Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - J5 przeróbka D na TD....czy to sie uda....

gino - 2011-04-12, 07:38
Temat postu: J5 przeróbka D na TD....czy to sie uda....
eMKa...
mam pytanko...
widze że chyba masz dostęp do serwisowej literatury..

może znajdziesz u siebie rysunki silników j5 2,5 d i 2,5 td
chodzi mi o róznice w osprzecie....co musze mięc..jakie wężyki, przewody,ruru, zaworki...aby skompletowac silnik TD mając D
:spoko




/edit/aby nie zasmiecac tematu dotyczacego FIATA przeniosłem dyskusje do PEUGEOTA ;)

eMKa - 2011-04-12, 07:40

niestety nie mam :? , mój swiat to Fiat ale popytam kolegę od Peugeota
donald - 2011-04-12, 07:41

Najważniejsze to miec tą T. :haha: :haha:
eMKa - 2011-04-12, 07:47

donald napisał/a:
Najważniejsze to miec tą T. :haha: :haha:


ale bez D co Ci zostaje... :roll: jedno i drugie ważne :haha: :haha:

gino - 2011-04-12, 07:49

no i bądz tu poważny.....
wariaty jedne.... :haha: :haha: :haha: :haha:

eMKa - 2011-04-12, 08:17

gino napisał/a:
może znajdziesz u siebie rysunki silników j5 2,5 d i 2,5 td


http://public.servicebox.peugeot.com/

gino - 2011-04-12, 08:25

eMKa napisał/a:
gino napisał/a:
może znajdziesz u siebie rysunki silników j5 2,5 d i 2,5 td


http://public.servicebox.peugeot.com/


Cytat:
Zawarte w niniejszej witrynie informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla warsztatów samochodowych
:(
WINNICZKI - 2011-04-12, 22:20

Gino jak wykombinujesz to o czym się domyślam, to wpadam do Ciebie kamperkiem na podobną wydumkę. :spoko U mnie co prawda Fiat ,ale jak przetrzesz szlaki i zadziała to w Peugeocie to i Fiata da sie przerobić.
Donat - 2011-04-13, 07:36

gino napisał/a:


może znajdziesz u siebie rysunki silników j5 2,5 d i 2,5 td
chodzi mi o róznice w osprzecie....co musze mięc..jakie wężyki, przewody,ruru, zaworki...aby skompletowac silnik TD mając D
:spoko


Gino mam dokładnie taka dokumentacje o jaka Ci chodzi ale to nie jest takie proste, silniki z turbo przede wszystkim mają natrysk oleju na denko tłoka, czego nie ma w wolnossących, poza tym maja inne pompy wtryskowe, inne wtryskiwacze a najważniejsze inny stopień sprężania poza tym głowice w turbo są zbudowane z innego stopu aluminium itp. itd. . Jest taka książeczka z serii Sam Naprawiam zatytułowana Citroen C25. W tej książeczce są dość fajnie opisane różnice w silnikach i co w tych silnikach można zamiennie stosować.
Tak więc konkluzja jest taka: na upartego da się założyć turbo do wolnossącego silnika, ale jeśli chodzi o trwałość takiego rozwiązania to niestety długo to nie pojeździ a ze względu na różnice w systemie zasilania efekt będzie zdecydowanie różnił się od fabrycznego rozwiązania. Odwrotnie da się zrobić i to skutecznie :-)

gino - 2011-04-13, 08:23

poniewaz nidgy takiej przeróbki nie robiłem...bładzę po omacku..wykorzystując jakąś tam malutka wiedze i doświadczenie..
ale...aby nie uczyc sie tylko na własnych,często kosztownych błedach...wole poszukac fachowej literatury...

Twoj post...wiele mi ''rozjasnia'' i.....w dużej częsci ..pokrywa z tym, co przypuszczałem..

jedynie..o chlodzeniu denka tłoka nie wiedzialem... :roll:
inne kolektory,inna pompa, inne wtryski,że silniki TURBO maja mniejsze spreżanie..wiedzialem..

samo rozpręzenie silnika-to nie problem
głowice, od turbo , samo turbo, kolektory, pompe, wtryski MAM ...

co do innej głowicy, prawde mówiąc , sugerowałem sie opisami aukcji allegro-z głowicami, w których sprzedający piszą że głowice sa jednakowe..i pasuja zarówno do D jak i TD
osobiście,wolałbym moja głowice uzyc..bo wiem że jest 20.000km temu przeze mnie zregenerowana..i 100% sprawna..i nawet nie musiałbym jej sciagać

ale teraz widze, że i tak musze ja sciagnac, pomierzyc...i porównac z ta od TD..

co gorsze..brakuje mi wszelkich rur do/wylotowych turbo, rurek do smarowania,podcisnien,i wiele wiele tego typu drobiazgów.....

i głównie o taki spis róznic mi chodzi...aczkolwiek..każda sugesta i info NA WAGE ZŁOTA..

krzysztofCz - 2011-04-13, 18:54

Czy nie prościej wymienić silnik :?: Dla zasadności można mu zrobić wcześniej kapitalkę.
gino - 2011-04-13, 19:09

no jak ma sie worek kasy...to pewnie że łatwiej...

mój silniczek..jest w b.dobrym stanie...nie bierze grama oleju, głowiczka idealna..
troszke kłopotów z pompa..ktora powinna byc zregenerowana...ale..cały czas chodzi..bez problemów..jedynie..paliwo sie z niej cofa..

mam cały silnik TD ..ale, nawet własnorecznie zrobiony remont....to jak na dzień dzisiejszy..dla mnie, za duzy koszt..

stąd pomysł...aby zrobic z mojego b.dobrego silniczka..silniczek TD..

ale..widze zbyt duzo kłopotów...
czuje.. ze ten sezonik pojeżdze jeszcze D w miedzy czasie po troszku uzbieram sobie nowe częsci do TD , w przyszła zime zrobie remoncik...i wrzuce do kamperka...

krzysztofCz - 2011-04-13, 19:52

gino napisał/a:
..jedynie..paliwo sie z niej cofa..

Miałem kiedyś taki problem w którymś z aut, dokupiłem za parę groszy zaworek zwrotny na wężyk paliwowy i po kłopocie.
A czy naprawdę tak Cię kręci by mieć turbinę, zyskasz trochę mocy, ale wyżyłujesz motor :lol:

gino - 2011-04-13, 20:02

nie chodzi mi o żyłowanie motoru...
ale..chciałbym bezpiecznie wyprzedzic tira... :-P

Donat - 2011-04-13, 22:33

Gino najlepszym rozwiązaniem będzie zrobić ten silnik turbo który już masz,masz już jakieś doświadczenie więc zrobisz go sam, nie jest to wielki koszt pod warunkiem że dół silnika jest OK. Bardzo często zdarza się że głowice w TD są popękane pomiędzy zaworami. Jeśli jest cała to wystarczy dotrzeć zawory i wymienić ich uszczelniacze i splanować głowice. Wszystkie części zamykają się kwotą ok 500 zł ( jeśli nie liczyć rozrządu) Jestem teraz na bieżąco bo właśnie składam swój silnik do mojego Hymerka. Dzisiaj poskładałem dół silnika jutro czeka mnie reszta z tym że ja robiłem wszystko tzn panewki, pierścienie i wał po prostu kapitalka.
Wracając do głowicy to D i TD maja wymiarowo identyczne głowice, różnią się materiałem z którego są wykonane, ale mogę z własnego doświadczenia powiedzieć że głowica od D założona do TD sprawuje się bardzo dobrze (przejechałem na takiej głowicy 250000km i dała rade. Napisz jeszcze jaki dokładnie masz problem ze swoja pompą wtryskową może coś na to poradzę.

Jeśli chcesz dokumentacje do tych silników to mam w pdf-ie, zajmuje to 96 MB, tylko nie mam gdzie tego wrzucić a na maila troszkę za duże.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group