Przesunięty przez: janusz 2009-01-24, 19:52 |
Zużycie paliwa czyli ile pali kamper |
Autor |
Wiadomość |
Milano
zaawansowany
Twój sprzęt: Merc.Itasca
Nazwa załogi: Milano
Dołączył: 10 Wrz 2010 Piwa: 3/26 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2017-08-10, 02:53
|
|
|
To napiszę i ja.Chociaz post, powinien być raczej w temacie"Tu się chwalimy itd"
Podczas ost.podrozy z Gdańska na południe i powrót.Okolo 6tys.
Padł rekord ekonomicznej jazdy,tz.11.5l.
Kamper waży podczas podróży jakieś 4.600kg.Jest na bliźniakach.Dodat.skrzynia AB.Alkowa.
Oczywiście styl jazdy dziadkowy tz.max.90km/h.
Dla niedowiarków dodam , że jest świadek z CT.
A żeby nie było tak różowo.Spieszylismy się kiedyś na otwarcie Zlotu.
Jechałem wtedy na maxa.około 135km/h.Spalil około 16-17l.
Ps.Dodam tylko nieskromnie że jeżdżę zawodowo już 36lat.
Poj.silnika 2.7l. |
_________________ ''Bez gwiazdy nie ma dobrej jazdy !''
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-08-10, 06:50
|
|
|
Cytat: | jeszcze nie spalił mi więcej niż 10 l/1000 km |
Gdyby nie ten rekord "machającego Piotrauno", to bym nie zabierał głosu. Gratulacje
No i se pomachałem z wrażenia z rana dla rozprostowania kości.
Ps w temacie, bo już tu gdzieś pisałem. Ducato z 2012 r z silnikiem 2.0 MJ to zaraz po podkaszarce i agregacie najbardziej ekonomiczne urządzenie spalinowe . Jeśli chodzi o spalanie. Ostatnio przez przypadek na kilkuset kilometrowej trasie spalił mi 8,9 litra.
Starzeję się, nie wiem co zrobiłem źle? Skleroza. Musiałem chyba zasnąć. |
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-11-06, 13:22
|
|
|
Bronek napisał/a: | Cytat: | jeszcze nie spalił mi więcej niż 10 l/1000 km |
Gdyby nie ten rekord "machającego Piotrauno", to bym nie zabierał głosu. Gratulacje
No i se pomachałem z wrażenia z rana dla rozprostowania kości.
Ps w temacie, bo już tu gdzieś pisałem. Ducato z 2012 r z silnikiem 2.0 MJ to zaraz po podkaszarce i agregacie najbardziej ekonomiczne urządzenie spalinowe . Jeśli chodzi o spalanie. Ostatnio przez przypadek na kilkuset kilometrowej trasie spalił mi 8,9 litra.
Starzeję się, nie wiem co zrobiłem źle? Skleroza. Musiałem chyba zasnąć. |
No to w integralu spalanie wzrośnie do 12. |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-11-08, 06:43
|
|
|
Nie wiem czym to idzie ale te małe kampery palą mniej czyli masa wlasna więcej znaczy niż aerodynamika.
Ja mam długiego na 606 cm , masy nie znam ale pali 9.7 -9.9 L i to przy 110-120 licznikowo, tankuje na Szelu
|
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-11-08, 07:45
|
|
|
silny napisał/a: | le pali 9.7 -9.9 L i to przy 110-120 licznikowo, tankuje na Szelu |
Te stare silniki paliły mniej te w d. III juz więcej. Wniosek- kupować kanciaki. |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-11-08, 08:02
|
|
|
Jechałem do Nadarzyna i itd ok 1500 km. Jazda wyjątkowo spokojna, po drogach krajowych mniej jak 9 litrów, ale autostrady podniosły średnią spalania o 0,5 litra.
Tylko to była emerycka jazda w dobrym tego sensie, czyli rozsądna.
2,0 Mj 110KM 6m półintegra 2012r |
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-11-08, 08:23
|
|
|
Mój kamper się ustabilizował i pali 10,7.
Ale on malutki i może tyle palić.
Pewnie gdybym jeździł jak żółw to zszedłbym do 9 l.
Ale jakie ma to znaczenie. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-11-08, 09:33
|
|
|
Pisałem ,że kiedyś, to obok kosiarki, było najbardziej ekonomiczne spalinowe urządzenie jakie mam . Teraz gdy kosiarka jest w elektrycznym automacie , kamper wygrywa .
U mnie normalnie pali ok 10 l . Ale mam małego
I zależy to od prędkości maksymalnej przy tym silniku . takie mam wrażenie . Powyżej 105km/h, spalanie wzrasta m/w litr na sto, na każde 10km/h |
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-11-08, 09:45
|
|
|
Bronek napisał/a: | Ale mam małego |
Twój mały jest mniejszy od mojego o 1,5 , więc powinien proporcjonalnie mniej palić o jakies 20% |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-11-08, 10:20
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | Bronek napisał/a: | Ale mam małego |
Twój mały jest mniejszy od mojego o 1,5 , więc powinien proporcjonalnie mniej palić o jakies 20% |
No i się zaczęło
Jeden ma "małego", inny jeszcze mniejszego...
Panowie, ważne, że się sprawdza w akcji |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-11-08, 10:24
|
|
|
Roberto napisał/a: | Jeden ma "małego", inny jeszcze mniejszego... |
Dodam ,że w obwodzie mój też przewyższa Bronkowego
Niewiele to zmieni kiedy Bronek przejdzie metamorfozę zmiany sprzętu. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-11-08, 11:04
|
|
|
No i to jest powód do zmiany .
Dzięki
No może zgodnie z sugestią Pań ważniejsza jest tzw. "tęgość" . To teraz w końcu poznałem swą motywacje .
Będzie lekko krótszy ale grubszy .
Ferdek ... jeszcze raz : "Lepszy mały i wesoły jak duży i smutny" |
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2017-11-08, 11:31
|
|
|
Nie musi być duży ... ważne żeby był gruby i długi |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
Bazyli
Kombatant +125 punktów do życia po odpaleniu kampera
Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Mar 2011 Piwa: 195/183 Skąd: Lublin->BOTANIK
|
Wysłany: 2017-11-08, 11:40
|
|
|
Bronek napisał/a: | "Lepszy mały i wesoły jak duży i smutny" |
.. najgorsze jak jest smutny i ma spuszczoną głowę |
|
|
|
|
Mandus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2015 Piwa: 14/4
|
Wysłany: 2017-11-22, 16:46
|
|
|
A wracając do tematu - to ja zauważyłem 2 ciekawe rzeczy. Przypominam - Fiat 2.0MJTD 115KM - 7m, alkowa.
1.
Do 100km/h (licznikowo patrząc)- spala jakieś 10 - 10,5L - zależy jak wieje . Potem rośnie przynajmniej o 1L - 1,5L na kolejne 10km/h - znowu, zależy jak wieje
2.
Ale w te wakacje (żeby kamper nie miał tak lekko) dołożyłem mu łódź na tył- czyli kolejne 2000kg na haku. No i zastanawiałem się, czy to w ogóle ruszy z miejsca i jak będzie sobie radzić na trasie, w górach... Jeden kolega zapewniał mnie, że będzie super - miał to przerobione na tym samym silniku, tylko w blaszaku.
I wiecie co - kamper jechał prawie tak, jakby nic nie ciągnął - piszę "prawie" - bo rozpędzał się znacząco wolniej, ale jak już nabrał prędkości podróżnej na autostradzie (90 - 100km/h) to wchodził pod górki, że sam się dziwiłem. Na dystansie 1000km może z 7-8 razy tylko redukowałem z 5 na 4 bieg z powodu długich podjazdów. A spalanie? Średnio wychodziło około 12,8L /100km - wiec muszę ten silnik pochwalić, bo zaskoczył mnie i to podwójnie: że nie męczyłem się jadąc tym zestawem no i właśnie spalanie.
Dodam też, że pomimo letnich temperatur, upałów - kamper ani raz nie podniósł temperatury cieczy, oczywiście jechał na klimie itp. więc powiem, że ta jednostka jest bardzo udaną i przemyślaną konstrukcją. Ja już trochę różnych przyczep ciągałem po EU i wiem, jaka to może być męczarnia, jak auto ma słabe chłodzenie silnika (co wychodzi właśnie podczas ciągnięcia ciężkich przyczep) - i to czasem pomimo całkiem przyzwoitej mocy - wiec tym bardziej jestem pozytywnie zaskoczony. |
_________________ W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni... |
|
|
|
|
|