| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Alternator
tycek - 2007-09-19, 01:00 Temat postu: Alternator Witam
Mam pytanko do fachowcow :: Ile mocy wytwarza moj alternator w Ducato z 1991 roku.
poz
Tycek
janusz - 2007-09-19, 07:03
Jeżeli jest standardowy to 55 A x 12V = około 650 -700 Wat.
sasquatch - 2007-09-19, 08:44
Januszu - na pewno jesteś większym fachowcem w tej dziedzinie niz ja. Podejrzewam jednak że "standardowy" dotyczy "dostawczka" i "standardowo" w kamperach jest montowany 90Amperowy alternator - właśnie ze wzgledy na obecnośc fabrycznie dwóch akumulatorów. U mnie w transit'cie właśnie tak jest - sprawdzałeś już w swoim nowym? Jaki jest duży?
janusz - 2007-09-19, 08:53
Możesz nawet mieć rację. A w moim fordzie nie widać nalepki ani napisu na alternatorze i nie miałem bardzo czasu go obczaić narazie dostosowuję auto do moich doswiadczeń kamperowych.
eler1 - 2007-09-19, 09:13
| sasquatch napisał/a: | | w kamperach jest montowany 90Amperowy alternator - | u mnie w fiacie jest 80A a jak by była klimatyzacja fabryczna to dają 120A
tycek - 2007-09-19, 09:48
Kurcze to wszystko za malo......od jakich aut pasuja inne i ile maja mocy ?
poz
Tycek
janusz - 2007-09-19, 10:36
Ja w poprzednim moim dukacie miałem 120A od Opla podobno Zafiry. Pasował bez przeróbek Dukacz 2,5 TD 93
tycek - 2007-09-19, 21:23
No tak,ale moj Dukacz to 91 rok i pasek klinowy jest z tych waskich jak w maluchu,dla tego mysle,ze jak juz to bedzie pasowac od jakiegos starego DKW.
Tycek
janusz - 2007-09-19, 21:43
U mnie też był taki paseczek jak akumulatory były rozładowane i dałem więcej gazu to dym szedł z paska.
STRUSIEC - 2007-10-27, 18:04
U mnie w T4 z 1991 fabrycznie powinien być 65A, poprzedni właściciel założył 90A. Obecnie po mojej interwencji jest 150A od Mercedesa, przeróbek niewiele, sezon zamknąłem i nic się nie działo.
jelo71 - 2007-11-14, 00:50 Temat postu: za słaby alternator w j5 Witam
prośba do Kolegów poganiaczy J5 z silnikiem 2500 D, TD.
Czy udało się komuś znaleźć alternator do tych silników większy od fabrycznego. Zamontowałem klimę i mam kłopot. Moja prądnica daje przy 14V tylko 60 A, mało to jest.
jelo
sławek w. - 2013-12-06, 23:57
| janusz napisał/a: | | Ja w poprzednim moim dukacie miałem 120A od Opla podobno Zafiry. Pasował bez przeróbek Dukacz 2,5 TD 93 |
Czy przekładając alternator od Zafiry (sprawdzałem w katalogu - będzie pasował) zmieniałeś koła pasowe? - bo na pojedynczym pasku zbyt długo nie pochodzi. W Ducatach są koła (wał, alternator, pompa) na pasek pojedynczy bez napinacza. W większych alternatorach są koła wielorowkowe często ze sprzęgłem. Można też dotoczyć koła podwójne (na dwa paski dotychczasowe). Rozważam na razie możliwość przekładki. Jak Ty to rozwiązałeś?
|
|