Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - nie zapala silnik

prezes1960 - 2011-05-02, 15:23
Temat postu: nie zapala silnik
Nabyłem niedawno kampera fiat ducato z zabudowa Burstner i proszę o pomoc bo auto nie chce ze mną gadać ,a ja jestem zielony jeśli chodzi o dostawczaki!.Silnik odpalił po pociągnięciu i to po małym kawałku ,a nie gada ze mną z rozrusznika. Kupiłem nowy akumulator ale był słaby i wolno kręcił po naładowaniu jest cisza ,słychać tylko jakiś przekażnik i lekko przygasają kontrolki!.Pytanie jest taki czy już wyjmować rozrusznik ,czy może coś nie kontaktuje i to by trzeba sprawdzić.
Dodam że auto nie jeżdziło, albo uruchamiane sporadycznie od roku 2007

Ducaciak - 2011-05-02, 16:26

witam
sprawdź koniecznie rozrusznik
może szczotki może bendinks do wymiany.
jeśli masz diesla to nie radze odpalania na zaciąg!!! pasek przeskoczy i po zabawie!

który rok jaki motor i jaki model tego twojego kamperka?

Glass - 2011-05-02, 17:54

Sprawdź klemy ! Może są zanieczyszczone i przez to mają słaby kontakt.

Powodzenia :spoko

Glass

MILUŚ - 2011-05-02, 20:12

Przede wszystkim sprawdż masę silnika - radzę z autopsji :mrgreen:
prezes1960 - 2011-05-02, 21:11

Dzięki wszystkim za podpowiedzi,dodam że z pychu zapaliliśmy tylko dla tego żeby sprawdzić przed zakupem czy choć silnik działa.Kupiłem nowy akumulator i był nieco za mało naładowany ,jak spróbowałem to tylko terkotało takie białe pudełko nad akumulatorem.Kiedyś miałem problemy w mercedesie z rozrusznikiem i ktoś powiedział żeby puknąć młotkiem w bendiks i zadziałało wtedy i zadziałało i teraz ale akumulator slaby i bardzo wolno kręcił rozrusznik.PO doładowaniu już nie gada wcale!,tylko słychać jakiś przekażnik.
prezes1960 - 2011-05-02, 21:18