Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ściąganie samochodu.

gudmar - 2011-06-12, 22:25
Temat postu: Ściąganie samochodu.
Witam,
auto zaczęło mi lekko, naprawdę lekko ciągnąć w prawo, sprawdziłem opony, hamulce, zbieżność, ale nic nie pomogło. Co to może być? Najdziwniejsze jest to, że jak cofam to auto w lewo ściąga.

Pozdrawiam

Endi - 2011-06-12, 23:26

Należy sprawdzić resory, może być pęknięte pióro.
Oby nie główne.

Skorpion - 2011-06-12, 23:28

Tez tak mi sie wydaje ze to cos jest z zawieszeniem tylnego zawieszenia ,pekniete mocowanie resora lub samego resora :gwm :gwm :( :(
Malefisto - 2011-06-13, 09:45

Ja bylem na zbieżności w marcu gdyż jedno kolo przednie było troszkę przekoszone w prawo , prowadził się normalnie nie ściągał , po zrobieniu zbieżności koło się wyprostowało ale po dwóch dniach znów wróciło do poprzedniego stanu i tera auto ściąga w lewo.
Skorpion - 2011-06-13, 10:21

Sprobuj zamienic kola prawe na lewe powinno pomoc jezeli bedzie sciagac w przeciwpolozna to znaczy opony sa podtarte
TomekW - 2011-06-13, 10:28

Czasami za ściąganie odpowiedzialne jest zatarte łożysko poduszki kolumny McPhersona. Tyle, że wtedy ściąga raz na prawo, raz na lewo...
Grzegorz565 - 2011-06-13, 12:33

:lol: Czy była zrobiona całkowita geometria pojazdu ?A może tylko zbieżność przednich kół :lol: A pojazd wcześniej nie był po kolizji drogowej,może uderzyłeś w krawężnik lub wpadłeś w dziurę na drodze.Czy przed zbieżnością było sprawdzane ciśnienie w kołach :spoko
Srebrzanka - 2011-06-13, 13:52

Sprawdź odległości po obu stronach tylnego koła, we wnęce od krawędzi nakola do opony koła tylnego.
W mercedesach (sprinterach) często zcina śrubę mocowania belki tylnej i jedno z tylnych kół przesuwa się do tyłu. samochód zciąga, a kierownica w czasie jazdy na wprost, ustawia się do 20 stopni od położenia na wprost.
Może w dukato coś podobnego się przytrafiło.

roger - 2011-06-13, 14:30

Za utrzymanie toru jazdy odpowiedzialna jest tylna oś ..... a dokładnie odchylenie osi jazdy od geometrycznej osi samochodu ..... jeśli zbieżność jest OK szukaj przyczyny z tyłu .... ;)
Kuba L. - 2011-06-13, 20:45

Witam, mam identyczny objaw ale akurat ja wiem na 100%, że siedzi mi prawa strona z tyłu i ewidentnie ciągnie mi w prawo. W Piątek rano naprawiam resory w warsztacie i chcę dokładnie to opisać na forum jak wszystko bedzie OK. Wiem, że jest to przypadłość szczególnie starszych kamperków. Można to wyeliminować zakładając poduszki pneumatyczne ale to jest wydatek z robocizną około 1900pln brutto, np. w Intrak-u w Pruszkowie. Generalna naprawa resorów z tyłu (dochodzi dodatkowo jedno pióro na stronę) z ustawieniem tyłu wzgledem przodu kosztuje około 650pln brutto w Warszawie na Jelonkach. Po naprawie dam znać co i jak i pokażę to na zdjeciach. :spoko
Skorpion - 2011-06-13, 20:49

Kuba L. napisał/a:
Warszawie na Jelonkach
a ja mieszkam od tego warsztatu rzut mokrym beretem mocherowym i to z antenka czyli dokladnie dwa domy dalej hihihihi
gudmar - 2011-06-13, 22:37

cześć,
dziękuje za odpowiedzi. CO do wypadku samochodu, takowy był i to nawet dosyć poważne zderzenie czołowe, ale to było w 2000r. Wtedy było naprawione i przez 10 lat nic. Ja to auto kupiłem od kolego, który miał je 7 lat i zrobił nim 250 tys km, mówił, że rzadko się to zdarzało ale czasem ciągnęło w prawo, ale przestawało.
Zawieszenie z przodu jest wymienione kompletne, wszystko, dosłownie wszystko.
Co do tej tylnej belki. Całkowicie mnie to zaskoczyło. Nie wiedziałem, że tylne zawieszenie ma aż tak duże znaczenie do jazdy na wprost. Ale to by się nawet zgadzało, bo jak załadowałem mu ok 1,5 tony to zaczął dużo bardziej ściągać. Jutro położę się pod samochodem i zobaczę czy coś widać z tyłu.
Dzięki za odpowiedzi.

eMKa - 2011-06-13, 23:37

gudmar napisał/a:
jak cofam to auto w lewo ściąga.

prawdopodobnie "wybite" tuleje resora

gudmar - 2011-06-14, 20:16

Hmm, jak to sprawdzić? Nie wiem czy mój mechanik będzie w stanie to zweryfikować. Wie ktoś może gdzie sprawdzają dobrze geometrie podwozia i tylne zawieszenie w busach we Wrocławiu lub okolicach??
roger - 2011-06-14, 21:58

Wszędzie tam gdzie mają cztero-głowicowy przyrząd do geometrii i gdzie jesteś w stanie wjechać do 2 głowicowego nawet nie podchodź bo szkoda kasy .....
Skorpion - 2011-06-14, 22:07

Zadzwon tu i zapytaj sie czy bedziesz mogl wjechac podajac wysokosc kamperka i czy maja urzadzenie cztero-glowicowe . Jutro zadzwon do mnie w ciagu dnia .

PUH ARDA Przemkowska 20
Dzierża Artur 54-426 Wrocław


Dane serwisu:
Telefon: 71 354 50 56, 601 732 144
E-mail:
Otwarte w tyg.: 08.00-16.00
Otwarte w sob.: 08.00-14.00
Zakres usług:
Mechanika Elektronika Geometria Tłumiki Klimatyzacja Q-Service Diagnostyka komputerowa Układy zasilania Naprawy silników Naprawy skrzyni biegów Hamulce Układy wydechowe Motointegrator

Pozdrawiam

Malefisto - 2011-06-15, 11:00

Kuba L. czekam na wieści jak już zrobisz czy to pomogło bo jak się przyjrzałem to mój tez delikatnie siedzi na lewą stronę.
I jak byś mógł wysłać namiar na ten warsztat na jelonkach. I czy pierw byłeś u nich i zdiagnozowali że resory są do zrobienia.?

Kuba L. - 2011-06-15, 22:07

S.G.J. Reskor Waleria Korgul
ZAWSZE SPADAMY NA CZTERY ŁAPY

Produkty i usługi
Naprawa i regeneracja resorów.
Dorabianie nowych piór z atestowanych materiałów.
Zakład wyposażony jest w narzędziownię i obrabiarki umożliwiające dorabianie nietypowych części.
4 stanowiska do naprawy samochodów ciężarowych.

Kontakt
ul. Nowej Huty 2, Warszawa, tel. 22 6649390

Dodatkowe dane kontaktowe
24h tel. 601 322 182
24h tel. 601 926 424


:spoko

Ja sam sobie zdjagnozowałem co dolega w moim samochodzie i umówiłem się od razu na naprawę - regenerację tylnych resorów.

:spoko

Malefisto - 2011-06-17, 21:54

Kuba jakie wrażenia po naprawie , możesz opisać czy jesteś zadowolony i czy to pomogło w sprawie sciagania auta?
Kuba L. - 2011-06-17, 22:17

Witaj, własnie się zabierałem za pisanie posta...

Resory przehabrowane i dołożone po jednym piórze na stronę.
Bardzo pozytywne wrażenia z jazdy, auto przestało sciagać w prawo, poprawiła sie stabilność w jeździe na wprost i w zakrętach, super sie prowadzi. Ogólnie rewelacja.
Tył podniósł się o około 5cm.
Zaplaciłem 600pln.
Polecam każdemu kto ma juz lekko "siadnięty" tył.
W moim wypadku bez sensu było zakładać poduszki pneumatyczne, dobrze radze każdemu najpierw zacząć od resorów... (nosiłem sie z tym zamiarem na początku)

P.S. W warsztacie mechanik opowiadał mi, że jakiś czas temu robili kampera z rampą na motocykl, który miał juz założone poduszki ale nadal strasznie żle auto się prowadziło i dopiero po wzmocnieniu resorów poprawił sie komfort jazdy w tamtym kamperku.

kimtop - 2011-06-17, 22:34

Kuba L. napisał/a:
W moim wypadku bez sensu było zakładać poduszki pneumatyczne, dobrze radze każdemu najpierw zacząć od resorów...


Panowie,około 3 lata temu w temacie poduszek pisałem,że najpierw trzeba zrobić resory :ok

Malefisto - 2011-06-19, 08:52

U mnie resory wyglądają tak



samochód jednak stoi chyba równo tzn. że nie jest przechylony , na parkingu trochę stał na lewą stronę ale możliwe ze było nierówne podłoże.

Nie wiem czy to widać na zdjęciu ale tak jak psiałem jedno koło jest przkoszone w lewo wiec u mnie ściąganie jest pewnie tym spowodowane, niestety ale ustawienie geometrii nic nei dąło było niby lepiej przez dwa dni a potem znów wróciło trochę na lewo, czego to może być wina, czy nie dokręcili dobrze śrub?


MER-lin - 2011-06-19, 12:03

Sprawdzałeś stan tulei wahaczy, sworzni zwrotnic i gum stabilizatora?
Malefisto - 2011-06-19, 21:08

Przy ustawianiu geometrii czyli w marcu tego roku było sprawdzane przednie zawieszenie , jest ok tak powiedział mechanik.
Jedynie powiedział że łożysko w lewym kole niedługo będzie do wymiany ale to na razie nic pilnego.

Grzegorz565 - 2011-06-20, 07:29

:lol: Każde ustawienie geometrii,trzeba zacząć od sprawdzenia stanu zawieszenia pojazdu.Tak przedniego jak tylnego,gdy stwierdzimy luzy to jest nie możliwe zrobić prawidłowo całkowitą geometrię pojazdu.Geometrię ustawiamy zawsze;kół względem jezdni i ustawienie kół względnie siebie i pojazdu. :spoko
Malefisto - 2011-06-20, 10:35

JA tego nie ustawiałem byłem u mechanika i on wszystko ustawił , założył 4 sondy na każde kółko jedna i sprawdzął w komputerze , cos tam było nie tak to ustawił tak jak powinno być.

Tyle że tak jak psiałem wcześniej auto znów wróciło do porpzedniego stanu , więc jak teraz jedno kółko jest bardziej w lewo niż drugie to napewno nie jest poprawna geometria.

Andrzej_M - 2011-06-20, 14:34

Malefisto napisał/a:
założył 4 sondy na każde kółko jedna i sprawdzął w komputerze

Przed założeniem sond , powinien podnieść samochód, mocno "poszarpać" każdym kołem, wejść z solidną łyżką/łomem pod samochód i posprawdzać czy na zawieszeniu nie ma luzów. Jeżeli tego nie zrobił, to duże prawdopodobieństwo, że korzyść z tego jego sprawdzania w komputerze i ustawiania- żadna (mnie się tak ze dwa razy zdarzyło, że ustawiali geometrię wybitego zawieszenia- albo fajansiarze, albo świadomie kasowali naiwnego-piszę o sobie).

Malefisto - 2011-06-21, 21:24

Zawieszenie jest dobre zero luzów, podnosil auto , szarpał kołami sprawdzał zawieszenie wszystko zrobil ok , zresztą to zaufany duży warsztat dobrze wyposażony ja i znajomi robimy tam od kilku lat swoje auta tylko że nie jest blisko bo około 15 km od warki i nie mam teraz za bardzo czasu zeby do niego jechać.
Myśle że jutro ustawię to na patyki i zobaczymy, a jak znajdę chwilę to podjadę znów na geometrie.

polaris20 - 2021-11-02, 00:35

Witam Panowie
Przychodzę tu ze swoim problem otóż od początku posiadania mojego ducato wstyd się przyznać bo będzie już 10 lat kamperka ściąga w prawo. W zależności od kata nachylenia jezdni i wiatrów bocznych objawy są różne ale zawsze kierunek jest ten sam. Zrobiłem pełen przegląd wymianę gum regenerację resorów a teraz jeszcze dokładam poduchy jednak ciężko mi uwierzyć ze i to przyniesie poprawę. Na przeglądzie i na geometrii wszystko niby jest cacy. Teraz robiłem swapa na doładowane 2.8 i przy 110km/h jest tragicznie. Moja teoria jest tez taka ze Kamper jest zle wyważony tj. Akumulatory x2 zbiornik na wodę lodówka kuchnia cała ta masa jest na prawej stronie, za to lewa to filtr powietrza, koło zapasowe, bojler No i zabudowa łazienki ale co tam może ważyć. Nie wiem może wypowiedzą się koledzy co maja modę Hymer 55 jak to u nich jest. Będę z tym walczył i się nie poddam bo nie ma przyjemności z jazdy na autostradzie.

andi at - 2021-11-02, 05:22

Obecnie dostępny jest komputer do geometrii kół ,Jedź do kogoś co takie coś ma i jak gościu jest kumaty to powie co jest krzywe i do wymiany . A przyczyną może być najechanie ostro na krawężnik albo wjechanie kołem w dziurę na drodze .Na moje to coś się wygięło przy kole .
Tutaj takie coś mają https://www.google.com/ma...952!4d16.677822

Darson - 2021-11-02, 08:26

polaris20 napisał/a:
Akumulatory x2 zbiornik na wodę lodówka kuchnia cała ta masa jest na prawej stronie, za to lewa to filtr powietrza, koło zapasowe, bojler

Tak miałeś w oryginale ? czy sam dokładałeś ?
U mnie oba akku są po prawej (siedząc w środku) a zbiornik wody po lewej. Szara woda podzielona na obie strony. Co prawda 4 zimówki mam w schowku też po prawej ale jechało mi się świetnie.
To może być to, co napisałeś.
A propos geometrii to mam lekko ściętą oponę z lewej i też będę robił.

Banan - 2021-11-02, 08:55

polaris20 napisał/a:
Będę z tym walczył i się nie poddam bo nie ma przyjemności z jazdy na autostradzie.

Jak skończą Ci się pomysły, to masz po sąsiedzku najlepszego mechanika w tej części Najjaśniejszej Rzeczypospolitej, dokładnie koło Kamienia Pomorskiego. Z naciskiem na mechanik, nie wymieniacz części :diabelski_usmiech
Ja do niego leciałem prawie 400km w jedną stronę i nie żałuję - jak będziesz chciał namiary, to dzwoń do mnie :spoko

adaml61 - 2021-11-02, 18:22

A zmierzył ktoś czy osie są równolegle . Bardzo często w ciężarówkach MAN , fabrycznie nowych występuje takie zjawisko , ściąganie na prawą stronę . Przyczyna żle ustawione osie względem siebie . Należy zmierzyć przekątne i odległości między osiami .
Kuba L. - 2021-11-02, 19:37

polaris20 napisał/a:
Witam Panowie
Przychodzę tu ze swoim problem otóż od początku posiadania mojego ducato wstyd się przyznać bo będzie już 10 lat kamperka ściąga w prawo. W zależności od kata nachylenia jezdni i wiatrów bocznych objawy są różne ale zawsze kierunek jest ten sam. Zrobiłem pełen przegląd wymianę gum regenerację resorów a teraz jeszcze dokładam poduchy jednak ciężko mi uwierzyć ze i to przyniesie poprawę. Na przeglądzie i na geometrii wszystko niby jest cacy. Teraz robiłem swapa na doładowane 2.8 i przy 110km/h jest tragicznie. Moja teoria jest tez taka ze Kamper jest zle wyważony tj. Akumulatory x2 zbiornik na wodę lodówka kuchnia cała ta masa jest na prawej stronie, za to lewa to filtr powietrza, koło zapasowe, bojler No i zabudowa łazienki ale co tam może ważyć. Nie wiem może wypowiedzą się koledzy co maja modę Hymer 55 jak to u nich jest. Będę z tym walczył i się nie poddam bo nie ma przyjemności z jazdy na autostradzie.


Cześć, wyważenie/rozmieszczenie wyposażenia w samochodzie o którym wspomniałeś to wg mnie na 100% nie ten kierunek, przerabiałem ten temat w swoim kamperku Fiat Ducato I 2.5D 1993r przez ponad 10lat.. "ente" ustawienie geometrii, nowe opony, kolejne wymiany jakiś gum stabilizatora, sworzni itp nic nie dawało. Ktoś mi kiedyś zasugerował, że może to być np. uszkodzony mechanizm różnicowy.. bo u mnie ten objaw ściągania w prawo występował tylko w momencie dodawania gazu, jak odpuszczałem gaz to samochód od razu przestawał ściągać - czy u Ciebie też to tak się objawia?? Pamiętam, że na sam koniec ze dwa razy wymieniałęm same gumy drążków reakcyjnych i WTEDY ten objaw ściągania był najmniej odczuwalny, prawie w ogóle nie ściągał. Niestety wszystkie te części są dzisiaj zamiennikami nie njalepszej jakości, mechanik mi nawet wspominał, że nowe przed założeniem były już miękkie.. Była propozycja żeby poszukać jakiś twardszych np. z poliuretanu ale olałem ten temat a w niedługim czasie sprzedałęm po 12 latach sojego kamperka.

SZEJK - 2021-11-02, 21:36

Ja miałem ten sam przypadek co Kuba L. wymiana gum na drążkach reakcyjnych załatwiło sprawę.
Zbiornik na wodę, pełny - pusty nie wiele zmieniał w prowadzeniu - ściąganiu na prawo kampera.

Spróbuj iść tą drogą!!!!
Powodzenia.

Student - 2021-11-03, 07:22

Miałem podobnie przy rozpędzaniu uciekał w lewo i kontrowałem kierownicą.Problemem była tuleja wachacza w lewym kole.Wymieniałem ją już 2 razy jak pisał kolega wcześniej obecnie dostępne są miękkie i w kiepskim wykonaniu wytrzymują ok 30tys.km
polaris20 - 2021-11-03, 09:41

Banan czy chodzi o Piotrka z Molrawicy obstawiam ze tak bo kilka razy już słyszałem. Jeśli o niego to znamy się robił mi 2 tyg temu swapa na 2.8 fakt zna się na mechanice ale z geometria nie działa i ogólnie ma bardzo mało czasu to tez kontakt i robota idzie jak po gruzie. Co do tulei to się nie wypowiem. Jestem aktualnie na 2 stacji. Walczą z tymi drążkami od katów wyprzedzenia okazuje się ze pomimo ze zbieżności wychodziła idealnie to przesunięcie na tym drążku (tym samym kole jest ok 2 cm ) dziwne dla mnie było już to ze na jednym z drążków były 3 podkładki przed guma a na drugim tylko jedna. Boże powiedz ze to będzie to i nadejdzie czas ze będę mógł się cieszyć kamperkiem po swapie.
Kuba L. - 2021-11-03, 10:30

He, he.. będziesz się cieszył, mamy nadzieję, że to będzie TO. Daj tylko cynka jak najszybciej czy coś pomogło.
Banan - 2021-11-03, 10:51

polaris20 napisał/a:
Banan czy chodzi o Piotrka z Morawicy obstawiam ze tak bo kilka razy już słyszałem. Jeśli o niego to znamy się robił mi 2 tyg temu swapa na 2.8 fakt zna się na mechanice ale z geometria nie działa i ogólnie ma bardzo mało czasu to tez kontakt i robota idzie jak po gruzie.

Dokładnie, to ten człowiek :bigok
Ja wiem, czy robota idzie jak po grudzie...?
Nic dziwnego, chłop dobry jest w tym co robi to i od klientów nie może się opędzić :diabelski_usmiech
Ja tam na Piotrusia nie dam złego słowa powiedzieć, jak się umówiliśmy to słowa dotrzymał. Remont skrzyni biegów, pompy wtryskowej i regulacje silnika zrobił mi od godz. 8.00 do 16.30 Oczywiście musiałem poczekać na wolny termin, ale jak już zabrał auto na kanał i wziął je "w obroty", to po wyjeździe był demonem szos... :mrgreen:
Co dla mnie najważniejsze - bardzo uczciwy człowiek! Pytał mnie o sprzęgło, czy jak będzie w połowie zużycia, czy wymieniać - odpowiedź była oczywista - wymieniać, bo to żaden koszt przy tego typu remoncie. Ale przy podsumowaniu kosztów usłyszałem "sprzęgło miałeś dobre i zostawiłem Twoje"
Równie dobrze mógł mi doliczyć - bo kto by to sprawdził!?
Co dla nas i naszych leciwych kamperków jest dość istotne, ma zapas części zamiennych :-P
Nie spodziewałem się, że nie zrobi geometrii, ale z drugiej strony nie można specjalizować się we wszystkim. Jeżeli chodzi o mechanikę jest naprawdę wysokiej klasy specjalistą.

Monter - 2021-11-03, 11:00

Wiele małych i średnich warsztatów nie posiada stanowiska do geometrii, z kilku powodów. Po pierwsze, blokada jednego stanowiska, po drugie koszty. Nowoczesne urządzenia laserowe i osprzęt kosztują krocie, a to musi na siebie zarabiać. Dlatego najczęściej warsztaty współpracują z kimś w okolicy w tej materii.
No chyba, że ktoś ma coś z minionych epok odzyskane ze złomu - ale to by dawało dokładność podobną do pomiaru "na listewki"...
Proponuję zadzwonić do polecanego mechanika i spytać kogo on poleca do geometrii.

polaris20 - 2021-11-03, 11:34

Panowie 220zl poszło a kamper dalej jedzie po swojemu. Poprawiło się i to znacznie tak jak mówiłem w poprzedni poście na prawej stronie miałem 3 podkładki a na lewej 1. Kompjuter od geometrii tez zaczął pokazywać kat na zielono. Jedzie się zdecydowanie lepiej kierownice oczywiście dalej kusze trzymać nonstop ale bardziej ja trzymam gdzie wcześniej ewidentne musiałem kontrować żeby jechać prosto. Wykonałem trzy kilka filmików testowych zjeżdżając nawet na przeciwległy pas tak żeby wykluczyć problem pochylenia drogi w prawo. Faktycznie jadąc po przeciwległym pasie kamper praktycznie jedzie prosto minimalnie ucieka w prawo ( pod górkę pochylenia drogi) zdecydowanie gorzej jest kiedy jadę sowim pasem a droga jest wyeksploatowana wtedy ściągnie jest już mocne. Sprawdziłem tez jadąc na luzie, na biegu oraz przyspieszając wnioskowi są podobne. Pamietam ze przed swapem i wymiana części zawieszenia guma od katów była tak zmęczona ze była rozerwana no ale co się dziwić ze nie dała rady skoro jakiś inteligent podłożył 3 podkładki i dociągnął wszystko tak mocno ze różnica w gwincie była na jeden palec względem lewej strony. Teraz myśle żeby trochę dokręcić lewa stronę lub dać z jedna podkładkę. Ale to zrobię dopiero po wymianie kół na 16 cali i nowe gumy.
Wracając do tematu Piotrka. Wiem ze jest zdolnym mechanikiem, ale co by nie mówić wydał mi samochód który ścigał a przed swapem mówiłem ze mam taki problem ze guma od katów jest wywalona. Gumę wymienił ale dlaczego dał znowu 3 podkładki i skręcił wszystko z takim przesunięciem ?! Tak samo prosiłem o wymianę wszystkich poduszek od silnika i skrzyni nie wymienił zostawił stara a na przeglądzie świecilem oczami ze poduszka rozerwana i ze mam wymienić. Wiem nie ma ludzi idealnych. Co do samego swapa robotę zrobił dobrze. Byłem na wszystkich świętych zrobiłem 1000km kamper mega przyspiesza 120 to żaden problem pod każda górę wjeżdżam na 5 nie schodząc poniżej 100km/h. Czeka mnie jeszcze jaka regulacja po spalenie jest tragicznie wysokie jechałem praktycznie pusty No bo co pakować na 2dni wyjazdu. Po przejechaniu 400km jadąc Mac 110km/h spalił mi 13.5l :shock: chyba trochę dużo bo moj poprzedni 2.5 przy prędkości 85-90km ( czyli praktycznie vmax :szeroki_usmiech ) brał około 11l a wy co siądziecie o takim spalaniu ? No to na tyle będę was informował o zmianach a tymczasem zapraszam do mojego wątku gdzie opisuje obecne i przyszłe zmiany w moim Hymerusie

PS łapcie film jak to wyglada obecnie z rym ściąganiem
[youtube] https://youtu.be/7jmkPfyOemY [/youtube]
PS2 jutro polecę na autostradę zobaczyć jak to wyglada przynpredkoscosch rzędu 110 120 i lepszej jakości jezdni.

Matheus - 2021-11-03, 13:35

polaris20 napisał/a:
Po przejechaniu 400km jadąc Mac 110km/h spalił mi 13.5l :shock: chyba trochę dużo bo moj poprzedni 2.5 przy prędkości 85-90km ( czyli praktycznie vmax :szeroki_usmiech ) brał około 11l a wy co siądziecie o takim spalaniu ?

różnica w prędkości to i spalanie inne. Zresztą uważam, że spalanie całkiem normalne.

Monter - 2021-11-03, 14:25

polaris20, obiektywnie rzecz biorąc z reklamacją dot. poduszki czy niedoróbek (Twoim zdaniem) powinieneś chyba najpierw uderzać do mechanika z pytaniem co i jak, zamiast najpierw smarować na Forum. Bo albo się nie zrozumieliście, albo nie miał na co wymienić - nie wiadomo, nie znamy stanowiska drugiej strony. Nikogo nie bronię, ale przeróbka na jakieś podkładki jest do wyjaśnienia u źródła.

Co do ściągania kampera - bez pomiarów odległości osi czy przekątnych nie wiemy nic. Może kamper był walony w przód i coś jest krzywe, może 4 ślady robisz zamiast dwóch i kontrowanie wynika ze skręcania tyłem. Nic nie wiadomo. Ja mam Ducato II 2,5 i akumulator, 2 butle, zbiornik wody oraz lodówka są po prawej i nic nie ściąga.

Co do spalania - alkowa 2,5 sofim - mieszczę się w 10 litrach, ale nie depczę gazu do podłogi. Przydatną rzeczą jest wskaźnik doładowania, jak się nie jedzie pod wiatr to pomaga zapanować nad naciskaniem gazu na tyle, by prędkość utrzymać a doładowanie trzymać w ryzach - i ma to wpływ na spalanie.

polaris20 - 2021-11-03, 15:22

Monter
Broń Boże nie smaruje chciałem być tylko precyzyjny bo przed zabiegiem słyszałem same superlatywy i okrj może nie dojrzał ale zrozumieć napewno się zrozumieliśmy bo nie było dla mnie limitu, po 4 latach trzymania kampera w Hiszpani wróciłem nim do PL żeby zrobić go na tak zwany zicher wymienić przedewszytskim wszystko co gumowe bo ma już 30 lat a jestem drugim właścicielem po moim znajomym.

Co do geometrii to już wrzucam kwit który otrzymałem. Samochód napewno nie jest przenoszony, bity, itp nie widzę tu pomiarów przekątnych ale tego chyba nie robią sami z siebie s szkoda bo przy budowlance przekątna powie wszystko ;) ślady robię dwa. Tu się musi rozchodzić o ten drążek który idzie od wahacza. Ewentualnie jeszcze myśle nad luzami tylko dziwne ze na żadnej stacji kontroli a byłem na trzech nikt niczego takiego nie stwierdził.
Przy okazji zauważyłem ze przy szybkich, krótkich ruchach kierownica słychać stukanie, ale żaden się tym nie zainteresował.
Ręce mi już opadają i tracę siły, ale za dużo serca i pieniędzy włożyłem w ten domek. Nie poddam się.

https://zapodaj.net/89cb4693223aa.jpg.htmlZdjęcie

Banan - 2021-11-03, 15:32

polaris20 napisał/a:
Ewentualnie jeszcze myśle nad jakimiś luzami tylko dziwne ze na żadnej stacji kontroli a byłem na trzech nikt niczego takiego. Ir stwierdził.
Przy okazji zauważyłem ze przy szybkich, krótkich ruchach kierownica słychać stukanie, ale żaden się tym nie zainteresował.
Ręce mi już opadają i tracę siły, ale za dużo serca i pieniędzy włożyłem w ten domek. Nie poddam się.

Podobnie miałem z osobówką, tylko u mnie nie ściągało na bok, tylko darło mi opony i tak zdarłem dwa zestawy... Dopiero na kolejnej stacji diagnostycznej, kompetentny diagnosta stwierdził minimalny luz na łożysku, po jego wymianie już nie darło kapci :ok
Cierpliwości i szczęścia Ci życzę w znalezieniu dobrego fachowca :spoko

LukF - 2021-11-03, 17:28

polaris20,

Spalanie:
Silnik 2.8, prędkość 110km/h, alkowa = 13,5l = NORMALNE.
Sam miałem ostatnio podobnie:
prędkość prawie 120km/h, podjazdy i zjazdy = 14l !!!!
prędkość około 110km/h, podjazdy i zjazdy = 13,2l !!!!
Roznica spalania prawie litr, różnica w prędkości prawie nie do odczucia.
Podsumowanie: jeździjmy wolniej to będzie taniej :mrgreen:

polaris20 - 2021-11-03, 17:52

Dzieki za info
Muszę jeszcze kontrolnie przyjechać się jakiś większy dystans 100km/h to tez fajna prędkość bo lecimy przed tirolotami. Do tego wymiana kół na większe powinna jeszcze coś pomoc

adaml61 - 2021-11-03, 20:22

polaris20 napisał/a:
Banan czy chodzi o Piotrka z Molrawicy obstawiam ze tak bo kilka razy już słyszałem. Jeśli o niego to znamy się robił mi 2 tyg temu swapa na 2.8 fakt zna się na mechanice ale z geometria nie działa i ogólnie ma bardzo mało czasu to tez kontakt i robota idzie jak po gruzie. Co do tulei to się nie wypowiem. Jestem aktualnie na 2 stacji. Walczą z tymi drążkami od katów wyprzedzenia okazuje się ze pomimo ze zbieżności wychodziła idealnie to przesunięcie na tym drążku (tym samym kole jest ok 2 cm ) dziwne dla mnie było już to ze na jednym z drążków były 3 podkładki przed guma a na drugim tylko jedna. Boże powiedz ze to będzie to i nadejdzie czas ze będę mógł się cieszyć kamperkiem po swapie.
No i wychodzi na to co wyżej napisałem , osie nie są do siebie równolegle . Maks różnica to między 3 a 7mm zależnie od pojazdu , a tu aż 2 cm , na 99% to jest to .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group