| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Sterownik Dukato 2.8 idTD
SlawekEwa - 2011-09-08, 15:48 Temat postu: Sterownik Dukato 2.8 idTD Jaką funkcję spełnia sterownik w Dukato 2.8 idTD taki jak na foto umieszczony w okolicy filtra paliwa? Wg niemieckiego e-baya jast taki również w 2.5 TDI.
SlawekEwa - 2011-09-10, 08:41
Poszukuję schematu elektrycznego podłączenia silnika 2.8 idTD Dukato 98
roger - 2011-09-12, 10:36
Poszło na PW .....
gino - 2011-09-23, 06:36
| SlawekEwa napisał/a: | Jak coś znajdziesz to proszę bardzo |
przypomniałem sobie, że przeciez masz w Biłgoraju doskonałego naprawiacza wszelkiej maści komputerów, sterowników itp.... osobiscie jezdziłem do niego z paroma samochodami/głownie przepływomierze z MB A-KLASSA / ..i..jak do tej pory, nie mogę narzekać
http://autocenter-markiewicz.pl/index.php?oferta,3
moze i Tobie pomoże..
SlawekEwa - 2011-09-23, 19:53
Wielkie dzięki dla rogera który nie odmawia pomocy potrzebującym niezależnie od koloru "klubowego"
SlawekEwa - 2011-09-23, 19:56
Dla Grzesia też dzięki za podpowiedż i rozmowę tel.
HarryLey4x4 - 2011-12-16, 19:34
ok, a do czego jest wskazany w pierwszym poście sterownik ??
SlawekEwa - 2011-12-16, 21:21
| HarryLey4x4 napisał/a: | | ok, a do czego jest wskazany w pierwszym poście sterownik ?? |
Po wielu bezowocnych poszukiwaniach, dobrych chęciach w niesieniu mi pomocy przez naszych nieocenionych Kolegów, niestety pytanie pozostaje bez odpowiedzi
roger - 2011-12-19, 13:19
Sławek dobra raz jeszcze i po kolei jak otworzysz schemat który Ci przesłałem na stronie 7 masz jak na dłoni do czego jest ten sterownik. Na schemacie widać jakie urządzenia sa podłączone do tego sterownika (1250):
1244- Elektrozawór recyrkulacji spalin EGR
1150- Sterownik świec żarowych
1160- Świece żarowe
1400- czujnik GMP
1208- pompa wtryskowa - stycznik stop,regulator kąta wyprzedzenia wtrysku, elektrozawór Stop
1204- Przekaźnik zderzeniowy (odcinający zasilanie w razie wypadku
1203- wyłącznik bezwładnościowy
2345- kierunkowskaz
0004- zestaw wskaźników w tym przypadku fragment z kontrolką świec.
PS
Trzeba było zadzwonić myślałem że na schemacie to jasne.
lepciak - 2011-12-19, 15:27
roger | Cytat: | PS
Trzeba było zadzwonić myślałem że na schemacie to jasne. |
Jasne tylko dla elektryków.
roger - 2011-12-19, 16:04
Hmmm Zbyszek no tego się od tak nie da odciąć nożem więc chyba elektryk i tak i tak jest wskazany ... Problem polega na tym że to w Polsce nietypowa konfiguracja i nawet w Fiacie mieli problem z tym schematem
Oznaczenia urządzeń na schematach trojaczków nie zmieniają się od nastu lat ...
HarryLey4x4 - 2011-12-19, 16:31
no tak, a więc wiemy do czego jest dana "rura" ??
SlawekEwa - 2011-12-19, 19:13
| roger napisał/a: | | myślałem że na schemacie to jasne. |
Robercie nie do końca jasne, gdy są poważne różnice w Twoim schemacie a moim autem.
| roger napisał/a: | | sterownika (1250): |
na schemacie jest 7 pinów- auto ma 11
| roger napisał/a: | | 1150- Sterownik świec żarowych |
na schemacie 6 wyjść- w aucie 9
| roger napisał/a: | | 1160- Świece żarowe |
na schemacie 4 żarowe- w aucie 1 płomieniowa
na schemacie brak zaworu sterowania paliwem na plomieniówkę
| lepciak napisał/a: | | Jasne tylko dla elektryków. |
lepciak - 2011-12-20, 05:42
SławekEwa | Cytat: | na schemacie 4 żarowe- w aucie 1 płomieniowa
na schemacie brak zaworu sterowania paliwem na plomieniówkę. | Mam ten sam kłopot co Ty. Również szukam schematu z płomieniówką i jak dotąd - bez rezultatu chociaż ten wariant podgrzewania cylindrów był wtedy często spotykany. Na przykład AVIA i jej poprzednik - RENAULT.
SlawekEwa - 2011-12-20, 07:09
| lepciak napisał/a: | | Również szukam schematu z płomieniówką i jak dotąd - bez rezultatu chociaż ten wariant podgrzewania cylindrów był wtedy często spotykany. |
Teraz widzę tylko jedno wyjście- ponieważ posiadam kompletne auto z w/w instalacją: długopis , kartka papieru, trochę cierpliwości i powstanie schemat z natury. A ja chciałem tylko ułatwić sobie pracę przy przekładce silnika
lepciak - 2011-12-20, 07:57
SławekEwa | Cytat: | | długopis , kartka papieru, trochę cierpliwości i powstanie schemat z natury. |
A ja postaram się zrobić to samo z moim - dla porównania.
roger - 2011-12-20, 09:08
| SlawekEwa napisał/a: |
| roger napisał/a: | | sterownika (1250): |
na schemacie jest 7 pinów- auto ma 11
.......... |
No nie do końca jest tak jak piszesz sterownik np ma złącze 15V NR czyli 15-o pinowe koloru czarnego ( podłączonych kabli może być 10-11-12 czy 15) - tak się czyta te schematy , to zawsze są schematy konkretnych funkcji nie tak jak było kiedyś jeden schemat zawierający wszystko .... to samo tyczy innych urządzeń.
silny - 2011-12-20, 10:47
czy nie prosciej przelozyc silnik z elektryka skoro jak dobrze zrozumialem kolega ma wszystko . zmienialem silnik i skrzynie na inna w audi v6 automat i przerazila mnie masa kabli , wszystko inne a jak sie wgryzlem i pszedlem po kablach to na koncu roznilo sie to tylko kilkoma pinami .
tak wiec mysle ze lepszym sposobem byloby silnik z wiazka zasilajaca i komputerkiem wpiac do starej instalacji
janus - 2011-12-20, 14:00
| lepciak napisał/a: |
A ja postaram się zrobić to samo z moim - dla porównania. |
A czy mógłbym Cię Zbyszku prosić o fotkę gdzie ten sterownik siedzi w komorze, bo jakoś źle chyba szukałem i nie znalazłem
(Uprzedzając sugestie - tak, mam 2,8 idTD)
SlawekEwa - 2011-12-20, 19:39
| janus napisał/a: |
A czy mógłbym Cię Zbyszku prosić o fotkę gdzie ten sterownik siedzi w komorze, bo jakoś źle chyba szukałem i nie znalazłem
|
Pozwolę sobie Ci odpowiedzieć w imieniu Zbyszka: stojąc przed autem po prawej stronie komory silnikowej obok filtra paliwa.
| janus napisał/a: | | (Uprzedzając sugestie - tak, mam 2,8 idTD) |
Tak masz, ale to nie znaczy, że masz taki sterownik jak na zdjęciu w pierwszym poście mojego tematu. obejrzałem chyba z 10 sztuk silników Dukato 2.8 idTD i żaden nie mial takiego "ustrojstwa"
janus - 2011-12-22, 08:19
Wielkie dzięki za info
Widocznie więc, mój mieści się w tej grupie "bezsterownikowych"
Ale w związku z nierozwiązaniem sprawy przeznaczenia tegoż, nie wiem czy się cieszyć, czy martwić
W każdym razie silniczek jest zacny, a w kilku aspektach nawet zaskakujący, oczywiście pozytywnie
lepciak - 2011-12-22, 13:41
Miałem szczere chęci odtworzyć dzisiaj część połączeń elektrycznych związanych ze świecą płomieniową i rozruchem w niskich temperaturach. Z uwagi na temperaturę w okolicach Gdyni minus 7 stopni C udał się tylko rozruch chociaż nie zadziałał elektrozawór dawkujący paliwo na świecę. Świeca jest sprawna i sterowanie nią również.
Tak wygląda układ ze świecą płomieniową we Fiacie Ducato 2,5 Turbo. Przewód zasilania elektrozaworu jest zdjęty bo zaciemniał zdjęcie.
Schemat odtworzę jak temperatura powietrza będzie bliska zera. Obudowa sterownika rozruchu w temperaturze poniżej zera w moim pojeździe jest podobna do tej jaką prezentuje w pierwszym poście SlawekEwa ale wykonana bardziej topornie.
SlawekEwa - 2011-12-22, 23:56
| lepciak napisał/a: | | Obudowa sterownika rozruchu w temperaturze poniżej zera w moim pojeździe jest podobna do tej jaką prezentuje w pierwszym poście SlawekEwa ale wykonana bardziej topornie. |
Zbyszku to co ja prezentuję w pierwszym poście to nie jest sterownik rozruchu to jest sterownik ukladu "ekologii" i dlatego ten silnik ma niską toksyczność spalin i łapie się na zieloną naklejkę. Sterownik rozruchu w niskich temp. jest po lewej stronie komory silnika w okolicach akumulatora.
lepciak - 2011-12-23, 08:48
SlawekEwa | Cytat: | | Sterownik rozruchu w niskich temp. jest po lewej stronie komory silnika w okolicach akumulatora. |
Źle skojarzyłem obudowy - sterownik rozruchu jest u mnie w tym samym miejscu co u Ciebie a sterownika układu "ekologii" nie mam.
eMKa - 2011-12-23, 20:22
| lepciak napisał/a: | | a sterownika układu "ekologii" nie mam |
Zbyszek
Przed wojną ich nie było
eMKa - 2011-12-23, 20:30
Tak na poważnie
Jeżeli ktoś ma taki sterownik w samochodzie to proszę o vin., pogrzebie w dokumentacji, sam jestem ciekaw.
Magneti już go nie oferuje.
SlawekEwa - 2011-12-24, 08:10
| eMKa napisał/a: | eżeli ktoś ma taki sterownik w samochodzie to proszę o vin., pogrzebie w dokumentacji, sam jestem ciekaw.
|
Proszę oto zdjęcie tabliczki znamionowej
W czarnej ramce wartość czystości spalin
VIN --- ZFA23000005557354
|
|