Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowa kategoria na "dostawczaki"
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-11-25, 12:54   Dodatkowa kategoria na "dostawczaki"

Czy może to być prawdą, czy fejk tak jak o zakazie jazdy nocą ?

https://autokult.pl/etsc-chce-zmiany-w-prawie-jazdy-dodatkowa-kategoria-na-dostawczaki,6954904702872096a
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2023-11-25, 18:19   

Zdaniem ETSC zasady dotyczące kierowców pojazdów dostawczych są zdecydowanie za łagodne. Szczególnie jeśli porównamy je z regulacjami dotyczącymi kierowców większych ciężarówek. Do prowadzenia auta dostawczego, którego całkowita masa nie przekracza 3,5 tony, wystarczy prawo jazdy kategorii B. ETSC chce, by w przyszłości takie osoby musiały przejść przynajmniej dodatkowe szkolenie, gdyż pomiędzy zachowaniem się auta osobowego i dużego samochodu dostawczego są istotne różnice. Szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych. Na marginesie warto dodać że takie lekkie "dostawczaki" często są mocno przeciążone, co dodatkowo potęguje ryzyko.

No prawie jakby pisali o 60% kamperów :-P
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-11-25, 22:21   

biurwokracja* szuka gdzie by tu jeszcze skomplikować to co do tej pory funkcjonowało
potem jeszcze na kombi, na SUV-y, na kampery, na terenówki i na latające dywany
cieszę się, że jestem już stary

* pasożyt żerujący na żywicielu
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-11-26, 09:03   

bert napisał/a:
biurwokracja* szuka gdzie by tu jeszcze skomplikować to co do tej pory funkcjonowało

Pozwolę sobie akurat w tym przypadku nie zgodzić się z Twoją opinią.
Jak chyba dobrze pamiętam niektóre wypożyczalnie kamperów mają zapis w regulaminie przekazania kampera najemcy odnośnie wieku i stażu za kierownicą.
Jakoś nie przemawia do mnie spotkanie na drodze 3,5 tonowego kampera dł ok 7m prowadzonego przez świeżo upieczonego kierowcę po zdanym egzaminie na "Toyocie Yaris" :shock:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2023-11-26, 10:09   

SlawekEwa napisał/a:
.....świeżo upieczonego kierowcę po zdanym egzaminie na "Toyocie Yaris" :shock:


A ilu z nas zdawało jeszcze na "maluchu" :haha:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2023-11-26, 10:11   

MILUŚ napisał/a:

A ilu z nas zdawało jeszcze na "maluchu"


Ja zdawałem na Syrence
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-11-26, 10:40   

SlawekEwa napisał/a:
bert napisał/a:
biurwokracja* szuka gdzie by tu jeszcze skomplikować to co do tej pory funkcjonowało

Pozwolę sobie akurat w tym przypadku nie zgodzić się z Twoją opinią.
Jak chyba dobrze pamiętam niektóre wypożyczalnie kamperów mają zapis w regulaminie przekazania kampera najemcy odnośnie wieku i stażu za kierownicą.
Jakoś nie przemawia do mnie spotkanie na drodze 3,5 tonowego kampera dł ok 7m prowadzonego przez świeżo upieczonego kierowcę po zdanym egzaminie na "Toyocie Yaris" :shock:


powiem tylko tyle: żyjemy w czasach kiedy prawda i rozsadek maja milczeć, bowiem głupota czuje się obrażana...


Nb. nic osobistego, by było jasne, chodzi mi wyłącznie o szerszy kontekst
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-26, 11:07   

Projekt zakazu jazdy nocą miałby dotyczyć młodych kierowców.

Natomiast większe wymagania wobec kierowców samochodów dostawczych ma dotyczyć kierowców wykonujących transport, bo w tym zakresie jest totalna dżungla.
Powiedzenie: "trzy palety, Polska - Chiny w trzy godziny" jest bardzo aktualne u przewoźników wykonujących taki transport.
Trzeba jeszcze dodać, że zabieranie ładunków po 2-3 tony samochodami dostawczymi to codzienność.

Ale wymagania wobec kierowców to tylko niewielka część porządkowania tego transportu.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-11-26, 11:20   

bert napisał/a:
i rozsadek

i właśnie o ten rozsądek mi [hura]
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 69/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-26, 13:07   

Cyryl napisał/a:
Trzeba jeszcze dodać, że zabieranie ładunków po 2-3 tony samochodami dostawczymi to codzienność.

I Twoim zdaniem wprowadzenie nowej kategorii nagle spowoduje przypływ zdrowego rozsądku u takich matołów?
Poza tym uważam, że załatwianie każdego problemu z nieodpowiedzialnymi kierowcami nowymi przepisami to przejaw jakiegoś myślenia magiczno-biurokratycznego u ludzi, którym władza zanadto uderza do głowy. Trzeba po prostu twardo i konsekwentnie egzekwować istniejące przepisy. Jeśli jakiś baran ładuje na dostawczaka 3 tony to trzeba mu przywalić taką karę żeby mu się odechciało raz na zawsze. Wyobrażenie, ze jak już dostanie inne prawo jazdy to nagle zmądrzeje jest infantylne.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 10/19
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2023-11-26, 13:19   

Dostawczaki dostawczakami, ale euroosłowie chcą ogólnie podzielić prawo jazdy kat. B na 2 kategorie - do 1,8t i 1,8-3,5t ...

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9304645,twoje-prawo-jazdy-juz-nie-wystarczy-unia-europejska-szykuje-rewolucje.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 69/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-26, 13:52   

A co z kartą woźnicy na bryczki jedno i dwukonne? :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2023-11-26, 15:54   

A czy prawko na T-72 wystarczy go prowadzenia Leoparda ? :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-26, 17:39   

Kazik II napisał/a:
Cyryl napisał/a:
Trzeba jeszcze dodać, że zabieranie ładunków po 2-3 tony samochodami dostawczymi to codzienność.

I Twoim zdaniem wprowadzenie nowej kategorii nagle spowoduje przypływ zdrowego rozsądku u takich matołów?...


Wydaje mi się, że nie bardzo się rozumiemy.
za nadto skupiłeś się na samych uprawnieniach.

Kiedy montujesz gniazdko elektryczne w swoim domu, to obojętnie jak to zrobisz, najwyżej Ciebie prąd popieści.

Ale jeżeli chcesz to robić u ludzi i brać pieniądze, to wypada abyś miał odpowiednie umiejętności I wiedzę jak to robić.

Mówimy tu o transporcie zarobkowym.

Nie chciałbyś aby przewoźnik zniknął z zaliczką bez wykonania Twojego zlecenia, aby Twój towar dojechał na czas i w stanie nienaruszonym.
A w razie zaginięcia lub uszkodzenia ładunku, abyś otrzymał satysfakcjonujące odszkodowanie.

Jeżeli mój kolega ma sklep z bagażnikami samochodowymi i dowozi towar z hurtowni do swojego sklepu, to kiedy dowiezie, w jakim stanie będzie towar i czy jest ubezpieczony, to jego sprawa.

Więc przypominam: ja piszę o transporcie zarobkowym.

Chodzi o to, aby transport zarobkowy do 3,5t DMC zaczął funkcjonować jak prawdziwy transport.

Powiedzmy, że łapią busa przeładowanego, kierowca wykonujący transport będzie musiał mieć list przewozowy, który musi zawierać wagę ładunku.
Nie wiem czy wiesz, ale dzisiaj za takie coś karany jest kierowca mandatem, przewoźnik grzywną i nadawca również grzywną.
Jeżeli nadawca wpisze w liście przewozowym 1t zamiast 2t, to gdy prawda wyjdzie na wadze, może odpowiadać za fałszowanie dokumentów.
Nie wiem czy wiesz, że dzisiaj w większości kamieniołomów, piaskowni i żwirowni nie załadują zespołu pojazdów ponad przepisowe 40t.
Oczywiście można jeszcze znaleźć takich co załadują do woli, ale jest ich coraz mniej.
Przy powtarzających się wykroczeniach, ITD może cofnąć licencję na transport i wtedy kicha.

Co więcej ITD może przeprowadzić kontrolę w przedsiębiorstwie i sprawdzić zlecenia transportowe i listy przewozowe z ostatniego roku.

Dzisiaj wykonując transport do 3,5t nie musisz mieć dokumentu zawierającego wagę, może być kopia faktury, WZ-ka itp. który znika po wykonaniu przewozu, no i oczywiście nie ma mowy o zleceniu transportowym, liście przewozowym i archiwizacji tych dokumentów.

Tu chodzi o poważniejsze i głębsze zmiany mające trochę uporządkować dżunglę jaka jest w transporcie do 3,5t DMC, a Ty widzisz tylko wymagania wobec kierowcy, nową kategorię prawa jazdy i nie dostrzegasz niczego więcej, no bo i po co jak Ciebie to nie dotyczy.

Kazik II napisał/a:
...Jeśli jakiś baran ładuje na dostawczaka 3 tony to trzeba mu przywalić taką karę żeby mu się odechciało raz na zawsze. Wyobrażenie, ze jak już dostanie inne prawo jazdy to nagle zmądrzeje jest infantylne.


to nie jest tak, że to jeden baran, na to zgadza się przewoźnik, ładujący i przyjmujący towar, a kierowca najczęściej ma tu najmniej do powiedzenia.
gdy masz 50-60 lat, wykształcenie, jesteś ustawiony w życiu łatwo powiedzieć: "odmawiam", ale gdy masz 20 lat nic nie potrafisz oprócz jeżdżenia autem i to jest pierwsza druga praca, to zaczyna już inaczej wyglądać.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/105
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-11-26, 17:57   

Cyryl napisał/a:
trzy palety, Polska - Chiny w trzy godziny

Chyba tutaj jest problem, tylko nie wiedzą jak się za to zabrać. Kierowca ciężarówki ma tachograf, a tutaj latają nie odpoczywając po kilkanaście godzin. Nie trzeba być przeładowanym , tylko presja czasu , więc cisną po 20h , a oczy jak u Chińczyka. Tutaj jest problem największy, nie pomijając oczywiście przeładowania.
Od dawna słychać że trzeba coś z patologią takiego transportu zrobić i raczej skierowane będzie do zarobkowego przewozu osób, towaru.
Artykuł na podobnej zasadzie napisany. Coś gdzieś słychać, ale nie wiadomo co.
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***