|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - zwariowało webasto w kamperze
EwaMarek - 2011-09-01, 22:07 Temat postu: zwariowało webasto w kamperze w swoim kamperze mam webasto a dokładnie Eberspächer
niestety szaleje ostatnio
- nie załącza przy zadanej nastawie pokrętłem
- czasami nie wyłącza sie i grzeje na maxa
na scianie mam czujnik temperatury i regulacje temperatury pokrętłem
proszę o info jeśli ktoś zna się na tym
a zauważyłem ostatnio że przy nastawie z zeszłego tygodnia nie chciało sie załączyć musiałem jakby podnieść temperature czyli podkręcić pokrętłem żeby zaskoczyło tylko potem nie chciało się wyłączyć...
EwaMarek - 2011-09-01, 22:09
jakie jest zużycie prądu i ropy w takim ogrzewaniu?
wydaje mi sięże spore i zaczynam szukam ogrzewania podobnego ale na gaz
Ducaciak - 2011-09-02, 09:16
witam
najprawdopodobniej masz za słaby aku podłączony pod webasto - chyba że idzie bezpośrednio z aku samochodu.
miałem cały wykład gościa który mi montował i wiem że przy słabym aku będą działy sie cyrki.
jesli masz na głównym aku odpal webasto przy załączonym silniku.
sprawdź też rurę dolotową czy może nie jest zapchana.
albo tez może wystarczy przeczyścić dyszę bo podobno lubią sie co jakiś czas zapychać.
pozdrawiam.
tachowp - 2011-09-02, 10:51
Napisz kolego jaki typ tego Ebera. Może pomogę na odległość. Jestem serwisem Ebera. Pozdrawiam !
OldPiernik - 2011-09-02, 16:48
Dobrze byłoby, gdybyś wrzucił zdjęcia programatora - może to być wina sterownika.
EwaMarek - 2011-09-03, 22:26
wróciliśmy z 2 tyg urlopu
kupiłem specjalnie solar 100watowy żebym nie musiał wykupować na kempingu prądu - niestety padał mi aku w nocy więc z oszczędności nici...
na 230 czyli aku ładowany cały czas webasto działało ale świrowało na całego
albo się załączyło i chodziło na maxa albo nie chciało się załączyć...
daje fotki
na regulatorze mam zaznaczone kreskami zakresy temperatur - te dwie kreski wyżej
ostatnio zauważyłem że się nie wyłącza więc zacząłem ustawiać na niższy zakres ta niebieska szersza kreska
ale wtedy sie włącza pochodzi troche i się wyłącza
trudno opisać ja to się dzieje
najlepiej jak bym wiedział jaka jest zasada uruchamiania webasto pokolei i jaka gaszenia.... może dojde kiedy jest coś nie tak
EwaMarek - 2011-09-03, 22:32
znalazłem taki film - no tak jest pokolei ale...
http://www.youtube.com/watch?v=ewr7btulJ-w
maszakow - 2011-09-04, 15:11
EwaMarek napisał/a: | jakie jest zużycie prądu i ropy w takim ogrzewaniu?
wydaje mi sięże spore i zaczynam szukam ogrzewania podobnego ale na gaz |
Prądu owszem żre - pobór około 30-50W w zależności od typu. tylko że Webasto nie pracuje w sposób ciągły - pół godziny pracy a potem dłuższa przerwa.
stachwody - 2011-09-04, 18:11 Temat postu: am sorry!To gdzie Państwo jeździcie? żę trzeba się tak dogrzewać?W środku upalnego lata?Szczerze pisząc to najprzyjemniej jest naszej załodze,która liczy sobie razem 135 lat jak przytulamy się do siebie pod podwójnym śpiworem i tylko nosy nam rozskosznie marzną.Sen jest wtedy długi,wstajemy niesłychanie wypoczęci.Psa na przednim siedzeniu przykrywamy kołderką i też się nie wychyla...
EwaMarek - 2011-09-04, 18:38
jak byłem tylko z żoną to nie było problemu ale z córkami 5 letnią i 3 miesięczną muszę utrzymywać równą temperaturę
przy 10 st w nocy to jest troche problem...
a teraz to albo 21 albo 27... przy takim samym ustawieniu...
tachowp - 2011-09-04, 18:51
Witam ! Najlepszym rozwiązaniem w Twojej sytuacji jest podjechać do serwisu ciężarówek i tam sprawdzą co jest z tym Eberem ! Nie musisz tego naprawiać u nich ale zrobią diagnozę i wtedy podejmiesz decyzję Pozdrawiam
EwaMarek - 2011-09-04, 19:13
będe szukał w poniedziałek serwisu
ale jak się podłączą? ja tam nie widze żadnego gniazda jedynie jedna kostka od zasilania głównego i druga od sterowania
na dodatek jest zabudowane blachą więc troche zejdzie demontaż...
tachowp - 2011-09-04, 19:42
POd spodem jest wtyczka w którą podpinamy się przelotką
EwaMarek - 2011-09-07, 08:20
tachowp
znalazłem firme która zajmuje się ogrzewaniami postojowymi ale fachowiec na urlopie i dopiero w przyszłym tygodniu cos sie dowiem więcej
założyłem lepszy akumulator - ogrzewanie zostawiłem na noc czy działało nie wiem ale nad ranem było chłodno w kamperze, przy próbie włączenia zrobiło się to samo co zawsze rozkręciło się , napięcie 11,80v i się wylączyło
czy to słabe napięcie czy jednak coś z ogrzewaniem???
zmieniłem klemy na nowe i zauważyłem że te kabelki producent dał takie sobie
Pawcio - 2011-09-07, 20:13
Witaj Mareczku
Ja w swoim kamperku mam ogrzewanie postojowe-tyle że marki Webasto.
Po przebytych perypetiach mogę Ci doradzić, abyś sprawdził, czy:
nie zaśniedziały złącza na kostce dochodzącej do ogrzewania,
nie są uszkodzone lub zagniecione rury dolotowa i wylotowa z nagrzewnicy,
nie jest uszkodzony przewód zasilający pompkę paliwa,
nie jest zapchany filterek paliwa,
nagrzewnica nie 'zassała' czegoś innego niż powietrze (paluszki, orzeszki, chrupki bądź karty gwarancyjne )
W moim regulatorze temperatury znajduje się dioda. Kiedy nagrzewnica pracuje świeci się światłem ciągłym, jednak w przypadku błędów zaczyna migać. Ilość mignięć oznacza kod błędu, który potem można rozszyfrować przy pomocy instrukcji lub wujka google.
Nasza nagrzewnica dwukrotnie uległa awarii- o ile można to tak nazwać. Najpierw zaciągnęła kartę gwarancyjną później sparciał przewód doprowadzający paliwo.
W pierwszym przypadku objawy były bardzo podobne do Twoich. Najpierw się rozkręcało, zaczynało grzać aby po chwili się wyłączyć. Po usunięciu 'ciała obcego' wszystko wróciło do normy. W obydwu przypadkach obyło się bez serwisu.
Co do parametrów..
Webasto wyłącza się automatycznie, kiedy napięcie spadnie poniżej 10V, moc grzewcza to 1,5 - 3,5 KW, zużycie paliwa odpowiednio 0,2 - 0,5 l, zużycie energii 15 - 36 W.
Podejrzewam, że w Eberku będzie podobnie.
Powodzenia w bojach
EwaMarek - 2011-09-08, 07:49
w starym kamperze zawsze coś było do zrobienia, jak kupiłem nowszy myślałem że nie będę miał zajęcia a tu jaka niespodzianka...
dzieki za informacje
powoli zaczynam szukać - pierwsza wada jaką znalazłem to coś jest nie tak z przewodem zasilającym ebera - albo za cienki (tylko że do urzadzenia idzie taki sam przekrój) albo uszkodzony bo jest spadek napięcia 0,5v i się troche grzeje
podłączyłem krótkim przewodem do pierwszej kostki o większym przekroju i działa
tylko, że znowu zwariował programator bo nagrzało do 30 stC w środku i się nie wyłączył
jak chodziło calą noc to nie mam paliwa w baku
co prawda załączyłem na tym starym aku co poprzednio nie działał ale stoi w środku więc ma ciepło (oryginalnie aku jest prawie na zewnątrz pojazdu)
rurki od ssania powietrza i nawiewu ciepłego są ok , do środka nie mogło nic wlecieć bo jest gęsta kratka
eber nie sygnalizuje miganiem - szkoda bo nie wiem czy to awaria że się wyłączył czy że nagrzało się pomieszczenie
tachowp - 2011-09-08, 13:31
Witaj ! Na odległość trudno coś diagnozować ale przewody które są w wiązce takie mają być , główne 2,5 kw, a dalej 1,5 kw. Z opisu objawów wygląda na przegrzanie , może to być usterka wentylatora który niema sterowania obrotami. Dalej jednak polecam wizytę w serwisie w celu odczytania błędów. A wentylator tylko nowy bo regenerowane mają bardzo krótką żywotność . Pod spodem na urządzeniu jest nalepka z typem ogrzewania to też pomogłoby w diagnozie. Apropo migania lampki : z fotki wynika że masz sterownik mini a ogrzewanie powinno nazywać się Aitronic D2 lub D2S , ten mini niema właściwości diagnozy , najprostszy . Pozdrawiam !
EwaMarek - 2011-09-09, 21:33
do mechanika w poniedziałek prowadzę kampera, tabliczki nie widzę bo jest osłonięta blachą...
teraz na krótkich kablach pracuje ok tylko nie che się wyłączać czasami i grzeje na maxa
a można ten regulator założyć z diagnozą i wyświetlaczem?
tachowp - 2011-09-12, 08:39
Witam ! Można założyć każdy który pasuje do tego modelu , taki z diagnozą też. Taniej na allegro można czasem dostać. Pozdrawiam !
EwaMarek - 2011-09-12, 21:29
oj te polskie serwisy
pogadałem sobie z godzine i nic - nie podłączyli nawet pod komputer bo z mojego opisu stwierdził gośc że takiej usterki komputer nie widzi...
to jest eber D4
wkońcu na moją prośbe założyli mi nowy regulator (po tygodniu testowania mam oddać) ale powiedział że może to być wina czujnika albo samego modułu ebera
po próbie wieczorem widze że ustawiłem regulator (macając temperaturę w kamperze) podobnie jak ten stary po ostatnim używaniu
a żeby było śmieszniej to w ostatnie namacane ustawienie jest pomiedzy dotychczas znalezionymi zakresami
tachowp - 2011-09-13, 10:22
Witam ! Gdzie byłeś w serwisie forda ? Ogrzewanie ma swoje przyłącze i swoją diagnozę . Radziłem Ci pojechać do firmy gdzie naprawiają ogrzewania ul. Sienkiewicza 107, 62-600, Koło . Tam powinni pomóc.
EwaMarek - 2011-09-13, 20:32
pojechałem do Boscha Koło - Straszków -montują ogrzewania trumy itp
spróbuje w serwisie scanii - to jest pod tym adresem
EwaMarek - 2011-09-20, 12:43
tachowp
wróciłem z krótkiego wyjazdu i nie mam czasu jechać do tego serwisu ale opisz proszę jak dziala webasto tzn
jaka jest różnica między załączeniem i wyłączeniem ja mam teraz tak że załącza się przy 20st ale nie chce się wyłączyć i na malych obrotach buja na 26st
cofne troche regulatorem żeby się wyłączyło to mam potem problem bo nie chce się włączyć...przy 20 tylko np przy 16stC
mam nowy regulator bo kupiłem z bocha (moge go oddać jak przetestuje)
tachowp - 2011-09-20, 14:59
Witaj ! Widziałem na fotce że masz dodatkowy czujnik temperatury , spróbuj go odłączyć . Może on szwankuje ? Zrób fotkę tego nowego włącznika. Może coś poradzimy !
EwaMarek - 2011-09-20, 19:57
posiedziałem teraz ze 2 godz w kamperze i coraz bardziej mam dość
regulator mam taki sam jak na zdjęciu
myślałem że to regulator ale po ostatnim wyjeździe wyszło, że nie bo objawy są podobne
dzisiaj założyłem z powrotem ten stary i próbowałem ustawić temperaturę, ten rozruch i wygaszanie trwa w nieskończoność.... możliwe że źle interpretuje nastawy ale jak ustawiam na jakąś temperature to powinna być stabilna...
może pokrętło ma dużą bezwładność? i ruszenie prawo, lewo gubi lub dodaje parę stopni??
albo sam układ tak pracuje że rozbieżność nastawy to kilka stopni
EwaMarek - 2011-09-20, 20:11
a co to znaczy dodatkowy czujnik???
przecież to jest jedyny czujnik bo nie ma innego
tachowp - 2011-09-21, 09:01
Witam ! Uparłeś się kolego sam naprawiać . Niestety nie wszystko można robić samemu. Jak Ci się kabelek urwie czy zaśniedzieje styk to można coś takiego samemu zrobić. W przypadku urządzeń grzewczych nowej generacji trzeba mieć oprogramowanie diagnostyczne które pozwoli na zlokalizowanie usterki i robią to serwisy które mają to oprogramowanie i sprzęt. Każdy sterownik ma w sobie czujnik temperatury a Ty oprócz tego masz dodatkowy (mała czarna kostka z żeberkami). Dobra rada znajdź chwilę i pojedź do tego serwisu. Jednak ostrzegam ! naprawy są dość kosztowne. U ciebie może być kilka przyczyn takiego zachowania urządzenia: 1. Uszkodzony czujnik temperatury, 2. Uszkodzony włącznik - sterownik, 3. Zatkane sitko paliwa, itd. Pozdrawiam !
EwaMarek - 2011-09-21, 19:56
wiem że powinno się isć do serwisu ale DOBREGO a takiego u nas nie ma
to jest problem małych miasteczek!!!
po rozmowach w Straszkowie już czułem po kościach że założyć webasto to może i umieją ale żeby szukać błędu i naprawić to za bardzo nie wiedzą za co się brać,
podobnie pytałem w scanii w Kole coś tam wiedzą ale części na 12v nie mają bo tylko 24v
jutro jak będzie wolne stanowisko w tym pierwszym serwisie to podłączą (na moje stanowcze życzenie) pod komputer bo serwisant twierdzi że i tak nic nie wykaże...
zostawiłem na noc webasto i niby było ok ale potem walnęło mi w kamperze 28ctC
tachowp - masz może schemat podłączenia regulatora i czujnika temperatury
może jest jakieś obejście czujnika zewnętrznego żeby działał na tym w regulatorze?
do regulatora mam 4 przewody, do czujnika 2 podłączane w innym miejscu
EwaMarek - 2011-09-29, 20:09
no i po diagnozie
czyli bez zmian - nic nie wiadomo a tylko wydałem 80zł i dodatkowo 200zł na regulator niepotrzebnie
błędów nie ma, wszystko jest niby ok
tylko jak miałem zakres włączania a wyłączania 5-6 st tak jest nadal
gość mnie jeszcze dobił bo powiedział że ktoś mu powiedział, że na tym dodatkowym czujniku to taj jest... ble ble ble, jeśli będę używał tylko czujnik wewnętrzny to będzie lepiej
ale jak to mam zrobić skoro pobieranie powietrza do ogrzewania jest z kabiny kierowcy czyli z najzimniejszego miejsca
porobię próby na samym czujniku wewnętrznym ale wątpię żeby to coś zmieniło
EwaMarek - 2011-09-29, 20:11
aaa podłączali jakiś wynalazek na krótko kabelkami - ale mi KOMPUTER
tachowp - 2011-09-30, 09:14
Trochę mi wstyd za ten serwis ale fachowcy są różni. Spróbuj odłączyć ten zewnętrzny czujnik (przetnij jeden z przewodów )na schemacie 2.15.1. Faktem jest też że bardzo częstą przyczyną "fiksowania" ogrzewania jest właśnie ten czujnik zewnętrzny- dlaczego ?.
Twój MINIREGULATOR też ma możliwość regulowania temperatury zadanej i moim zdaniem śmiało powinien wystarczyć, czujnik i włącznik są niedaleko od siebie więc powinno być OK !
Nie udało się wysłać załączników są w rozszerzeniu BMP . Wyślę na emaila ale musisz mi go podać.
EwaMarek - 2011-10-03, 20:52
no niewiele widac na schemacie
musze zrobić próby na samym czujniku wewnętrznym ale najpierw trzeba rurę ssania powietrza z kabiny przełożyć do części mieszkalnej.
gośc powiedział że czujnik jest wewnątrz ogrzewania ( nie ma go w regulatorze - co potwierdzam bo tam nie ma żadnej dziurki od przepływu powietrza)
tachowp - 2011-10-04, 10:22
Pokrętłem nastawiasz tzw. temperaturę zadaną którą realizuje czujnik wewnątrz ogrzewania. Próbowałeś odłączyć ten czujnik zewnętrzny ?
EwaMarek - 2011-10-04, 13:27
czujnik jest na wsuwkę i go odłączałem ale nie sprawdzałem na dłuższym okresie czasu
więc nie wiem jak utrzymuje temperature - musze najpierw rure poboru powietrza z kabiny przełożyć do części mieszkalnej bo obecnie ciągnie zimne powietrze za siedzenie kierowcy
praca tym się różni że przy górnej temperaturze nie wyłącza się do końca tylko jakby lekko dmucha nawiew, przy podlączonym czujniku zewnetrznym wyłącza się do końca
EwaMarek - 2011-11-11, 18:57
poddaje się z tym ogrzewaniem
cały czas jest podobnie ....
teraz z rurą ssania powietrza w środku jest troche lepiej ale nadal za wysoko grzeje a jak już się wyłączy to za nisko się włącza
mam kolejny problem
obłożyłem na wiosne rury od nawiewu co wychodzą blisko ebera taką siwą pianką jak co w domu , szukałem wycieku i zajrzałem
przy głównym wyjściu z podłogi od ebera na rurach nie zostało nic tej pianki !!!! stopiła się
JAKA JEST TEMPERATURA POWIETRZA PRZY WYLOCIE Z EBERA?????
muszę jakoś zaizolować bo przy pracującym ogrzewaniu bez przerwy rurki od wody i zbiornik czystej wody nagrzewają się tak mocno że nie da się rąk umyć
prawdopodobnie przez to poluzowały sie węże pod opaskami i mam wyciek w 2 miejscach
proszę o rade - jaką pianke zastosować do izolacji tych rur?
dominik - 2011-11-11, 22:40
czarną od klimatyzacji, ta szara to nawet przy solarach spada na podłogę
EwaMarek - 2011-11-12, 08:13
dzięki za podpowiedź
to jaki ma sens izolować takimi CO w domu - przy temperaturze pow 80 st się stopi i po izolacji
airgaston - 2011-11-12, 09:45
Marku izoluj wełną mineralną na folii aluminiowej taką jaką używa się do izolowania kanałów wentylacyjnych. Na folii alu jest siatka z włókna szklanego a na tym 2-3cm wełny. Kroisz to ostrym nożem zawijasz na rurce i łączysz taśmą aluminiową. Potem dla pewności ściśnij jeszcze na zewnątrz tzw trytytka ale nie za mocno tak żeby nie zgnieść wełny.
Tak izoluje się rury tłoczne wychodzące ze sprężarek, skraplaczy a tam jest więcej niż 100st C. Ta izolacja nie boi się wody i nie pije jej
EwaMarek - 2011-11-12, 15:33
powoli znajduje niedoróbki w kamperze, pod łazienką rozłączony trójnik - teraz wiem czemu była tam cały czas sałna ...
co za głąb umieścił wąż nawiewu tak blisko wody i całej instalacji!!!!!
czy jest możliwe że to ciepło uszkodziło mi kable elektryczne? przedtem coś miałem spadki zasilania ebera a teraz mi padł aku samochodu, dziwne jest ładowanie energobloku jakby się nie doładował ( aku kabiny jest naładowany ok)
----------------------- podaje fotke co zostało z tej pianki ------------------------
airgaston - nie mogę założyć grubszej izolacji niż 5mm bo nie wejdzie pod zbiornik czystej wody i pod podłogę łazienki - tam zresztą nic nie wejdzie
kolejna niedoróbka - cała konstrukcja pod podłogą łazienki jest ze zwykłej sklejki - na logikę powinna być wodoodporna!!!
EwaMarek - 2011-12-13, 20:07
założyłem tą czarną piankę
śmierdzi jak ...
tyle rozbierania na marne
|
|