Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato - wspomaganie w kierownicy

Antonina21 - 2011-08-22, 12:56
Temat postu: Ducato - wspomaganie w kierownicy
Witam wszystkich użytkowników.
Planuję zakup swojego pierwszego campera z lat 1990 - 1994 i przeglądając ogłoszenia dużo jest w ofercie modeli Fiata, Peugeota lub Citroena z silnikiem 2,5 75 KM bez wspomagania w kierownicy.
Moje pytanko jest następujące - czy istnieje możliwość dołożenia takiego wspomagania do tego modelu i jak ktoś wie szacunkowo jaki to może być to koszt?

Lutek - 2011-08-22, 13:19

Nie ma najmniejszej potrzeby zakładania wspomagania , układ kierowniczy chodzi naprawde lekko. Mam Hymera na Ducato 91 i jestem zadowolony
dziwaczek - 2011-08-22, 13:26

Potwierdzam. Brak wspomagania nie przeszkadza wiadomo manewry na parkingu są cięższe ale spoko jest. Też się obawiałem braku wspomagania ale pierwsza jazda rozwiała wątpliwości. Przełożenie w kierownicy w Ducato z tych roczników jest dobrze dobrane a wspomaganie wtedy to był luksus. Mój kamperek jest z 88 roczku.
Antonina21 - 2011-08-23, 07:41

Dziękuję Wam za odpowiedzi - przyznam szczerze, że mile mnie zaskoczyliście tymi wypowiedziami, bo myślałem, że z tym kręceniem kierownicy to będzie jakaś katorga.
airgaston - 2011-08-26, 16:20

A ja mam fabrycznie wspomaganie i nawet moja filigranowa żona kręci kierownicą jednym palcem nawet na postoju :diabelski_usmiech . Dołożyć można ale musisz mieć dawcę i trzeba kupę rzeczy przeszczepić.
A w Daimlerze nie mam i potrzeba krzepy :szeroki_usmiech

TomekW - 2011-08-27, 07:16

airgaston napisał/a:
A w Daimlerze nie mam i potrzeba krzepy :szeroki_usmiech

Ludwik nie ma wspomagania? :shock:

Skorpion - 2011-08-27, 12:10

Moj skorpionek ma wspomaganie i to jak wspaniale dziala :wyszczerzony: :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech :ok
StasioiJola - 2011-08-27, 13:02

Jeśli Ludwik ma silnik 240D ze starej beczki to wszystko bedzie pasowało ze wspomagania z tego modelu, Mam pompe wspomagania do oddania za ,,dziękuję,, spojrzę jeszcze na koła pasowe - moze cos się znajdzie!!! Jedyne co - to trzeba by było znależć kolumnę kierownicy ze wspomaganiem z modelu 207-410!!! A wspomaganie w Mercedesie to fajna sprawa!! :spoko
Skorpion - 2011-08-27, 13:38

I trzeba choc raz do roku wymieniac filtr w ukladzie wspomagnia :spoko
airgaston - 2011-08-27, 20:49

No właśnie w Ludwiku nie ma wspomagania ale kierownica chodzi leciutko jeżeli tylko Ludwiczek się ciut toczy. Jak stoi to trzeba TRRROSZKKKKKĘĘĘĘ pociągnąć. Ludwik ma silnik benzynowy 2300cm3 W115 ok 90KM taki jak w MB 115 i nie mam zielonego pojęcia czy wspomaganie z diesla będzie pasowało w benzyniaku. Ale Stasiu zaczynam drążyc temat więc proszę nie pozbywaj się narazie akcesoriów :szeroki_usmiech . Ale za to jaki ma skręt. Ducato przy Ludwiku to wagon kolejowy. W Ludwiku koła w maksymalnym skręcie ustawione są niemal prostopadle do karoserii. Jestem w stanie zawrócić na trzy razy na mojej uliczce pod domem a jest niewiele szersza od długości Ludwika 6.60m.
StasioiJola - 2011-08-27, 22:28

Tak to prawda. że takiego skrętu jak Mercedes nie ma prawie żadne dostawcze auto!! Nie jestem pewien, ale chyba miałem też pompę wspomagania od benzyniaka, niczym się one nie różniły tylko chyba był inny uchwyt mocujący i inne koło pasowe!! Ten silnik 115 benzynowy to kultowa jednostka w mercedesie - nie do zajechania i prosty w naprawach!!! :spoko
lepciak - 2011-08-28, 07:20

StasioiJola
Cytat:
Mam pompe wspomagania do oddania za ,,dziękuję,,

A co masz do oddania za "dziękuję" do Fiata Ducato 2,5 TD? Nawet podwójnie podziękuję.

Borys1003 - 2012-04-29, 16:53

Ja walcze juz którys tydzień z maglownica , okazalo się,że rocznik 86-93 miał bardzo żadko montowane wspomaganie, wymienilem silnik na 2.5td z pompa i zachciało mi się wspomagania, kupilem na allegro maglownice ze zbiorniczkiem, potem weze mialy byc do tego modelu okazalo się,że "uczciwy" wyslal z modelu 94, troche kombinacji i udało się, potem okazalo sie,że maglownica jest wyższa i musi byc drażek z krzyżakami krótszy - kupiłem, nastepnie okazalo sie,ze oslona musi byc wyższa w podłodze, zalozyłem od przegubu ale bede szukał oryginalnej może komus lezy :-), ale te stare budy albo na zlomie albo nie miały wsp. Jak zlozyłem okazalo sie,ze ok, wspomaganie dziala, ale tylko w jedną strone. Zaczałem dolewac płynu i odpowietrzac, okazalo się,ze przy obciążeniu rozszczelniła się maglownica i od strony drazków wycieka olej- leje sie, wtedy mialem dostep jak montowałem przekladnie gdy nie bylo silnika teraz musze ją wyciągnąć i albo kupić dugą 200-300 zł lub regeneracja 600 zł lub kupic uszczelniacze 180 zł i zrobic samemu, rece mi juz opadają, chciałem miec wspomaganie aby szybciej manewrowac biorąc pod uwage,ze jest skret beznadziejny. W poprzednim kamperku bez wsp. w transicie skret był super i wspomaganie nie bylo mi potrzebne a teraz mi sie zachciało..... mam juz dosyc FIATA, co roku coś zmieniali na oko wygląda,ze posuje potem okazuje się,że jest inne ponoc to taka polityka Fiata aby nie pasowały czesci ze straszych samochodów.....
max73 - 2012-06-07, 07:11

Wspomaganie wtedy kosztowalo 2500 DM doplaty !!! Dlatego oszczedni woleli cwiczyc miesnie :)
A polityka Fiata rzeczywiscie fatalna do 20 letnich auto prawie wcale nie ma czesci. :evil:
Pozdrawiam
Max

kaimar - 2012-06-07, 07:30

max73 napisał/a:
polityka Fiata rzeczywiscie fatalna do 20 letnich auto prawie wcale nie ma czesci.


Jak dla mnie to polityka normalna i zdrowa. Nie produkuje się części dla 20 letnich pojazdów. Samochody użytkowe 20 letnie powinny być już dawno na złomie. Tylko zastosowanie podwozia do kampera powoduje że 20 letni samochód jest w pełni sprawny.

Camper Diem - 2012-06-07, 08:47

kaimar napisał/a:
Samochody użytkowe 20 letnie powinny być już dawno na złomie.

o tym powinien decydować stan techniczny, a nie wiek :spoko

kaimar - 2012-06-07, 09:20

affa napisał/a:
o tym powinien decydować stan techniczny, a nie wiek


Napisałem trochę skrótem myślowym. Chodziło mi założenia producentów. Przy projektowaniu samochodów producent zakłada określoną żywotność pojazdu. Na przykład w popularnych osobowych są to 3 lata i 100 tysięcy kilometrów dla pierwszego właściciela. W tym czasie samochód jest objęty gwarancją.
Po tym czasie następuje "sypnięcie się" wielu elementów typu amortyzatory, łożyska itd.
Po czym auto przejmuje drugi właściciel który robi kolejne 100.000 km przez 3 lata.
Po sześciu latach autko ma 200 tysięcy kilometrów i producent najchętniej widzi je na złomie. To nic że auto jest jeszcze całkiem sprawne. Ale wystarcza defekt elektronik, a tej we współczesnych autach nie brakuje, i okazuje się że dana centralka elektroniczna jest dostępna tylko w sieci producenta, nie ma zamienników, a jej cena zbliża się do wartości rynkowej pojazdu. A w sieci producenta na 100% jest już następca danego modelu.

majsterus - 2012-06-07, 09:24

powiedział co wiedział...

żadna ustawa nie mówi o tym że 20 letni pojazd ma być na złomie.
mam J5 z 93 roku - bez grama rdzy..

owszem produkuje się części do pojazdów mających dużo więcej niż 20 lat - przykład mercedes. można zamówić nowy element blacharski w fabryce.

kupiłem przesuwkę 5 biegu w serwisie fiata do kampera z 88r - nowa, oryginalna, więc chyba się produkuje....


wspomaganie w ducao/J5 było ale tylko w wersji 2,5TD czyli największej, a jazda takim autem to przyjemność. Kamper bez wspomagania ciężko się prowadzi. J5 jak załaduje na ponad tone na skrzynie kręci się jak w osobówce.

musisz poszukać od tej wersji silnikowej do roku 93.

SlawekEwa - 2012-06-07, 10:13

majsterus napisał/a:
musisz poszukać od tej wersji silnikowej do roku 93

Coś do wspomagania 1.9TD mam :roll:

janusz - 2012-06-07, 10:42

majsterus napisał/a:
owszem produkuje się części do pojazdów mających dużo więcej niż 20 lat - przykład mercedes. można zamówić nowy element...


Nie żebym chciał dyskutować na ten temat, tylko jako ciekawostka, tak dla rozluźnienia dyskusji :haha:

Dwa ramiona wycieraczek, bez wycieraczek, tylko ramiona do mercedesa 170 Va 51-52 rok produkcji 400E. Uszczelka tylnej szyby - dużo mniejsza niż w 126p 1600 zł.

Camper Diem - 2012-06-07, 10:50

kaimar napisał/a:
Ale wystarcza defekt elektronik, a tej we współczesnych autach nie brakuje,

ale mówimy o samochodach 20-letnich :)

kaimar - 2012-06-07, 14:43

affa napisał/a:
ale mówimy o samochodach 20-letnich


Właśnie , właśnie :spoko
Na początku lat 90 elektronika szeroko weszła do samochodów - gaźniki były zastępowane wtryskiem , same gaźniki dostały elektroniczne sterowanie, ABS w wyższej klasie to był już standard. Nie wspomnę już o kosmicznych deskach rozdzielczych. Tak, tak Panowie, lata lecą.

Camper Diem - 2012-06-07, 18:06

kaimar, najpierw piszesz o złomowaniu 20-letnich użytkowych, czym narażasz się właścicielom użytkowych 20-latków, którzy nie potrzebują super wypasionej fury, ale trochę zawodnego, ale sprawdzonego mułka... a później piszesz o gaźnikach, abs-ach i kosmicznych deskach rozdzielczych? do właścicieli 20-letnich diesli w stylu retro?
kaimar - 2012-06-07, 18:26

affa napisał/a:
czym narażasz się właścicielom użytkowych 20-latków


Niestety, wiedziałem że to jest temat drażliwy dla wielu. Zostawmy temat - bo nie rozumiesz moich intencji - a w pisaniu nie jestem specjalnie komunikatywny.

Natomiast wracając do wspomagania to proponuję skorzystać z EPER-a:

http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE

Można dokładnie przeanalizować różnice pomiędzy wersjami ze wspomaganiem i bez.
Uwaga: EPER chodzi tylko pod Explorerem

bercik - 2014-03-11, 22:09

Witam. Zdecydowałem się dołożyć wspomaganie do mojego ducato I z 92r 1,9td, mam prawie wszystkie potrzebne części ,ale mam problem gdzie można założyć pompę .Morze ktoś z kolegów zakładał wspomaganie do tego silnika i podpowie jakieś patenty. poz. Bercik
darek 61 - 2014-03-11, 22:22

bercik, pokusiłbym się na elektryczną
bercik - 2014-03-11, 22:30

Rozważałem taką opcje ale mam wszystko do hydraulicznej
SlawekEwa - 2014-03-11, 22:46

Poszukaj na portalach ogłoszeniowych zdjęć kompletnych silników 1.9TD i tam zobaczysz miejsce mocowania pompy.
darek 61 - 2014-03-11, 22:55

Ja mam J5 i o ile się orientuje to tam są różnice w wale korbowym przy wspomaganiu.Jak jest w ducato to nie wiem,muszą się wypowiedzieć znawcy tematu.Elektryczna pompa chyba łatwiejsza do zamontowania.Ale jak masz cały komplet i wszystko pasuje przy silniku to może szkoda robić dodatkowe koszty.
2mirek - 2022-10-11, 22:50

Witam!
Ja też chciałbym założyć wspomaganie do ducato 280,
ale nie wiem nic o tym jakich części i ile kosztują i kto mógłby mi w tym pomóc.
Jeżeli ktoś zechciał by mi podpowiedzieć ot będę zobowiązany bardzo;
Pozdrawiam 2mirek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group