| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - padło na Fiata, ale jaki silnik ??
HarryLey4x4 - 2011-07-11, 12:53 Temat postu: padło na Fiata, ale jaki silnik ?? Witam wszystkich.
Mimo ,że wątków na temat silników jest kilka, jednak częśc z nich jest starsza i nie wiem czy uwzględniają najnowszą wiedzę.
Zdecydoweanie jestem zwolennikiem silników starszej generacji najlepiej bez turbo i udziwnień elektronicznych. Niestety świat idzie do przodu (chć czasem nie mam pewności czy ten przód się nie cofa) i powoli nie dam rady znaleźć tego wszystkiego co sobie wymarzę "w jednym".
Zatem poproszę Was o pigułkę informacji. Silnik 2,5 TD za i przeciw na dzień dzisiejszy oraz 2,3 TD podobnie. No i czy warto myśłeć w ogóle np. o 1,9 jeśli zamierzam jechać pełną pięcioosobową rodziną ??
...no chyba ,że jest gdzieś już wyczerpujący wszystko wątek, a ja go nie znalazłem. Wtedy możecie mnie lać i wysłać na drzewo , ale poproszę o linka
dziwaczek - 2011-07-11, 13:01
ja mam 2.5 D (bez turbo) 88r i 75KM. Przejeździłem Chorwacje po bocznych drogach (teraz wróciłem) i było oki. Kamperek się wspinał dzielenie na trójce (dwójka sporadycznie) przelotowo głownie 5 czasem 4. Na autostradzie jechaliśmy 90-100km/h głośno ale szedł bez problemów spalanie ok 10 litrów. Normalnie jeżdżę ok. 70km/h.
To dobry i niezawodny silnik. Dziwaczek był załadowany zatankowany woda i ściekami paliwem i jedzeniem i 4 os. rodziną
Bez turbo się da spokojnie ale jak znajdziesz 2.5 TD - o pewno będzie to rakiet a. Mocy nigdy nie za wiele - przydaje się przy manewrowaniu i wyprzedzeniu.
HarryLey4x4 - 2011-07-11, 13:06
Dzięki za odpowiedź, tym bardziej ,że to pierwszy mój post na forum.
Oczywiście są jeszcze inne silniki we fiatach np. 2,8 , kto może coś podpowiedzieć to także poproszę...
artanek - 2011-07-11, 13:12
Moj silnik to 2.2 D z 83 roku również daje sobie rade bezawaryjnie jak dotychczas .Jestem z niego zadowolony i nie zamienił na inny .Własnie znów wrociłem co prawda tym razem z po przejechaniu tylko 1 tys km ale maksymalnie obciążony i po trasie przejechałem troche po gorach bez problemu .Zresztą gory to dla niego mały pikus bo przejechałęm nim już wszystkie większe pasma górskie Europy.Spala po niżej dziesięciu nawet w górach .
WINNICZKI - 2011-07-11, 13:40
Tak to prawda,dla słabego 2,5 D góry to faktycznie pikuś. Zawsze wypełznie choć by z prędkością 30 na godzinę. Gorzej mają Ci co mają bardzo mocne silniki , a pechowo jechali za takim 2,5 D bo są zmuszeni też do jazdy z prędkością 30 na godzinę Sam mam 2,5 D i wiem jaki "ogon" potrafi sie ustawić jak przeprawiam sie przez góry. Oczywiście ktoś powie,że zawsze można sie zatrzymać i przepuścić "normalnych" uczestników podróży , ale ileż razy można stawać na poboczu pokonując np Karpaty. Tak,że szukaj jak najmocniejszego silnika najlepiej 2,8 jtd w każdym razie powyżej 130 koni. Pojedziesz jak inni ,a może trafisz jeszcze na wersję z klimą i wtedy przyjedziesz na miejsce wypoczęty
HarryLey4x4 - 2011-07-11, 14:08
a te mocniejsze to jakie brać pod uwagę, bo na razie o 2,8 słysze raczej niezbyt pochlebne opinie...
papamila - 2011-07-11, 15:24
| HarryLey4x4 napisał/a: | | bo na razie o 2,8 słysze raczej niezbyt pochlebne opinie... |
nic podobnego, 2,8 to bardzo trwały motor
nie do zajechania,
w moim ducato, co prawda dostawczak już dawni jestem w 4 setce km
kimtop - 2011-07-11, 15:53
Mam 2.8jtd w dwóch autach.W Iveco i kamperze Ducato.
W kamperze w wersji power(146km).Jak narazie bez zarzutu.Silniki mocne,pięknie zapalają zimą.I jak mówią Harleyowcy "jedyne co jest lepsze od dużej pojemności to większa pojemność"
gebi6 - 2011-07-11, 16:35
Też mamy 2,8 jtd i również mamy o nim jak najlepsze zdanie .Mocny,niezagłośny i dobrze zapala całą zimę,chociaz stoi pod chmurką.
StasioiJola - 2011-07-11, 17:46
Według mnie silniki 2.8 we Fiatach to jedne z najlepszych silników tam zastosowanych. Mój znajomy z Belgii na zwykłym 2.8 bez turbiny przejechał ponad milion kilometrów co prawda na trasie Belgia - Włochy ale wynik mówi sam za siebie!! U mnie jest silnik 2.5 TDi 115KM o przebiegu 56 tys. km. Jak na razie bez zarzutu, z tym, że brakuje mu mocy na małych biegach, natomiast powyżej 80-tki to rakieta. Kamperek dość długi 6.5m to ma co rozpędzać ale na razie jestem zadowolony!!!
makdrajwer - 2011-07-11, 18:08
Ja mam 2.5 turbo w lawecie i nawet z passatem na plecach nie ma co marudzic. A na pusto leci ponad 140 km/h. Jest oszczędny i pali w największe mrozy ( świeca płomieniowa ).
Mutek - 2011-07-11, 19:08
Jeżdżę na silniku 2,8 HDI Peugeot mam ponad 200 000 km i jest bez zarzutu nie widział mechanika .Jest cichy i spala 11l/100km przy predkościach 90-100 powyżej około 12l przy 130 to i 13l.
Zibi
HarryLey4x4 - 2011-07-11, 22:30
czyli jak rozumiem , można brać pod uwagę 2,8 do zakupu...
a jeśli chodzi o to czy w peugeocie i w ducato , to są to te same silniki ??
Yans - 2011-07-11, 23:20
Też znam 2,8 Fiata od najlepszej strony .Dostałem taki egzemplarz jak miał ponad 300 tyś. Zrobiłem nim jeszcze 200 jak poszedł dalej. Ponoć u nowego właściciela przejechał jeszcze 70... Dalej jeżdzi. Wprawdzie bez turbo z towarem był wolniejszy, to i tak nieżle sobie radził.Palił od 10 do 18 litrów. Tylko raz ściągali mojego "Dudusia". Przeguby się rozsypały. Ale silnik zawsze igła...
|
|