| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
VW - LT 35 hamulce_czy można polepszyć ?
darboch - 2011-10-06, 09:24 Temat postu: LT 35 hamulce_czy można polepszyć ? Po ostatnich wojażach w Norwegii doszedłem do wniosku, że te hamulce które mam nie do końca mnie zadawalają...poprostu są słabe,bardzo słabe.Chcę zapytać czy istnieje możliwość poprawienia skuteczności hamowania w tym modelu? Większe tarcze..jest taka opcja ? A może poprostu są dobre a kierowca słaby
starwer - 2011-10-07, 13:52
...myślę,że coś da się z tym zrobić ...a tak serio: u mnie w autku, którym jężdże na codzień miałem też wrażenie, że słabo hamuje. Kupiłem oryginalne klocki, niby lepiej ale jakoś tak nie do końca. Kupiłem kolejne takie byle jakie i o dziwo hamują dużo lepiej.
...dobrym rozwiązaniem jest też pozbycie się zbędnego balastu z autka
Skorpion - 2011-10-07, 13:55
Sprawdz jeszcze czy dziala korektor hamowania i ewentualnie przereguluj to tez moze miec wplyw na hamowanie
darboch - 2011-10-07, 14:33
Skorpion, nawet nie wiedziałem, że cos takiego jest ale poczytałem troszkę po Twojej wskazówce i zauważyłem, że nietylko ja mam taki problem
Pytanie jak sprawdzić działanie korektora hamowania? Piszą też o wymianie serwa ...
Skorpion - 2011-10-07, 14:57
Kaszdy samochod jest wyposazony w korektor sil hamowania mozna tam podregulowac sle hamowania ewentualnie podciagajac linki hamulca recznego lekko z umiarem mozesz zwiekszyc sile hamowania kol przednich.Korektor jest umieszczony przy tylnej belce i sterowany jest poprzez sprerzyne gdy samochod hamuje zmienia sie polozenie reduktora wzgledem kol ,a sprerzyna bardziej lub mniej otwiera zawor przeplywu plynu do kol tylnych
darboch - 2011-10-07, 15:29
a więc sprawdzę czy to jest w porządku...mam nadzieję, że pomoże bo jak nie to co później ?
Skorpion - 2011-10-07, 15:34
sproboj podciagnij lekko linki recznego to bardziej mocniej beda hamowac przednie kola
starwer - 2011-10-07, 22:05
Skorpion korektor faktycznie może byc "kiwnięty" ale to chyba kierowca odczułby, że autko mu "nurkuje" i ciągnie dalej lub że "nosi" mu tył - w zależności od tego w którą "stronę" korektor byłby walnięty lub przeregulowany.
...możesz rozwinąć swoją myśl z tym podciąganiem linek od ręcznego - jaki one mają wpływ na hydraulikę układu - bo chyba jest coś o czy nie wiem
Nie wiem jest rozwiązany układ w lt nowszej generacji ale w starszej ( bo taką mam ) myślę, że jest on w miarę sensowny, no może poza samymi tarczami. Dlaczego o tym pisze - miałem przez jakiś czas pewną zagwozdkę w moim aucie osobowym ( Voyager ), że po wciśnięciu hamulca - hamowanie było jakby z opóźnieniem, a po puszczeniu pedału hamulce również odpuszczały po czasie. Różne diagnozy padały ( pompa, serwo, zaciski, tłoczki - cuda na kiju ) , przyczyna takiego zachowania się układu była banalna. Mianowicie przewody elastyczne przy kołach są podtrzymywane przez takie metalowe wsporniczki, które są są przykręcone do kolumny McPerson-a. Problem w tym, że jakiś genialny konstruktor zaprojektował to tak, że przewód elastyczny został zaciśnięty ( fabrycznie ) w taką obejmę wywiniętą z blachy grubości ok 3mm, stanowiącą zakończenie tego wspornika. Po latach eksploatacji okazało się, że to miejse zaczeło rdzewieć i puchnąć, zaciskając tym samym elastyczny przewód. W efekcie tego przewó się zasklepił - i kolps. Trzeba było czasu i siły w nodze, żeby zatrzymać drania.
...może u Ciebie darboch też jest jakiaś pierdoła? Może płyn nie taki? albo coś z podstawowych rzeczy.
Widzisz w większości samochodów stosuje się DOT4, a przytoczonym przeze mnie Voyagerze DOT3. Niektórzy nie doczytają co jest na koru napisanie i z uporem maniaka leją DOT4.
darboch - 2011-10-08, 08:53
| starwer napisał/a: | | ...może u Ciebie darboch też jest jakiaś pierdoła? Może płyn nie taki? albo coś z |
no właśnie nie wiem jeszcze co to jest...hamulec jest słaby jako całość
Skorpion - 2011-10-08, 09:05
Wyprobowalem to juz w kilku swoich dostwaczakach gdy lekko podciagne linki hamulca recznego zaczyna lepiej hamowac nie tylko przod.Ale rowniez moze byc to moje odczucie subiektywne
4x4camper - 2011-10-08, 09:23
Samobójcy
Sorry
poz
Tolek
Skorpion - 2011-10-08, 13:34
4x4camper,
darboch - 2011-10-08, 19:17
| Skorpion napisał/a: | | Wyprobowalem to juz w kilku swoich dostwaczakach gdy lekko podciagne linki hamulca recznego zaczyna lepiej hamowac nie tylko przod |
ciekawe ale trzeba wiedzieć jak
| 4x4camper napisał/a: | | Samobójcy |
co masz na myśli ? Ja własnie chcę tego uniknąć dlatego szukam rozwiązania żeby polepszyć skuteczność hamowania...masz jakąś propozycję ??
4x4camper - 2011-10-08, 20:15
Witam
Jeżeli jest podejrzenie że auto nie hamuje prawidłowo to należy pojechać na stację i sprawdzić na rolkach przy pełnym obciążeniu
Przyczyn może być wiele
Zacięte samo regulatory tylnych hamulców,włożone dodatkowe pióra resorów lub poduszki powietrze co powoduje że regulator siły hamowania nie wie że auto jest załadowane.Jest to mechaniczny układ który działa od obciążenia auta.
Podciągnięcie linkami mówi że odległość szczęk hamulcowych jest za duża(regulacja)
Zapieczone zaciski lub tłoczki w hamulcach tarczowych
Jeździmy 3,5 tonowymi pociskami trzeba o tym pamiętać.
poz
Tolek
Notker - 2011-10-17, 11:15
Jak najbardziej, co jak co, ale hamulce muszą być w idealnym stanie A1.
Jednak przy tym temacie należy wspomnieć, że kierowca pojazdów cięższych powinien umiejętnie używać hamulców, np. gdyby taki kierowca zestawu c+e 12t używał hamulców jak kierowcy osobówek- szybko by doszło do katastrofy lądowej. Kamper jest oczywiście lżejszy, ale to już jest masa o potężnej energii kinetycznej. Do najczęstszych błędów nalezy nieumiejętność hamowania silnikiem, nie tylko na długich zjazdach, ale i przy dojeżdzaniu do skrzyżowań. Kierowcy często nie robia tego wcale, ponieważ robią to nieumiejętnie , tak że wtedy skrzynia biegów im zawodzi jak potępieniec.
Chodzi o to mianowicie, aby przy redukcji biegu, dodać lekko gazu wtedy gdy sprzęgło jest "wciśnięte". Równoważy to obroty kół pojazdu+skrzyni biegów i wału korbowego silnika. Dzięki temu nie zużywamy sprzęgła i i nie przeciążamy skrzyni biegów. Przy takiej technice jazdy mamy wymuszoną jazdę płynną, co oznacza że pojazd spala nam mniej paliwa, bo wykorzystujemy jego energię kinetyczną na dojazd do skrzyżowania nie dodając bez sensu gazu.
Reasumując: Hamujemy mniej oszczędzając hamulce i nie przegrzewamy ich, zastępując hamulce silnikiem.
Nie zauważyłem przy takiej technice jazdy problemów z hamulcami w LT-ku.
darboch - 2011-10-17, 12:35
| Notker napisał/a: | | Nie zauważyłem przy takiej technice jazdy problemów z hamulcami w LT-ku. |
przy takiej technice też nie zauważam problemu ale zdarzają się sytuacje gdzie trzeba to zrobić gwałtownie i nie ma czasu na hamowanie silnikiem...i o problemie skuteczności hamowania w tym momencie piszę.
Notker - 2011-10-17, 16:08
Rozumiem. Wnioskuję że ten typ tak ma.Człowiek od którego kupowałem LT-ka zaobserwował że gwałtowne hamowanie VW Crafterem o porównywalnej masie wychodzi lepiej niż LT-kiem. Faktycznie można było by się zastanowić nad adaptacją szerszych tarcz.
darboch - 2011-10-18, 08:29
| Notker napisał/a: | | Faktycznie można było by się zastanowić nad adaptacją szerszych tarcz. |
i właśnie mój tok myślenia zmierza w tym kierunku sprawdzę też korektor hamowania.
STRUSIEC - 2012-01-05, 17:57
Przerabiałem podobny problem.
Idąc za podpowiedzią mądrego człowieka który zajmuje się tuningiem aut postąpiłem następująco.
Cały system hamulcowy został rozebrany oczyszczony i poskładany na nowo z wymienionymi tarczami ( brembo easy check), bębnami oraz okładzinami ciernymi Jurid z oznaczeniem na końcu J ( zwiekszony współczynnik tarcia) Skuteczność hamowanie wydatnie wzrosła. Pozdrawiam
maszakow - 2012-01-05, 23:13
No taaak... pięknie ładnie...faktycznie dobrym pomysłem jest sięganie po rozwiązania tuningowe jednak... Dodałbym dla wyjaśnienia że jedna tarcza Brembo kosztuje tyle ile 2 zwykłe (na podstawie moich ostatnich poszukiwań). NIe wiem co z klockami ale jeśli to wersja specjalna czyli mało popularna - to też pewnie tania nie jest. Może to nie będzie istotne dla wszystkich ale dla porządku ... chyba warto wspomnieć
starwer - 2012-01-06, 01:33
...a wogóle to po co hamulce??? - ważne, że do przodu jedzie !!!
STRUSIEC - 2012-01-06, 07:30
| maszakow napisał/a: | No taaak... pięknie ładnie...faktycznie dobrym pomysłem jest sięganie po rozwiązania tuningowe jednak... Dodałbym dla wyjaśnienia że jedna tarcza Brembo kosztuje tyle ile 2 zwykłe (na podstawie moich ostatnich poszukiwań). NIe wiem co z klockami ale jeśli to wersja specjalna czyli mało popularna - to też pewnie tania nie jest. Może to nie będzie istotne dla wszystkich ale dla porządku ... chyba warto wspomnieć |
To nie są tarcze sportowe ( cena też nie jest wyższa od np trw zimmermana Jurida itd. Chodzi o dobranie współczynników tarcia i twardości. Według mnie ten jest optymalny. Zastosowałem go na początku w mojej starej volvinie a potem we wszystkim co jeździ w domu. Moim zdaniem jest to dobre ( bardzo dobre) zestawienie tarcz i okładziń. pozdrawiam
Poniżej masz link do sklepu gdzie są prawie wszyscy producenci systemów hamulcowych i nie tylko ( u nich kupuję klocki, tak w sklepie jest trudno znaleźć)
http://www.iparts.pl/
Skorpion - 2012-01-06, 08:58
Jezeli juz to pokusilbym sie o zainstalowanie wspomagania pneumatycznego , jezei to jest mozliwe w naszych pojazdach. Mniejszy nacisk na pedal hamuca ale zarazem wieksza moc hamowania przy wspomaganiu pneumatycznym :gwmJezeli chodzi o wieksze tarcze to jest jednak ograniczenie wynikajace z ET i wielkosc felgi i na ile pozwoli na wieksze tarcze zacisk hamulcowy.Zamontowanie wiekszych tarcz wiaze sie ze zmiana zaciskow rozstawu ich mocowania do zwrotnicy a jest to praktycznie a wyknalne w warunkach domowych bez tak zwanych prob i bledow.A przytym trzeba zachowac wszystkie parametry kola by nie bylo zadnych niespodzianek.
STRUSIEC - 2012-01-06, 09:55
Lt 35 ma układ podciśnieniowy wspomagania hamulców.
SlawekEwa - 2012-01-06, 13:02
| Skorpion napisał/a: | | Jezeli juz to pokusilbym sie o zainstalowanie wspomagania pneumatycznego , jezei to jest mozliwe w naszych pojazdach. |
Tadziu rozwiń temat, bo jakoś tego nie ogarniam a interesuje mnie taki system.
Skorpion - 2012-01-06, 13:06
Podobny uklad hamucowy jak w ciezarowkach hydrauliczny ze wspomaganiem pneumatycznym
SlawekEwa - 2012-01-06, 13:11
| Skorpion napisał/a: | | Podobny uklad hamucowy jak w ciezarowkach hydrauliczny ze wspomaganiem pneumatycznym |
Jak to się sprawdza w kamperze do 3,5t DMC w stosunku do układu wspomaganego podciśnieniowo ?
Skorpion - 2012-01-06, 13:16
To niema porownania i nikt tego nie stosuje gdyby tak bylo samochody dostawcze byly by tak produkowane w fabrykach
SlawekEwa - 2012-01-06, 13:22
| Skorpion napisał/a: | | Jezeli juz to pokusilbym sie o zainstalowanie wspomagania pneumatycznego , jezei to jest mozliwe w naszych pojazdach. |
| Skorpion napisał/a: | | To niema porownania i nikt tego nie stosuje gdyby tak bylo samochody dostawcze byly by tak produkowane w fabrykach |
Robisz smaka i w chwile póżniej
darboch - 2012-01-06, 13:25
Pytałem ostatnio czy istnieje możliwość założenia większych tarcz i zacisków...podobno nie ma takiej możliwości
Skorpion - 2012-01-06, 13:32
No nie ma chyba ze zmienisz mocowanie zaciskow do zwrotnic na inny rozstaw srob i zastosujesz inne zaciski to wtedy wieksze tarcze mozesz zastosowac a tak do seryjnych zaciskow to nie
darboch - 2012-01-06, 13:34
Ja pytałem w komplecie z wiekszymi zaciskami i podobno nie ma do lt
Skorpion - 2012-01-06, 13:37
Nie ma bo to wiaze sie z innym rozstawem srob mocowania w zwrotnicy.Nikt tego jeszcze nie wymyslil do samochodow dostawczych bo jest to bardziej niz nie oplacalne.Mozna hamowanie polepszyc poprzez dobre tarcze i klocki oraz sprawdzenie i wymiane nadszarpietych zebem czasu przewodow hamulcowych wszystkich miedzianych i elastycznych i wymianie uszczelek w pompie oraz czasem mozna ustawic wieksa sile w serwie ale tez tylko w bardzo malym zakresie pracy
maszakow - 2012-01-06, 16:43
Co do LT pisałem o tym w innym wątku o tuningu ... powtórzę krótko. Co do tylnych hamulców w LT stosowane były 2 rodzaje zacisków, oraz DWIE wielkości tarcz - 258 oraz 272mm.
Jeśli więc masz ten większy rozmiar u siebie to fabrycznie juz nic nie zmienisz, pozostają faktycznie wspomniane wyżej akcje dotyczące dobrych części, serwisu no i względnie akcje wybitnie tuningowe.
darboch - 2012-01-06, 16:48
Trzeba chyba będzie pójść w kierunku który sugeruje STRUSIEC I Scorpion a więc lepsze tarcze i klocki.
pawel-m - 2012-01-06, 17:16
na hamulcach nie wolno oszczedzac ale chyba nie kombinowac za duzo a kupic najlepszy zestaw przewidziany do danego modelu ,sprawdzic mechanike hydraulike .tak mysle bo gdyby niedaj boze jakis crash (bywa roznie)a sie okaze ze nie oryginal to moga byc klopoty w pl to moze nie ale gdzie indziej np.w giermanii,to co potem?
maszakow - 2012-01-06, 20:28
Darboch....NAJPIERW zacznij od przeglądu. Nie ma sensu wywalać kasy na nowe klocki i tarcze jeśłi np tłoczek się zapiekł i nie dociska równo klocka. lub zacisk przekrzywiony albo coś ... i jest ograniczona powierzchnia kontaktu klocka z tarczą. albo nie masz ciśnienia na zacisku bo ci gdzieś płyn ucieka.
Daj wóz na warsztat, Niech rozbiorą przesmarują odświeżą złożą - i sprawdź czy jest różnica. DOPIERO POTEM nowe wsady. W LT full wymiana na tylnej osi to jest impreza od 500 PLN w górę (z robocizną), jeśli coś się dzieje złego w układzie - to tak jak byś utopił tą kasę w ... kasecie
STRUSIEC - 2012-01-06, 21:41
| maszakow napisał/a: | Darboch....NAJPIERW zacznij od przeglądu. Nie ma sensu wywalać kasy na nowe klocki i tarcze jeśłi np tłoczek się zapiekł i nie dociska równo klocka. lub zacisk przekrzywiony albo coś ... i jest ograniczona powierzchnia kontaktu klocka z tarczą. albo nie masz ciśnienia na zacisku bo ci gdzieś płyn ucieka.
Daj wóz na warsztat, Niech rozbiorą przesmarują odświeżą złożą - i sprawdź czy jest różnica. DOPIERO POTEM nowe wsady. W LT full wymiana na tylnej osi to jest impreza od 500 PLN w górę (z robocizną), jeśli coś się dzieje złego w układzie - to tak jak byś utopił tą kasę w ... kasecie |
Święte słowa kolego.
darboch - 2012-01-08, 13:37
Panowie...my tu dyskutujemy nad możliwościami...ja nie zamierzam już jutro zamawiać innych tarcz i klocków Na wiosnę sprawdzę jaki jest ich stan...układ raczej jest szczelny bo płyn na tym samym poziomie a przy tłoczkach sucho.
|
|