Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5TD Temperatura silnika
Autor Wiadomość
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-12, 08:56   2.5TD Temperatura silnika

U mnie wskazuje około 80 stopni,jak jadę po górach podnosi się do 90,a silnik chyba pracuje ciszej.Może powinienem wymienić termostat.Jak jest u was?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-08-12, 09:39   

W dobrze nagrzanym silniku kasują się luzy, pewnie dlatego pracuje ciszej. Nasz Mietek przy niższej temperaturze "cykał", uciszał się w czasie jazdy pod górkę. Winny okazał się... pęknięty kolektor wydechowy (rozgrzany rozszerzał się i uszczelniał)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2009-08-17, 21:38   Re: 2.5TD Temperatura silnika

darek krupa napisał/a:
U mnie wskazuje około 80 stopni,jak jadę po górach podnosi się do 90,a silnik chyba pracuje ciszej.Może powinienem wymienić termostat.Jak jest u was?


To zupełnie normalna temperatura pracy,powinna mieścić sie w przedziale 85 a 95 stopni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2009-08-20, 22:50   

aby lać płyn a nie wodę...płyn spokojnie wytrzyma 100 a i 120*C.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-08-21, 07:06   

a najlepiej czysty glicol...
temp.silnika robi sie pare stopni nizsza..i....nie ''gotuje sie'' przy 100...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2009-08-21, 22:01   

temperatura super dobra. :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-24, 14:23   

Jeżdżę na płynie,dla świętego spokoju wymieniłem termostat ale nic to nie zmieniło.(temperatura otwierania termostatu 86 stopni)Widocznie tak ma być. :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-08-24, 23:41   

Głupio się przyznać, ale ja w ogóle wyrzuciłem termostat i tak jeżdżę :mrgreen: Jak by to kogo dziwiło, to objaśniam, że z powodu uszkodzonego termostatu (zawiesił się zamknięty) poszła mi uszczelka pod głowicą i to akurat w Austrii. Baaaardzo, bardzo przykre przeżycie a koszty jeszcze gorsze! :gwm Najpierw założyłem nowy ale przed wyjazdem przyśnił mi się ponownie zamknięty na amen termostat i rano zaraz go wyrzuciłem. Temperaturę mam co prawda niską, ale podróżuję kamperem właściwie wyłącznie w ciepłych porach oraz ciepłych krajach to nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy motoru ani zużyciu paliwa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-08-25, 07:43   

ja tez mam wywalony termostat...
na lato jest to NAJLPESZA i najbezpieczniejsza dla silnika OPCJA..
w zimie nie jezdze..a tak prawde mowiac..dopiero w zimie..termostat sie przydaje..aby nie bylo zimno w czasie jazdy..
w lato..lepiej by silniczek w upale sie nie przegrzewal..
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2009-10-31, 12:45   

Coś mi się wydaje, że u mnie też nie ma termostatu. Latem nie zauważyłem, teraz widzę, że się trochę dłużej rozgrzewa i od razu robi się ciepła chłodnica.
Przy okazji pytanie: gdzie jest korek spustowy płynu z bloku silnika ? - jeszcze nie szukałem. Zamierzam wymienić płyn chociaż mam w rachunkach serwisowych napisane, że niemcy wymieniali. Jednak po tym jak zrobili rozrząd jakoś im nie dowierzam.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-31, 15:24   

W bloku nie ma korka.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-10-31, 15:41   

darek krupa napisał/a:
W bloku nie ma korka.


:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Korek spustowy znajduje się pod kolektorem wylotowym :!:

PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-31, 15:45   

A to nie wiedziałem sprawdzę.A może w moim nie ma 2.5TD 93r?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2009-10-31, 21:39   

Witaj
Temperatura powinna być ok 90st. Diesel lubi ciepło.
Pozdrawiam
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2009-11-01, 14:40   

MILUŚ napisał/a:
darek krupa napisał/a:
W bloku nie ma korka.


:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Korek spustowy znajduje się pod kolektorem wylotowym :!:

PZDR> MILUŚ :spoko

Chyba tylko w SUBARU nie miałem spustu, ale tam był silnik "boxer", węże chłodnicy były nisko i można było spuszczać zdejmując wąż. Było tam tylko 3,5l płynu.
Tutaj jest 10,6l w/g instrukcji. Ten korek pod wydechem rzeczywiście wygląda niepozornie - dzięki za podpowiedź.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***