działanie pieca Truma C6000 |
Autor |
Wiadomość |
Roza
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil 770 HB
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 27 Mar 2010 Piwa: 103/18 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-10-08, 13:48 działanie pieca Truma C6000
|
|
|
szukałam na forum, ale nie znalazłam rozwiązania
od zakupu walczymy z piecem, już kilka razy zdążyliśmy zmarznąć, a na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak, że o 8 rano w aucie było ok. 4 st. do godz. 14 nagrzało się do 20 st. czy naprawdę tyle to musi trwać?
piec włącza się na ok. 7 minut na pełną moc, potem przez ok pół godziny dmucha, i znowu się włącza i znowu dmucha. auto duże, ale wydaje mi się, że coś jest nie tak? (nasz gdański serwisant wydaje się być bezradny) |
_________________ "...wszyscy jesteśmy Grekami na wygnaniu..." |
|
|
|
|
Dziabong
weteran
Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-10-08, 14:22
|
|
|
Nagrzewanie nadmuchem bardzo szybko podnosi temperaturę w aucie zwłaszcza że max grzanie to 6 kW. Zdecydownie jest feler. Miałem kiedyś podobne obiawy - wtedy okazało się że wypieła się rura od orzewania z pieca, po 5 minutach dział idealnie. Dla ułatwienia to była rura za piecem i trzeba było mieć jeszcze jeden łokieć więcej. |
_________________
|
|
|
|
|
Roza
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil 770 HB
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 27 Mar 2010 Piwa: 103/18 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-10-08, 14:31
|
|
|
a co powiesz o tych cyklach grzania 7 minut / 30 nadmuch? |
_________________ "...wszyscy jesteśmy Grekami na wygnaniu..." |
|
|
|
|
Dziabong
weteran
Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-10-08, 14:36
|
|
|
Było podobnie dlatego opisał nasz przypadek jescze. Czy z miejsca usutuowanaia pieca leci dużo ciepła?
Może macie inne uszkodzenie, nie jestem specjalistą, ale swoje naprawiłem sam. |
_________________
|
|
|
|
|
Camper Diem
Kombatant
Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-10-08, 18:12
|
|
|
sprawdzałem rury, ale siedzą na miejscu i są gorące. im dalej tym chłodniejsze, co zrozumiałe.
piec grzeje, ale bardzo powoli |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
|
Dziabong
weteran
Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-10-08, 21:11
|
|
|
Niestety moja wiedza się kończy, ale te rury powinny być gorące u wylotu - u mnie są, nawet jak dmuchawa kręci się wolno, choć temp spada z odległością i podziałem na kolejne wyloty. |
_________________
|
|
|
|
|
Camper Diem
Kombatant
Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-10-09, 07:18
|
|
|
dzięki Dziabongu za odpowiedzi
po nocy spędzonej w kamperze i temp. zewn. +2 st. czujemy się dobrze bo nie zmarzliśmy, ale co by było przy minus 10 st.?
obserwacje mamy takie, że piec grzeje świetnie, podczas kilkuminutowego nagrzewania dmucha ciepłym powietrzem, w tym czasie temp. podnosi się o 0,5-1 st., piec się wyłącza i nadmuch zmniejsza się (do minimum chyba). w ciągu pół godz. temp. spada o 0,5-1 st. i piec włącza się znowu, cykl się powtarza. chyba muszę znaleźć kogoś, kto się zajmie elektroniką |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
|
Camper Diem
Kombatant
Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-10-09, 07:43
|
|
|
TIMOT napisał/a: | Może to kwestia termostatu |
termostat, jak i dodatkowy czujnik temperatury, który serwis zainstalował po uzgodnieniach z "Krakowem" jest zlokalizowany przy drzwiach, ale faktycznie pod spodem jest wylot nawiewu. z tym że w ciągu 7 minut grzania temp. na termometrze zlokalizowanym przy termostacie podnosi się o 0,5 st. a piec się wyłącza i nadmuch zmniejsza nawet przy maksymalnej nastawie termostatu...
TIMOT napisał/a: | Pracują tam mili ludzie i na każde moje pytanie - czy to telefoniczne czy to via mail - odpowiadali z chęcią i skutecznością. |
będę musiał dzwonić. wcześniej zostawiałem sprawę serwisowi, bo co ja laik będę grzebał. no i lato było i trudno było wypróbować działanie pieca
dzięki za podpowiedzi |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
|
Dziabong
weteran
Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-10-09, 08:11
|
|
|
Mam podobnie zainstalowany termostat pod sufitem na szafce obok drzwi, a wylot ciepłego niżej. Całą noc chodzi piec ( nataw na gałce 4-5 ) na minimalnych obrotach brz przerw. Wydaje mi się, że nie tu jest problem. Nad ranem było -3 st. |
_________________
|
|
|
|
|
Camper Diem
Kombatant
Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-10-09, 10:44
|
|
|
serwisant sugerował, że auto duże i piec nie wyrabia, ale nie daję temu wiary.
mnie zastanawia, że piec wchodzi na 2KW, potem 4KW, potem 6KW, cały czas wentylator na obrotach, ale po kilku minutach piec wyłącza się, wentylator wchodzi na minimum i przez pół godziny nie ogrzewa prawie w ogóle |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
|
Dziabong
weteran
Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-10-09, 10:51
|
|
|
Zmień serwisanta, to co opowiada to bzdury, też mamy spore auto i można urządzić w nim saunę!!! Tak jak pisałem poziom ogrzewania na 4-5 otwarte okienko w łazience i ciepło w aucie. |
_________________
|
|
|
|
|
IAAN
weteran
Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-10-09, 11:13
|
|
|
a może to wina termostatu czy piec można odpalic bez niego pomiąc termostat |
|
|
|
|
Camper Diem
Kombatant
Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-10-09, 11:17
|
|
|
Dziabong napisał/a: | Zmień serwisanta |
niestety nie znam nikogo innego w moich stronach
Irek napisał/a: | może to wina termostatu czy piec można odpalic bez niego pomiąc termostat |
termostat był wymieniany, ale efektu nie było. nie wiem jak odłączyć termostat, nie grzebię żeby czegoś nie zewrzeć |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
|
DAKOTA
stary wyga
Twój sprzęt: CARTHAGO chic T 4.9 nastepny tez T 4.9
Nazwa załogi: DAGOCIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Piwa: 12/20 Skąd: Wieden, Tarifa
|
Wysłany: 2010-10-09, 12:39
|
|
|
gdybanie , gdybanie sami znawcy
wymienic trzeba to
CEH Art. Nr. 34010-07100 ( 85371099 ) Listenpreis 234.83 + Steuer ) + motaz.+ dojazd
i bedzie dzialac , nie ty pierwszy musisz to wymienic i nie ostatni
Ps.
cena w euro |
_________________ http//kamper-meine-freiheit.blogspot.co.at/
Zaden Penis nie jest tak twardy jak zycie
|
|
|
|
|
DAKOTA
stary wyga
Twój sprzęt: CARTHAGO chic T 4.9 nastepny tez T 4.9
Nazwa załogi: DAGOCIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Piwa: 12/20 Skąd: Wieden, Tarifa
|
Wysłany: 2010-10-09, 13:16 Re: działanie pieca Truma C6000
|
|
|
a tu masz reszte
DAKOTA
50_53_Ersatzteil[1] Truma.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 2416 raz(y) 189,04 KB |
|
_________________ http//kamper-meine-freiheit.blogspot.co.at/
Zaden Penis nie jest tak twardy jak zycie
|
|
|
|
|
|