Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Citroen Jumper II (czyli Ducato). Budowa campera

Pancio - 2011-07-24, 20:17
Temat postu: Citroen Jumper II (czyli Ducato). Budowa campera
A więc zaczęło się u mnie. Rozpoczyna się przeróbka blaszaka na kampera Tak jak zapowiadałem kupiłem blaszaka i biorę się do pracy. Udało mi się dorwać dość rzadką wersję, mocno podwyższaną. Nie wygląda może sexy, ale za to w środku jest sporo miejsca na jakieś szafki NAD poziomem głowy. Mogłem dorwać jakieś Iveco dłuższe o ponad metr, ale nie chciałem aż tak bardzo poświęcać zwrotności.

Tak wyglądał zaraz po zakupie...






Następnie zabrałem się za usuwanie szkaradnego bagażnika, usuwanie ściany grodziowej, zrywanie podłogi z płyty OSB.




Malowanie podłogi białym Hammeritem.


MILUŚ - 2011-07-24, 20:53

Witaj !!!

Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze . Czy zmierzyłeś wysokość konstrukcji podtrzymującej zbiornik na wodę .Mniemam ,że chcesz go zamontować pod samochodem ?
Zrobiłem podobnie , zamontowałem między wręgami nadwozia ale musiałem maksymalnie skracać mocowanie ponieważ wystawało poniżej miski olejowej . Po korekcie zbiornik wisi ok.10 cm wyżej niz miska olejowa i tłumiki .A zeszłotygodniowa nasza wyprawa nad zalew Śląska Harta / CZ/ udowodniła ,że jednak miejscami szorowałem po ziemi " brzuchem " :gwm Jazda po szosie nie stanowi problemu ....... zabawa zaczyna się na wertepach i to nawet tych " branych " powoli :bigok

PZDR> MILUŚ :spoko

kimtop - 2011-07-24, 20:55

Pancio napisał/a:
Jak zaizolować tę przestrzeń?

Może pianką montażową?

Pancio - 2011-07-24, 21:56

MILUS, właśnie po to pokazuję co robię, aby można było wtrącać swoje trzy grosze :-)

Moja wersja samochodu jest podobno podwyższana: felgi 16-calowe i dwa pióra na resor. Faktycznie wydaje się raczej wysoko. Nie mierzyłem dokładnie, ale bez problemu wchodzę pod samochód i obracam się z pleców na brzuch nie zahaczając ramionami (no może trochę). Jutro zmierzę ile prześwitu mi zostanie po zamontowaniu tych zbiorników.

Kimtop, myślałem o piance montażowej, ale ludzie straszą, że nasiąka wilgocią i wszystko pod nią rdzewieje. Jednak przed chwilką wpadłem na jeszcze inny pomysł. Kiedyś dużą przesyłkę miałem w środku zabezpieczoną pianką montażową w worku foliowym. Gdybym wrzucił przez otwory worek foliowy i napchał pianki, to ona by się rozprężyła, ale nie przylegałaby do ścian i dzięki workowi nie będzie łapała tak łatwo wody. Muszę tylko znaleźć piankę, która mi wyschnie w worku...

Pancio - 2011-07-24, 22:00

Aaaa... i jeszcze jedno. Gdzie ja dostanę taki brodzik, jak ten poniżej? Wszędzie tylko znajduję 'zwykłe' brodziki, bez przestrzeni do zamontowania toalety, szafki itd...
DAMIAN.CZ - 2011-07-24, 22:10

Pancio będę Ci kibicował i z przyjemnością obserwował postępy. Ja również przymierzam się do przemiany blaszaka w kamperka ale myślę, że przystąpie do tego w 2012.
Co do kwestii umieszczenia zbiorników z wodą-masz zamiar podróżować tylko wiosną, latem?
pozdr

Pancio - 2011-07-24, 23:48

Raczej planuję uciekać w ciepłe strony, więc nie bardzo przejmuję się mrozami. Poza tym zbiorniki będą zaizolowane, a zbiornik na wodę użytkową będzie ogrzewany z silnika. Przeciągnę przewody z układu chłodzenia i zamontuję jakąś wężownicę w zbiorniku.

Samochód ma być takim pół-camperem, czyli nie nastawiam się na hardcorowe biwakowanie w jednym miejscu, ale raczej liczę, że taki pojazd ułatwi mi sam dojazd do miejsca docelowego. Czyli zamiast gnać jak wariat z Wawy do Dubrovnika non-stop, to będzie można sobie zahaczyć o różne miasta po drodze i przedłużyć podróż o parę dni. Więc woda użytkowa najczęściej byłaby potrzebna po paru godzinach jazdy, czyli byłaby dość ciepła. No a na południu Europy to już mnie temperatura wody nie interesuje, więc camper może stać :-)

maszakow - 2011-07-25, 01:08

Pancio napisał/a:
Moja wersja samochodu jest podobno podwyższana: felgi 16-calowe i dwa pióra na resor.

W górę, nie od dołu :) masz wersje 2,10 m na pace z tego co pamiętam. Ogólnie te auta na 16tkach zawsze były wysoko zawieszone to był komfort, że nie trzeba się było specjalnie martwić na wertepach.
Pancio napisał/a:
Muszę tylko znaleźć piankę, która mi wyschnie w worku...

Pianki poliuretanowe 2 komponentowe, czasami w wersji tzw sieciowanej (o porach zamkniętych), mieszane tuż przed użyciem. Sieciowane nie chłoną wody wcale, te pozostałe mogą, jednak nie w stopniu w jakim pije pianka jednokomponentowa.

DAMIAN.CZ - 2011-07-25, 22:09

Witaj,

przesyłam link - furgon identyczny jak Twój - bardzo fajnie rozwiązany środek.
pozdr

http://otomoto.pl/peugeot...t-T1746707.html

Pancio - 2011-07-26, 12:19

Dzięki za ten link. Samochód jest zbudowany normalnie tak jakby ktoś mi plany podkradł :-) Czyli dobrze myślę i da się to zrobić.

Ponawiam jednak pytanie skąd wykombinować taki brodzik z półką na postawienie kibelka?

Aha no i czym są wyłożone od wewnątrz ściany łazienki? Jest to laminat naklejony bezpośrednio na drewno (tak jak w blatach kuchennych) czy może kolejna warstwa jakiejś cienkiej plexy czy coś???

Ducaciak - 2011-07-26, 12:50

nie montuj przypadkiem koła na tylnych drzwiach - nie wytrzymają zawiasy!
łazienek zabudowana modułowo z płyt stosowanych do zabudowy np samochodów chłodziarek dostaniesz taką w firmie robiącej zabudowy np Auto montaż z Sosnowca.

Pancio - 2011-07-26, 13:40

Koła nie zamierzam montować na drzwiach. Miałem tak w poprzednim samochodzie terenowym i nie jest to wygodne rozwiązanie ani też ładne...
maszakow - 2011-07-26, 18:03

to zabudowa z firmy "Astemar" Marka Kamińskiego. firma jest niedaleko Gdańska...Zresztą ot ogłoszenie z ich komisu... Trochę już tych blaszaczków naprzerabiali. WIzualnie bardzo fajne są auta ale opinii użytkowników nie znam. :)
janus - 2011-07-26, 20:22
Temat postu: Re: Citroen Jumper II (czyli Ducato). Budowa campera
Pancio napisał/a:
(...)Udało mi się dorwać dość rzadką wersję, mocno podwyższaną. Nie wygląda może sexy, (...)

A od kiedy to coś, co wysoko stoi nie jest sexy :shock:

Wiem bo takim samym wymiarem jeżdżę :spoko

grzesio - 2011-07-26, 21:48

Pancio napisał/a:


Ponawiam jednak pytanie skąd wykombinować taki brodzik z półką na postawienie kibelka?




Może to nieładnie się tak reklamować ale mam taki brodzik jako pozostałość z moich planów budowy kampera. Jeśli wyrazisz zainteresowanie to prześlę Ci zdjęcia.

P.S. Brodzik kupiłem nowy za 350 zł. i tyle chciałbym za niego dostać. Ma wymiary szer.100x70cm Przy czym około 30 cm to podwyższenie na które montuje się toaletę stacjonarną.

Pancio - 2011-07-26, 22:03

Skoro ja czegoś ptrzebuję, a Ty chcesz się tej samej rzeczy pozbyć, to jest to zacna inicjatywa a nie reklama. Odezwę się na PW i podam maila :-)
Pancio - 2011-08-01, 23:13

Mam takie pytanie-prośbę... Czy mak ktoś zdjęcia montażu foteli do blaszaka? Jak mocujecie pasy skoro ścianka jest z blaszki i słabiutkich profili? Widziałem, że często pasy wystają ze ściany toalety z tyłu i czy one są tylko na wylot do drewna przymocowane, czy też w środku biegnie jakieś stalowe wzmocnienie?
Po prostu nie wiem czy buduję mocowania pasów za słabo czy też za potężnie...

No i czy zna ktoś w Warszawie firmę, która mi wystawi fakturę za spojrzenie, że przeróbka foteli jest OK, abym mógł z tym do diagnosty się udać...

marcos40 - 2011-08-02, 01:38

Wydaje mi się, że w Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem będą 2 punktowe pasy biodrowe. Możesz oba jego elementy zamontować w podłodze auta :spoko
Ducaciak - 2011-08-02, 08:57

witam
ja u mnie w Ducato zamontowałem pas biodrowy i dostałem przeglad!
jednakże pamiętaj że musisz mieć kwit z firmy robiącej zabudowę busów o montażu fotela czyli dodtakowego miejsca bo pewnie w dowodzie miałeś 3osobowy.
Ja przednie fotele mam obracane z Opla Sintry i musze powiedzieć że to był dobry wybór bo maja podłokietniki i dobre boczne trzymanie.

powodzenia.

Pancio - 2011-08-06, 01:38

No i stoję przed kolejnym zestawem problemów i wątpliwości. Mianowicie akcyza...

Posiadam dokumenty samochodu (z Belgii) i jest on opisany jako ciężarowy. Zamierzam, przed pierwszą rejestracją przerobić go na osobowy lub kamper . Fotele już są, ściany grodziowej nie ma itd. Faktura za przeróbkę jest.

No i pytanie za 100pkt. Czy muszę zapłacić za to akcyzę? Z jednej strony mam dokumenty poświadczające kupno za granicą samochodu ciężarowego, więc nie płacę. Jednak z drugiej strony samochód nie jest zarejestrowany w PL, więc może to mieć jakieś znaczenie i gdy go zarejestruję po raz pierwszy jako osobowy, to mogą być problemy...

HELP :gwm

karole - 2011-08-06, 06:28

Jak nie chcesz zapłacić akcyzy to pierw zarejestruj samochód jako ciężarowy, a za miesiąc, czy dwa przerejestruj na kampera. My też sprowadziliśmy swego czasu samochód, jak najbardziej ciężarowy (kamper 7 ton), zarejestrowaliśmy jako specjalny kempingowy i po dwóch latach "zieloni" zapukali po akcyzę. Żremy się kolejne dwa już po zapłaceniu kasy za osobowego giganta :haha:
papamila - 2011-08-06, 08:58

jak sprowadzisz cięzarowy a potem przerobisz
i się tego domacają to też zaplacisz :gwm
sprowadż na kogoś, potem to kup i przrabiaj,
wtedy wszystko będzie OK.

Ducaciak - 2011-08-08, 10:02

ja zrobił bym następująco :
1. opłaty UC i US na ciężarowy [ akcyza itp]
2. nie rejestruje go od razu w wydziale kominikacji
3. przerabiam na Campera
4 jade na stacje diagnostyczną po :
a. I przegląd w Kraju
b. zmiany konstrukcyjne

5. składam kwity do wydziału komunikacji i od razu rejestruje go na pojazd Specialny Kempingowy.

nie ma co cudować z kwitami! jedz do WK i zapytaj jak to zrobić ale na 99% że opiszą to jak powyżej.

pozdrawiam
PS ja juz w zyciu sprowadziłem około 100 samochodów więc wiem że lepiej nie cudować.

jacekj - 2011-08-08, 12:46

Pancio napisał/a:
No i stoję przed kolejnym zestawem problemów i wątpliwości. Mianowicie akcyza...

Posiadam dokumenty samochodu (z Belgii) i jest on opisany jako ciężarowy. Zamierzam, przed pierwszą rejestracją przerobić go na osobowy lub kamper. Fotele już są, ściany grodziowej nie ma itd. Faktura za przeróbkę jest.

No i pytanie za 100pkt. Czy muszę zapłacić za to akcyzę? Z jednej strony mam dokumenty poświadczające kupno za granicą samochodu ciężarowego, więc nie płacę. Jednak z drugiej strony samochód nie jest zarejestrowany w PL, więc może to mieć jakieś znaczenie i gdy go zarejestruję po raz pierwszy jako osobowy, to mogą być problemy...

HELP :gwm


jeżeli nie chcesz płacić akcyzy to musisz zarejestrować to auto jako ciężarowe+np 6 osób.

jakub2001 - 2011-08-08, 13:25

jacekj napisał/a:
jeżeli nie chcesz płacić akcyzy to musisz zarejestrować to auto jako dostawcze+np 6 osób.

Nie ma pojęcia samochód dostawczy.
Jest albo ciężarowy albo osobowy.
Importem aut ciężarowych zajmuję się od 15 lat.
Moje kampery (3 sztuki) zawsze przyjeżdżały jako osobowe.
Jesli chcesz przerabiać ciężarowy, wg mojej wiedzy, rejestracja w Polsce ciężarowego, (mile widziana zmiana właściciela :wyszczerzony: ) potem przeróbka (faktura z firmy posiadającej uprawnienia [PKD 4520Z] i biorącej ryzyko w razie wypadku), przegląd i przerejestrowanie.
Pozdrawiam.

maszakow - 2011-08-09, 01:24

Pancio napisał/a:
Mam takie pytanie-prośbę... Czy mak ktoś zdjęcia montażu foteli do blaszaka? Jak mocujecie pasy skoro ścianka jest z blaszki i słabiutkich profili? Widziałem, że często pasy wystają ze ściany toalety z tyłu i czy one są tylko na wylot do drewna przymocowane, czy też w środku biegnie jakieś stalowe wzmocnienie?
Po prostu nie wiem czy buduję mocowania pasów za słabo czy też za potężnie...

No i czy zna ktoś w Warszawie firmę, która mi wystawi fakturę za spojrzenie, że przeróbka foteli jest OK, abym mógł z tym do diagnosty się udać...

O których fotelach mówisz ?? Pasy w blaszakach najczęściej sa mocowane w bocznych profilach (słupkach) . One takie cienkie nie są. pasy środkowego pasażera - na wzmocniniach ramy.
W moim mam dorobioną całą ławkę z rzędem foteli - pasy są mocowane pod ramą na któej są osadzone fotele. Są trzypunktowe - pas piersiowy jest schowany w oparciu fotela.
W LT35 II dla pasażera "środkowego" z przodu postawili cały słupek będący częścią kompozyci przedniej ławy. Słupek z solidnej blachy przykręcony do podłogi a w nim pas. Komuś dawno temu fotki robiłem...

Pancio - 2011-08-13, 00:17

Samochód już po przeglądzie dodatkowym: ciężarowy na 5 miejsc. Nie będzie więc niedomówień z akcyzą, a po roku zmienię sobie na kempingowy.
aras777 - 2011-12-04, 21:57

Witam
Co się dzieje w temacie zabudowy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group