Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2010-04-23, 12:04
Ładowanie akumulatora samochodowego z ładowarki zabudowy
Autor Wiadomość
Waldi102 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2009-10-08, 20:08   Ładowanie akumulatora samochodowego z ładowarki zabudowy

gdy tak usprawniałem i sprzątałem swój nowy nabytek doprowadziłem do rozładowania akumulatora od rozrusznika. ponieważ nie miałem innej ładowarki postanowiłem wykorzystać ładowarkę akumulatora kabinowego. W tym celu, gdy już naładował się akumulator części mieszkalnej zwarłem plus bat1 i bat2. Po kilkunastu godzinach obydwa akumulatory zostały naładowane do 14,5V. Takie rozwiązanie wydaje mi się, że jest idealne na naładowanie obydwu akumulatorów bez dodatkowego prostownika przy dłuższym postoju. Dorobie specjalny przełącznik, któy będa mógł włączyć np. w zimie lub po dłuższym pobycie na campingu.

91008-1933.JPG
Plik ściągnięto 91 raz(y) 189,07 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1595/2326
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-10-08, 20:54   

Wielu z nas już takie hebelki do łączenia i rozłączania obu akumulatorów zastosowało. Jednak w starych modelach należy pamiętać o rozłączeniu obu akumulatorów, a także odłączeniu 230 V przed uruchomieniem silnika.

Pamiętaj także, że niedobrze jest łączyć oba akumulatory, gdy jeden jest naładowany na max, a drugi rozładowany. Powinny być na podobnym poziomie rozładowania i mieć zbliżoną pojemność. :spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Ostatnio zmieniony przez Tadeusz 2009-10-08, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Waldi102 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2009-10-08, 21:25   

No to wymyśliłem to jeszcze raz. Jaki ten świat ograniczony. Oczywiście należy odłączyć 230 V przed odjazdem. Są znane takie rozwiązania w których może być podłączone napięcie zewnętrzne, ale to chyba jest stosowane tylko w trolejbusach. :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-10-08, 23:39   

Tadeusz napisał przed uruchomieniem silnika, a nie przed odjazdem. Jeśli zaczniesz krecić rozrusznikiem możesz:
- spalić prostownik
- spalić zworę akumulatorów
- spalić kable akumulatora nadwoziowego
- spalić się żywcem w kampreze gdy rozgrzane cienkie kable zapalą nadbudowę.

Jeśli masz jeden z akumulatorów całkowicie rozładowany to albo przepnij prostownik bez łączenia akumulatorów albo połącz akumulatory ale nie za pomocą zwory lecz za pomocą żarówki reflektorowej. Proces ładowania będzie wolniejszy, ale nie będzie powodował przepływu dyżych prądów między akumulatorami co nie wpływa pozytywnie na ich żywotność.

Bardzo ważne jest również to co napisał Tadeusz czyli zbliżona pojemność akumulatorów
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Waldi102 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2009-10-09, 00:12   

Żartowałem. Znam się trochę na elektryce i wiem o wszystkich zagrożeniach.
Jednak to trochę dziwne, że producent nie przewidział ładowania akumulatora rozruchowego. Przełącznik który zamontuje będzie miał sygnalizację co by nie zapomnieć o rozłączeniu przed odpaleniem silnika, a może nawet zamontuje na tym zwarciu bezpiecznik np. 5A, lub żarówkę np. zwykłą 60W na 230V co by ograniczyć prąd. Ładowanie małym prądem będzie działało, ale większe prądy już nie popłyną.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-10-09, 00:17   

Żarówka może być nawet reflektorowa - 12V. I to nawet ze zrównoleglonymi włóknami - popłynie maksymalnie 3-4 A. Co do przełącznika - najlepiej byłoby zastosować obrotowego pakieciaka ze starych rozdzielni. Takiego 4-ro pozycyjnego. Miałbyś wtedy wszystkie opcje.
ładuj 1
ładuj2
równoleglij przez żarówkę + bezpiecznik
równoleglij przez bezpiecznik

A i wytrzymałość styków solidna.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2009-10-09, 09:08   

Z reguły tak to zostało stworzone,
po podłaczeniu 230V ładują się oba akumulatory, rozruchowy i pokładowy
przy czym jest ustawiony priorytet na rozruchowy

a jest różnie,
czasem laik coś spartoli usiłując poprawić fabrykę,
również zbyt niskie napięcie ( o wyższym nie wspominam) potrafi zepsuć energoblok,
zdarzyło się również kuku przy uruchamianiu silnika w aucie podłączonym do 230V

a tykając ten temat
dziękuję serdecznie i gorąco pozdrawiam Marka z Garwolina (z Dorotą)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Witold Cherubin 
weteran


Twój sprzęt: SEA/ELNAGH - Fiat Ducato 2,3 TD
Nazwa załogi: włóczykije
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Piwa: 81/48
Skąd: Warszawa-Międzylesie
Wysłany: 2009-10-09, 09:23   

W moim kamperze też jest zainstalowane ustrojstwo, które po podłączeniu do sieci 230V ładuje oba akumulatory. Priorytet ma akumulator zasilający instalację zabudowy. Jak po zimie mam słaby akumulator rozruchowy to podłączam się do sieci i po paru godzinach mogę startować silnik (oczywiście po odłączeniu się od 230V). Ale staram się jeździć również w zimie, m.in. po to aby doładować akumulatory.
Pozdrawiam :spoko
_________________
Witek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-10-09, 09:59   

Wam to dobrze. Macie 2 akumulatory.... A u mnie jest 6... I tych w latarkach, GPS, telefonach, laptopach i latarkach nie policzyłem...
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2009-10-09, 11:09   

Witold Cherubin napisał/a:
staram się jeździć również w zimie, m.in. po to aby doładować akumulatory.

pytanie?
które akumulatory? :mikolaj
odpowiedż
nadzwyczajniej nasze ludzkie
i to rozumiem :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Witold Cherubin 
weteran


Twój sprzęt: SEA/ELNAGH - Fiat Ducato 2,3 TD
Nazwa załogi: włóczykije
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Piwa: 81/48
Skąd: Warszawa-Międzylesie
Wysłany: 2009-10-09, 15:03   

Hehe :mikolaj
no jasne, przede wszystkim ludzkie, ale te inne tyż, bo nic co ludzkie nie jest nam obce :mrgreen:
Pozdrawiam :spoko
_________________
Witek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2009-10-09, 19:39   

Witajcie.
W zabudowie MIRAGE panel czuwa nad akumulatorem zabudowy automatycznie z chwilą włączenia do sieci 230V. Natomiast akumulator silnika ma dodatkowe ładowanie /bezpieczne/ po włączeniu dodatkowego klawisza z kontrolką. Praktycznie oba akumulatory w każdej chwili są do użycia. Sprawdzałem to będąc na zlotach.
Pozdrawiam
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***