Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - ducato problem CODE kluczyk imobilaizer

kola - 2011-08-28, 09:48
Temat postu: ducato problem CODE kluczyk imobilaizer
witam,
podczas wojaży, spotkało mnie zdarzenie typu CODE na tablicy rozdzielczej.
Po włożeniu i przekręceniu kluczyka kontrolka CODE nie zgasła i nie było możliwości odpalenia silnika. Zimny pot na plecach :( . Wiem, że to jest kwestia immobilaizera. Po paru minutach kontrolka gaśnie i można odpalać uffff. Ale chciałbym rozwiązać ten problem jeśli można z Waszą pomocą. czy ktoś miał podobne problemy z immo??

dziwaczek - 2011-08-28, 13:39

Ja miałem w lanosie, czasem się to zdarzało. Proponuję wozić drugi kluczyk a jak masz asistance to ci to powinni naprawić na miejscu. A najlepiej sprawadzić kluczyki i immobilajzer w samochodzie, może tam coś nie styka?
Nomad - 2011-08-28, 18:24

Miałem podobne przejścia :-/
Wszystko zależy od tego ,czy problem będzie powtarzał się na drugim kluczyku.
Jeżeli nie to jeździsz na drugim a jak chcesz to możesz zakodować dodatkowy-nowy.

Jeżeli na drugim kluczyku kontrolka się kiedyś zaświeci
to myślę że masz trzy wyjścia :roll:
--jak masz silne nerwy -jeździć tylko po kraju i czekać aż immo całkiem padnie
--wymienić immo,ale to duże koszty
--obejść immo i zrobić własne zabezpieczenie(wątpię,czy bez pomocy dobrego elektryka
to ruszysz-immo zamontowane jest na pompie paliwa na fuurę śrób z czego kilka zrywalnych ,część impus,torx,ciężki dostęp--zresztą nie wiem który masz rocznik-tak jest u mnie)

A tak na super serio to trzeba sprawdzić czy tylko kluczyk,czy coś w stacyjce.Wolałbym tu doszukać się usterki.Jak nie ,to masz trzy bramki... :(

eMKa - 2011-08-28, 21:44

Zgłoś sie do ASO, lub do kogoś kto posiada Egzaminer Fiata i zamów przekodowanie kluczyków (wszystkie jakie masz trzeba zabrać) Sprawdź tez połączenie anteny(wtyczka-gniazdo) imobilajzera (pod obudową wyłącznika zapłonu-stacyjka)
Świstak - 2011-08-28, 22:44

Nie zostawiaj kluczyka na słońcu, a jeśli Ci się zdarzy - przed użyciem włóż na kilka minut do lodówki. Wiem że z pozoru brzmi to wyjątkowo idiotycznie, ale przekonaj się sam. Spotkałem się kilka razy z taką usterką w różnych samochodach. W 90% przypadków przyczyną jest przegrzanie chipa w kluczyku. Najczęściej przez zostawienie na słońcu lub w nasłonecznionym schowku czy portkach na plaży.....
kola - 2011-08-30, 14:10

serdeczne dzięki, za podpowiedzi.
muszę dobrać się do tego wariactwa.
drugi kluczyk ma ten sam problem choć cały czas leżał w domu w szafce.
myślę, że po tegorocznym "lecie" szczególnie w północnej Francji gdzie je spędzaliśmy to raczej wilgoć zrobiła swoję. chyba obejdę wariactwo a na pewno ubezpieczenie assistance musowe przy wyjeździe za granicę. Nie zbadane są wyroki Boskie.

dziwaczek - 2011-08-30, 17:44

Stawiam ze coś nie styka przy cewce imnobilajzera. Często jest ona przy stacyjce - sprawdz kostki poruszaj nimi - może pomoże.
zbychu91 - 2011-09-01, 05:49

A może masz założony dodatkowy auto alarm z centralnym zamkiem?
(miałem kilka takich przypadków),dodatkowy aa wieszał immo.

kola - 2012-03-31, 16:38

Zimowa przerwa, pierwsza wycieczka. Code się odezwał po staremu. Dzisiaj się dobrałem do tematu. Pościągałem plastiki, sprawdziłem wtyczki od immo, piękne, czyste. pojawił się drugi problem. Pęknięte gniazdo stacyjki. Tzn. tam gdzie są dwie wtyczki. Przez to pęknięcie jedna wtyczka ma luz. Próbowałem ją wyciągnć i wyciągnęlelm razem z bolcem :(uuu. stacyjka do wymiany. Stacyjki nie są drogie 100zł. Sama wymiana też bez problemu. Ale co z immo???
Mógłbym wozić stary kluczyk jako breloczek to najprostsze i najtańsze wyjście. Mógłbym obejść immo ale to musi zrobić fachman za większą kasę i skutkiem będzie brak zabezpieczenia antykradzieżowego. Ciekawy jestem ile za wymianę stacyjki razme z immo wezmą w ASO, pojadę zapytać w poniedziałek. a co koledzy radzą?

Argo - 2012-03-31, 16:56

Przełożyć bębenek z starej do nowej. Wymiana dość prosta, ale nie dla laika.
kola - 2012-03-31, 18:41

no właśnie się zastanawiałem czy można zmienić wkładkę jak w normalnym zamku drzwiowym...można:) kto może to zrobić? zegarmistrz? elektryk czy może sam powoli? a może kolega AIR by pomógł?
lepciak - 2012-03-31, 18:44

kola
Cytat:
Ciekawy jestem ile za wymianę stacyjki razme z immo wezmą w ASO, pojadę zapytać w poniedziałek. a co koledzy radzą?

Stacyjkę wymienisz sam bo właściwie polega to na wymianie kostki ze stykami. Zanim się za to zabierzesz idź do punktu zajmującego się dorabianiem kluczyków do samochodów. Serwisant powie jak bezpiecznie manipulować przy stacyjce aby nie zablokować auta, ewentualnie dorobi klucz z czipem immo. Wyjdzie to dużo taniej niż wizyta w serwisie.

kola - 2012-03-31, 18:58

dzisiaj odpinałem już stacyjkę od wtyczek i podłączałem ponownie, nic się nie zablokowało autko paliło. Chyba, że będzie dłużej odłączone i się zablokuje... widziałem na zdjęciach, że w jednym (chyba nierozbieralnym) korpusie jest wtyczka i zamek z kluczykiem (obym się mylił).
Argo - 2012-03-31, 19:02

Podejrzewam, że sam nie wymienisz. Potrzebne są odpowiednie narzędzia. Nie wiem jak jest z wymianą w Ducato, Generalnie jest zapadka lub wbijany kołek. Na włożonym i przekręconym kluczyku należy nacisnąć zapadkę albo w wybić kołek specjalnym wybijakiem. Radzę podjechać do fachowca od zamków wymiana nie jest droga.
Marcinosik - 2012-03-31, 19:30

Z tego co wiem to Fiata da radę odpalić nawet jeśli popsuje się immobilizer tylko trzeba znać mechanical code, wbija się go pedałem gazu i sprzęgła lub hamulca(nie pamiętam) powinien być w kopercie z kluczykami. Kod wbija się naciskając określoną liczbę razy pedał gazu do oporu przy załączonym zapłonie a potem hamulec i następna cyfra. Odpalenie jest pracochłonne ale możliwe. Sprawdź w instrukcji auta jeśli ją masz, tam jest to opisane dokładnie lub na forach fiatowskich bo mogę źle pamiętać a nie chce popsuć Ci auta....
kola - 2012-03-31, 20:28

dzięki za porady, jak fajnie, że jesteście. Przypomniałem sobie, że kiedyś miałem problem z okręcaniem się kluczyka w stacyjce mojej bumety. Mam numer do człowieka, który naprawia stacyjki. Może nie zmienił komórki...
Pozdrawiam. W poniedziałek dopisze dalsze czynności.

kola - 2012-04-03, 19:33

witam, wyciągnąłem stacyjkę, wyciągnąłem pękniętą kostkę, zamówiłem będzie jutro. Założe problem stacyjki będzie załatwiony. Podejrzewam, że problem immo nie zniknie. Ale obym się mylił.
kola - 2012-04-06, 13:37

wymieniłem pękniętą kostkę stacyjki, bez problemu lecz problem immo bez zmian. Nadal się świeci jak wyłączę i chcę ponownie włączyć rozgrzany silnik. obok kierownicy antenka i centralka immo (ta żółta) czyściutkie jak z fabryki. Co tu dalej robić...
Nomad - 2012-04-06, 19:52

..jak z poprzedniej strony- wymienić immo lub zrobić obejście(wtedy kontrolka nadal będzie świecić ale silnik i tak odpali...
HarryLey4x4 - 2012-04-13, 18:48

a można prosić o instrukcję jak się obchodzi immo ?? :diabelski_usmiech
Argo - 2012-04-13, 19:19

HarryLey4x4 napisał/a:
a można prosić o instrukcję jak się obchodzi immo ?? :diabelski_usmiech

Imo bez ingerencji e ECU nie da się obejść. Gdy był łatwo to by go nie instalowali

Nomad - 2012-04-13, 21:05

Jak się obchodzi immo-TRUDNO :-/
Da się ,ale bardzo mozolna robota--tylko dla zdesperowanego właściciela i znajomego majstra.Trzeba zdemontować cały immo(różne śruby -imbus,torks,zrywalne i z odwrotnym gwintem)

HarryLey4x4 - 2012-04-14, 05:55

no zapytałem, trochę z przekorą , bo napisałeś wcześniej w taki sposób o tym, jakby to była bułka z masłem. :diabelski_usmiech

U mnie w rozebranej wczoraj instalacji od 2,8 JTD okazało się ,że w aucie z 2002 r. jest immobilizer z 2005 r. Znaczy ktoś już coś mataczył. Ponadto jakiś kabelek jest poprowadzony na skróty od wtyczki z immo do wtyczki komputera. Pomyślałem,że to może jakieś obejście , ale zakładając ,że nawet we fiacie nie daliby aż tak ciała ,żeby można to było załatwiać jednym kabelkiem, przyjąłem ,że może po prostu ten przewód na skróty ma załatwić temat jakiejś przerwy na kabelku między kompem a immo.
Zresztą nie dziwota, bo jak widze jakość kabli we wiązce fiata to jestem lekko przerażony, czy po jej ruszeniu na pewno będzie wszystko działać...

kola - 2012-05-10, 14:04

temat immo zamykam. zdemontowany z pompy wtryskowej. koszt 200zł, poranek dla dobrego pompiarza. Założyłem dodatkowy antykradziej.
Nomad - 2012-05-10, 19:38

No to po kłopocie ...do zobaczenia na trasie :spoko
janek50 - 2016-06-18, 17:18

mam problem z immo po poskładaniu w ducato 2000r, 2,8 D ,wszystkiego po małym remoncie , nie wiem jak działał przed ale był na zaworze na pompie tylko jeden kabelek, koloru brązowego przy demontażu on odpadł przy samej obudowie tak jak i pozostałe i nie mogę odpalić ducaciaka, znalazłem na necie taki tekst ,

Na pompie masz cału układ wykonawczy immobilisera.Idą do tego trzy kable-czarny (masa)niebieski (plus) i jeszcze jeden,koloru nie pamiętam (sygnał)Jest pod tą blachą cała elektronika,która w przypadku gdy centralka immo rozpozna kluczyk zasila zawór odcinajacy paliwo.
Trzeba jak już co pozbyć się tej blachy,i zasilić zawór z kabla niebieskiego.
Z tą blacha trzeba wiedzieć jak,aby nie uszkodzić pompy.

czy da w ten sposób ominąć immo i odpalić auto? zaciągnąłbym go do elektryka ale bez własnego napędu nie jestem w stanie wyjechać z miejsca postoju i nie ma możliwości wyciągnięcia go nawet na holu. dlatego szukam sposobu na ominięcie immo .

druga sprawa to że nie mam świateł przód ,tył nie wiem ,nie sprawdziłem , na tablicy nie świeci ładowanie i ciśnienie oleju, migacze i awaryjne działają, kable podłączone jak przed demontażem. gdzie szukać jakiegoś schematu elektrycznego. ?

Ryszard.S - 2016-06-18, 17:42

A 100A bezpiecznik na akumulatorze cały ?
zbyszekwoj - 2016-06-18, 19:29

Nie prowadż do elektryka tylko przyprowadz kumatego mechanika.Na podwórku wywali to w 2 godz. i po problemie. Tyle że nie będzie zabezpieczenia.
Mirekl61 - 2016-06-18, 21:31

Sprawdź przed wycinaniem imo czy masz zasilanie na wtyczce.
Wygląda z twojego opisu że problem tkwi w instalacji.
Poradziłem sobie z imo w ten sposób http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=21933

janek50 - 2016-06-19, 14:38

co do immo, czy to ustrojstwo co jest na twoim zdjęciu Mirek, to immo , http://www.camperteam.pl/...d.php?id=165067

bo mi chodzi o to coś co jest na górze pompy przy cięgnie przyśpieszacza, takie okrągłe, a to co ty pokazujesz chyba mam z boku pompy od strony rozrusznika.

Mirekl61 - 2016-06-19, 19:27

Sprawdź czujnik uderzeniowy.
Jeżeli kluczyk pokazujący działanie imo gaśnie, to jest ok.
Opisz bardziej objawy, to łatwiejesza będzie pomoc.

janek50 - 2016-06-20, 19:09

problem z immo rozwiązał się sam, dziś gdy wrzuciłem swój aku ładowany przez 2 doby, po 3 razie immo zgasło i fiacik odpalił, żeby nie było za dobrze to musze przestawić pompę bo nie chodzi jak dawniej. Żeby było coś na plus to działają wszystkie światła i kontrolki/ Gewehr wielkie dzięki za informacje przez telka co do immo i co do ustawienia pompy. Jutro będe walczył z pompą.
janek50 - 2016-06-23, 20:29

dziś znowu ustawiałem rozrząd, po złożeniu odpalił od razu ,nic się nie działo więc poskładałem wszystko do kupy i pojechałem do domu , po 100m widzę że kopci na czarno robiąc zasłonę dymną, pod górkę słabawy i cały czas świeca dymna z rury przy zwiększaniu prędkośći. JAk ustawić pompę lub jaki może być inny powód takiego dymienia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group