|
|
Skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-16, 15:36
|
|
|
Darecki wybiea sie swoim kamperkiem na rajd i szuka w nim predkosci |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2011-03-18, 16:44
|
|
|
Kochani ,dzięki wielkie za uwagi ,, ,,,,,,,,,,,,,ale przerzutkę chcę zmienić tylko ze względu ,aby ulżyć ARCE ,bo jak górkę zobaczy to ja się bardziej pocę ,założę skrzynię tradycyjną 5 biegową o nr.9 były one zakładane w 2,5 dieslach transitach 86/92 ,pasuje jak ulał , ,,,,,,,,,,,,założę i zobaczę ,jak nie wiele to da ,wymienię główkę w tylnym moście ,też już wiem gdzie można takową kupić ,,,,,dlaczego takie zmiany ,chcę Arcą jeździć do czasu jak pójdę na emeryturę czyli jeszcze 15 latek ,potem wypasik ciekawy i emerytura w Hiszpani ,albo Portugalii,,,,,,,,,,jak nie wystarczy na życie ,,,,,,,,,,najmę się gdzieś na plantację i będzie super ,nie mam zamiaru na emeryturze być władcą pilota ,lub działkowcem i sadzić kwiatki i w konkursach brać udział
czekam na chętnych za 15 lat , |
_________________ Darek |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-03-18, 17:18
|
|
|
ARCADARKA napisał/a: | założę skrzynię tradycyjną 5 biegową o nr.9 były one zakładane w 2,5 dieslach transitach 86/92 ,pasuje jak ulał |
Dareczku..zanim to zrobisz sprawdz przełożenia swojej i tej od diesla..
poniewaz silnik diesel, kręci sie do ok 3tys obrotów, a benzynowy do ok 6tys...to skrzynia z diesla..w benzynie..moze byc baaaardzo ''krótka''
efekt bedzie taki..że będziesz cały czas ''mielił'' biegami....
ale..''mocy'' przybędzie na pewno.... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2011-03-18, 17:21
|
|
|
gino napisał/a: | ARCADARKA napisał/a: | założę skrzynię tradycyjną 5 biegową o nr.9 były one zakładane w 2,5 dieslach transitach 86/92 ,pasuje jak ulał |
Dareczku..zanim to zrobisz sprawdz przełożenia swojej i tej od diesla..
poniewaz silnik diesel, kręci sie do ok 3tys obrotów, a benzynowy do ok 6tys...to skrzynia z diesla..w benzynie..moze byc baaaardzo ''krótka''
efekt bedzie taki..że będziesz cały czas ''mielił'' biegami....
ale..''mocy'' przybędzie na pewno.... |
Grzesiu mój transit i 6 tyś obrotów ,chyba żartujesz ,co do dieselka masz rację ,założę i się sam przekonam ,,,,jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz |
_________________ Darek |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-03-18, 17:33
|
|
|
tak Dareczku..Twój silnik kreci sie do ok 6tys...
o ile pamietam, ma 105 czy 107KM przy 5200obr. /chyba ze masz wersje 90KM..nie wiem-obroty mniej więcej te same/
czyli...najwiekszy moment obrotowy masz przy 5200 wiec do 6tys..spokojnie go wkrecasz..
no nie na 4biegu oczywiście.. przy obecnej skrzyni..
ale na tej od diesla...będziesz pewnie tyle kręcił
Dareczku....przełożenia to czysta matematyka..tu nie ma ''pomyłek'' ...ani doświadczeń...nie trzeba sie ....przewracać
to działa jak przerzutki w rowerze....
pomysl dlaczego przy tym samym tempie pedałowania...na jednym przełozeniu jedziesz szybciej..na innym wolniej....
nadal uważam że lepiej dołozyc coś...co będzie mocniej...pedałować na najwyższym biegu
ale...rób jak uważasz... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2011-03-18, 18:49
|
|
|
Dareczku ja by pomyślał nad opcją GINO, dobry motor ze sporym zapasem mocy można uchodzić za niewielkie pieniądze.Mając twoje doświadczenie sam go sobie zaadoptujesz.Masz wtedy na pewno spokój do emerytury.Wymiana skrzynki to półśrodek i roota do której na bak wrócisz.Słyszałem jak pracuje twój silnik i wiem że w nim jest jeszcze duch .Zawsze Ci tej mocy będzie brakowało.Domem masz kultowy i niepowtarzalny jak mu nowe serduszko fundniesz to dopiero "będzie klawo jak cholera" i po wszelkich kłopotach.Masz bardzo uniwersalne miejsce na motor i możliwości co nie miara.Ja wsadził bym coś mocnego i typowego np.V6 opla W automacie 211 koni na szrocie dobry za psi grosz kupisz cały zespół.Jest o tyko jeden przykład które można mnożyć.Kiedyś do gaza wpakowałem V6 od BMW wiesz jaka była jazda. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
zbychu91
zaawansowany w imię złotego,euro i dolara
Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2008 Piwa: 5/29 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2011-03-19, 07:53
|
|
|
MAWI napisał/a: | .Ja wsadził bym coś mocnego i typowego np.V6 opla W automacie 211 koni na szrocie dobry za psi grosz kupisz cały zespół.Jest o tyko jeden przykład które można mnożyć.Kiedyś do gaza wpakowałem V6 od BMW wiesz jaka była jazda. |
Autko Darka jest pojazdem zabytkowym,więc takie zmiany chyba niestety nie wchodzą w grę. |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-03-19, 08:46
|
|
|
zbychu91 napisał/a: | MAWI napisał/a: | .Ja wsadził bym coś mocnego i typowego np.V6 opla W automacie 211 koni na szrocie dobry za psi grosz kupisz cały zespół.Jest o tyko jeden przykład które można mnożyć.Kiedyś do gaza wpakowałem V6 od BMW wiesz jaka była jazda. |
Autko Darka jest pojazdem zabytkowym,więc takie zmiany chyba niestety nie wchodzą w grę. |
no masz 100% racji...
i bez zezwolenia konserwatora...skrzyni tez nie mozna zmieniac...
ja podpowiadałem Dareczkowi silnik forda
taki jak ma OHC tylko z wtryskiem EFI /w sumie mógłby wykorzystac nawet swój silniczek/
lub, i to najlepsze wyjście w/g mnie DOHC EFI 125KM
doskonały, bardzo mocny silniczek, i przy tym bardzo oszczędny...
ale...dajmy mu już spokój...zna nasze opinie, wezmie wszystkie ZA i PRZECIW i zrobi to..co uwaza za dobre dla siebie i kamperka
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
Andrzej_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team, Transit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-19, 19:37
|
|
|
Gino, jest odwrotnie niż pisałeś wczoraj:
załóżmy, że silinik diesla ze swoją skrzynią przy 3000 obr/min daje prędkość samochodu 100 km/h,
jeżeli Darek w miejsce diesla wstawi silnik benzynowy i rozkręci go do 6000 obr/min, to będzie jechał 200km/h
ALE jest jeszcze przełożenie przekładni głównej (w tylnym moście, zapewne inne w dieslach i benzynowych) no i ALKOWA (o której pisałeś wcześniej).
Pisząc na poważnie: kiedyś, jak jeszcze pasjonowałem się samochodami i miałem czas na na studiowanie danych technicznych, to ta różnica pomiędzy roboczym zakresem obrotów silników diesla i benzynowych była zwykle "korygowana" przełożeniem przekładni głównej; dlatego jeżeli da się odczytać przełożenia z obudów skrzyń biegów, to jest dobry pomysł- będzie wiadomo jaki efekt będzie po zamianie skrzyń. (przykładowe dane: I bieg: 3,45; II bieg: 1,96; III bieg 1,37; IV bieg: 0,968- czyli im mniejsza liczba, tym szybciej samochód jedzie, ale pamiętaj o alkowie )
Jest jeszcze pytanie czy można bezkarnie kręcić szybciej skrzynią (w tej dieslowskiej, z założenia wszystko kręci się wolniej, bo silnik diesla kręci się wolniej niż benzynowy,
ale, z drugiej strony, skrzynia dieslowska z założenia przenosi większy moment obrotowy, bo diesel ma większy moment niż benzynowy- czyli powinna być mocniejsza). I bądź tu mądry |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-03-19, 21:18
|
|
|
w sumie to wszytsko to tylko teoria..
dlatego, przy tego typu przeróbkach, nalezy się zastanowić i porównać charakterystye silników i przełożenie obu skrzyń. Diesle mają zupełnie inny moment obrotowy, który jest dostępny w niskim zakresie obrotowych silnika i wystepuje w sumie dośc krótko w porównaniu z silnikiem benzynowym, który , ma go znacznie wyżej i dłużej, stąd róznica w przełożeniach,byc może , a nawet na pewno równiez w tylnym moście,starszego typu Dieslem jeżdzi się w przedziale 2000-3500 i tak jest własnie dopasowana skrzynia-razem z dobranym do niej mostem....
podstawą tu , tak jak pisałem wczesniej..sa przełożenia tych skrzyń...i dyferków..
w pratyce, może byc tak jak piszęsz, lub na odwrót..
moze byc tak...że bedzie przyspieszał lepiej..i jechał wolniej..ale..równie dobrze, moze nie mieć sily ruszyc...ale jak sie rozpędzi..pojedzie szybciej....
bez danych..nic nie ustalimy..
mysle że Darek jak juz przerobi..wszystko nam opowie... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2011-03-19, 21:38
|
|
|
tak tak ,wrażenia ,przekażę ,koledzy jeszcze raz dzięki ,skrzynia zamówiona tradycyjna 5 o nr 9
pozdrawiam |
_________________ Darek |
|
|
|
|
chris_voyager
zaawansowany
Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Piwa: 31/27 Skąd: FWS
|
Wysłany: 2011-11-01, 09:44
|
|
|
Hmm, brakuje mi na forum wyników tego ciekawego eksperymentu - pewnie zostały udostępnione zainteresowanym na jakimś zlocie. Ale czy mógłbym prosić o uchylenie rąbka tajemnicy ?
Pozdrawiam |
_________________ https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|