wysłany: 2009-07-12, 21:37
|
|
|
ficeusz napisał/a: | Poniżej zamieszczam trasę jaką sobie wstępnie opracowaliśmy. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące poszczególnych miejsc na trasie, jakości dróg w poszczególnych fragmentach trasy, kempingów które polecacie bądź nie itd.
Z góry dzięki za pomoc!
Ruszamy z Krakowa, wracamy do Warszawy.
Punkty na trasie, gdzie chcemy się zatrzymać na krótszą lub dłuższą chwilę:
1) Cluj Napoca
2) Targu Mures
3) Sighisoara
4) Sibiu
5) Jezioro Vidaru na Trasie Transfogarskiej
6) Pitesti
7) Bukareszt
8) Burgas
9) Tulcea
10) Voronet
11) Sapanta
Trasa:
Kraków -> Oradea -> Cluj Napoca -> Sighisoara -> Sibiu -> Pitesti (trasą transfogarską) -> Bukareszt -> Ruse -> Razgrad -> Shumen -> Burgas -> Tulcea -> Voronet -> Sapanta -> Satu Mare -> Mateszalka -> Vasaroameny -> Kisvarda -> Sarospatak -> Slovenske Nove Mesto -> Sacurov -> Vranov nad Toplou -> Stropkov -> Svidnik -> Barwinek -> Rzeszów -> Ostrowiec -> Radom -> Warszawa
W sumie wychodzi około: 3400km |
Jeśli ktoś ma doświadczenia i może poradzić, które odcinki powyższej trasy można jechać w nocy (drogi w miarę OK) a które absolutnie nie (drogi dziurawe i niebezpieczne) to będę wdzięczny. |
|
|
|
|
rafs
początkujący forumowicz
Dołączył: 17 Maj 2009
|
Wysłany: 2009-07-12, 22:26
|
|
|
A jak przedstawiają się ceny na granicy rumuńsko-bułgarskiej? Gdzie najlepiej przekraczać? |
|
|
|
|
DarekK
zaawansowany
Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2008 Piwa: 4/9 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2009-07-13, 10:22
|
|
|
rafs napisał/a: | przedstawiają się ceny na granicy rumuńsko-bułgarskiej? |
Wama Veche - za darmo (winietka w Bułgarii tak jak na każdym przejściu ). |
_________________ Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
|
|
|
|
|
darek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW T3 Dehler
Dołączył: 03 Wrz 2008 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-07-14, 18:57
|
|
|
W Ruse zapłacisz za most kilka euro, później nie jedź wg GPS do Burgas bo droga jest okropna , lepiej jedź autostradą do Warny i później na południe do Burgas.,
My wyjeżdżamy 18 tego rano przez Ukraine, póżniej przez Constante do Vama Veche , może sie spotkamy , kto wie.
jedziemy ekipą na dwie fury |
|
|
|
|
wbobowski
Kombatant moder
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 353/133 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2009-07-15, 17:02
|
|
|
Wkrótce opiszę podróż przez Rumunię i Bułgarię, ale w temacie Grecja |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
|
|
|
|
|
ficeusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 24 Cze 2009
|
Wysłany: 2009-07-20, 23:21
|
|
|
Poniżej specyfikacja techniczna kampera, którym już wkrótce jedziemy do Rumunii. Powiedzcie fachowcy czy to auto nadaje się np. na trasę transfogarską? I w ogóle co o nim myślicie? Da się tym przejechać 3000km bez niespodzianek?
Fiat Roller 41
Camper na podwoziu Fiata Ducato 6-osobowy.
SPECYFIKACJA JM Roller 41
Podwozie Fiat Ducato 1.9 JTD
Pojemność silnika cm3 1900
Maksymalna moc EEC KM 90
Skrzynia biegów 5 + wsteczny
Napęd przednie koła
Rozstaw osi mm 3200
Wspomaganie kierownicy tak
MIARY I WAGI
Długość zewnętrzna mm 5880
Szerokość zewnętrzna (max.) mm 2220
Wysokosć zewnętrzna (max.) mm 3125
Wysokosć wewnętrzna mm 1990
Homologowana ilość miejsc 6
Całkowita dopuszczalna masa kg 3400
CZĘŚĆ MIESZKALNA
Ilość miejsc 6
Łóżko nad kabiną (dł x szer) mm 2100 x 1450
Pojedyncze łóżko w części jadalnej (dł x szer) mm 1850 x 650
Podwójne łóżko w części jadalnej (dł x szer) mm 1850 x 1250
KUCHNIA
Ilość palników szt 3
Lodówka ( pojemność ) l 75
ZBIORNIKI ( woda/gaz)
Zbiornik świeżej wody l 100
Zbiornik zużytej wody l 75
Butle z gazem KG 2 x 15
Ogrzewanie gazowe KCAL 3000
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Dodatkowy akumulator AH 80
Gniazdo 12V - 220V tak
Panel kontrolny tak |
|
|
|
|
aw
trochę już popisał
Twój sprzęt: TOYOTA DYNA 100
Nazwa załogi: AW
Dołączył: 22 Mar 2009 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2009-08-06, 08:43
|
|
|
Wróciliśmy całkiem szczęśliwie z Rumunii i Bułgarii i nawet częściowo z Serbii. Nikt nas nie zjadł. Nie wierzcie w te historie. Ludzie są mili i uśmiechnięci - całkiem normalni. Mówienie źle o tych krajach jest krzywdzące.
Jak ktoś chce jakiś informacji to piszcie. |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-04-27, 22:18
|
|
|
Witam wszystkich !!!!
Jestem obecnie na delegacji w Bułgarii i mam parę , jak myślę istotnych informacji dla chcących się przeprawiac przez Dunaj :
1. Prom Calafat - Vidin : wjazd do portu 10 EUR , opłata za samochód / camper,bus 1+8 osób/ 23 EUR , od osoby 3 EUR . Do tego dochodzi "obowiązkowe " ubezpieczenie po stronie bułgarskiej 6-10 EUR w zależnosci od długości pobytu . Czas oczekiwania na prom 2-3 h
I jeszcze jedna sprawa : w weekendy z racji podniesienia opłat/ 3X /za promowanie TIRów trudno o zebranie pełnego promu a ten ........ czeka do skutku
2. Most Ruse - Giurgiu : bez kolejek , opłata za przejazd 6 EUR / za busa , campera/
PZDR> MILUS |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
AUTOJUR
Kombatant
Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
Wysłany: 2010-04-28, 06:39
|
|
|
Ficeusz zobacz opis mojego wyjazdu do Rumuni |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-04-28, 17:09
|
|
|
AUTOJUR napisał/a: | Ficeusz zobacz opis mojego wyjazdu do Rumuni |
Zdaje mi sie ,że ficeusz też był w Rumunii..... w tamtym roku . O ile pojechał bo oprócz pytania z tamtego roku o campera nic już po powrocie nie napisał .
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
|