|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Doradzić w spr. sprzęgła
1506edi - 2011-04-16, 13:07 Temat postu: Doradzić w spr. sprzęgła Witam
wiem że może suszę głowę ale mam problem,wymieniam sprzęgło-jestem przy montażu(Valeo)docisk pasuje,łożysko oporowe też,problem tkwi w tarczy.
Jeżeli przyjąć że tarcze montujemy dłuższą częścią piasty przez którą przechodzi wałek skierowaną do skrzyni,to mam problem nie wchodzi mi tarcza w koło zamachowe.W tę strone wystaja mi element ze sprężynami i owe plementy stanowią ośmiokąt,stara tarcza pasuje dwoma stronami.
Czyli krótko część wystająca z tarczy jest z drugiej strony niż w starej a ta plaska strona jest z odwrotnej.Mój błąd rozumowania czy możliwe że Valeo źle zmontowało część środkową,prace wstrzymano-dzięki za sugestie.
1506edi - 2011-04-16, 19:32
Może teraz ktoś doradzi.
Skorpion - 2011-04-16, 19:49
Ta nowa tarcza jest od innego samochodu,do kliku modeli pasujace sa tylko i wylaczne docisk i lozysko za to roznia sie tarczami .Musisz dokladnie przy zakupie podac rok a nawet miesiac produkcji ta tarcza moze byc do 1,9 lub do 2,5TD
IAAN - 2011-04-16, 20:27
http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=45
4 strona tematu masz moje zdjęcie jak wygląda tarcza sprzęgła mam książkę i twierdzę że w książce jest błąd
złożyłem wdług książki i po 15 km wyjmowałem zpowrotem
sprężyny ocierały o śruby mocujące koło zamachowe do wału dzwięk straszny opiłki sypały się sprzęgło sie slizgało
nie kupowałem nowej a przy demontażu nie zwrócilem uwagi jak było
uwierz jest tak jak na dolnym zdjęciu po montażu auto jezdzi już rok bez problemów
mój silnik to 2,5 d w peugocie j5
eMKa - 2011-04-16, 20:29
Co kupiłeś ? samą tarcze czy kpl. Podaj nr. z pudełka.Jeżeli kpl. Valeo to powinien być 801095, jeżeli sama tarcza to 803354
Ale jeżeli masz zamontowany zamiennik firmy"drucik" to możesz mieć kłopoty.
Niestety zdarza sie tak ze tarcza i docisk od różnych producentów nie pasują do siebie sam to przerabiałem .
Wiem że to boli ale najbezpieczniej jest montować kpl.
Generalnie sprzęgła są tak zbudowane że tarcze montuje sie wybrzuszeniem w kierunku docisku.
Jeżeli wystająca tulejka przeszkadza to nie jest tarcza do Twojego Silnika .Sprzedający brał pod uwagę 228x21 (średnica x zęby) a to nie wszystko.
1506edi - 2011-04-17, 18:04
Witam zakupiłem komplet do silnika 2428cm taki jaki mam,no to powiedzcie czy do tego ciu.....twa mozna cos kupić w komplecie bo nawet rozrząd mam składany bo jak rolki odpowiednie to pasek o wysokim zębie a jak pasek dobry to do kompletu same rolki a u mnie potrzebne z podstawami,teraz sprzęgło
-może przetoczyć ten minimalny kawałek metalu to nic nie zmienia w budowie
-wymienić śruby na płytsze koła zamachowego
czy do wydanych 500zł. kupić znowu tarcze?
-A moze w akcie złości roznitować 4 nity i obrócić środek tarczy będzie OK.
IREK a co w końcu zrobiłeś? bo kupno nowej nie gwarantuje spasowania z resztą
eMKa - 2011-04-17, 23:37 Temat postu: sprz. Coś mi tu nie pasi, Zwłaszcza tarcza sprz.Valeo.Powinna się wystającym elem.mieścić w docisku.
Jedź do sklepu i poproś żeby porównać tarcze z drugim kpl.Jeżeli nie mają to oddaj, bo to nie jest tarcza z tego kpl.Jeżeli odmówią to przedstaw problem.
Nie mam akurat Valeo bo nie trzymamy na stanie, ale mam LUCa dla Kolegi z CT i przesyłam foto.Ułożyłem tarcze na dwa sposoby na docisku.
IAAN - 2011-04-18, 07:52
ja nie kupowałem nowej tylko demontowałem aby wymienic uszczeliacz wału a nie zwrociłem uwagi jak było przy montażu wg książki okazało się że jest zle
u mnie krótszy do skrzyni biegów pasował jeżdrzę już rok bez problemów jak złożysz odwrotnie to sprężyny będą tarły o sruby wału i sprzęgło będzie sie slizgac nie do jazdy takie rozwiązanie
emka daje foto powiedziałbym że to pierwsze jest prawidłowo ułożone
1506edi - 2011-04-18, 18:17
Sprzęgło było w orginalnym opakowaniu i hermetycznej grubej foli,więc pytanie co będzie jak założę krótszą strona tego wpustu w kierunku skrzyni.I jak mam rozumieć że w książce jest źle,co mianowicie założenie tarczy.Założę więc tak jak pozwala ten zestaw.
airgaston - 2011-04-19, 22:35
Coraz bardziej podoba mi się fiat
bonusik - 2011-04-19, 22:50
Sprzęgło o numerze 801095 nie jest zestawem pasującym katalogowo do modelu Ducato 85.
Są dwa typy różniące się średnicą tarczy sprzęgła.
Valeo ma numery VAL826371 i VAL801094 .
Nie wiem jakim cudem na etykiecie jest napisane,że pasują do Ducato...
eMKa - 2011-04-19, 23:27
bonusik napisał/a: | Sprzęgło o numerze 801095 nie jest zestawem pasującym katalogowo do modelu Ducato 85.
Są dwa typy różniące się średnicą tarczy sprzęgła.
Valeo ma numery VAL826371 i VAL801094 . |
Wszystkie Sofim do 1994r czyli 2,5 D i 2,5 TD (włoski silnik) mają sprzęgło 801095
sprzęgło 826371 jest od silnika 2,5 ale CRD czyli silnika francuskiego.
Sprzęgło 801094 jest od silnika Fiat 1925 TD włoski (nie mylić 1905 silnik francuski)
Tarcza z 801094 jest wymiarowo jak tarcza z kpl. 801095, łożysko zdecydowanie inne, docisk nie pamiętam
do opisów na opakowaniach trzeba podchodzić z dystansem
bonusik - 2011-04-20, 11:12
eMKa napisał/a: | do opisów na opakowaniach trzeba podchodzić z dystansem |
Zgadza się,tylko ja nie wziąłem numerów katalogowych z opakowań ale z katalogu.
Niejednego zresztą.....ale to szczegół.
Ostatecznie zawsze można wziąć część pod pachę i dobrać na miejscu...
TomekW - 2011-04-20, 14:11
Z tymi sprzęgłami w Ducato to chyba stary problem...
Miałem kiedyś Ducato II 2,5 TDI. Kiedyś musiałem wyjąć silnik, żeby naprawić przerdzewiałą podłużnicę i okazało się, że tarcza była odwrotnie założona (albo nie ten model?) i ocierała o śruby na kole zamachowym. Co ciekawe, błąd musiał powstać jeszcze w Niemczech (kupiliśmy auto świeżo sprowadzone), a żeby było "pikantniej", jedynym poprzednim właścicielem auta w Niemczech była firma prowadząca... autoryzowany serwis FIAT-a!
airgaston - 2011-04-20, 14:21
Czy w tym aucie nie może być coś zrobione normalnie? Zaczynam się go bać
eMKa - 2011-04-20, 15:46
spokojnie, przez 20 lat zawsze znajdzie się jakiś rzeźbiarz co poprawia fabrykę , czasem ma to uzasadnienie, szkoda tylko następny właściciel o tym nic nie wie
1506edi - 2011-04-20, 20:23
Poskładałem założyłem jeszcze tylko dopracuje reszteę i dam znać co z tego wyszło,założyłem w jeden możliwy sposób.Łożysko oporowe jest takie same jak nowe wzrokowo.Ale przed zmontowaniem położyłem tarcze na nią docisk i zmieżyłem od punktu przyłożenia łożyska do początku zębów tarczy i tarcza z lewej z krótszym wałkiem czy druga strona z wystającymi sprężynami jest taka sama!,a stary komplet na leżąco zmontowany prawidłowo jest między tarczą a dociskiem bliższy o 7mm. od nowego.
Odezwe sie co z tego sie urodziło na razie świeta wędzenie,zakupy więc wszystko wolniej.
Pozdrawiam wszystkich i dzieki za pomoc-a sprzedający mi to sprzęgło w sklepie mnie olewa i mówi że reklamować by musiał do producenta a to to już dość długo itp......
1506edi - 2011-04-26, 19:38
Poskładałem odpaliłem wszystko pracuje lekko bez oznak problemu,czyli może ta tarcza ma tak pracować.I przy okazji mam wprawdzie ssanie ręczne ale one kończy się za deską rozdzielczą,pompa BOSCH,ma to być gdzies wpięte czy tam pracowała inna pompa?
|
|