|
|
Przesunięty przez: janusz 2009-08-19, 16:41 |
Co w/g was jest niezbędne a co można sobie spokojnie odpuści |
Autor |
Wiadomość |
darboch
Kombatant KMW_SILESIA
Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2009-09-08, 21:19
|
|
|
Bardziej obawiam sie o podjazdy niz o predkość,
Martwie sie takze o zjazdy a wiec jeszcze temat hamulcow sie kłania...ja w tym roku w Norwegii gdzies w gorach Jotunenheimen mialem problem z hamulcami w osobowce ...juz zaczely dymić
Jakie zdanie macie na temat turbo w aucie ? Czytalem rozne opinie ale chcialbym dowiedziec sie czegos od was. |
|
|
|
|
chris
zaawansowany
Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-09-08, 21:30
|
|
|
Wg. mnie najwyżej powolutku ale wszędzie dojedziesz. Jak się zagrzeją hamulce zrobisz przerwę. Hamulce odpoczną a Ty pooglądzasz widoczki dookoła. To samo przy podjazdach. Projektanci dróg przewidzieli takie sytuacje i zatok parkingowych na takich odcinkach jest sporo. Zresztą nie tylko w Skandynawii ale np. w Alpach. Kamperkiem tam jeszcze nie byłem ale Polonezem z Niewiadówką przejechałem sporo kilometrów. Też nie było problemu tylko postój trzeba było zrobić raz na jakiś czas. |
|
|
|
|
BiG Team
Kombatant
Nazwa załogi: Beata I Grzegorz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2007 Piwa: 53/39 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: 2009-09-08, 21:36
|
|
|
Do tej pory jeździlem 1,9 TD i problemów z podjazdami i zjazdami nie było, nawet zaskoczyło mnie to, że dość żwawo sobie radzi w górach. Jeśli chodzi o hamulce to też nieźle, trzeba hamować silnkiem i będzie OK. |
_________________ Najlepsze, co może nas spotkać to ludzie, których kochamy, miejsca, które oglądamy oraz wspomnienia, które nam pozostaną
Beatka i Grześ |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-09-09, 17:59
|
|
|
darboch napisał/a: | przy kupnie auta mozna w jakis sposob sprawdzic stan turbosprężarki ? |
Pobieżnie niestety . Wzrokowo ściągnąć przewód dolotowy do kolektora ssącego i jeśli zobaczysz olej to nie jest różowo bo świadczy to o dużym zużyciu łożysk ślizgowych turbiny, co w konsekwencji może doprowadzić do "zaciągnięcia" oleju silnikowego i rozbiegania silnika= praktycznie destrukcja . Następnie słuchowo podnosząc obroty i słuchając jak głośno "gwiżdże" przy wchodzeniu na obroty jak długo się kręci i jak z obrotów schodzi, ale tu niestety trzeba wiedzieć czego się słucha i czy to co słyszysz jest OK ....HAHAHA wiesz tak czytam i stwierdzam ze cholernie ciężko opisuje się dźwięki to taka trochę rozmowa ze ślepym o kolorach ........ sugeruję zabranie ze sobą mechanika na takie weryfikacje albo podjechanie do warsztatu . Wtedy podłączą manometry i wszystko będzie jasne.
Nie wiem o której generacji silnika myślisz bo jeśli o JTD / HDI etc jak zwał tak zwał bo to to samo to sprawa jeszcze bardziej się komplikuje , oprócz czystej mechaniki masz jeszcze systemy sterujące układem doładowania mieszki podciśnieniowe elektrozawory sterowane RCO i wreszcie odpowiedzialny za wszystko kalkulator sterujący |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2009-09-14, 20:36
|
|
|
To Ty chcesz kupić, a On chce sprzedać,
pieniądze nie małe ale tylko Ty możesz określić czy się podoba czy nie
czy odpowiada bez reszty czy ciut na siłę
Po to jest to forum abyś był świadom różnic w zabudowach, układzie mebli
mocy silników itp. Alegro i mobile de podpowiada Ci widełki cenowe,
a członkostwo w CT nigdy nie bedzie wykładnikiem stanu auta.
Więc jeśli nie czujesz się na siłach, bierz ze sobą mądrzejszego w temacie i szoruj do potencjalnego zbywcy.
Jeśli Ci pasuje układ, rocznik, cena, to wydaje się interesujące,
pod warunkiem że auto nie ma wad ukrytych- życie |
|
|
|
|
darboch
Kombatant KMW_SILESIA
Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2009-09-14, 21:00
|
|
|
papamila napisał/a: | Więc jeśli nie czujesz się na siłach, bierz ze sobą mądrzejszego w temacie i szoruj do potencjalnego zbywcy |
Nie czuje sie na silacha wiec pytam i niekiedy pytania moga sie wydac glupie no ale.."nie ma głupich pytan sa tylko głupie odpowiedzi " skad mam zabrac kogos kto bedzie marnowal swoj czas na to zeby jezdzic za moim kamperem ??
papamila napisał/a: | Jeśli Ci pasuje układ |
z układem jest tak ,ze w kazdym pasuje mi cos innego...heheh |
_________________ Darek
Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
|
|
|
|
|
Bim
Kombatant Jacek
Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 124/89 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2009-09-14, 21:09
|
|
|
darboch napisał/a: | z układem jest tak ,ze w kazdym pasuje mi cos innego...heheh |
Nie ma idealnego rozwiązania układu wnętrza kamperka do tego sie dochodzi tak jak przy budowie domu pierwszy dla ...... itp
skoncentruj się na tym, żeby był sprawny technicznie
Decyzji zakupu tego wypatrzonego napewno nie podejmie nikt tylko TY |
_________________
|
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-09-15, 00:54
|
|
|
1. DLa mnie - zawsze silnik 2.5l
2. Turbina poprawia elastyczność jazdy na wyższych obrotach. Moc w tak dużych autach jest potrzebna zawsze. Jeśli się ładnie jeździ i dba o wymianę oleju regularną to nie ma żadnego problemu - pojeździ długo.
3.mój starszy wóz 2.5 TDI (wersja 110 KM) spalał z reguły 8-9 l/100 niezależnie od tego czy był załądowany czy nie, przy jeździe po górach palił więcej, natomiast miał jedną niewątpliwą zaletę - jazda po górach była równa i szybsza. Mając załadowany wóz jechałem równo redukując tylko do 4ki i drapiąc się 80 po niemieckich autostradach. W poprzednim aucie dostawczym miałem silnik 85 KM - fatalnie - czasami nawet trójka nie wystarczała nie mówiąc o tym jak mnie objeżdżały TIRy.
reasumując - Polecam silniki 2.5 z doładowaniem lub bez w Jumper/BOxer/Ducato '98-06. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Witold Cherubin
weteran
Twój sprzęt: SEA/ELNAGH - Fiat Ducato 2,3 TD
Nazwa załogi: włóczykije
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Piwa: 81/48 Skąd: Warszawa-Międzylesie
|
Wysłany: 2009-11-22, 22:28
|
|
|
marzena napisał/a: | Rozważając temat przychodzi mi do glowy pytanie:
JAKI SILNIK WYBRAC?
POJEMNOŚĆ 1.9 CZY 2.5, 2.8 td ITP.
Co radzicie? |
Moje doświadczenie wskazuje, że istotne są cztery parametry: ciężar kamperka, moc silnika, moment obrotowy i zużycie paliwa, a to wiąże się na ogół z pojemnością silnika i jego konstrukcją. Przy ciężarze kampera rzędu 3,5 t może się okazać, że silnik 1,9 l "widzi" wzniesienia dużo wcześniej niż kierowca. Ja wybrałem silnik 2,3 JTD (110 KM) i przy wadze kampera 3,5 t mogę jechać na autostradzie nawet 130 km/h, ale zwykle jeżdżę 110, na zwykłych drogach jeżdżę 80-90 km/h, a po górach nie czuję się zawalidrogą - jeżdżę z taką prędkością jak inne cięższe wozy. Zużycie paliwa średnio ok. 10 l/100 km też wydaje mi się przyzwoite. Ale jak ze wszystkim to jest kwestia indywidualnych upodobań, nadmiar mocy zawsze jest fajny, ale to niestety kosztuje, bo zużycie paliwa jest jednak większe w dużych silnikach.
Pozdrawiam |
_________________ Witek |
|
|
|
|
Yans
weteran wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Piwa: 106/1683 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 2009-11-23, 21:28
|
|
|
Witold Cherubin napisał/a: | Ale jak ze wszystkim to jest kwestia indywidualnych upodobań, nadmiar mocy zawsze jest fajny, ale to niestety kosztuje, |
Moim zdaniem koszty to główny czynnik decydujący przy większości wyborów. W przedziale cenowym "niższego pułapu "mamy do czynienia z silnikami 1,9 lub 2,5 litra...Luksusem staje się wtedy turbina. Jeżdziłem 2,3 JTD dostawczym . Posiada miły ciąg. To prawda. Tylko ,kolego znajdż mi campiórka do 30 tyś. z takim silniczkiem... Nam pozostaje się bujać z rozpędu... |
_________________ Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
A każdy dzień jest raz w życiu...
Tomek
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 259/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2009-11-23, 22:27
|
|
|
Witam ,
1) Szczelność zabudowy
2) Bezwypadkowy (co ma związek z 1)
3) Jak najmniejszy przebieg (stan licznika)
4) Pojemność i moc (sugeruję min. 2,5 i ok 100KM)
5) Rocznik
6) Stosunek ceny do stanu technicznego ( Sprawdzić na stacji diagnostycznej)
7) Układ w zabudowie ( nawet jak nie będzie optymalny można z tym żyć , jak to było napisane w innych postach ....przy drugim kamperku wie się czego się chce )
8) Długość kamperka ( ja mam rodzinkę 4os. - 2+2 i od razu braliśmy pod uwagę min. 6,5m. , mam 6,80m.)
9) Wyposażenie np. Klima , solar, itp.
10) Ilość poprzednich właścicieli.
To chyba najistotniejsze cechy którymi kieruję się przy zakupie Kamperka
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-11-23, 23:45
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | 1) Szczelność zabudowy
2) Bezwypadkowy (co ma związek z 1) |
Uważam, że dobrze naprawiony kamper często jest szczelniejszy od nowego - jakość montażu nowych kamperów w zakresie uszczelnień, kitów itp jest często fatalna i w wyrobach niemieckich też.
Oczywiście nie dotyczy to uszkodzeń naprawionych u "rzeźnika" przed sprzedażą przez handlarza oraz po dużych wypadkach gdzie buda dosłownie sie rozłazi. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|