Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - zawieszenie kampera na Fordzie

EwaMarek - 2011-09-05, 20:55
Temat postu: zawieszenie kampera na Fordzie
mam pytanie do kamperowców z podwoziem forda
Jaka jest sztywnośc tych samochodów?
u mnie jakby mocno bujał i miał za miękką amortyzacje - domyślam się że moja zabudowa jest tańszą wersją i producent sie nie wysilał
Czy kampery lepszych marek producentów kempingowych mają zmienione spręzyny, amortyzatory itd

proszę o info

papamila - 2011-09-05, 21:33

miałem kilka aut i uważam że bujanie o jakim wspominasz
to raczej standart. W moim fordzie /gabaryt podobny/ też kiwa
za to w Pilocie / FIAT mam poszerzaną oś -spisuje się rewelacyjnie
i jest bezobsługowa
Ale z tego co wiem w Fordach takich nie montują

EwaMarek - 2011-09-05, 21:49

dołozyłem dystanse i poduchy z tyłu - jest lepiej ale coś mi buja i nurkuje przód
amortyzatory zmieniłem i tylko troche lepiej a może powinny być inne spręzyny?

po ostatnim wypadzie zauważyłem że to nurkowanie może być winą przeładowania na tyle...

bo załozyłem rame z hakiem do tego kufer na ramie i rowery...

marcos40 - 2011-09-06, 00:24

EwaMarek napisał/a:
dołozyłem dystanse i poduchy z tyłu - jest lepiej ale coś mi buja i nurkuje przód
amortyzatory zmieniłem i tylko troche lepiej a może powinny być inne spręzyny?

po ostatnim wypadzie zauważyłem że to nurkowanie może być winą przeładowania na tyle...

bo załozyłem rame z hakiem do tego kufer na ramie i rowery...


Tzn tak, zakładając poduchy usztywniłeś tył, w dodatku zakładając kufer + ładunek obciążyłeś go. Tu nie ma problemu, pomagają poduchy. Natomiast w ten sposób niechcący odciążyłeś przód co na standardowym zawieszeniu powoduje, że obrazowo mówiąc "odrywa" się on od drogi. W pewnych sytuacjach możesz mieć więc wrażenie, że przód nurkuje bo pcha go załadowany sztywny tył.

EwaMarek - 2011-09-06, 15:16

też o tym myślałem i próby robiłem na twardych poduszkach - 2,5 i na miękkich 1,5 efekt bez zmian

teraz zdejmę skrzynie i sprawdze bez ładunku z tyłu
ale obawiam się że producent przesadził troche z wyważeniem kampera

duzy luk bagażowy, zbiornik ściekowy, butla z gazem, akumulator z tyłu,
bliżej środka zbiornik czystej wody

na tyle są dwa łózka (piętrowe) i założenie było że podczas jazdy tam nic nie ma ale ja mam powiększony luk przez podniesienie łóżka i sporo załadowany skrzynkami z różnym bagażem,,,

nie znam rozstawu osi jakie ford produkuje ale mógłby być troche większy w moim kamperze
pamiętam że w pierwszym Burstnerze miałem założony ciężar pod chłodnicą z przodu żeby wyważyć kampera

PRZESTROGA - KUPUJĄC KAMPERA SPRAWDŹ CZY PRODUCENT DOBRZE GO WYWAŻYŁ !!!

EwaMarek - 2011-09-06, 17:06

pojechałem na wagę i :oops:

bez ludzi ze średnio załadowanym kamperem 3320kg, pełen zbiornik paliwa i wody czystej
oś przód 1340
oś tył 1930

co prawda ludzie obciążą przód i środek - 2 osoby dorosłe i 2 dzieci
ale to chyba spora różnica

a jak zużyje wode i zapełni się zbiornik na ścieki to kolejne 100kg na tyle

marcos40 - 2011-09-06, 17:58

Nooo 600 kg, faktycznie sporo, szczególnie że ci siedzący pośrodku dociążą zarówno przód jak i tył... Jedynie ludzie w kabinie dociążą przód. A gdy załadujesz tył na full to się robi bardzo duża różnica. Z drugiej strony wiele nie załadujesz bo na wszystkich ludzi i resztę bagażu zostało Ci raptem 180 kg :lol: :spoko
EwaMarek - 2011-09-09, 21:37

to jak odciążyć tył?

akumulator przełożę do przodu ale to tylko 20kg, pozbęde się gratów przydatnych ale to tylko 50kg

myślałem o przełożeniu części rzeczy na alkowe ale czy nie będzie bujać?

marcos40 - 2011-09-09, 22:05

Heh, wydaje się że przede wszystkim nic już powyżej tego co miałeś załadowane przy ważeniu nie dołożysz. Zostaje 180 kg czyli praktycznie na Twoją rodzinę i to zależy ile dzieci ważą. No bo powiedzmy ty 80, żona 60 kg to zostaje po 20 na dziecko... i mamy DMC :( . W alkowie można byle równomiernie, bujać nie powinno. Jak masz jakieś boxy zaraz za przednimi fotelami to tam by wypadało najcięższe rzeczy wrzucić chyba :spoko
eler1 - 2011-09-09, 22:31

EwaMarek napisał/a:
bez ludzi ze średnio załadowanym kamperem 3320kg, pełen zbiornik paliwa i wody czystej
oś przód 1340
oś tył 1930
marcos40 napisał/a:
Nooo 600 kg, faktycznie sporo, szczególnie że ci siedzący pośrodku dociążą zarówno przód jak i tył... Jedynie ludzie w kabinie dociążą przód. A gdy załadujesz tył na full to się robi bardzo duża różnica. Z drugiej strony wiele nie załadujesz bo na wszystkich ludzi i resztę bagażu zostało Ci raptem 180 kg :lol: :spoko
nic bardziej mylnego według aktualnego katalogu forda to oś przednia max 1750 a tylnia max 2250 dane mogą się trochę różnić od twoich ale rząd wielkości podobny
EwaMarek napisał/a:
też o tym myślałem i próby robiłem na twardych poduszkach - 2,5 i na miękkich 1,5 efekt bez zmian
to prawie żadna różnica. Ja w swoim fordku ładowałem jak był prawie pusty 2,5atm, a przy pełnym załadunku ok.4 ton 3,5-4atm. dopiero było czuć różnice wtedy nie było czuć bujania do tyłu tylko dociskał oś przednią.
Marek nie kombinuj ten typ tak ma :) :spoko

EwaMarek - 2011-09-10, 08:22

:wyszczerzony:
DZIĘKI CI ELER1 [hura]
nie mogłem znaleźć takich danych i powoli zaczynałem mieć stracha

zrobie próby z poduchami na 3,5 atm
samo bujanie to nie problem tylko przy muldach i zapadnientym asfalcie jak jade za szybko do jak zrobi nura przód to strach żeby mi sprężyny nie popękały lub coś się nie oderwało, po wymianie amorków jest lepiej ale myślę nad założeniem gum w sprężyny żeby usztywnić zawieszenie...

Skorpion - 2011-09-10, 08:42

EwaMarek napisał/a:
myślę nad założeniem gum w sprężyny
lepiej odrazu wez gunowy mlotek by taka ewewntualnosc sobie wybic z glowy ,to dopiero jest urzadzenie do lamania sprezyn :zastrzelic :zastrzelic
kimtop - 2011-09-10, 11:11

Ja proponuję żebyś przejechał się meblowozem załadowanym pod sufit. Wtedy zobaczysz co to jest bujanie :spoko
szczepan70 - 2011-09-11, 13:32

Stosunkowo prostym i tanim rozwiązaniem/sądze że bez robocizny ok 500 pln/ jest zestaw coil
air /chyba tak się to pisze/ czyli zestaw poduszek które wkłada się w przednie spręzyny.Amerykański patent ale w małych samochodach się sprawdza.Możesz próbować dobrać od jakiegoś jeppa,podobne ma duży land cruiser i duży lexus.Ja na twoim miejscu poprawił bym przednie sprężyny.Tu opcji jest kilka, albo takie z progresywną charakterystyką,albo mocniejsze,albo dodatkowe w środek.Jeżeli jednak amortyzator jest wewnątrz spręzyny zestaw coil air lub dodatkowe w środek biorą w łeb.

Skorpion - 2011-09-11, 16:06

szczepan70 napisał/a:
zestaw poduszek które wkłada się w przednie spręzyny
bardzo dobre jako lamacze sprezyn :haha: :haha:
szczepan70 - 2011-09-11, 16:10

Zestaw coil air to poduszki pneumatyczne ze stosunkowo cienkiej gumy,nie ma opcji aby aby przyczyniły się do połamania sprężyn.
Skorpion - 2011-09-11, 16:19

To i tak nie zda egzaminu w naszych warunkach drogowych to tylko produkcja na stany i na dobre autostrady
EwaMarek - 2011-09-12, 21:43

no i po kolejnych testach

przejechałem się po naszej lokalnej drodze - idealny tor testowy

i okazało sie, że czy z obciążeniem tylu czy bez nurkuje przodem podobnie

wniosek
ten typ tak ma :( i trzeba się do tego przyzwyczaić

biloowa - 2011-09-12, 22:24

Ja jestem zdania ,ze ford jak na swoj niewielki rozstaw kol prowadzi sie calkiem dobrze. Trzeba sie przyzwyczaic do tego ,ze jest to obladowany camper i prowadzi sie zupelnie inaczej niz zwykly niezaladowany dostawczak.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group