Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia
Autor Wiadomość
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-16, 15:36   

Darecki wybiea sie swoim kamperkiem na rajd i szuka w nim predkosci :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2011-03-18, 16:44   

Kochani ,dzięki wielkie za uwagi ,, :bukiet: ,,,,,,,,,,,,,ale przerzutkę chcę zmienić tylko ze względu ,aby ulżyć ARCE ,bo jak górkę zobaczy to ja się bardziej pocę ,założę skrzynię tradycyjną 5 biegową o nr.9 były one zakładane w 2,5 dieslach transitach 86/92 ,pasuje jak ulał , ,,,,,,,,,,,,założę i zobaczę ,jak nie wiele to da ,wymienię główkę w tylnym moście ,też już wiem gdzie można takową kupić ,,,,,dlaczego takie zmiany ,chcę Arcą jeździć do czasu jak pójdę na emeryturę :haha: czyli jeszcze 15 latek :shock: ,potem wypasik ciekawy i emerytura w Hiszpani ,albo Portugalii,,,,,,,,,,jak nie wystarczy na życie ,,,,,,,,,,najmę się gdzieś na plantację i będzie super ,nie mam zamiaru na emeryturze być władcą pilota ,lub działkowcem i sadzić kwiatki i w konkursach brać udział :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
czekam na chętnych za 15 lat , :bigok :bigok :bigok :bigok :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-03-18, 17:18   

ARCADARKA napisał/a:
założę skrzynię tradycyjną 5 biegową o nr.9 były one zakładane w 2,5 dieslach transitach 86/92 ,pasuje jak ulał

Dareczku..zanim to zrobisz sprawdz przełożenia swojej i tej od diesla..

poniewaz silnik diesel, kręci sie do ok 3tys obrotów, a benzynowy do ok 6tys...to skrzynia z diesla..w benzynie..moze byc baaaardzo ''krótka''
efekt bedzie taki..że będziesz cały czas ''mielił'' biegami....
ale..''mocy'' przybędzie na pewno.... :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2011-03-18, 17:21   

gino napisał/a:
ARCADARKA napisał/a:
założę skrzynię tradycyjną 5 biegową o nr.9 były one zakładane w 2,5 dieslach transitach 86/92 ,pasuje jak ulał

Dareczku..zanim to zrobisz sprawdz przełożenia swojej i tej od diesla..

poniewaz silnik diesel, kręci sie do ok 3tys obrotów, a benzynowy do ok 6tys...to skrzynia z diesla..w benzynie..moze byc baaaardzo ''krótka''
efekt bedzie taki..że będziesz cały czas ''mielił'' biegami....
ale..''mocy'' przybędzie na pewno.... :spoko


Grzesiu mój transit i 6 tyś obrotów ,chyba żartujesz ,co do dieselka masz rację ,założę i się sam przekonam ,,,,jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz :haha: :haha: :haha: :bigok :bigok :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-03-18, 17:33   

tak Dareczku..Twój silnik kreci sie do ok 6tys...
o ile pamietam, ma 105 czy 107KM przy 5200obr. /chyba ze masz wersje 90KM..nie wiem-obroty mniej więcej te same/
czyli...najwiekszy moment obrotowy masz przy 5200 wiec do 6tys..spokojnie go wkrecasz..

no nie na 4biegu oczywiście.. przy obecnej skrzyni..
ale na tej od diesla...będziesz pewnie tyle kręcił :haha:

Dareczku....przełożenia to czysta matematyka..tu nie ma ''pomyłek'' ...ani doświadczeń...nie trzeba sie ....przewracać :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
to działa jak przerzutki w rowerze....

pomysl dlaczego przy tym samym tempie pedałowania...na jednym przełozeniu jedziesz szybciej..na innym wolniej.... :spoko

nadal uważam że lepiej dołozyc coś...co będzie mocniej...pedałować na najwyższym biegu

ale...rób jak uważasz... :bigok
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-03-18, 18:49   

Dareczku ja by pomyślał nad opcją GINO, dobry motor ze sporym zapasem mocy można uchodzić za niewielkie pieniądze.Mając twoje doświadczenie sam go sobie zaadoptujesz.Masz wtedy na pewno spokój do emerytury.Wymiana skrzynki to półśrodek i roota do której na bak wrócisz.Słyszałem jak pracuje twój silnik i wiem że w nim jest jeszcze duch .Zawsze Ci tej mocy będzie brakowało.Domem masz kultowy i niepowtarzalny jak mu nowe serduszko fundniesz to dopiero "będzie klawo jak cholera" i po wszelkich kłopotach.Masz bardzo uniwersalne miejsce na motor i możliwości co nie miara.Ja wsadził bym coś mocnego i typowego np.V6 opla W automacie 211 koni na szrocie dobry za psi grosz kupisz cały zespół.Jest o tyko jeden przykład które można mnożyć.Kiedyś do gaza wpakowałem V6 od BMW wiesz jaka była jazda.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2011-03-19, 07:53   

MAWI napisał/a:
.Ja wsadził bym coś mocnego i typowego np.V6 opla W automacie 211 koni na szrocie dobry za psi grosz kupisz cały zespół.Jest o tyko jeden przykład które można mnożyć.Kiedyś do gaza wpakowałem V6 od BMW wiesz jaka była jazda.


Autko Darka jest pojazdem zabytkowym,więc takie zmiany chyba niestety nie wchodzą w grę. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-03-19, 08:46   

zbychu91 napisał/a:
MAWI napisał/a:
.Ja wsadził bym coś mocnego i typowego np.V6 opla W automacie 211 koni na szrocie dobry za psi grosz kupisz cały zespół.Jest o tyko jeden przykład które można mnożyć.Kiedyś do gaza wpakowałem V6 od BMW wiesz jaka była jazda.


Autko Darka jest pojazdem zabytkowym,więc takie zmiany chyba niestety nie wchodzą w grę. :spoko

no masz 100% racji...
i bez zezwolenia konserwatora...skrzyni tez nie mozna zmieniac... :ok

ja podpowiadałem Dareczkowi silnik forda
taki jak ma OHC tylko z wtryskiem EFI /w sumie mógłby wykorzystac nawet swój silniczek/

lub, i to najlepsze wyjście w/g mnie DOHC EFI 125KM
doskonały, bardzo mocny silniczek, i przy tym bardzo oszczędny...

ale...dajmy mu już spokój...zna nasze opinie, wezmie wszystkie ZA i PRZECIW i zrobi to..co uwaza za dobre dla siebie i kamperka
:spoko :ok
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Roller Team, Transit
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-19, 19:37   

Gino, jest odwrotnie niż pisałeś wczoraj:
załóżmy, że silinik diesla ze swoją skrzynią przy 3000 obr/min daje prędkość samochodu 100 km/h,
jeżeli Darek w miejsce diesla wstawi silnik benzynowy i rozkręci go do 6000 obr/min, to będzie jechał 200km/h :box
ALE jest jeszcze przełożenie przekładni głównej (w tylnym moście, zapewne inne w dieslach i benzynowych) no i ALKOWA :lol: (o której pisałeś wcześniej).

Pisząc na poważnie: kiedyś, jak jeszcze pasjonowałem się samochodami i miałem czas na na studiowanie danych technicznych, to ta różnica pomiędzy roboczym zakresem obrotów silników diesla i benzynowych była zwykle "korygowana" przełożeniem przekładni głównej; dlatego jeżeli da się odczytać przełożenia z obudów skrzyń biegów, to jest dobry pomysł- będzie wiadomo jaki efekt będzie po zamianie skrzyń. (przykładowe dane: I bieg: 3,45; II bieg: 1,96; III bieg 1,37; IV bieg: 0,968- czyli im mniejsza liczba, tym szybciej samochód jedzie, ale pamiętaj o alkowie ;) )

Jest jeszcze pytanie czy można bezkarnie kręcić szybciej skrzynią (w tej dieslowskiej, z założenia wszystko kręci się wolniej, bo silnik diesla kręci się wolniej niż benzynowy,
ale, z drugiej strony, skrzynia dieslowska z założenia przenosi większy moment obrotowy, bo diesel ma większy moment niż benzynowy- czyli powinna być mocniejsza). I bądź tu mądry :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-03-19, 21:18   

w sumie to wszytsko to tylko teoria..
dlatego, przy tego typu przeróbkach, nalezy się zastanowić i porównać charakterystye silników i przełożenie obu skrzyń. Diesle mają zupełnie inny moment obrotowy, który jest dostępny w niskim zakresie obrotowych silnika i wystepuje w sumie dośc krótko w porównaniu z silnikiem benzynowym, który , ma go znacznie wyżej i dłużej, stąd róznica w przełożeniach,byc może , a nawet na pewno równiez w tylnym moście,starszego typu Dieslem jeżdzi się w przedziale 2000-3500 i tak jest własnie dopasowana skrzynia-razem z dobranym do niej mostem....
podstawą tu , tak jak pisałem wczesniej..sa przełożenia tych skrzyń...i dyferków..


w pratyce, może byc tak jak piszęsz, lub na odwrót..

moze byc tak...że bedzie przyspieszał lepiej..i jechał wolniej..ale..równie dobrze, moze nie mieć sily ruszyc...ale jak sie rozpędzi..pojedzie szybciej....

bez danych..nic nie ustalimy.. :bigok

mysle że Darek jak juz przerobi..wszystko nam opowie... :bigok :bigok :bigok
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2011-03-19, 21:38   

tak :-P tak :-P ,wrażenia ,przekażę :bigok ,koledzy jeszcze raz dzięki :spoko ,skrzynia zamówiona :haha: tradycyjna 5 o nr 9
pozdrawiam
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_voyager 
zaawansowany


Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Piwa: 31/27
Skąd: FWS
Wysłany: 2011-11-01, 09:44   

Hmm, brakuje mi na forum wyników tego ciekawego eksperymentu - pewnie zostały udostępnione zainteresowanym na jakimś zlocie. Ale czy mógłbym prosić o uchylenie rąbka tajemnicy ?

Pozdrawiam
_________________
https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***